lastua kehiin

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Avatar
nitro
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 01 Touko 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja nitro »

... pjoo,eli löytyykös bveccuun x16xel:iin mistään lastua ja onko minkä hintainen..

Olin joskus näkeväni jollain suomalaisella firmalla myynnissä, vai olenko täysin hukkateillä :smile:.

Ja onko tuo vaikea asentaa, vai onko vain plug and play.
Äiti varoitti koskemasta kaikkeen missä on salaman kuva...
G T S
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 30 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja G T S »

Eipä tosta lastusta mitään hyötyä vaparissa ole, jos ei tule muita moottoriin liittyviä virityksiä (nokat, imusarja, pakosarja, putkisto ja/tai kannen porttaus)
Mazda 6 2.5 Sport 2008 Black
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Voi siitä toki jotain pientä iloa ollakin, mutta yleisesti ottaen hukkaan heitettyä rahaa.

Tuon X16XEL-myllyn isoin ongelma on alakierroksilla esiintyvä totaalinen hengettömyys, jota ehkä saattaisi voida korjata hyvällä softalla. Tosin, en usko että yksikään valmiina myytävä "lastu" on oikeasti hyvä softa. Dynossa voisi taitava säätäjä saada tuon korjattua.

Oma kokemus mainitusta myllystä on, että jos lähtee liikkeelle lähes tyhjäkäyntikierroksilla on pakko heittää kakkosta sisään heti kun auto liikkuu, koska jos yrittää kiihdyttää tasaisesti ykkösellä se ei useinkaan onnistu. Ensin ei tapahdu mitään, sitten kone nykäisee pahasti ja kaikki kyydissäolijat luulevat ettei kuski osaa ajaa.. :wink:
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Jaakko-
'Senator'
'Senator'
Viestit: 774
Liittynyt: 25 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakko- »

On 2004-05-09 03:05, Tuomas wrote:
Oma kokemus mainitusta myllystä on, että jos lähtee liikkeelle lähes tyhjäkäyntikierroksilla on pakko heittää kakkosta sisään heti kun auto liikkuu, koska jos yrittää kiihdyttää tasaisesti ykkösellä se ei useinkaan onnistu. Ensin ei tapahdu mitään, sitten kone nykäisee pahasti ja kaikki kyydissäolijat luulevat ettei kuski osaa ajaa.. :wink:
Itekkin oon homannut tuon jutun, kun kiihyttää ykösellä puolella kaasulla niin se saa kolmessa tonnissa "piikin". Muilla vaihtella ajettaessa sitä ei tule.
Avatar
nitro
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 01 Touko 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja nitro »

Joo, tuo on aikas hengetön kone alkukierroksilla ja joskus tuntuu että myöskin kun esim. ohittaa jonkun-> satanen lasissa ja polkasee kaasua niin autosta ollaan jo ohi ja palaamassa omalle kaistalle niin vasta rupeaisi kiihtymään. Tuohan on kierroskone, näjemmä..
Äiti varoitti koskemasta kaikkeen missä on salaman kuva...
Avatar
Omenalimu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1865
Liittynyt: 11 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Rajamäki

Viesti Kirjoittaja Omenalimu »

Juu koneessa alkaa tapahtua jotain vasta tuolla 3500rpm jälkeen ja sitä kivaa riittää tuonne noin 5000-5500kierrokseen.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

On 2004-05-12 19:18, Omenalimu wrote:
kivaa riittää tuonne noin 5000-5500kierrokseen.
Muistaakseni huipputehon kierrosluku on tasan 6000, eli kyllä se on tosiaan kierroskone.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vastaa Viestiin