miten vaihtaa mittaristo c ascoon...
Noh, vanhan mittariston nopeusvaijeri pitää vaihtaa pitempään malliin. Vaijereita saa kahta eri mittaa ja toinen on siis 4-5cm pitempi. Sitten vanhan mittariston takana olevassa liittimessä on kaikki tarvittavat johdot, mutta ne on eri järjestyksessä kuin tässä gt-mittaristossa. Liitin kyllä sopii muuten suoraan tähän uuteenkin mittaristoon. Tossahan noi isoimmat (ja ainoat) pulmat on.
-respect to the man in the ice cream van-
Tällä meni ainakin c-ascon ko. mittaristo suoraan e-kadettiin,mitään piuhoja tarvinnu miettiä muuta kuin liitin kiinni. Ja toimiikin vielä oikein Paitti bensamittarin asteikko/skaala on vähän väärä --> ylhäällä oikein mut voi ajaa pitkälti punasen viivan alle. Miten oli,saakos sitä jotenkin 'säädettyä'?
Mulla on vähän samanlaista ongelmaa... C-Ascoon vaihdettu GT mittari alkup. tilalle ja kun tankkaa putkea myöten täyteen (oikeen liruttaa tunteella viimisenkin pisaran) niin mittari nousee vasta toiseks ylimpään viivaan. Ja mäkin voin ajaa punasen alle... ascona kulkee silloin ilmeisesti höyryillä?On 2002-12-07 16:11, ast wrote:
Tällä meni ainakin c-ascon ko. mittaristo suoraan e-kadettiin,mitään piuhoja tarvinnu miettiä muuta kuin liitin kiinni. Ja toimiikin vielä oikein Paitti bensamittarin asteikko/skaala on vähän väärä --> ylhäällä oikein mut voi ajaa pitkälti punasen viivan alle. Miten oli,saakos sitä jotenkin 'säädettyä'?
Team Grave Digger
Vectra '90 20NE
Vectra '90 20NE
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3852
- Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Janakkala - Turenki
- Viesti:
Ei välttämättä. Kyllä se vanha nopeusmittarin vaijerikin sinne vielä sopii. Tosin sen kulkureittiä pitää hieman muuttaa. Kiinnitysvaiheessa kannattaa ottaa vaijeri irti vaihdelaatikosta niin toinen pää on helpompi laittaa mittaristoon kiinni.On 2002-12-06 19:08, bone wrote:
Noh, vanhan mittariston nopeusvaijeri pitää vaihtaa pitempään malliin. Vaijereita saa kahta eri mittaa ja toinen on siis 4-5cm pitempi.
No joo mutta itteensä säästää aikalailla, kun sijottaa sen muutaman euron uuteen vaijeriin. Helpottuu myös tulevat mittariston polttimoiden vaihdot huomattavasti kun hankkii sen pidemmän vaijerin.Ei välttämättä. Kyllä se vanha nopeusmittarin vaijerikin sinne vielä sopii. Tosin sen kulkureittiä pitää hieman muuttaa.
-respect to the man in the ice cream van-
Samoin kävi kun vaihdoin Corsaan joskus SR-mittariston. Hain tarvikeliikkeestä pidemmän vaijerin (Asconasta, ei kirja tuntenut SR:ää...) joka ruksutti heti alusta asti. Vaijeri vaihdettiin uuteen ja edelleen ruksutti. Otin rahat takaisin ja hain tien toiselta puolelta merkkiliikkeestä toimivan vaijerin. Tarvike maksoi 65 mk, alkuperäinen 180 mk...On 2002-12-10 15:55, markkuk wrote:
mulla ei säästäny itseään yhtään, kun uudet vaijerit oli kaikki sekundaa...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B