Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Trafoter
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 08 Syys 2016, 19:11

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja Trafoter »

Trafoter kirjoitti: 17 Marras 2023, 19:04
1,2sorsa kirjoitti: 13 Marras 2023, 18:00
Trafoter kirjoitti: 13 Marras 2023, 17:13 Olen vaihtamassa 2010 2.0 CDTI automaattivaihteiston ja sen jäähdyttimen väliset letkut. (Niissä on pieni vuoto).

Paljon tuohon pitää varata vaihteistoöljyä?

Vaihteistlöljyt on vaihdettu 25 tkm sitten huuhtelemalla joten haluan minimoida hukkaan menevän öljyn määrän.
2-litraa. Joku vajaa litra valuu hukkaan ja ylitäyttöö pitää tehdä mistä voi valuttaa. (Tietenkin lämmin vaihteisto ja auto käynnissä ohjeen mukaan)
Kiitos. Olisiko sitä ohjetta jossain miten se täyttö kuuluu tehdä?
Millä jäähdyttimen yläpään saa auki, siirsin ohj.tehostimen säiliötä mutta ei tuonne mahdu mikään työkalu!
Trafoter
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 08 Syys 2016, 19:11

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja Trafoter »

Rälläköimällä 19mm sopivaksi.. voi jessus mikä paikka
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13557
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Trafoter kirjoitti: 17 Marras 2023, 19:04
1,2sorsa kirjoitti: 13 Marras 2023, 18:00
Trafoter kirjoitti: 13 Marras 2023, 17:13 Olen vaihtamassa 2010 2.0 CDTI automaattivaihteiston ja sen jäähdyttimen väliset letkut. (Niissä on pieni vuoto).

Paljon tuohon pitää varata vaihteistoöljyä?

Vaihteistlöljyt on vaihdettu 25 tkm sitten huuhtelemalla joten haluan minimoida hukkaan menevän öljyn määrän.
2-litraa. Joku vajaa litra valuu hukkaan ja ylitäyttöö pitää tehdä mistä voi valuttaa. (Tietenkin lämmin vaihteisto ja auto käynnissä ohjeen mukaan)
Kiitos. Olisiko sitä ohjetta jossain miten se täyttö kuuluu tehdä?
Koitappas etsiä foorumilta, vaikka tuolta
https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... p?t=259045
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Archi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 01 Huhti 2020, 22:02

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja Archi »

Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia, että pakkasella jos jättää sähköisen käsijarrun päälle niin jäävät kiinni kun seuraavan kerran yrität lähteä? Tietääköhän tämä vaijerin vaihtoa vai mikä lääkkeeksi?
Trafoter
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 08 Syys 2016, 19:11

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja Trafoter »

1,2sorsa kirjoitti: 17 Marras 2023, 21:22
Trafoter kirjoitti: 17 Marras 2023, 19:04
1,2sorsa kirjoitti: 13 Marras 2023, 18:00
Trafoter kirjoitti: 13 Marras 2023, 17:13 Olen vaihtamassa 2010 2.0 CDTI automaattivaihteiston ja sen jäähdyttimen väliset letkut. (Niissä on pieni vuoto).

Paljon tuohon pitää varata vaihteistoöljyä?

Vaihteistlöljyt on vaihdettu 25 tkm sitten huuhtelemalla joten haluan minimoida hukkaan menevän öljyn määrän.
2-litraa. Joku vajaa litra valuu hukkaan ja ylitäyttöö pitää tehdä mistä voi valuttaa. (Tietenkin lämmin vaihteisto ja auto käynnissä ohjeen mukaan)
Kiitos. Olisiko sitä ohjetta jossain miten se täyttö kuuluu tehdä?
Koitappas etsiä foorumilta, vaikka tuolta
https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... p?t=259045
Olisiko ammattilaisilla vinkkiä vielä miten vaihteistonpään tiivisteet (2kpl) saa irti? On jämähtänyt..
Trafoter
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 08 Syys 2016, 19:11

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja Trafoter »

Trafoter kirjoitti: 18 Marras 2023, 19:56
1,2sorsa kirjoitti: 17 Marras 2023, 21:22
Trafoter kirjoitti: 17 Marras 2023, 19:04
1,2sorsa kirjoitti: 13 Marras 2023, 18:00
Trafoter kirjoitti: 13 Marras 2023, 17:13 Olen vaihtamassa 2010 2.0 CDTI automaattivaihteiston ja sen jäähdyttimen väliset letkut. (Niissä on pieni vuoto).

Paljon tuohon pitää varata vaihteistoöljyä?

Vaihteistlöljyt on vaihdettu 25 tkm sitten huuhtelemalla joten haluan minimoida hukkaan menevän öljyn määrän.
2-litraa. Joku vajaa litra valuu hukkaan ja ylitäyttöö pitää tehdä mistä voi valuttaa. (Tietenkin lämmin vaihteisto ja auto käynnissä ohjeen mukaan)
Kiitos. Olisiko sitä ohjetta jossain miten se täyttö kuuluu tehdä?
Koitappas etsiä foorumilta, vaikka tuolta
https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... p?t=259045
Olisiko ammattilaisilla vinkkiä vielä miten vaihteistonpään tiivisteet (2kpl) saa irti? On jämähtänyt..
Olen siis vaihtamassa näitä putkia https://vauxcentre.co.uk/products/oem-v ... w-22953353

Taitaakin kiertää jäähdytinneste eikä vaihteistoöljy noissa? Tyhjeni nimittäin jäähdytinnestesäiliö ja tuli n.5 litraa tavaraa ulos kun irrotin putket.

en suosittele vaihtamaan laatikon pään tiivisteitä.. 3 h taistellut yhden kanssa, ei tule ehjänä ulos. SIsältää sellaisen metallivahvikkeen vielä!
ab^]
OCF Member 2017
Viestit: 360
Liittynyt: 09 Loka 2011, 00:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja ab^] »

Onko tiedossa tekeekö kukaan suomessa 8" mittaristo koodauksia tai hmi 2.5 radio koodauksia? Haluttaisi tuoho 14/15vm pikku näytölliseen isompi mittaristo ja radioon android auto..
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Mckokoo
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Loka 2023, 09:57

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja Mckokoo »

Vuoden 13 inkku herjaa "huolla auto" ja opcomi antaa koodin p2265 water in fuel sensor circuit. Polttoaine suodattimen vaihdoin mutta ei sillä lähtenyt. Onko ehdotuksia seuraavasta toimenpiteestä?
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Mckokoo kirjoitti: 07 Maalis 2024, 16:19 Vuoden 13 inkku herjaa "huolla auto" ja opcomi antaa koodin p2265 water in fuel sensor circuit. Polttoaine suodattimen vaihdoin mutta ei sillä lähtenyt. Onko ehdotuksia seuraavasta toimenpiteestä?
Eikö siellä ole suodattimen yhteydessä erikseen se vesianturi?
Mahtaa olla tämä rikki tai sitten johto poikki :wink:
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9283
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

petrisa kirjoitti: 07 Maalis 2024, 17:58
Mckokoo kirjoitti: 07 Maalis 2024, 16:19 Vuoden 13 inkku herjaa "huolla auto" ja opcomi antaa koodin p2265 water in fuel sensor circuit. Polttoaine suodattimen vaihdoin mutta ei sillä lähtenyt. Onko ehdotuksia seuraavasta toimenpiteestä?
Eikö siellä ole suodattimen yhteydessä erikseen se vesianturi?
Mahtaa olla tämä rikki tai sitten johto poikki :wink:
viewtopic.php?p=2482895&hilit=Insignia#p2482895
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
Larske
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 29 Joulu 2016, 18:12
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja Larske »

Tuoreimmassa katsastuksessa löytyi allekirjoituksen auton helmakoteloista "hieman" korjailtavaa. Sisältäpäin tulleet ruostevauriot. Molemmat paikat tuosta takapyörien edestä. Sisälokarin kautta pääsee siitä ulommasta reunasta paljon tavaraa helmakoteloon. Taitaa autoa pestessäkin mennä siitä suihku koteloon ja vain pahentaa tilannetta. Oikeaan helmaan yli 50 cm pitkän palan uutta peltiä juuri vetäneenä suosittelenkin kaikkia tarkastamaan omansa. Vasemmalle puolelle palat helmaan ja takalokasuojaan. Kuvista osviittaa vahingoista. Tuo missä repeämä näkyy, paljastui paljon suuremmaksi vahingoksi. Ja tosiaan vuosi sitten ei juuri minkäänlaisia viitteitä näistä. Pientä perus kuplimista maalin alla joissain kohdissa vaan.

KuvaKuvaKuva
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13557
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Näköjään jo kerran pakkelilla korjattu.
Mutta tosiaan sisäpuolelta helmojen takanurkista nämä lahoaa. Hitsattuja olen nähnyt jo pari vuotta sitten. Paljon ajetuissa alkupään malleissa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9283
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Taitaa juuri kestää sen verran että koritakuu ehtii mennä umpeen.

Periaatteessa jos huollot on tehty liikkeessä, kaikki koritarkastukset ajallaan, ja mahdolliset tarkastuksessa ilmenneet virheet korjattu, niin sisältä alkaneen ruostumisen pitäisi mennä koritakuun piikkiin jos auto on 12-vuotias tai nuorempi.

Siltä osin suunnitteluvirhe kotelorakenteessa/rakenteen tuuletuksessa, kun ruostuvat sisältä puhki.

100tkm kokemuksella J-mallin Astrassa etupyöristä tuleva sorasuihku irroittaa yleensä tuon helman viimeisen tulpan, josta pääsee sitten kura ja rapa suoraan kotelon sisään. Helman rakenne on aika lailla sama kuin Insigniassa. Näyttää olevan tuostakin tuo tulppa irti, vai onko otettu korjausta varten?

En tiedä pahensiko tilannetta, mutta kerran vuodessa otin helmoista tulpat pois, ja laskin letkulla vettä kotelon sisään. Jonkin verran hiekkaista/rapaista vettä valui aina kotelon sisältä ulos. Sitten sai kuivua kesällä rauhassa pari päivää auringossa, ja tulpat takaisin. Kuitenkin siihen aikaan tuli jonkin verran ajettua myös hiekkateillä, niin ainakin pahimmat savet sai tuolla konstilla kotelon sisältä pois. Auto oli siihen aikaan sen verran nuori, että ruosteiden kanssa ei vielä ollut käytännön ongelmaa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
Larske
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 29 Joulu 2016, 18:12
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja Larske »

1,2sorsa kirjoitti: 25 Huhti 2024, 11:04 Näköjään jo kerran pakkelilla korjattu.
Mutta tosiaan sisäpuolelta helmojen takanurkista nämä lahoaa. Hitsattuja olen nähnyt jo pari vuotta sitten. Paljon ajetuissa alkupään malleissa.
Itse tuota ehti jo alkaa kittailemaan ennekö tuli huomattua ongelmien laajuus, kun alkoi hiomaan pintoja maalausta varten tuosta kohtaa mihin pieni reikä tullut. Ei oo aiemmin tarvinnut pakkelia ja hitsausta. Maalattu toki on. Tässä on vasta 250 tkm täyttymässä. Näkee tosin hyvin paljon sorateitä, että kivet suihkuaa.
ascona_c kirjoitti: Eilen, 09:02 Taitaa juuri kestää sen verran että koritakuu ehtii mennä umpeen. Periaatteessa jos huollot on tehty liikkeessä, kaikki koritarkastukset ajallaan, ja mahdolliset tarkastuksessa ilmenneet virheet korjattu, niin sisältä alkaneen ruostumisen pitäisi mennä koritakuun piikkiin jos auto on 12-vuotias tai nuorempi. Siltä osin suunnitteluvirhe kotelorakenteessa/rakenteen tuuletuksessa, kun ruostuvat sisältä puhki.

100tkm kokemuksella J-mallin Astrassa etupyöristä tuleva sorasuihku irroittaa yleensä tuon helman viimeisen tulpan, josta pääsee sitten kura ja rapa suoraan kotelon sisään. Helman rakenne on aika lailla sama kuin Insigniassa. Näyttää olevan tuostakin tuo tulppa irti, vai onko otettu korjausta varten?
Näin tuntuu olevan. Tämäkin vuosimallia 2009. Huoltoja on tehty liikkeessä 150 tkm asti ja siitä lähtien kaikki hommat itse. Olis tuonne helmoihin pitänyt tajuta kyllä joskus katsoa. Mutta kun ulkoista vikaa ei ole ollut, paitsi nyt sitten kuprua maalipintaan ilmestynyt ja vahinkohan on jo tapahtunut. Tulpat puuttuu ja todennäköisesti tuosta samasta syystä lähtenyt joskus.
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
Vastaa Viestiin