Pistetään tää nyt tarjolle myyntiin, jos jollekin kelpais. Itsellä tarve isommalle autolle. Vaihtoehtoja jo katsottu ja tämäkin menee liikkeeseen sitten jossain vaiheessa.
Suoraan toiselta omistajalta vuoden 2006 turbo Astra. Kaksilitraisella Z20LER tekniikalla. Ollut minulla vuodesta 2010.
Alkuun huollettu huoltokirjan mukaan ja merkinnätkin sinne laitettu, mutta myöhemmin huoltoja tehty pääasiassa itse ja tarpeen mukaan. Kuitteja löytyy vino pino. Öljyjä esim. vaihdettu pari kertaa vuoteen noin 10tkm välein. Ilmansuodattimet vuoden välein ja tulpat noin 2-3 vuoden välein riippuen ajokilometreistä, jotka vuosien aikana vähentyneet.
Auton mittarissa tätä kirjoitteaessa 315tkm ja joka päivä tulee jonkin verran lisää. Vuotuinen ajomäärä ollut noin 15tkm.
Viimeisimpinä isoina huoltoina ja korjauksina seuraavanlaisia:
-Takajarrusatulat uusittu noin 270tkm kohdalla
-Kansiremontti venttiilinvarrenkumien vuotojen takia.
-Jakopää tehty 300tkm kohdalla
-Jakopään kanssa samaan aikaan vaihdettu
uudelleenlaakeroitu vaihdelaatikko sekä kytkin vaihdettu
OPC-malliseen kiinteällä (single mass) vauhtipyörällä.
Lisäksi vaihdeltu muutamia viritysosia tekniikkapuolelle:
-Isompi/parempi välijäähdytin ja silikoniputkia
ahtopuolelle (alkuperäiset tallessaa)
- 2,75" precat decat downpipe (katti tallessa)
-2,5" catback putkisto
-coilover alusta (takana KW v2 ja edessä hyväksi todettu
hätäratkaisu JOM, jonka takapään osatkin löytyvät vielä)
-säilössä on OPC-mallin suuttimet ja isompi OPC-mallin
MAF. Ei voi asentaa, ennen ohjelman laittamista.
Kuluvia osia vaihdeltu myös sitä mukaa kun on ollut tarvetta. Alkuperäiset AFL Bi-Xenon ajovalot, jotka juuri kiillotettu ja suojattu kirkkailla kalvoilla.
Hifipuoltakin on päivitelty maltillisesti etupään kaiuttimilla, hyvällä 1din soittimella sekä subbarilla. Alkuperäiset kaiuttimet ja soitin on edelleen tallessa.
Kontin päälle on laitettu kuituinen kopio Irmscherin lipasta ja mukaan saa muovisen alkuperäisen OPC-helmasarjan sekä Irmscherin maskin, joka ei minulla ole ollut kiinni.
Jos jotain miinuksia hakee tästä, niin niitä löytyy oikeastaan ulkokuoresta ja sisustasta. Maalipinta ei todellakaan ole näyttelykelpoinen. Vuosien aikana pintaruoste on ottanut valtaa etu- ja takakaarista, joita joskus yritetty huonolla menestyksellä paikkailla. Puskureistakin on maalia hieman hilseillyt.
Sisustassa on sanomista lähinnä kuljettajan penkissä. Oven puolen reisituki löysä ja ylemmässä sivuttaistuessa kankaassa reikä, joka paikattu "vaatelaastarilla". Verhoilija voisi tehdä ihmeitä, mutta helpoimmalla pääsee vaihtamalla koko penkin.
Yhteenvetona voisi sanoa, että karun ja käytetyn näköinen, hieman piristetty käyttöauto, jonka tekniikka toimii.
Vuosihuolto suoritettu helmikuun alussa ja katsastettu huomautuksetta 28.2.
Mukaan tulee kitkarenkaat peltivanteilla sekä toissakesänä kunnostetut Steinmetz ST3 8x18" Michelin Pilot Sport 4 kumeilla.
Kuvia otan, jahka saan pestyä.
Hintapyynti 3500€. Jos hinta ei miellytä, niin vastatarjouksia voi esittää kohtuuden rajoissa.
Sijainti Helsinki.
Nolnelnol-5768986
niemi.nalen (at) gmail.com
Ja jos oikeasti haluat tarjota vaihdokkia, niin tällä hetkellä kiikariasa A2 Insigniat, mutta mikä tahansa alle 10v bensakoneinen farmari saattaa kiinnostaa myös.
Astra H GTC 2.0 Turbo 2006
Astra H GTC 2.0 Turbo 2006
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Re: Astra H GTC 2.0 Turbo 2006
Huollettu helmikuun alussa ja katsastettu tänään 28.2. huomautuksetta.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Re: Astra H GTC 2.0 Turbo 2006
Vieläkö on ja kiinnostaako vaihto a-insignia?
-Mikä vittu saa ihmisen ostamaan aina vaan lisää opeleita
-Insignia 4x4 -11
-kadett sedan bee ja cee x7
-Insignia 4x4 -11
-kadett sedan bee ja cee x7
Re: Astra H GTC 2.0 Turbo 2006
Vielä on. A2 Inkkuja oon kyl katsellu. Riippuu vaan moottorista ja varustelusta.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.