miten vaihtaa mittaristo c ascoon...

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
J.R
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 187
Liittynyt: 07 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja J.R »

eli miten onnistuu mittariston vaihto ku mulla on mittaristossa pelkkä nopeus ja haluaisin vaihtaa semmoisen ascon mittariston missä on nopeus/kierroslukumittari.onko vaikea vaihtaa?mitä mun operaatiossa tehä...:smile:
myönnän..olen idiootti:)
bone
'Senator'
'Senator'
Viestit: 803
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja bone »

Noh, vanhan mittariston nopeusvaijeri pitää vaihtaa pitempään malliin. Vaijereita saa kahta eri mittaa ja toinen on siis 4-5cm pitempi. Sitten vanhan mittariston takana olevassa liittimessä on kaikki tarvittavat johdot, mutta ne on eri järjestyksessä kuin tässä gt-mittaristossa. Liitin kyllä sopii muuten suoraan tähän uuteenkin mittaristoon. Tossahan noi isoimmat (ja ainoat) pulmat on.
-respect to the man in the ice cream van-
J.R
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 187
Liittynyt: 07 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja J.R »

mitenkäs sitten tuo nopeusmittari?mihin siitä pitää piuhoja vetää??vaihdelaatikko ja puola...??
bone
'Senator'
'Senator'
Viestit: 803
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja bone »

Siis, mitään uusia piuhoja ei tarvi vetää. Mittariston takana olevassa liittimessä olevien piuhojen järjestystä pitää vain muuttaa.
-respect to the man in the ice cream van-
Anzelmi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 122
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja Anzelmi »

Mie vedin varmaan tuon lyhemmän vaijerin SR-mittariston nopeus mittarille, kun oli siinä ja siinä että ylti vaikka miten oiko.

Myyjä oli varmaan antanu väärän vaijerin.
ast
'Senator'
'Senator'
Viestit: 389
Liittynyt: 03 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: pk-seutu

Viesti Kirjoittaja ast »

Tällä meni ainakin c-ascon ko. mittaristo suoraan e-kadettiin,mitään piuhoja tarvinnu miettiä muuta kuin liitin kiinni. Ja toimiikin vielä oikein :smile: Paitti bensamittarin asteikko/skaala on vähän väärä --> ylhäällä oikein mut voi ajaa pitkälti punasen viivan alle. Miten oli,saakos sitä jotenkin 'säädettyä'?
Chewie
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 164
Liittynyt: 17 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chewie »

On 2002-12-07 16:11, ast wrote:
Tällä meni ainakin c-ascon ko. mittaristo suoraan e-kadettiin,mitään piuhoja tarvinnu miettiä muuta kuin liitin kiinni. Ja toimiikin vielä oikein :smile: Paitti bensamittarin asteikko/skaala on vähän väärä --> ylhäällä oikein mut voi ajaa pitkälti punasen viivan alle. Miten oli,saakos sitä jotenkin 'säädettyä'?
Mulla on vähän samanlaista ongelmaa... C-Ascoon vaihdettu GT mittari alkup. tilalle ja kun tankkaa putkea myöten täyteen (oikeen liruttaa tunteella viimisenkin pisaran) niin mittari nousee vasta toiseks ylimpään viivaan. Ja mäkin voin ajaa punasen alle... ascona kulkee silloin ilmeisesti höyryillä? :grin:
Team Grave Digger
Vectra '90 20NE
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3852
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Janakkala - Turenki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

On 2002-12-06 19:08, bone wrote:
Noh, vanhan mittariston nopeusvaijeri pitää vaihtaa pitempään malliin. Vaijereita saa kahta eri mittaa ja toinen on siis 4-5cm pitempi.
Ei välttämättä. Kyllä se vanha nopeusmittarin vaijerikin sinne vielä sopii. Tosin sen kulkureittiä pitää hieman muuttaa. Kiinnitysvaiheessa kannattaa ottaa vaijeri irti vaihdelaatikosta niin toinen pää on helpompi laittaa mittaristoon kiinni.
bone
'Senator'
'Senator'
Viestit: 803
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja bone »

Ei välttämättä. Kyllä se vanha nopeusmittarin vaijerikin sinne vielä sopii. Tosin sen kulkureittiä pitää hieman muuttaa.
No joo mutta itteensä säästää aikalailla, kun sijottaa sen muutaman euron uuteen vaijeriin. Helpottuu myös tulevat mittariston polttimoiden vaihdot huomattavasti kun hankkii sen pidemmän vaijerin.
-respect to the man in the ice cream van-
J.R
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 187
Liittynyt: 07 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja J.R »

kiitos kaikille vastanneille.täytyy lähtee ostaa tuo mittaristo ja alata tuskaileen.jos kerta ei tarvi ku laittaa johdot ja vaijjerit kiinni...
markkuk
'Senator'
'Senator'
Viestit: 350
Liittynyt: 10 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja markkuk »

mulla ei säästäny itseään yhtään, kun uudet vaijerit oli kaikki sekundaa...

ne rupesi pitämään semmoista ääntä kuin olisi ollut säikeitä irti.

kolme kertaa hain liikkeestä uuden ja sitten hain rommarilta käytetyn, ja pelaa kuin enkeli..
Anzelmi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 122
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja Anzelmi »

Vähän off-topic, mutta.. Pitäs saada kojelauta irroitettua, ja ois hyvä tietää etukäteen mitä tehdä.

Mistä kaikkialta on kiinni ?

Minkälainen homma ylipäätään on tiedossa ?
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

On 2002-12-10 15:55, markkuk wrote:
mulla ei säästäny itseään yhtään, kun uudet vaijerit oli kaikki sekundaa...
Samoin kävi kun vaihdoin Corsaan joskus SR-mittariston. Hain tarvikeliikkeestä pidemmän vaijerin (Asconasta, ei kirja tuntenut SR:ää...) joka ruksutti heti alusta asti. Vaijeri vaihdettiin uuteen ja edelleen ruksutti. Otin rahat takaisin ja hain tien toiselta puolelta merkkiliikkeestä toimivan vaijerin. Tarvike maksoi 65 mk, alkuperäinen 180 mk...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vastaa Viestiin