D-kadettiin piti vaihtaa kytkinpaketti ja asetelma oli paketissa valmiiksi "klemmareilla" puristuksissa ja ei kun auton alle vanha pois painelaakeri vaihtoon ja uusi paketti paikoilleen MUTTA kun oli ruuvattu vauhtipyörään kiinni ja piti otta pois "klemmarit" niin yllätys ei joustannut ulos vaan klemmarit sai melkein sormin pois paikoiltaan.
Paketti alas uusi yritys sama homma.
Soitto kaverille jolla on suhteita ja sain muutaman päivän päästä toinen paketti mutta sama homma.
Autoa tarvittiin eli vanha paketti paikoilleen takaisin kun sillä nyt vielä pystyy ajamaan.
MISSÄ VIKA ONKO KOKEMUKSIA.
Jos klemmarit ottaa pois ennen asennusta niin asetelma joustaa ulos ihan niin kuin pitää ja on aika jäykkä kun ruuvipenkillä puristaa kasaan että saa klemmarit takaisin paikoilleen.
D-Kadetti ja kytkinongelma
Re: D-Kadetti ja kytkinongelma
Eikös sen näin kuulu mennäkin? Kun se on paikalleen saatu ja levyä vasten, niin mihin se enää joustaisi ulos? Ne on vaan sen takia, että saat sen pultattua paikalleen, eikä tarvitse pulteilla vetää pakettia nippuun.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: D-Kadetti ja kytkinongelma
Juuri se vetää paketti nippuun eli kun paketti paikoillaan niin kun poljinta painaa niin saa pois lukot eli päinvastainen kun irroitusvaihe kun painaa kytkinpoljin ja laittaa lukot. ELI PAKETTI ON NIIN PAKSU KUN KYNSIJOUSET MINKÄ PÄÄLLE IRROITUSLAAKERI PAINAA PULLOTTAA JA SIKSI LUKOT ETTÄ KAPEAMPI MUTTA NYT EI TAPAHDU MITÄÄN KUN OTTAA LUKOT POIS JA NE SAA MELKEN SORMIN VAIKA EI PAINA POLJINTAKAAN
SIINÄ ONGELMA EI JOUSTA ULOS.
SIINÄ ONGELMA EI JOUSTA ULOS.
Re: D-Kadetti ja kytkinongelma
Levy on siellä välissä jollonka ei se asetelma ponnistakkaan täysin ulos.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: D-Kadetti ja kytkinongelma
Ei ponnista lainkaan ulos eli hakaset saa käsin pois ja tiedän että vaatii poljin pohjaan että saa ne paikoilleen kun haluaa poistaa paketin.
Ne kolme jousta paineasetelman rungon mikä tulee vauhtipyörään kiinni ja keskiosan eli kytkinlevyä vastaan tuleva pinnan välissä on ne jotka pitää jousta ulos että tulee kitka paketissä mutta ne eivät tee sitä jostain syystä
Ne kolme jousta paineasetelman rungon mikä tulee vauhtipyörään kiinni ja keskiosan eli kytkinlevyä vastaan tuleva pinnan välissä on ne jotka pitää jousta ulos että tulee kitka paketissä mutta ne eivät tee sitä jostain syystä
Re: D-Kadetti ja kytkinongelma
Kulunutta irroittaessa sulla on levy ohentunut, ja paineasetelman jouset luonnollisesti ulompana. Silloin toki sitä pitääkin painaa että saa sen haluttuun asentoon. Uusilla osilla sulla on enemmän materiaalia välissä. Ne hakasethan irtoaa melkein itsestään siinä kohtaa, kun asetelma on tiukasti levyä vasten ja kytkin pitää. Eihän uusilla osilla asetelman jousten pidäkään miten hulluna pompata ulos.OPEL-D kirjoitti: ↑12 Syys 2023, 16:51 Ei ponnista lainkaan ulos eli hakaset saa käsin pois ja tiedän että vaatii poljin pohjaan että saa ne paikoilleen kun haluaa poistaa paketin.
Ne kolme jousta paineasetelman rungon mikä tulee vauhtipyörään kiinni ja keskiosan eli kytkinlevyä vastaan tuleva pinnan välissä on ne jotka pitää jousta ulos että tulee kitka paketissä mutta ne eivät tee sitä jostain syystä
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: D-Kadetti ja kytkinongelma
No tämä Opel-S ei oo ennenkään uskonut mitä sille sanotaan.
Ootko edes kokeillu ajaa autolla uudella kytkimellä?
Ootko edes kokeillu ajaa autolla uudella kytkimellä?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)