Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
mtp67
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Kesä 2018, 18:21

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja mtp67 »

Kelmisteri kirjoitti: 18 Tammi 2021, 09:47 1.6 CDTI (81kw) kanssa ollut hieman harmaita hiuksia. Suuttimia on pari vaihdettu, pakosarjan tiiviste ollut palasina ja se vaihettu. Nyt rällättää ja räpättää vaan vikaa ei tunnu löytyvän, eikä korjaamo saa ite ajaessa ääntä kuulumana. Mikähän vikana..


Kylläpä kuulostaa samanlaiselta pärinältä kuin omassani, kun jakopään ketju oli vaihtokunnossa alle 60tkm ajettuna (lienee jonkinlainen tyyppivika näissä). Äänen sai minulla helposti tarvittaessa esiin kun ajoi vasemmalle kääntäen ympyrää (jos ei muutoin ilmennyt). Äänihän aluksi sattunaiseti esiintyi ja ei tietenkään korjaamolla kuultu, no videoitu ääni sitten riitti korjauksen aloitukseen (takuu oli vielä voimassa)
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 670
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja imaC »

Kysyin länsiauton huoltoäijältä uskaltaako b insigniaa 1,6 dieselin mosalla ostaa niin sano et ketju ongelmaa on ollut hyvinkin runsaasti näissä et hajeskele 2,0 koneella miellummin....
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13542
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Näistä jakopäistä on tiedote viitaten normaaliin toimintaan että startin jälkeen muutaman sekunnin ääntää ja tuon huomaa jos auto on ollut ajamatta pitkään ennen starttia.

Mielestäni tuo ääni ei kuulostanut videolla jakopäältä. Jakopään ääni on yleensä rahinaa kun tuo kuulostaa enemmän vuotavalta pakosarjalta tai suuttimilta. Saisiko videota konetilasta kun joku nostattelee kierroksia?

3,5 vuotta itsellä takana pienemmässä merkkiliikkeessä eikä ole tarvinut yhtään ketjua vielä vaihtaa. Toki pk-seudulla on isommat liikkeet ja yksi mies tekee vain yhtä automerkkiä.

2,0cdti koneissa taitaa olla jakopään hihnalla vähän wag kilpailijoita lyhyempi vaihtoväli kilometrien puolesta.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12737
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Onha 1.6 dieseliin ketjuja vaihdeltu
Kaliumi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 03 Elo 2009, 10:03

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Kaliumi »

Eka diesel minulla, niin pieni kysymys. Voiko maskin kaikki ilmanottoaukot peittää? Ostin Tammersin maskisuojat, joilla peittää kaksi alempaa aukkoa. Mulla on yläaukko auki ja siihen ei ollut suojaa paketissa. Keskiaukko on kiinni ja siihen oli turhaan se suoja. Alimmaisen sain peitettyä.
1.6cdti 100kw my17 mt6
Kelmisteri
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Tammi 2021, 09:26

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Kelmisteri »

1,2sorsa kirjoitti: 22 Tammi 2021, 18:31 Näistä jakopäistä on tiedote viitaten normaaliin toimintaan että startin jälkeen muutaman sekunnin ääntää ja tuon huomaa jos auto on ollut ajamatta pitkään ennen starttia.

Mielestäni tuo ääni ei kuulostanut videolla jakopäältä. Jakopään ääni on yleensä rahinaa kun tuo kuulostaa enemmän vuotavalta pakosarjalta tai suuttimilta. Saisiko videota konetilasta kun joku nostattelee kierroksia?

3,5 vuotta itsellä takana pienemmässä merkkiliikkeessä eikä ole tarvinut yhtään ketjua vielä vaihtaa. Toki pk-seudulla on isommat liikkeet ja yksi mies tekee vain yhtä automerkkiä.

2,0cdti koneissa taitaa olla jakopään hihnalla vähän wag kilpailijoita lyhyempi vaihtoväli kilometrien puolesta.
Korjaamolla tosiaan kolmisen viikkoa, eivätkä saaneet ääntä esiin itse.. Maanantaina haku ja katsotaan vieläkö ääni irtoaa. Hieman tässä jännittäny juurikin jakopää.
Ristoj
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 145
Liittynyt: 01 Tammi 2017, 12:36

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Ristoj »

Kaliumi kirjoitti: 23 Tammi 2021, 10:49 Eka diesel minulla, niin pieni kysymys. Voiko maskin kaikki ilmanottoaukot peittää? Ostin Tammersin maskisuojat, joilla peittää kaksi alempaa aukkoa. Mulla on yläaukko auki ja siihen ei ollut suojaa paketissa. Keskiaukko on kiinni ja siihen oli turhaan se suoja. Alimmaisen sain peitettyä.
1.6cdti 100kw my17 mt6
Minulla diesel Biturbo vuosimalli -19. Molempina talvina olen peittänyt koko keulan jotta auto lämpiää normaali lämpöiseksi kovemmilla pakkasilla. Samoin peitin koko keulan myös edellisestä -16 mallin dieselistä. Kummassakaan ei mitään ongelmia. Itse tein maskinsuojat. Yli 20 asteen pakkasissa ei lämmöt nousseet kuin 60 asteeseen jos keula ei ole kokonaan peitossa.
4stra
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 27 Syys 2020, 23:08

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 4stra »

Nyt ilmaantui 2019 Astra K hatchbackiin ylimääräinen "saattovalo". Vasemman puoleinen takasumuvalo syttyy ja jää päälle pitkäksi aikaa (arviolta 10-30 minuuttia, en ole varma) kun operoi auton sähköistä lukitusta. Varmaan joku pakkasen aiheuttama häiriö, mutta onko tällaisia esiintynyt muilla paljonkin? Ja onko Astrassa vain toisella puolella sumuvalo :roll: ?
4stra
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 27 Syys 2020, 23:08

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 4stra »

Rookeri kirjoitti: 24 Tammi 2021, 22:38 On vaa toisella puolella, eikö sillä toisella puolella ole pakkivalo?
Molemmilta puolilta löytyy pakkivalo.
rijussi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 16 Elo 2013, 19:03

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja rijussi »

Vaihdoin öljyt Astraan 1.6 CDTI vm-16. Miten " Vaihda moottoriöljyt pian" herjan saa poistettua?
rijussi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 16 Elo 2013, 19:03

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja rijussi »

Onnistui pienillä muutoksilla. Nappi ohjauspyörässä, käyttöiän kohdalla valinta oikealle jossa valinta "nollaus", enteriä jolloin tulee "haluatko varmasti nollata" "kyllä". Ja taas on 100 %. Kiitos avusta.
Mutta lisäkysymys. Webaston polttoainepumppu alkoi naputtaa nyt kun oli kovat pakkaset. Naputtaako muilla ja onko tuo oire hajoamisesta?
tombemo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Huhti 2013, 01:15

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja tombemo »

Mites moottorin optimointi? Litrasesta bensa turbosta sais aika paljon vääntävämmän moottorin. 350 euron hintakaan ei ole paha. Kokemuksia / tietoa? Netistä löytyy aika huonosti tietoa litrasen bensa astran optimoinnista..

Teho 105 hv -> 130hv
Vääntö 170nm -> 220nm
Corsa OPC 2017
Juissipuissi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Joulu 2020, 07:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Juissipuissi »

Jotkut väläytelleet ilmamassamittarin vikaa nykimisen syyksi.
Ertsi70
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Helmi 2017, 13:21

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Ertsi70 »

Juissipuissi kirjoitti: 26 Tammi 2021, 16:56 Jotkut väläytelleet ilmamassamittarin vikaa nykimisen syyksi.
Ilmamassa-anturi vaihdettu kerran. Ei vaikutusta ainakaan mun autossa.
Astra K, Sports Tourer Innovation 1.4 M 150hp -17
helo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Tammi 2018, 14:45

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja helo »

rijussi kirjoitti: 26 Tammi 2021, 13:14 Mutta lisäkysymys. Webaston polttoainepumppu alkoi naputtaa nyt kun oli kovat pakkaset. Naputtaako muilla ja onko tuo oire hajoamisesta?
Polttoainekäyttöisten lisälämmittimien annostelupumppu toimii luonnostaan tuollain "nakuttamalla". Minulla ainakin kahdessa bensa-autossa näin tekee. En siis pitäisi vikana. Toki jos ääni on jotenkin muuttunut aiemmasta, voi olla jossain vikaakin. Pakkasilla Webasto tietysti käy isolla teholla, joten nakutuskin on voimakkaampaa / tiheämpää.
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
Vastaa Viestiin