Lisäksi eroa on ollut korroosion kestossa.
Suomessa valmistetut Calibrat ovat oleet kestävämpiä ruosteen suhteen kuin muualla valmistetut.
Opel Fan 2/2001:ssa oli juttu "Mistä autosi on kotoisin", jos kiinnostaa selvittää valmistuspaikka.
Opel Calibra DTM vai Turbo?
Kaveri, jolta ostin tuon GSi:ni on lähdössä loppuvuodesta hakemaan Saksasta Turbo Calibraa. Heppu käy jo ihan kuumana eikä malttais odottaa millään. On nuo saksalaiset autokauppojen nettisivut aika tarkkaan syynätty vaihtoehtoja kartoittaessa...
Tosin varmaan olis fiksumpaa ostaa se auto joltain yksityiseltä. Tahtoo noi autokaupan tuotteet olla järjesyään ajettu esim n.90000 km...
Mitenköhän luotettavia nuo sakemannien liikkeiden ajokilometrit on? Vai eikö ne vaan aja autoillaan pidempää matkaa... Outoa!
Tosin varmaan olis fiksumpaa ostaa se auto joltain yksityiseltä. Tahtoo noi autokaupan tuotteet olla järjesyään ajettu esim n.90000 km...
Mitenköhän luotettavia nuo sakemannien liikkeiden ajokilometrit on? Vai eikö ne vaan aja autoillaan pidempää matkaa... Outoa!
Suomessa turbo Calibran hinnat pyörivät n.16.000 - 25.000 € välillä, varustelusta / rakentelun määrästä riippuen. Parhaimmat näyttelyitäkin kiertäneet maksavat yli 30t€. Eli hintahaarukka on laaja. Vakiokuntoiset tietysti haarukan alapäässä.
Ongelmia suomiautoissa on eniten pelleissä, ja paljossa ajokilometrimäärässä. Olen tuonut muutaman Calibran saksasta, ja siellä todellakin ajetaan autolla vähemmän kuin Suomessa. Saksalaiset eivät mökkeile viikonloppuisin, vaan shoppailevat.
Auto jää myös usein "kakkosautoksi" kun ikää kertyy.
Määrätyiltä alueilta ostetut Saksalaiset ovat vanhoinakin pelleiltään ruosteettomia.
Korjaaminen on Saksassa melko kallista (verrattuna auton hankintahintaan), joten pikkuvikaisia saa edullisesti. Pikkuvikaisuus on tietysti suhteellista, mutta lukisin siihen listaan kytkimen, kannen, nelivedon valo palaa (mutta nesteet pysyy sisällä), ABS valo palaa, jarrut jne..
Mitä mittarilukemiin tulee, niin osataan sitä täälläkin mittareita pyöritellä.... (itse takavuosina Opel-liikkeen huijaamaksi tullut)
Saksasta ostamisen tekee hankalaksi se, että kaupat on tehtävä käteisellä, ja myyjä on harvoin kielitaitoinen. Myöskin mahdollisia takuuasioita on hiukan hankala hoidella täältä. Turbo Calibroita saa Saksasta n.5.000-10.000€
Jos veron määrää pitää spekuloida, lienee se laskettavissa jotenkin näin:
vastaavan auton "listahinta" suomessa - (miinus) auton hankintahinta Saksassa = vero suomessa. Kuitenkin on ehkä syytä kysyä asiaa tullin autojaoksesta (saattaa olla ruuhkautunut).
Ongelmia suomiautoissa on eniten pelleissä, ja paljossa ajokilometrimäärässä. Olen tuonut muutaman Calibran saksasta, ja siellä todellakin ajetaan autolla vähemmän kuin Suomessa. Saksalaiset eivät mökkeile viikonloppuisin, vaan shoppailevat.
Auto jää myös usein "kakkosautoksi" kun ikää kertyy.
Määrätyiltä alueilta ostetut Saksalaiset ovat vanhoinakin pelleiltään ruosteettomia.
Korjaaminen on Saksassa melko kallista (verrattuna auton hankintahintaan), joten pikkuvikaisia saa edullisesti. Pikkuvikaisuus on tietysti suhteellista, mutta lukisin siihen listaan kytkimen, kannen, nelivedon valo palaa (mutta nesteet pysyy sisällä), ABS valo palaa, jarrut jne..
Mitä mittarilukemiin tulee, niin osataan sitä täälläkin mittareita pyöritellä.... (itse takavuosina Opel-liikkeen huijaamaksi tullut)
Saksasta ostamisen tekee hankalaksi se, että kaupat on tehtävä käteisellä, ja myyjä on harvoin kielitaitoinen. Myöskin mahdollisia takuuasioita on hiukan hankala hoidella täältä. Turbo Calibroita saa Saksasta n.5.000-10.000€
Jos veron määrää pitää spekuloida, lienee se laskettavissa jotenkin näin:
vastaavan auton "listahinta" suomessa - (miinus) auton hankintahinta Saksassa = vero suomessa. Kuitenkin on ehkä syytä kysyä asiaa tullin autojaoksesta (saattaa olla ruuhkautunut).
Tunex Oy
http://www.tunex.fi
http://www.tunex.fi