Valo palaa, mitä meni rikki?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1233
Liittynyt: 18 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timotee »

Vetäisin perjantaina Vectran (2.0i 8v) kakkosvaihteella rajoittimelle asti, ja samalla kun rajoitin nappasi kiinni syttyi se keltainen (onko se nyt sitten häiriö- varaohjelma- vai mikä valo?) palamaan, samoin teki turvatyynyn valo ja samalla sammui mankasta virrat. Mankka on kytketty virtalukon kautta eli kun laittaa sytytysvirrat niin soitin saa sähköä ja kun koneen sammuttaa, sammuu sonykin.
Keltainen valo sammuu kun pudottaa kierrokset tyhjäkäynnille ja tyynyn valo kun alle 2000:hen. Tyynyn valon sammuessa mankka saa sähköä ja hetken päästä taas soitin sammuu ja valo syttyy. Tietäiskö joku onko vika esim. laturissa kuten yksi, jolta kysyin, epäili?
Sama keltainen valo paloi aikanaan kun happitunnistin oli putsauksen tarpeessa mutta nyt vika ei ole siinä...
Ja nyt sitten ei mitään ripitystä siitä että 'ei tarvitse kierrättää rajoittimelle', :wink: Jooko?

<font size=-1>[ This Message was edited by: Timotee on 2003-01-28 10:00 ]</font>
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Ootko mitannut latausjännitteen? Mulla kävi vastaavaa kun penkilämmittimen sulake paloi...

Janne
__________________________
PatriOotti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 439
Liittynyt: 19 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja PatriOotti »

Ainaki vectra b:ssä rajoitin on aivan liian alhaalla kierroksia sais olla puolet lisää =)
Aina ku "yrittää" lähteä niin rajotin hakkaa... Ei muutaku chippi kii ja rajotinta ylöspäin. =)

Tää poikkes nyt pahasti sun onkelmastas...
Mutta eiköhän tuomas siihen ratkasun tierä.


Anssi
Avatar
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1233
Liittynyt: 18 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timotee »

Jännitettä ei ole mitattu, pitää varmaan sitä katella seuraavaksi...tattista.
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Jännitteensäädin, vai mikä tasaaja se nyt on, on lauennut (ehkä),tsekkaa samalla mittaristonpiirilevyn kunto,itselläni teki omegassa sen, että sulatti piirilevyn sököksi, samalla kun latauksen merkkivalo kärähti. ja moottorin vikavalo paloi kun kiekat oli yli 2500rpm.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2003-01-28 11:00 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2003-01-28 11:01 ]</font>
mjh
'Senator'
'Senator'
Viestit: 385
Liittynyt: 01 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja mjh »

Jep, jännitteensäädinhän sieltä on mennyt.
Itsellä kävi samoin 2 viikkoa sitten :???:
Mitta latausjännite, todennäköisesti lähemmäs 18 V.
marttikos
'Senator'
'Senator'
Viestit: 365
Liittynyt: 10 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja marttikos »

Vieläkö sitä Delcon romulaturia käytetään Opeleissa? Mahtaa olla halpa tehtaalle sisäänostaa... mokomakin laturin kuvake!
"Ooppelilla pääsee pitkälle!"
Avatar
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1233
Liittynyt: 18 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timotee »

Toimii taas! -uudella laturilla. Oli halpa kuin saippua...
Panee miettimään ennenkuin seuraavan kerran polkasee rajottimelle... :wink:
Vastaa Viestiin