Korina on kadett b johon olisi tulossa c20ne ahdettuna. Laatikkoja löytyy nurkista juurikin nuo bmw:n getrag 240 ja r25. Kumpiko näistä olisi tähän projektiin parempi? Eroaakohan bemarin getrag opelin omasta muutakuin kytkinkopan pulttijaolla?
R25 ainakin menisi koneeseen suoraan, mutta sitten taas pitäisi ruveta leikkelemään kadettiin lisää tilaa joka on jo valmiiksi ahdas sisältä.
Getrag taas menisi pienempään tilaan, mutta siihen pitäisi hitsauttaa eri kytkinkoppa tai tehdä sovitelaippa.
Siitä en tiedä kumpi näistä kestää rääkkiä paremmin (tehoja tulossa n.200-250hp). Sen verran olen kuullut että getrag 240 olisi ainakin mukavampi käyttää.
Bmw getrag 240 vai R25?
-
- 'Kadett'
- Viestit: 25
- Liittynyt: 26 Touko 2019, 15:44
Bmw getrag 240 vai R25?
Ascona c 2.0 ja Kadett b coupe 2.0
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava
- Viestit: 4177
- Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
- Paikkakunta: Lempäälä
- Jäsennumero: 3208
Re: Bmw getrag 240 vai R25?
Tilan puolesta ehdottomasti Getrag. Kepin reikää taisi tämänkin kanssa joutua siirtämään taaemmas. Silti paljon pienempi vaiva kuin R25:n sovittelu.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Re: Bmw getrag 240 vai R25?
Opelin 240 Getragissa kardaaninlähtö on boorilla ja BMW:ssä laipalla. Äkkiseltään tommosen askin hitsautus ei kuulosta mitenkään järkevältä.OoppeliKorsa kirjoitti: ↑25 Joulu 2022, 15:51 Eroaakohan bemarin getrag opelin omasta muutakuin kytkinkopan pulttijaolla?
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava
- Viestit: 4177
- Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
- Paikkakunta: Lempäälä
- Jäsennumero: 3208
Re: Bmw getrag 240 vai R25?
Jos päädyt sovitelaipan tekemään/teettämään, niin mulla olisi myös tarve yhdelle
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Re: Bmw getrag 240 vai R25?
Kannattaa sit mittailla ennen laipan tekoa laatikon etäisyyksiä. Kytkinakselin etäisyys silmälaakerista kannattaa ynnäillä etukäteen ettei tarvi teettää kilometrin syvyistä vauhtipyörää.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 25
- Liittynyt: 26 Touko 2019, 15:44
Re: Bmw getrag 240 vai R25?
Otin laatikot vierekkäin ja aloin miettimään ja mittailemaan.
R25:sen hylkäsin heti kun tajusin että se tosiaan ei mahdu sinne kadetin alle. Suunnitelin hieman sitä sovite laippaa. Muistelin että jossain keskustelussa olisi sanottu että vain 8mm paksuinen laippa riittää. Joten 8mm laippa mukaan laskettuna bemarin laatikossa selvittelin seuraavaa:
Jos käytän 8mm laippaa ja opelin vauhtipyörää&paineasetelmaa sekä siihen bmw:n kytkinlevy niin kytkinakseli jää 14mm vajaaksi silmälaakerista. Myöskin kytkinlevyn booreista n.10mm ei yllä kytkinakselin booreihin. Kytkinlevyssä booria 30mm matkalta.
Onkos opelin getragissa pitempi kytkinakseli kuin bemarin omassa?
Pitääkö etsiä opelin getrag vai miten tässä olisi järkevää edetä?
Bemarin laatikon kun saisi toimimaan tuossa koneessa niin niitä ainakin olisi paljon kaupan kohtuu hintaan jos porsii.
R25:sen hylkäsin heti kun tajusin että se tosiaan ei mahdu sinne kadetin alle. Suunnitelin hieman sitä sovite laippaa. Muistelin että jossain keskustelussa olisi sanottu että vain 8mm paksuinen laippa riittää. Joten 8mm laippa mukaan laskettuna bemarin laatikossa selvittelin seuraavaa:
Jos käytän 8mm laippaa ja opelin vauhtipyörää&paineasetelmaa sekä siihen bmw:n kytkinlevy niin kytkinakseli jää 14mm vajaaksi silmälaakerista. Myöskin kytkinlevyn booreista n.10mm ei yllä kytkinakselin booreihin. Kytkinlevyssä booria 30mm matkalta.
Onkos opelin getragissa pitempi kytkinakseli kuin bemarin omassa?
Pitääkö etsiä opelin getrag vai miten tässä olisi järkevää edetä?
Bemarin laatikon kun saisi toimimaan tuossa koneessa niin niitä ainakin olisi paljon kaupan kohtuu hintaan jos porsii.
Ascona c 2.0 ja Kadett b coupe 2.0
Re: Bmw getrag 240 vai R25?
Tiedä sitten mikä on järkevää.
Tuohon löytyy tosiaan bolt on getrag 240 joka peräisin 1.8 ohc Manta/Rekord.Ovat vaan aika harvinaisia joten maksavat rahaa.
Itsellä oli vuosia Kadetissa 300hv/430nm c20let,vakio perusmoottori,vauhtipyörä,kytkin ja tuollainen ohc getrag,peränä lukollinen cih akseli.
Helppo,halpa ja erittäin hyvin toimiva yhdistelmä.Kiinan renkailla lähti 4.vaihteella vedossa sutimaan jos pienikin heitto tiessä,ei ole kauhean pitävä vakio perä reilulla madalluksella
~300hv teholuokassa kaikki voi vielä olla vakiota,siitä noustaessa meneekin sitten uusiksi lähes koko voimalinja.
Nykyään Kadetissa hieman isommalla ahtimella c20let,bmw G420 ja Volvo 240 turbon taka-akseli.
Kaikelle piti tehdä tilaa,olisi päässyt helpommalla jos olisi vaan tehnyt koko lattian uusiksi.
Tuohon löytyy tosiaan bolt on getrag 240 joka peräisin 1.8 ohc Manta/Rekord.Ovat vaan aika harvinaisia joten maksavat rahaa.
Itsellä oli vuosia Kadetissa 300hv/430nm c20let,vakio perusmoottori,vauhtipyörä,kytkin ja tuollainen ohc getrag,peränä lukollinen cih akseli.
Helppo,halpa ja erittäin hyvin toimiva yhdistelmä.Kiinan renkailla lähti 4.vaihteella vedossa sutimaan jos pienikin heitto tiessä,ei ole kauhean pitävä vakio perä reilulla madalluksella
~300hv teholuokassa kaikki voi vielä olla vakiota,siitä noustaessa meneekin sitten uusiksi lähes koko voimalinja.
Nykyään Kadetissa hieman isommalla ahtimella c20let,bmw G420 ja Volvo 240 turbon taka-akseli.
Kaikelle piti tehdä tilaa,olisi päässyt helpommalla jos olisi vaan tehnyt koko lattian uusiksi.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V