Moottorivalo insginiassa
Moottorivalo insginiassa
Hei,
Meillä rupesi yhtäkkisesti palamaan keltainen moottorivalo Insigniassa (vm -09). Ilmoittaa nokka-akselista vikakoodissa. Vaihtoehtona että ketju hyppii -> iso remppa tai tunnistin rikki -> pieni remppa. Voiko olla muita vaihtoehtoja kuin nämä kaksi? Suurempi remppaaminen tuskin kannattaa noin vanhaan autoon, vaikka onkin alle 130tkm ajettu.
Meillä rupesi yhtäkkisesti palamaan keltainen moottorivalo Insigniassa (vm -09). Ilmoittaa nokka-akselista vikakoodissa. Vaihtoehtona että ketju hyppii -> iso remppa tai tunnistin rikki -> pieni remppa. Voiko olla muita vaihtoehtoja kuin nämä kaksi? Suurempi remppaaminen tuskin kannattaa noin vanhaan autoon, vaikka onkin alle 130tkm ajettu.
Astra 1.4T -15 Insignia 2.0T -09
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Moottorivalo insginiassa
Tarkistaisin jakopään ajoituksen ja avaisin jakopään.
Ei ajoon.
Muita vikojahan voi olla vaikka johtosarjassa tai jopa ohjainlaitteessa. Mikä vikakoodi oli tarkalleen?
Ei ajoon.
Muita vikojahan voi olla vaikka johtosarjassa tai jopa ohjainlaitteessa. Mikä vikakoodi oli tarkalleen?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Moottorivalo insginiassa
P000B exhaust camshaft position system, slow response, permanent lukee paperissa mikä saatiin.
Astra 1.4T -15 Insignia 2.0T -09
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Moottorivalo insginiassa
Joo. Suomeksi hidas vastaavuus. Jatkuva.
Lähtisin tarkistamaan jakopään ajoitusta ja kuntoa.
Ääntääkö?
Ilmeisesti 2,0 bensaturbo?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Moottorivalo insginiassa
Ei mikään ääni ole muuttunut autossa. Kyselin maahantuojalta, niin hands up. On se vaan vissiin vaihdettava merkkiä, ei pälli kestä näitä autoja enää. On sitten remmi tai ketju, niin GM kusee homman takuuvarmasti.
Vikailmo siis nyt nollattiin korjaamolla, katsotaan tuleeko uudelleen. Jos tulee, niin sitten vaihdetaan anturia, jos ei auta, niin täytyy miettiä jos vaan hankkiutuu eroon siitä. Kun ei tosiaan itse tiedä, eikä vaikuta oikein kukaan missään korjaamollakaan tietävän, niin hankalaksi menee. Onneksi ei tartte nyt toista autoa välttämättä, niin voi miettiä mihin merkkiin suuntaa katseensa tulevaisuudessa. Olishan se ollut liian hyvä ollakseen totta jos olisi vaikka tämä auto 150tkm asti selvinnyt.
Vikailmo siis nyt nollattiin korjaamolla, katsotaan tuleeko uudelleen. Jos tulee, niin sitten vaihdetaan anturia, jos ei auta, niin täytyy miettiä jos vaan hankkiutuu eroon siitä. Kun ei tosiaan itse tiedä, eikä vaikuta oikein kukaan missään korjaamollakaan tietävän, niin hankalaksi menee. Onneksi ei tartte nyt toista autoa välttämättä, niin voi miettiä mihin merkkiin suuntaa katseensa tulevaisuudessa. Olishan se ollut liian hyvä ollakseen totta jos olisi vaikka tämä auto 150tkm asti selvinnyt.
Astra 1.4T -15 Insignia 2.0T -09
Re: Moottorivalo insginiassa
Tuohan on siis itseasiassa VVT:n vikakoodi. Eli ajoituksen säätö vastaa liian hitaasti. Pakopuolella tarkemmin ottaen.
En tunne tuota konetta, mutta toisenmerkkisissä on saanut vaihtaa noita VVT-solenoideja joka on yleensä ollut suht pikku juttu. Vähän isompi, muttei mahdoton sekään on sitten se nokkapyörän vaihto.
Enkä mä pidä tuota ollenkaan sellaisena jota ei kannattais korjata, oma on 2001 ja 377 tkm ajettu enkä millään halua tuosta luopua
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: Moottorivalo insginiassa
Eikö tämä sama yksilö ole rallatellut sinulla jo pitemmän aikaa?
https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... p?t=269814
Eiköhän tuo jakopäärempan vaatine, 1500€ varmaan saa varata näin äkkiä tuohon remonttiin.
https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... p?t=269814
Eiköhän tuo jakopäärempan vaatine, 1500€ varmaan saa varata näin äkkiä tuohon remonttiin.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Moottorivalo insginiassa
Itselläni oli tuo sama 2,0T . Viitisen vuotta sitten ,alkoi ajossa polttaan vikavaloa ja tehot katosi.Juuri noilla kilometreillä.Oli mennyt pakopuolen VVT- solenoidi.Osa maksoi jotain 150 €shamrock kirjoitti: ↑14 Marras 2023, 15:46Tuohan on siis itseasiassa VVT:n vikakoodi. Eli ajoituksen säätö vastaa liian hitaasti. Pakopuolella tarkemmin ottaen.
En tunne tuota konetta, mutta toisenmerkkisissä on saanut vaihtaa noita VVT-solenoideja joka on yleensä ollut suht pikku juttu. Vähän isompi, muttei mahdoton sekään on sitten se nokkapyörän vaihto.
Enkä mä pidä tuota ollenkaan sellaisena jota ei kannattais korjata, oma on 2001 ja 377 tkm ajettu enkä millään halua tuosta luopua
Re: Moottorivalo insginiassa
Sitä käytiin kolmessa paikassa ja kenenkään mielestä ei rallatellut yhtään. Vaihdetaan nyt ensin se solenoidi ja sitten pähkitään eteenpäin. Onpa seisoskellut ja odotellut parempia aikoja. Kiitos vastauksista!ascona_c kirjoitti: ↑14 Marras 2023, 17:39 Eikö tämä sama yksilö ole rallatellut sinulla jo pitemmän aikaa?
viewtopic.php?t=269814
Eiköhän tuo jakopäärempan vaatine, 1500€ varmaan saa varata näin äkkiä tuohon remonttiin.
Jos nyt rallattelee ihan tosiaan, niin enpä ole enää huolestunut opeleiden ketjusta tämän jälkeen. Melkosen kauan kestänyt rikkinäisenä päivittäisajoa.
Astra 1.4T -15 Insignia 2.0T -09
Re: Moottorivalo insginiassa
Vvt solenoidi vaihdettiin viime viikolla huollossa. Osa oli 140€, mutta toki tuli aimo annos lisää maksettavaa. On parina päivänä ollut ajossa, eikä ilmoittanut toistaiseksi mitään vikaa. Tänään toki sai hylsyn valoista katsastuksessa, mutta sentään edes kommentoi että auto hyvässä kunnossa. Valot nyt sit seuraavana ongelmana, toivotaan että solenoidin vaihto oli ratkaisu tähän juttuun.
Astra 1.4T -15 Insignia 2.0T -09