1,2sorsa kirjoitti: ↑22 Huhti 2020, 16:45
Tuskimpa kannattaa moista softaa edes tehdä kun kympillä saa palikan.
Juuri näin - ei tämä oikeasti ole paha rasti, mutta vaatii hieman viitseliäisyyttä ja TIS henkeä ja kympin rahaa. Se minne haukut voi osoittaa on tehtaat ja lobbarit, jotka ovat keksineet noin typerän systeemin rakentaa, koska kyllähän tuo maailmanlaajuisesti on jonkinlainen bisnes. Näin yhden opelistin kannalta ei niin paha homma, mutta kyllä siellä kiinassa varmaan jonkinlainen tehdas värkkää noita pulikoita ja se on ihan autoteollisuuden luoma uusi liiketoiminta-ala.
Se ABS antureihin perustuva systeemi on oikeasti ihan toimiva - sääli että Bemarikin on antanut kehityksen kehittyä
Pitäskö noi rengaspaineet tulla näkyviin heti kalibroinnin jälkeen?
Ostin Astran, jossa koeajolla paineet näytti viivaa, kun vaihtoivat kesärenkaat siihen koajoa varten. Ennen luovutusta liikkeestä kävi jossain huollossa, jossa huoltomies kuulemma teki kalibroinnin. Ei näytä kuitenkaan vieläkään mitää, kuulemma kalibroi vielä, jonka takia paineet ei näy.
Ovatkohan laittaneet ton vaan kalibrointilaan ilman tolla kapulalla opetusta?
E: Homma selvisi, kun käytin rengasliikkeessä, missä kalibroivat uudelleen ja heti rupes näyttään lukemaa. Ei sitten oltu osattu tehdä siellä toisaalla hommaa oikein.
Tuli hommattua myös tuollainen halvin mahdollinen kapula (n. 6,50) Kiinasta. Pitkään ihmettelin kun en saa autosta opetustilaa päälle millään. Kunnes hoksasin laittaa käsijarrun päälle. Sitten homma toimikin hyvin, mitä nyt parin renkaan kohdalla sai yrittää useamman kerran.
Jaahans. TalviMisukat alla ja TPMS valo tervehtii heti iloisena kojetaulussa. Alkovat oireileen jo viime keväänä ja nyt ei kalibrointi enää onnistu, kun on yhestä anturista akku loppu. Saako tuota TPMS-systeemiä kytkettyä kokonaan pois päältä siksi aikaa, että olis taas renkaanvaihdon aika? En viittis alkaa vaihtaa antureita nyt kun uudet talvirenkaat asennettiin vuosi sitten syksyllä. Todennäköisesti tarvii tehä ODB:n kautta, mutta joko tähän löytyy konstit harrastelijoille, vai onko edelleen ns. merkkihuollon oven takana softat, vehkeet ja tietotaito?