auton maalauksessa kannattaa ottaa huomioon että ootko maalaamassa vain ulko osat vai ihan kaikki osat mitkä eivät näy!
ite kysyin e-mallin kadetin maalusta ja sain kuulla et halvimmillaan n.3000-4000(mk)
mutta pohjatyöt olis joutunu ite tekee
Niin no kaikki on suhteellista. Joskus 3 vuotta sitten maalautin (värin vaihto) escortin ja maalaus makso 600 mk kun itte tein pohjatyöt. No, samalta maalarilta kävin kysymässä vuotta myöhemmin toisen escon maalausta niin sano että 4000 mk. No, ei muuta kun kysymään rallikuskeilta neuvoa ja sitten löytykin hyvä ja edullinen maalari.
Niin, sehän voi vaihdella hyvinkin paljon.
Eli, jos auto on ruosteeton/lähes ruosteeton (ei hitsattavaa) ja väriksi tulee alkuperäinen väri ja vielä ei metallihohto/helmiäinen ja kohtuuhintainen maalari niin ei montaa tonnia vanhassa rahassa maksa pohjatöineen. Toisaalta jos auto on läpilaho ja lommoinen ja pintaan pitäisi saada joku hieno helmiäisväri niin rahaa palaa ja PALJON.
Pohjatyöt siinä on se hintavin homma, itse maalin ruiskutus ei niinkään, mutta läheskään kaikki maalarit eivät suostu edes maalaamaan jos pohjatyöt on tehty huonosti.
Eli siis riippuu ihan tapauksesta. Kannattaa käydä näyttämässä autoa eri maalareille ja kysyä hinta-arviota.
soittelin eri paikkoihin ja kyselin maalausta, niin rustesuojaus, hitsaus, pohjat, maalaus ym kaikki vimosen päälle 1000€ 4 eri paikassa. Auto oli siis Vectra A, ja metallivärillä.