Insignia A
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kiitokset Kadett90 ja Masi.
Tuleeko tää muuten siihen tulipellin yläreunaan kiinni?
Oon joskus vuosia sitten vaihtanut siihen jonkun missä oli kanssa roiskesuoja.
Mietin että oliko se just sama.
Olisi nyt sitten jo kolmas 200tkm matkalla...
Tuleeko tää muuten siihen tulipellin yläreunaan kiinni?
Oon joskus vuosia sitten vaihtanut siihen jonkun missä oli kanssa roiskesuoja.
Mietin että oliko se just sama.
Olisi nyt sitten jo kolmas 200tkm matkalla...
-
- 'Kadett'
- Viestit: 44
- Liittynyt: 20 Joulu 2014, 01:12
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Juuh.
Ei vikakoodeja
Tietolistan luku/järjestelmien tarkastus - ei tiedotteita
Polttoaineen ohjaussilmukan tila , tunnistin 1 ja 2 -> katkos -> ei vaihtelua
Akun miinuskenkä irroitettu -> ei muutosta
Tehty moottorin ohjainlaitteen konfigurointi & asetukset -> ei auttanut
Tarkastettu 1 ja 2 lambdan liittimet -> liittimet ehjät ei hapettumaa
Tarkastettu ilmanputsari/ilmanputsarin putket -> ei tukosta
1 lambda irroitettu .> lambdan pää nokinen -> putsattu -> tarkastettu katalysaattori lambdareijästä kameralla -> katalysaattori ehjän näköinen
Koeajo tehty n.20km jolla poltettu karstaa pakoputkesta, päästömittaus tehty -> arvot laskivat mutta co ja hc ovat vieläkin liian korkeat
1 lambda vaihdettu -> tehty pakokaasumittaus -> co ja hc edelleen liian korkeat
Testattu onko ilmamassamäärämittarin liittimen irroituksella mitään vaikutusta päästöihin -> co laski arvosta 5.5 noin 4.0 hc laski myös
Tarkastettu polttoainejärjestelmän paine tyhjäkäynnillä -> 255Kpa
Sytytysvirta pois eikä pumppu enää käy -> 585Kpa eikä paine laske -> polttoaine paine näyttäisi olevan kunnossa
Etummaiset sytytystulpat irroitettu -> tulpat eivät olleet karstassa
Testattu muuttuuko päästöt jos irroittaa 2 lambdan ja ilmamassamäärämittarin -> ei vaikutusta
Tarkastettu takimmainen katalysaattori -> katalysaattori ehjä
Tarkastettu etummainen katalysaattori 2 lambdan reijästä kameralla -> katalysaattori ehjä
Tarkastettu turbon imupuolen siivekkeet -> siivekkeet ehjät
Imusarja irroitettu -> sytytystulpat irroitettu -> tarkastettu kameralla onko lohkojen seinämissä naarmuja
Tarkastettu suuttimet -> suuttimet eivät vuotaneet kun virtoja laittoi päälle/pois
Puristusmittaus tehty -> kunnossa
Testattu uudella ilmamassamittarilla -> ei vaikutusta päästöihin
Koitettu kytkeä lambda 1 ohjaussilmukka päälle -> Ei tottele testerin käskyä ohjaussilmukka edelleen tilassa katkos
Irrotettu EVAP venttiilin liitos imusarjasta ja seurattu vaikutusta lambda-antureihin/pakokaasuarvoihin -> pakokaasuarvot tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ok, lambda anturien jännitteet alkaa vaihtelemaan normaalisti mutta pysyvät edelleen tilassa katkos
Moottoriin ruiskutettava polttoaineen määrä liian korkea -> testerillä näkyvät arvot ok -> mahdollinen ECM:n sisäinen vika?
+Öljyt ja suodatin vaihdettu kun oli sen aikakin
Tämä siis länsiautolla, epäilevät tosiaan moottorinohjausyksikköä ja että mulla ollut stage 1 softaus olisi sen jopa rikkonut, itellä taas kutina et se on toi takimmainen lambda? Jos kerta katkos niiden välillä eivätkä kommunikoi keskenään ja siksi bilikka pääsee käymään liian rikkaalla?
Ei vikakoodeja
Tietolistan luku/järjestelmien tarkastus - ei tiedotteita
Polttoaineen ohjaussilmukan tila , tunnistin 1 ja 2 -> katkos -> ei vaihtelua
Akun miinuskenkä irroitettu -> ei muutosta
Tehty moottorin ohjainlaitteen konfigurointi & asetukset -> ei auttanut
Tarkastettu 1 ja 2 lambdan liittimet -> liittimet ehjät ei hapettumaa
Tarkastettu ilmanputsari/ilmanputsarin putket -> ei tukosta
1 lambda irroitettu .> lambdan pää nokinen -> putsattu -> tarkastettu katalysaattori lambdareijästä kameralla -> katalysaattori ehjän näköinen
Koeajo tehty n.20km jolla poltettu karstaa pakoputkesta, päästömittaus tehty -> arvot laskivat mutta co ja hc ovat vieläkin liian korkeat
1 lambda vaihdettu -> tehty pakokaasumittaus -> co ja hc edelleen liian korkeat
Testattu onko ilmamassamäärämittarin liittimen irroituksella mitään vaikutusta päästöihin -> co laski arvosta 5.5 noin 4.0 hc laski myös
Tarkastettu polttoainejärjestelmän paine tyhjäkäynnillä -> 255Kpa
Sytytysvirta pois eikä pumppu enää käy -> 585Kpa eikä paine laske -> polttoaine paine näyttäisi olevan kunnossa
Etummaiset sytytystulpat irroitettu -> tulpat eivät olleet karstassa
Testattu muuttuuko päästöt jos irroittaa 2 lambdan ja ilmamassamäärämittarin -> ei vaikutusta
Tarkastettu takimmainen katalysaattori -> katalysaattori ehjä
Tarkastettu etummainen katalysaattori 2 lambdan reijästä kameralla -> katalysaattori ehjä
Tarkastettu turbon imupuolen siivekkeet -> siivekkeet ehjät
Imusarja irroitettu -> sytytystulpat irroitettu -> tarkastettu kameralla onko lohkojen seinämissä naarmuja
Tarkastettu suuttimet -> suuttimet eivät vuotaneet kun virtoja laittoi päälle/pois
Puristusmittaus tehty -> kunnossa
Testattu uudella ilmamassamittarilla -> ei vaikutusta päästöihin
Koitettu kytkeä lambda 1 ohjaussilmukka päälle -> Ei tottele testerin käskyä ohjaussilmukka edelleen tilassa katkos
Irrotettu EVAP venttiilin liitos imusarjasta ja seurattu vaikutusta lambda-antureihin/pakokaasuarvoihin -> pakokaasuarvot tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ok, lambda anturien jännitteet alkaa vaihtelemaan normaalisti mutta pysyvät edelleen tilassa katkos
Moottoriin ruiskutettava polttoaineen määrä liian korkea -> testerillä näkyvät arvot ok -> mahdollinen ECM:n sisäinen vika?
+Öljyt ja suodatin vaihdettu kun oli sen aikakin
Tämä siis länsiautolla, epäilevät tosiaan moottorinohjausyksikköä ja että mulla ollut stage 1 softaus olisi sen jopa rikkonut, itellä taas kutina et se on toi takimmainen lambda? Jos kerta katkos niiden välillä eivätkä kommunikoi keskenään ja siksi bilikka pääsee käymään liian rikkaalla?
Ex: -04 Vectra C 2.0t farkku
Nyk: -10 Insignia A OPC farkku
Nyk: -10 Insignia A OPC farkku
-
- 'Kadett'
- Viestit: 44
- Liittynyt: 20 Joulu 2014, 01:12
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Meni leimasta läpi kun mittasivat päästöt toisesta autosta
Ex: -04 Vectra C 2.0t farkku
Nyk: -10 Insignia A OPC farkku
Nyk: -10 Insignia A OPC farkku
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Hmm...
Otin ton vanhan solenoidin irti ja kun siinä on vain 2 napaa niin laitoin 12v siihen niin se naksuu.
Oman käsityksen mukaan siis joko sulkeutuu tai avautuu kun magneetti aktivoituu.
Mutta on siis kunnossa.?
Mistähän lähtisi seuraavaksi paikantamaan vikaa?
Otin ton vanhan solenoidin irti ja kun siinä on vain 2 napaa niin laitoin 12v siihen niin se naksuu.
Oman käsityksen mukaan siis joko sulkeutuu tai avautuu kun magneetti aktivoituu.
Mutta on siis kunnossa.?
Mistähän lähtisi seuraavaksi paikantamaan vikaa?
-
- 'Kadett'
- Viestit: 38
- Liittynyt: 09 Huhti 2016, 09:08
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Minä laitoin, kun tommonen automaatti tuli ja paukahteli aika rajusti. Laatikon käytös muuttui todella paljon ja pitää hyvin vaihteista kiinni. Merkkiliikkeen huoltokirja vaihteistoöljyn vaihdoista, mutta kyllä sellasta ruskeaa lierua oli, ettei muistuttanut automaattiöljyä pätkän vertaa. 12litraa kierrätin öljyä, että sain kirkkaanpunaiseksi ja sitten rvs uusiin öljyihin. Pitää kympin jälkeen kurkata miltä öljyt näyttää ja tarvittaessa vielä vaihtaa ja pistää toinenkin rvs, josko se kestäisi vaikka 100tonnia vielä ilman laatikon vaihtoa.
Kaikenlaisia Opeleita aikaisemmin, mutta:
Nyt Insignia 2.0Cdti automaatti vm. 10
Nyt Insignia 2.0Cdti automaatti vm. 10
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kukahan PK-seudun foorumisti lukisi vikakoodit kaljapalkalla? Insignia antoi kesken motaripätkän viestin ”moottorin teho rajoitettu” ja meni suoraan limb-modeen..
”Korjaantui” seisottamalla autoa hetken sammutettuna.
”Korjaantui” seisottamalla autoa hetken sammutettuna.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Moi
korjaillut 2010 inkun ajettu 200 tkm alkavia ruosteita, hitto kun ei ole ollut kuraläppiä. Kiveniskemistä lähteneet
-Tuulilasin yläreuna
-Etuovien etualakulmat
-Takakaarien etukulmat.
Kysymys:
Mitähän tiivistemassaa tuo on joka kiertää oven alareunaa? Kuvassa näkee alkavaa ruostetta (maali kuplii) ja se menee tuon tiivisteen alle, millä tuon tiivisteen voisi korvata? On ylimaalattua kynnellä painuu hieman kun painaa.
https://ibb.co/kqgqJZt
korjaillut 2010 inkun ajettu 200 tkm alkavia ruosteita, hitto kun ei ole ollut kuraläppiä. Kiveniskemistä lähteneet
-Tuulilasin yläreuna
-Etuovien etualakulmat
-Takakaarien etukulmat.
Kysymys:
Mitähän tiivistemassaa tuo on joka kiertää oven alareunaa? Kuvassa näkee alkavaa ruostetta (maali kuplii) ja se menee tuon tiivisteen alle, millä tuon tiivisteen voisi korvata? On ylimaalattua kynnellä painuu hieman kun painaa.
https://ibb.co/kqgqJZt
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Liekö tuo jotain kori- / sauma-/tiivisteliimaa tms. Kannattaa ihan vuolla tuosta kohdin pois kokonaan. Siten pääset käsittelee kohdan asianmukaisesti. Eiköhän tuota löydy hyvistä liikkeistä. Ehkä hakuna koriliima tms.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Tuo on normi päälle maalattua saumamassaa, jota lähes kaikki automerkit käyttää.Trafoter kirjoitti: ↑26 Touko 2021, 11:38
Kysymys:
Mitähän tiivistemassaa tuo on joka kiertää oven alareunaa? Kuvassa näkee alkavaa ruostetta (maali kuplii) ja se menee tuon tiivisteen alle, millä tuon tiivisteen voisi korvata? On ylimaalattua kynnellä painuu hieman kun painaa.
https://ibb.co/kqgqJZt
Tässä tapauksessa näissä Insignian ovien alareunoissa tuollaista jälkeä saattaa tulla vaikka massa ja maalipinta olisivat täysin ehjiä, koska tuon ruosteen aiheuttava kosteus tulee oven sisältäpäin tuohon alasaumaan - valitettavasti päältäpäin vaikka kirkkaalle pellille hinkkaisi ja hyväkin pohjamaalauksen tekisi, niin hetken päästä ruosteelle taas antautuu, kun uutta kosteutta puskee sisältä siihen saumaan. Jotenkin heikko näissä noiden ovien sisustan ruostesuojaus ja veden poisto varsinkin kulmakohdissa näköjään.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Eli kannattaisi varmaan suhautella jotain kotelosuojaa tuonne ovien alareunaan
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Ei siitä varmaan ainakaan haittaa ole, tosin sama vaivaa näköjään myös tuota omaani (etuovissa, lähinnä matkustajan puolella) ja oviin lisä kotelonsuojaa laitettiin jo takuuaikana. Onkin ainoa paikka missä mitään alkavaa ruostejälkeä omassani on - mm. kaikki pinnat ulkoa ruosteettomia (vm 2010).
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Mistähän bensa turbo inkkuun parempi äänistä cat backkiä? Marteliuksella on jottain vaan liekköhän nuissa paljoa eroa orkkikseen jolla autoa ei edes kuule että se käy..
Käyköhän etuveto dieselin cat back etuveto bensaan? Siinä ois yks vaimennin vähemmän kuin bensan vastaavassa.
Käyköhän etuveto dieselin cat back etuveto bensaan? Siinä ois yks vaimennin vähemmän kuin bensan vastaavassa.
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Samaa olen koittanut katella tuohon 2l, Jos sais edes tuon katin jälkeisen pätkän laitettua isomalla putkella. Äänet ei niinkään nappaa mutta jos virtausta sais lisää samalla kun päivittää softaa.ab^] kirjoitti: ↑27 Touko 2021, 18:14 Mistähän bensa turbo inkkuun parempi äänistä cat backkiä? Marteliuksella on jottain vaan liekköhän nuissa paljoa eroa orkkikseen jolla autoa ei edes kuule että se käy..
Käyköhän etuveto dieselin cat back etuveto bensaan? Siinä ois yks vaimennin vähemmän kuin bensan vastaavassa.
Peugeot 505 Turbo Inj, Opel Manta -A -70, Saab 9000 CSE 2.3T Aut. -94, Saab 9-5 Aero 2.3T Aut. -00, Opel Insignia 2 T 4x4 -10, Maserati 3200GTA -01.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Auton hankinta (käytetty) edessä ja tuli nyt ihastuttua ihan väärään kaaraan. Meinasin jo että Insignia se on, kunnes tutustuin M32 ongelmaan. Kannattaako koko ihastus nyt unohtaa ja keksiä jotain muuta? Ilmeisesti 2.0t kone ois F40 lootalla, mutta tuo on niin syöppö että hirvittää.
Eipä tietenkään kaikki noista laatikoista vikaannu mutta jos maksan itselleni suuren summan 10k€ autosta, en haluaisi sen sisältävän moista jännitystekijää. Dieseliä en haluaisi ja ilmeisesti automaattilootat on myöskin näissä olleet ongelmallisia.
Vielä on mahdollisuus välttyä näiltä päänvaivoilta melko edullisesti, mutta jostain syystä edelleen Insignia kiinnostaa, kertoohan sekin jostain.
Kannattaako unohtaa opel ja katsoa jotain oikeesti luotettavaa autoa? Vai ostanko auton jonka haluaisin ja jos sattuu pommi kohdalle niin sitten korjataan.
Eipä tietenkään kaikki noista laatikoista vikaannu mutta jos maksan itselleni suuren summan 10k€ autosta, en haluaisi sen sisältävän moista jännitystekijää. Dieseliä en haluaisi ja ilmeisesti automaattilootat on myöskin näissä olleet ongelmallisia.
Vielä on mahdollisuus välttyä näiltä päänvaivoilta melko edullisesti, mutta jostain syystä edelleen Insignia kiinnostaa, kertoohan sekin jostain.
Kannattaako unohtaa opel ja katsoa jotain oikeesti luotettavaa autoa? Vai ostanko auton jonka haluaisin ja jos sattuu pommi kohdalle niin sitten korjataan.