Manta/ascona lukkoperän vika??

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
400
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 05 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja 400 »

Mulla on autossa lukollinen perä (sr asco) nyt se on alkanut pitää ihme ääntä.. "rallattaa" kun nopeus nousee yli 40km/h, kuulostaa hieman samalta kuin pakoputki ottaisi runkoon kiinni.. Mitähän tuosta on menossa/mennyt ja paljon korjaus maksaa? missähän osaavat korjata? ei kuitenkaan viitis lukotonta perää vaihtaa ja lukolliset maksaa aika paljon..
Purala
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Purala »

Juu tarkistappas ainakin ihan pyörän laakerit ensiksi ennen kuin alkaa enempiä purkamaan.. yleensä tuntuu kyllä ihan käteen se väljä ku heiluttelee... voi olla kans et alkaa sisuskaluissa oleen sanomista... mut jos pyörän laakeri niin se on suhteellisen halpa eipä montaa kymppiä..
Nurminmi
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 172
Liittynyt: 28 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Nurminmi »

Hyvälaatuisten pyöränlaakereiden ohjehinta luokkaa 80-100 eeroa/kpl, eli ei ne nyt kovin halpoja vaihtaa ole?

Pinion laakeri(ainut laakeri, jota perän sisuksiin saa) 85 eeroa.

Poskilaakereita ei enään saa.(Vai tietääkö joku mistä saa???)Eli tehtävä itse jostain muusta laakerista ja sorvattava väliprikkaa tai jotain muuta.

Lukon lamellit pikkulukkoon ulko 20 euroa/kpl ja sisä 32 euroa/kpl. Menee yhteensä 4+4.

Perän rattaiden hintaa en tiedä, mutta oletettavasti kalliit.

Eli kallis remontti tulossa. Ennen kuin rupeaa vaihtamaan osia kannattaa selvittää tarkasti, mistä vika johtuu. Ellei halua entisöidä koko perää kerralla.

Itse olen kyseistä operaatiota suorittamassa. Poskilaakerit työn alla...
Avatar
opelmeister
'Senator'
'Senator'
Viestit: 861
Liittynyt: 13 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Vihtavuori

Viesti Kirjoittaja opelmeister »

Onko tuo nyt sitten kallis, kun ottaa huomioon sen, ettei niitä ihan joka kesä vaihdeta...
"Ei se tehon tuotto, vaan sen kesto.." -X10XE-
Gsi tuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 196
Liittynyt: 05 Kesä 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja Gsi tuning »

Pari vuotta sitten ainakin Ekegreniltä sain kaikki perän laakerit sekä "rymppiholkin".Kuka noita pikkulukon sisäosia myy?
400
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 05 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja 400 »

Niin vieläkun tietäis onko ne laakerit menny vai rattaat.. Eikös laakerivika yleensä ilmene ulinana vai voiko raksuttaa niinkun mulla??
Nurminmi
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 172
Liittynyt: 28 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Nurminmi »

Itse en ainakaan viitsisi turhaan maksaa yli 100 euroa turhasta osan vaihdosta (pyöränlaakerit) Rymppiholkki tulee pyöränlaakerisarjan kansssa.

Ainakaan Ekegrenillä ei ole enään poskilaakereita perään (luultavasti ei muuallakaan). Tämä tieto parin viikon takaa.

Rallatus ja "kolina" viittaisi enemmänkin hammasrattaista tulevaan ääneen. Kuluneet hampaat tai säätö pielessä.
Yksi vaihtoehto:
Hammasvälys pielessä eli perän laakeri/laakerit kulunut.
Vastaa Viestiin