G-Astran häiriövalo, tohtiiko ajaa?
G-Astran häiriövalo, tohtiiko ajaa?
Mulla siis vuoden 2002 G Astra farmari ja nyt on pari päivää palanut se oranssi häiriövalo, jossa moottorin kuva, käyttöohjekirja kertoo seuraavaa:
"Pakokaasujärjestelmän merkkivalo Valo syttyy kun virta kytketään ja sammuu pian moottorin käynnistyttyä.
Valon syttyminen ajon aikana merkitsee häiriötä pakokaasujärjestelmässä. Sallitut päästöarvot voivat ylittyä. Käänny välittömästi Opel-liikkeen puoleen.
Valon vilkkuminen ajon aikana merkitsee häiriötä, josta voi olla seurauksen katalysaattorin vaurioituminen. Ajoa voidaan jatkaa, jos kaasupoljinta kevennettäessä vilkkuminen lakkaa ja valo palaa jatkuvasti. Käänny välittömästi Opel-liikkeen puoleen."
Eli jälleen kerran kuulostaa kalliilta vialta, keväällä meni jo lähes puolitoista tonnia, tehtiin kaikenlaista. Vilkkunut ei ole kertaakaan ja ajaminen tuntuu ihan normaalilta. Onko kokemusta, missä hinnoissa tälläkertaa liikutaan ja mitä pitää tehdä, Opel-liike ei tule kyseeseen.
"Pakokaasujärjestelmän merkkivalo Valo syttyy kun virta kytketään ja sammuu pian moottorin käynnistyttyä.
Valon syttyminen ajon aikana merkitsee häiriötä pakokaasujärjestelmässä. Sallitut päästöarvot voivat ylittyä. Käänny välittömästi Opel-liikkeen puoleen.
Valon vilkkuminen ajon aikana merkitsee häiriötä, josta voi olla seurauksen katalysaattorin vaurioituminen. Ajoa voidaan jatkaa, jos kaasupoljinta kevennettäessä vilkkuminen lakkaa ja valo palaa jatkuvasti. Käänny välittömästi Opel-liikkeen puoleen."
Eli jälleen kerran kuulostaa kalliilta vialta, keväällä meni jo lähes puolitoista tonnia, tehtiin kaikenlaista. Vilkkunut ei ole kertaakaan ja ajaminen tuntuu ihan normaalilta. Onko kokemusta, missä hinnoissa tälläkertaa liikutaan ja mitä pitää tehdä, Opel-liike ei tule kyseeseen.
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava
- Viestit: 4175
- Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
- Paikkakunta: Lempäälä
- Jäsennumero: 3208
Re: G-Astran häiriövalo, tohtiiko ajaa?
Vikakoodin luku on se mistä pitää lähteä liikkeelle. Jos itsellä ole lukulaitetta niin alkaen muutamalla kympillä saa nykyään, tai mikä tahansa korjaamo lukee samalla hintaa. Mahdollisesti joku avulias kanssaharrastajakin auttaa. Missä päin auto sijaitsee? Oletettavasti kyseessä nokka- tai kampiakselin asentotunnistin tai jokin muu anturivika. Mikä moottori kyseessä?
Edit: Itse kysymykseen; itse en näkisi estettä miksi ei voisi ajaa mikäli auto toimii. Vika kannattaa toki selvittää ja korjata ettei jätä tien päälle huonon päivän tullen.
Edit: Itse kysymykseen; itse en näkisi estettä miksi ei voisi ajaa mikäli auto toimii. Vika kannattaa toki selvittää ja korjata ettei jätä tien päälle huonon päivän tullen.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Re: G-Astran häiriövalo, tohtiiko ajaa?
Joo kyllähän lukulaitteita joillakin tutuilla on, mutta menee vähän tiukille, että kukaan kerkiää, kun mahdollisesti voin joutua heittämään n. 250-300km lenkin viikonloppuna. Auton moottori on bensiini, 1.6ltr Ecotec, Z16XE.JNN kirjoitti: ↑13 Loka 2023, 15:02 Vikakoodin luku on se mistä pitää lähteä liikkeelle. Jos itsellä ole lukulaitetta niin alkaen muutamalla kympillä saa nykyään, tai mikä tahansa korjaamo lukee samalla hintaa. Mahdollisesti joku avulias kanssaharrastajakin auttaa. Missä päin auto sijaitsee? Oletettavasti kyseessä nokka- tai kampiakselin asentotunnistin tai jokin muu anturivika. Mikä moottori kyseessä?
Edit: Itse kysymykseen; itse en näkisi estettä miksi ei voisi ajaa mikäli auto toimii. Vika kannattaa toki selvittää ja korjata ettei jätä tien päälle huonon päivän tullen.
Re: G-Astran häiriövalo, tohtiiko ajaa?
Jos sun lenkkis on pohjoiseen päin Karviasta niin Härmässä onnistuis koodin luku. Jos auto muuten toimii normaalisti, niin ajoa vaan. Ohjekirja nyt varoittelee mitä sattuu, mutta omassa Saabissakin kaks vikakoodia tiedän jotka silloin tällöin tulee, joskus saatan nollata mutta joskus ei vaan jaksa välittää, viikon kun ajelee niin poistuu itsestään nuo Se valo sinänsä ei siis ole mitenkään hälyttävää, yleensä jos auto toimii niin joku ihan pikku juttu, joku anturi vähän yli arvojen.kaavio kirjoitti: ↑13 Loka 2023, 15:13Joo kyllähän lukulaitteita joillakin tutuilla on, mutta menee vähän tiukille, että kukaan kerkiää, kun mahdollisesti voin joutua heittämään n. 250-300km lenkin viikonloppuna. Auton moottori on bensiini, 1.6ltr Ecotec, Z16XE.JNN kirjoitti: ↑13 Loka 2023, 15:02 Vikakoodin luku on se mistä pitää lähteä liikkeelle. Jos itsellä ole lukulaitetta niin alkaen muutamalla kympillä saa nykyään, tai mikä tahansa korjaamo lukee samalla hintaa. Mahdollisesti joku avulias kanssaharrastajakin auttaa. Missä päin auto sijaitsee? Oletettavasti kyseessä nokka- tai kampiakselin asentotunnistin tai jokin muu anturivika. Mikä moottori kyseessä?
Edit: Itse kysymykseen; itse en näkisi estettä miksi ei voisi ajaa mikäli auto toimii. Vika kannattaa toki selvittää ja korjata ettei jätä tien päälle huonon päivän tullen.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: G-Astran häiriövalo, tohtiiko ajaa?
Oho, tuo on tsekattava, kiitos vinkistä
Re: G-Astran häiriövalo, tohtiiko ajaa?
Tein tuon homman kahteen kertaan, ei vikakoodeja. Siihen tulee vain yläriville (trippimittari) teksti 1nSP, tai InSP ja alariville matkamittarin lukema. Tuo sama värssy tulee aina muutenkin joka kerta kun auton käynnistää, häipyy sekuntien kuluessa.
Re: G-Astran häiriövalo, tohtiiko ajaa?
Tuolla saat sen "InSP" pois, se vaan ilmoittaa että ois kilsat tulleet täyteen määräaikaishuollolle:
"Jos haluat sen nollata, niin paina tripin nollaus-nappi pohjaan ja laita sytytysvirta päälle ja odota kolme? sekuntia ja päästä napista irti."
"Jos haluat sen nollata, niin paina tripin nollaus-nappi pohjaan ja laita sytytysvirta päälle ja odota kolme? sekuntia ja päästä napista irti."
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01