Opel Insignia 2.0 CDTI (vm 2010)

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
roope257
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Heinä 2023, 13:14

Opel Insignia 2.0 CDTI (vm 2010)

Viesti Kirjoittaja roope257 »

Moikka!

Ajatuksena olisi ostaa 2010 vuoden opel insignia 2.0 cdti koneella. Hintaan 5-7t saisi ostettua tollasen mikä on ajettu päälle 250tkm.

Mitä pitäisi ottaa huomioon kun käyn liikkeessä koeajamassa ja onko miten susi ostos? Tulisi päivittäiseen käyttöön noin. 130jm päivässä.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9283
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Opel Insignia 2.0 CDTI (vm 2010)

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... 99&start=0

Tuossa juttua riittää.

Pikkuvikoihin ja niiden ylläpitoon kannattaa varautua ajan myötä.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4068
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Opel Insignia 2.0 CDTI (vm 2010)

Viesti Kirjoittaja DEAD »

roope257 kirjoitti: 21 Heinä 2023, 13:17 Moikka!

Ajatuksena olisi ostaa 2010 vuoden opel insignia 2.0 cdti koneella. Hintaan 5-7t saisi ostettua tollasen mikä on ajettu päälle 250tkm.

Mitä pitäisi ottaa huomioon kun käyn liikkeessä koeajamassa ja onko miten susi ostos? Tulisi päivittäiseen käyttöön noin. 130jm päivässä.
kyllä kun "asiantuntioita" kuuntelee niin ei a1 mallisesta dieselistä voi saada kuin max4t sama missä kunnossa on millä varusteilla ja minkä verta ajettu käytännössä uudenveroista halukkaita maksamaa sen 4t.
konevikaista koittanut jonkin aikaa myydä niin on vaikka mimmosta tarinaa kuullut. Tuntuu että max2t sais olla hintaa kunnossa olevassa ja kahet uudet renkaat tultava mukana.

tuommonen 2010 160heppainen dieseli automaatilla on siis itellä tallilla ilman konetta. 262t niin nalkkas alakerta. Oisinko joku 80t tuolla ehtinyt ajaa eli oli ostasessa joku 180t mittarissa. Pakollisia huoltoja siihen ol alusta iskarit ol aika huonot ja samalla vaihtu myös jouset. Jarrut ympäriinsä pari kertaa koiranluut pyörännavat joka nurkkaan (eteen en ehtinyt vaihtaa) egr cooleri ahtoputki ja akku siinä nuo tärkeimmät sekä laturi. Pakoputkisto ois varmaan vielä pari vuotta mennyt. automaattilootat jos ei ole öljyjä vaiheltu on vähän kysymysmerkki että onko isoa remppaa millon tulossa ja manuaalissa sitten kaksoismassan kolkatuksia ja sitten omalukunsa tuo m32 manuaali laatikko. Mutta tuon ikäsessä alkaa jo tuurista kiinni olla mitä eteen tulee ja onko jo minkä verta rempattu mutta aika paljon siinä 200t jälkeen alkaa kulutusosia menemään vaihtoon riippuu tietty miten ja missä on ajeltu. tiedä sitten onko jo ajankohtaista lkaa dpf:iä tutkailla että onko vielä tallella ettei tule ongelmia tulevilla leimoilla. Liekkö nuo miten arvokkaita jos romujussille veis?
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Kamppi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Huhti 2004, 03:00

Re: Opel Insignia 2.0 CDTI (vm 2010)

Viesti Kirjoittaja Kamppi »

Itellä olevassa cdti inkussa nyt noin 365tkm ajomäärä. Joku viikko sitten kävin lähes kylmiltään katsastamassa. Oikeastaan takajarrupalat vaihettiin kun tuntui aiemmin toisella puolen hiukan laahaavan. Pikku herkistelyä ja leimalle. Päästöt ei ihan hyvät olleet edelliseen kertaan verrattuna mutta ei huomautusta. Raidetangon pallonivel aavistus väljä mutta ei kirjannut. Ne menee nyt vaihtoon kummatkin. Öljyn imuputken tiivisterenkaan vaihto tehtiin viime talvena. Se onkin ollut suurin juttu tässä yksilössä.
Mutta kun dieseli inkkua ettii ja tutkii niin muutamia juttuja on syytä tarkistaa. Imusarjan nestevuoto, hiukan hankala kattoa. Öljyvuodot öljypohjasta joka tuntuu helposti ajansaatossa pettää, vaatii helposti ajoneuvon ylös noston. Sen O-renkaan tiiveys selviää monesti vasta pakkasen tullessa, kylmäkäynnistyksen yhteydessä herjaa öljynpaineesta. Itse olen ollut ihan tyytyväinen omaan yksilöön. Ensi talveksi akku tulee uusia, nykyisen ikää en tiedä ja tuntui viime talvena välillä hiipuvan sekä mahdollisesti defa kiertovesipumpun lisäys akkulaturin kera. Tuohon yksilööni oli tehty kansiremontti (vaihettu) sekä kytkin ja vauhtipyörä uusittu vähän ennen minulle tuloani. Se vaikutti diilin tekemiseen vaikka mittarilukema oli noin 330tkm pyöreesti. Unohtu vielä, yksi takalaakeri vaihettu mun aikana jurinan johdosta.
Huolellisesti kun tarkastaa mahdollisen ehdokkaan niin uskoisin käypän kulkuneuvon löytyvän.
Vastaa Viestiin