Astra H takaoven johtosarja ongelmat topikki!
Re: Astra H apukuskin takaovi ei mene lukkoon millään, grrr
Samaa ropleemaa mulla. Tänään laitettu uusi johtosarja,mutta mutta.. Kun lukitsee ovet ja vetäsee kuskin takaa ovesta ni aukeaa ovet.WTF! Voiko olla niin että sieltä on kyrvähtäny se lukkomoottori? Kuitenkin tuo takakaiutin rupes toimii...
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra H apukuskin takaovi ei mene lukkoon millään, grrr
Tarkista myös muiden ovien johtosarjat
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra H apukuskin takaovi ei mene lukkoon millään, grrr
Muut ovet lukkiutuu ihan normisti. Meinaatko että saattaapi olla jonkun toisen oven johtosarja poikki ja mutta oireilee vaan kuskin puolen takaoveen?
Re: Astra H apukuskin takaovi ei mene lukkoon millään, grrr
Vuorossa matkustajan puolen takaovi, pientä kärvähdystä havaittavissa. Ilmankos oli keskuslukitus mykkä ja sulake palanut. Korjasin samalla myös kuljettajan puolelta jo korjaamiani johtoja. Senkään jälkeen ei keskuslukitus sanonut mitään, mutta kun akun käytti vielä irti niin johan alkoi toimimaan.Akus kirjoitti: ↑04 Joulu 2013, 19:25 Homma hoidettu, johtoja tosiaan poikki. Ohutta kaiutinkaapelia käytin jatkojen tekemiseen. Tosiaan koko piuhasatsin saa vedettyä takajalkatilaan asti jolloin homma helpottuu. Kynnyskotelo vain pois paikaltaan niin tulee tilaa. Tällä mennään kunnes antautuu uudestaan, sitten ostetaan korjaussarja.
Edit : Kuskinpuolen takaoven johtoja poikki
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Astra H - Kuvia takaoven johtosarjan korjauksesta
Astra H:ssa "korjattiin" johtosarja useita vuosia sitten Konalan Autopartnerissa. Korjaus tehtiin abikoliittimillä (väittivät silloin että johdot olisivat juotettu), mutta keväällä kun päätin korjata sen itse, selvisi asian oikea laita. Autopartnerissa tehty korjaus ei edes kestänyt kauan, kun johdot menivät poikki muista kohdista (näkyvät kuvissa myöhemmin). 200-300 euroa maksoi heidän tekemänsä "korjaus" ja olisi jo silloin pitänyt vain tehdä homma itse.
Laitan tähän kuvia hommasta siltä varalta jos joku toinen tarvitsee tehdä tätä samaa niin on vähän vihjeitä etukäteen miten se tehdään. Ensimmäiseksi piti ottaa sekä etu- että takaovesta ovien tiivisteet irti alaosasta. Ovien tiivisteiden irrottaminen ei vaadi sen kummempaa, otetaan vain alaosat irti pellistä.
Kynnyskotelon muovi pitää irrottaa sen jälkeen kun ovien tiivisteet on alaosasta irti. Kynnyskotelon muovi lähtee irti kun sitä nostaa ylöspäin ja se hoituu ilman työkaluja. Tai ainakin itse irrotin sen ilman työkaluja nostamalla ylöspäin. Kynnyskotelon muovin irrottaminen aloitetaan auton takaosasta ja kun kynnyskotelon muovia irrottaa, pitää pilarista etu- ja takaoven kohdalla vääntää ylöspäin kaartuvaa muovia hieman ulospäin, kun kynnyskotelon muovissa on hampaat molemmin puolin.
Seuraavaksi piti irrottaa takaoveen menevä liitin. Liitin irtoaa siten että painetaan sinistä rengasta sisäänpäin ja kun rengas on sisällä, vedetään johto irti oven vastakkeesta.
Seuraavaksi pujotetaan haitarikumi auton sisään.
Koko johtosarja tulee auton sisäpuolelle aukoista. Myös auton sisäpuolella olevan kumisuojus tulee irrottaa, se lähti sormin vääntämällä irti.
Autokorjaamo Partnerissa olivat käyttäneet vaaleansinisiä abikoita johtojen korjaamiseen. Jos tämä korjaustapa olisi ollut tiedossa etukäteen, en olisi auto pajaan vienyt. Tekivät kuulemani mukaan muidenkin autoihin ties mitä virityksiä ja viimeksi kun selvitin, olisi paikka lopetettu.
Vanhan johtosarjan osia lattialla. Tilasin uuden johtosarjan https://auton.fi/ verkkokaupasta.
Katsoin mielenkiinnosta pystyisikö vanhaa johtosarjaa korjaamaan helposti. Jos liitimet olisi saanut irti helposti, olisi sen pystynyt korjaamaan. Mutta sitten olisi mennyt niin paljon aikaa uusien liittimien ja sopivien työkalujen hankintaan, ettei olisi ollut kannattavaa millään lailla. Parempi siis tilata valmis johtosarja.
Uusi johtosarja saapui seuraavalla viikolla. Kun takaovi jäi ilman johtosarjaa, piti takaovi myös laittaa lukkoon ja lukitseminen onnistuu vaikkei sähköjä oveen tulisi. Auton käyttöohjekirjassa kerrotaan kuinka lukitaan ilman sähköjä.
Uudessa korjausjohtosarjassa oli enemmän johtoja kuin vanhassa. En leikannut poikki ylimääräisiä johtoja, vaan annoin niiden olla siinä.
Kun uutta johtosarjaa rupesin kiinnittämään autoon, piti olla erityisen tarkka että yhdistää kaikki johdot oikein. Värit meinasivat mennä sekaisin muutaman kerran, vaikka olin kirjoittanut paperille mikä menee mihinkin. Huomiota kannattaa kiinnittää myös siihen että muistaa laittaa kumisuojuksen johtojen päälle ennen kuin alkaa puristamaan kasaan ja se pitää myös laittaa oikein päin.
Haitarikumi täytyy myös muistaa vetää uuden muoviliittimen reunan yli. Se jäi itseltäni ensin tekemättä ja ihmettelin miksi liitin ei näyttänyt istuvan kunnolla kun olin kiinnittänyt sen oven vastakkeeseen.
Tarkkuutta pitää myös olla sitten kun harmaan muovin laittaa liittimen ja haitarikumin päälle. Se ei tainnut mennä siihen kuin yksin päin ja siinäkin saattoi olla jokin kynnys jonka mukaan se piti asettaa paikoilleen. Autokorjaamo Partnerissa sitäkään ei oltu huomioitu.
Auton akku kannattaa myös irrottaa ennen kuin rupeaa tekemään mitään näihin johtoihin liittyviä asioita.
Laitan tähän kuvia hommasta siltä varalta jos joku toinen tarvitsee tehdä tätä samaa niin on vähän vihjeitä etukäteen miten se tehdään. Ensimmäiseksi piti ottaa sekä etu- että takaovesta ovien tiivisteet irti alaosasta. Ovien tiivisteiden irrottaminen ei vaadi sen kummempaa, otetaan vain alaosat irti pellistä.
Kynnyskotelon muovi pitää irrottaa sen jälkeen kun ovien tiivisteet on alaosasta irti. Kynnyskotelon muovi lähtee irti kun sitä nostaa ylöspäin ja se hoituu ilman työkaluja. Tai ainakin itse irrotin sen ilman työkaluja nostamalla ylöspäin. Kynnyskotelon muovin irrottaminen aloitetaan auton takaosasta ja kun kynnyskotelon muovia irrottaa, pitää pilarista etu- ja takaoven kohdalla vääntää ylöspäin kaartuvaa muovia hieman ulospäin, kun kynnyskotelon muovissa on hampaat molemmin puolin.
Seuraavaksi piti irrottaa takaoveen menevä liitin. Liitin irtoaa siten että painetaan sinistä rengasta sisäänpäin ja kun rengas on sisällä, vedetään johto irti oven vastakkeesta.
Seuraavaksi pujotetaan haitarikumi auton sisään.
Koko johtosarja tulee auton sisäpuolelle aukoista. Myös auton sisäpuolella olevan kumisuojus tulee irrottaa, se lähti sormin vääntämällä irti.
Autokorjaamo Partnerissa olivat käyttäneet vaaleansinisiä abikoita johtojen korjaamiseen. Jos tämä korjaustapa olisi ollut tiedossa etukäteen, en olisi auto pajaan vienyt. Tekivät kuulemani mukaan muidenkin autoihin ties mitä virityksiä ja viimeksi kun selvitin, olisi paikka lopetettu.
Vanhan johtosarjan osia lattialla. Tilasin uuden johtosarjan https://auton.fi/ verkkokaupasta.
Katsoin mielenkiinnosta pystyisikö vanhaa johtosarjaa korjaamaan helposti. Jos liitimet olisi saanut irti helposti, olisi sen pystynyt korjaamaan. Mutta sitten olisi mennyt niin paljon aikaa uusien liittimien ja sopivien työkalujen hankintaan, ettei olisi ollut kannattavaa millään lailla. Parempi siis tilata valmis johtosarja.
Uusi johtosarja saapui seuraavalla viikolla. Kun takaovi jäi ilman johtosarjaa, piti takaovi myös laittaa lukkoon ja lukitseminen onnistuu vaikkei sähköjä oveen tulisi. Auton käyttöohjekirjassa kerrotaan kuinka lukitaan ilman sähköjä.
Uudessa korjausjohtosarjassa oli enemmän johtoja kuin vanhassa. En leikannut poikki ylimääräisiä johtoja, vaan annoin niiden olla siinä.
Kun uutta johtosarjaa rupesin kiinnittämään autoon, piti olla erityisen tarkka että yhdistää kaikki johdot oikein. Värit meinasivat mennä sekaisin muutaman kerran, vaikka olin kirjoittanut paperille mikä menee mihinkin. Huomiota kannattaa kiinnittää myös siihen että muistaa laittaa kumisuojuksen johtojen päälle ennen kuin alkaa puristamaan kasaan ja se pitää myös laittaa oikein päin.
Haitarikumi täytyy myös muistaa vetää uuden muoviliittimen reunan yli. Se jäi itseltäni ensin tekemättä ja ihmettelin miksi liitin ei näyttänyt istuvan kunnolla kun olin kiinnittänyt sen oven vastakkeeseen.
Tarkkuutta pitää myös olla sitten kun harmaan muovin laittaa liittimen ja haitarikumin päälle. Se ei tainnut mennä siihen kuin yksin päin ja siinäkin saattoi olla jokin kynnys jonka mukaan se piti asettaa paikoilleen. Autokorjaamo Partnerissa sitäkään ei oltu huomioitu.
Auton akku kannattaa myös irrottaa ennen kuin rupeaa tekemään mitään näihin johtoihin liittyviä asioita.
- ooppeli666
- 'Senator'
- Viestit: 629
- Liittynyt: 24 Touko 2009, 14:21
- Paikkakunta: Ylä-pirkanmaa
Astra h takaoven johtosarja
Yritin netistä etsiä noita takaoven korjaussarjoja mut en löytänyt mistään 6 johtoisia kaikki oli 12 johtoisia ja tossa omassa astrassa on vaan 6 johtoa ovissa.
Insignia sports tourer a20dth
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Astra h takaoven johtosarja
Jätät ne ylimääräiset käyttämättä.
Ei kai siinä sen kummempaa.
Ne saa helposti sieltä irti.
Ei kai siinä sen kummempaa.
Ne saa helposti sieltä irti.
- ooppeli666
- 'Senator'
- Viestit: 629
- Liittynyt: 24 Touko 2009, 14:21
- Paikkakunta: Ylä-pirkanmaa
Re: Astra h takaoven johtosarja
Nii no joo
Insignia sports tourer a20dth
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
-
- 'Agila'
- Viestit: 5
- Liittynyt: 31 Tammi 2024, 00:12
Re: Astra H - Kuvia takaoven johtosarjan korjauksesta
Tämä olikin mulle hyödyllinen ohjeistus ja vielä laadukkaasti tehty. Itsellä saman mallinen auto ja saman oven johtosarja rikki. Joku amatimies olikin sinne aikoinaan jo koskenut, eli johtosarja oli kasattu abikoilla ja vieläpä kaikki johdot vaihdettu saman värisiksi... että kiitoksia vaan jos itsesi tästä tunnistat.
Ostin saman korjaussarjan kuin topikin aloittaja. Otin varmuudeksi takaovipahvin pois, jotta sain varmistettua johtojen värin oven liittimestä, liitin mahtuu tulemaan kaiuttimen reiästä hyvin ulos.
Tästä apuja johdotuksiin https://diagnostics.org.uk/showthread.p ... mp-Estate)
Ostin saman korjaussarjan kuin topikin aloittaja. Otin varmuudeksi takaovipahvin pois, jotta sain varmistettua johtojen värin oven liittimestä, liitin mahtuu tulemaan kaiuttimen reiästä hyvin ulos.
Tästä apuja johdotuksiin https://diagnostics.org.uk/showthread.p ... mp-Estate)
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra H apukuskin takaovi ei mene lukkoon millään, grrr
Jp
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.