Corsa vm 2015 1,3 Diesel 90hp

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
husapa@gmail.com
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 13 Loka 2023, 13:26

Corsa vm 2015 1,3 Diesel 90hp

Viesti Kirjoittaja husapa@gmail.com »

Nyt on mennä hermot. ESC ja ABS valot alkoivat palamaan ja vikakoodeista sain selville että vasemman takarenkaan ABS anturi olisi viallinen. Tuumasta toimeen, tilasin uuden anturin ja sen tultua ei kun vaihtamaan. Edellinen anturi oli tiukassa ja tietysti murtui poisvedettäessä joten puretaan puolet jarruista pois jotta päästään pukkaamaaan anturin loppuosat pois kolostaan. Puhdistukset päälle, kiinnikkeiden tarkastaminen, uusi anturi paikalleen ja johdotus kuntoon. A vot, pitäisi olla voitonriemuinen kun sain osan vaihdettua.. Vikakoodilukijalla kuittaamaan vika pois, kone käyntiin ja lyhyt ajo (200m) eikä huolen häivää, valot pysyivät sammuneina kojetaulussa. Muutaman päivän kuluttua kauppaan käymään ja 500 m jälkeen pamahtaa samat tutut valot ja ilmoitus "huolla ECS järjestelmä", tien laitaan parkkiin ja tutkimaan vikakoodilukijalla missä vika. Sama vasen takarengas ja sen anturi. Luin kuitenkin anturia liikkeellä ollessani ja hyvin tuli dataa ainakin vikakoodilaitteelle, joten pulssia tulee anturilta oikein. Missä siis vikaa? Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan ja voisi auttaa? Kiitokset jo etukäteen!
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13557
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Corsa vm 2015 1,3 Diesel 90hp

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Minkä merkkinen oli vaihtamasi anturi?

Anturin kehä voi olla myös viallinen. Se taitaa sijaita pyöränlaakerissa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
husapa@gmail.com
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 13 Loka 2023, 13:26

Re: Corsa vm 2015 1,3 Diesel 90hp

Viesti Kirjoittaja husapa@gmail.com »

Kyseessä on OEM osa mutta oudointa on se että vikakoodilukijalla anturi lähettää pulssia ja näyttäisi toimivan kun nopeuden voi lukea myös anturin avulla. Siksi epäilen että kehä olisi viallinen.
Vastaa Viestiin