0170 fuel trim vian korjaamiseen paras tapa on tietenkin tarkastella testerillä fuel trimmejä tehtyjen muutosten aikana. Saat kertoa tuon sille korjaamollekin
Vikakoodi P0170 ja häiriövalo
Re: Vikakoodi P0170 ja häiriövalo
En vielä epäile mitään, se on vaan yksi yleinen syy noihin seoksen vikakoodeihin, varsinkin jos vuoto on, niinkuin yleensä maffin jälkeen. Jos kaksi uutta maffia tekee samaa, niin voisi uskoa niiden olevan oikeassa. Tietysti paras keino olisi toisessa autossa varmasti toimivaksi todettu maf. Sitten kun sellainen on paikallaan, katsotaan arvoja. Livedataa ja päästöjä. Jotain poikkeuksellista täytyy livedatasta löytyä, jos vaan korjaaja tietää mitä katsoa.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: Vikakoodi P0170 ja häiriövalo
Seoksen säätöön vaikuttaa pari oleellista parametria LTFT ja STFT. Itellä LTFT oli vaeltanut yli 10% korjausarvoon.
Ei ollut nollaustyökalua, kuitenkin kokeilin uudella NGK maffilla ja sama lopputulos kuin alottajalla. Harakiri maffilla ja nollaamattomilla parametreillä ei toimi kunnolla.
Lopulta hommasin siemensin maffin ja sillä se alkoi toimimaan sen verran että pystyi ajeleen.
Sehän korjaa parametrit kohdilleen kunnossa olevilla osilla ajan saatossa määrätyllä proseduurilla.
Jälkikäteen kuukausien jälkeen mielenkiinnosta käytin NGK maffia paikoillaan ja toimihan kone sillä, ompahan nyt varalla.
Ei ollut nollaustyökalua, kuitenkin kokeilin uudella NGK maffilla ja sama lopputulos kuin alottajalla. Harakiri maffilla ja nollaamattomilla parametreillä ei toimi kunnolla.
Lopulta hommasin siemensin maffin ja sillä se alkoi toimimaan sen verran että pystyi ajeleen.
Sehän korjaa parametrit kohdilleen kunnossa olevilla osilla ajan saatossa määrätyllä proseduurilla.
Jälkikäteen kuukausien jälkeen mielenkiinnosta käytin NGK maffia paikoillaan ja toimihan kone sillä, ompahan nyt varalla.