Eipä mennyt pakkasjakso ihan ongelmitta tämän 3-pyttysen cvt-vaihteisen kanssa. Mittarissa nyt 2200km. Emäntä laittoi auton piuhan päähän jotain tunniksi ja lähti kauppaan, pakkasta jotain -24 astetta Oulussa. Kaupasta lähtiessääm kuulemma piti startarttailla normaalia pidempään mutta auto lähti kuitenkin käyntiin. Moottorin vikavalo kuitenkin syttyi( oranssi moottorinlohko-kuvio). Auto kuitenkin kulki ihan hyvin vaikka valo paloi. Sain valon sammumaan kun starttailin ja sa sammutin muutaman kerran. No, kun sain valon sammumaan niin auton auton flekti jäi huutamaan koko ajan. Moottorinlämmöt tietty oli tosi alhaalla vaikka ajoi motarilla. Tänään sitten käynnistin.auton ilman esilämmitystä letkulämppäriä niin kaikki pelasi ihan ok. Olisko kuitenkin mennyt auton äly sekaisin tuon letkulämppärin takia?Jukkis69 kirjoitti: ↑12 Tammi 2021, 16:50 Mulla tuli omaan facelift 1,4-litraseen aikamoisen sähläyksen ja säätämisen jälkeen Defan letkulämppäri pumpulla. Tuossahan on myös öljypohja jotain muovia joten normi säteilylämppäriä ei voinut edes asentaa. Calixilta tuli sitten saataville johonkin lohkoon pultattava säteilylämmitin. Valitsin letkulämppärin vaikka se oli kallein vaihtoehto. Ensimmäinen letkulämppäri kesti noin 10 minuuttia lämmittämistä, sen jälkeen vikavirta laukesi sähkötaulusta ja lämmitimen vastus paskana. No, takuuseen asennettu uusi letkulämppäri on toiminut niin kuin pitääkin. Mitään vikavaloja tuon lämppärin käyttäminen ei ole aiheuttanut missään vaiheessa vaikka vähän moista odottelin.
-Jukkis
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kuulostaa samalta kuin omat ongelmat 1.5 3-pyttyisen dieselin kanssa, jossa lohkolämppäri marmorin asentamana ostaessa. Itsellä ei vikavaloa syty, mutta "moottorin tehoa on rajoitettu" virheilmo, eikä öljyn lämmöt nouse, flekti jää huutamaan. Voit lukea edeltä viimeisimmän kommenttini aiheeseen.Jukkis69 kirjoitti: ↑16 Tammi 2021, 22:18Eipä mennyt pakkasjakso ihan ongelmitta tämän 3-pyttysen cvt-vaihteisen kanssa. Mittarissa nyt 2200km. Emäntä laittoi auton piuhan päähän jotain tunniksi ja lähti kauppaan, pakkasta jotain -24 astetta Oulussa. Kaupasta lähtiessääm kuulemma piti startarttailla normaalia pidempään mutta auto lähti kuitenkin käyntiin. Moottorin vikavalo kuitenkin syttyi( oranssi moottorinlohko-kuvio). Auto kuitenkin kulki ihan hyvin vaikka valo paloi. Sain valon sammumaan kun starttailin ja sa sammutin muutaman kerran. No, kun sain valon sammumaan niin auton auton flekti jäi huutamaan koko ajan. Moottorinlämmöt tietty oli tosi alhaalla vaikka ajoi motarilla. Tänään sitten käynnistin.auton ilman esilämmitystä letkulämppäriä niin kaikki pelasi ihan ok. Olisko kuitenkin mennyt auton äly sekaisin tuon letkulämppärin takia?Jukkis69 kirjoitti: ↑12 Tammi 2021, 16:50 Mulla tuli omaan facelift 1,4-litraseen aikamoisen sähläyksen ja säätämisen jälkeen Defan letkulämppäri pumpulla. Tuossahan on myös öljypohja jotain muovia joten normi säteilylämppäriä ei voinut edes asentaa. Calixilta tuli sitten saataville johonkin lohkoon pultattava säteilylämmitin. Valitsin letkulämppärin vaikka se oli kallein vaihtoehto. Ensimmäinen letkulämppäri kesti noin 10 minuuttia lämmittämistä, sen jälkeen vikavirta laukesi sähkötaulusta ja lämmitimen vastus paskana. No, takuuseen asennettu uusi letkulämppäri on toiminut niin kuin pitääkin. Mitään vikavaloja tuon lämppärin käyttäminen ei ole aiheuttanut missään vaiheessa vaikka vähän moista odottelin.
-Jukkis
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itsellä 60tkm ajettu 2016 mallin 1.4 bensa ilman mitään lämmittimiä.
Olisko ollut to aamu kun oli maximi pakkaset aamutuimaan täällä eli joku -23 näytti auton mittari niin vähän jännittäen start nappulaa painoin ja lähti käymään vaikkakin ei ihan normaalisti vaan otti ainakin tuplat aikaa.
Pari minuuttia oli tyhjäkäynti 2000-2500/kierrosta normaalin 1000 sijaan mutta sitten palasi normaaliksi.
Valot, ratin ja penkin lämmittimet kokoajan päällä, joku 20min odottelin että vähän lämpenee niin lähdin liikenteeseen ja toimi ihan normaalisti auto.
Onneksi nyt alkaa lauhtumaan pakkanen... .
Olisko ollut to aamu kun oli maximi pakkaset aamutuimaan täällä eli joku -23 näytti auton mittari niin vähän jännittäen start nappulaa painoin ja lähti käymään vaikkakin ei ihan normaalisti vaan otti ainakin tuplat aikaa.
Pari minuuttia oli tyhjäkäynti 2000-2500/kierrosta normaalin 1000 sijaan mutta sitten palasi normaaliksi.
Valot, ratin ja penkin lämmittimet kokoajan päällä, joku 20min odottelin että vähän lämpenee niin lähdin liikenteeseen ja toimi ihan normaalisti auto.
Onneksi nyt alkaa lauhtumaan pakkanen... .
Astra K Hatchback Innovation 1.4 -16
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
2016 mallin 1.6 diesel toimi moitteetta moottorilämmittimen kanssa. Tämä facelit 1.5 selkeästi ei, vaikka marmori myy, asentaa ja "testaa" toimivaksi. Selkeästi tuolla on jotain uutta moottoriohjausyksikössä joka tykkää kyttyrää.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei tuon edellisen 2016 1.4-bensan kanssa ollut mitään ongelmia säteilylämppärin kanssa. Varmaan siksi kun ei se oikein mitään lämmittänytkään...
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
makejer kirjoitti: ↑16 Tammi 2021, 11:05toukopouko kirjoitti: ↑15 Tammi 2021, 16:15Auto kävi määräaikaishuollossa ja samalla tutkittiin mistä tehottomuus johtuu. P0299 vikakoodi oli, joka siis viittaa että ahtoja ei löydy. Asentaja oli purkanut ahtoletkuja ja puhdistellut antureita ja vika oli kadonnutkin. Mutta mutta, lähdin kotiinpäin ajelemaan niin tehot katosi uudestaan, pakkasta -20c. Ilmeisesti joku paikka tykkää nyt jäätyä ja aiheuttaa ongelmia. Pitää varmaan etsiä autolle joku lämmin halli minne viedä pirssi lämmittelemään.toukopouko kirjoitti: ↑09 Tammi 2021, 23:40 1.4T Astra hukkasi tehot tänään noin 500km ajon jälkeen kun ajelin Leviltä kotiinpäin. Autossa ehkä joku 30-40hp voimaa, mutta toimii kuitenkin "normaalisti" eikä pidä mitään ihmeellistä ääntä. Kaasun kun painaa pohjaan tulee ilmoitus "Palvelu: Huolla ajoneuvo pian". Virtojen pois käyttäminen ei auttanut, voimanpuute on ja pysyy. Pitänee huomenna koittaa obs palikalla lukea vikakoodit. Onko muut törmänneet tällaiseen?
Moi,
Samanlainen vaiva ilmeni omassa autossa kun iso-syötteeltä lähdin ajelee kohti oulua n.150 kilsan jälkeen moottorivalo syttyi ja tehot/ahdot hävisivät. Ulkona oli 28c pakkasta ja ajoviimat siihen päälle sekä auto seisoi 10 päivää kovassa pakkasessa.
Täytyy kokeilla saada auto sulamaan et häviikö vikavalo ja tehot palaa.
Olisi mielenkiintoista tietää mikä jäätää/oireilee pakkasesta?
Käytin autoa vajaa tunnin tyhjäkäynnillä niin tehot palasivat mutta vikavalo jäi palaa. Otin akun kengän vartiksi pois niin ny vikavalokin sammui, eli ny toimii taas mutta miksi, se kiinnostaisi?
Astra GTC 07
Astra Sports Tourer Sport 2,0 CDTI 160hvAT 2011
Astra K Sports Tourer Sport Innovation 150hv-17
Insignia B Grand Sport Executive A 1,6T 200 -20
Astra Sports Tourer Sport 2,0 CDTI 160hvAT 2011
Astra K Sports Tourer Sport Innovation 150hv-17
Insignia B Grand Sport Executive A 1,6T 200 -20
- toukopouko
- 'Admiral'
- Viestit: 105
- Liittynyt: 18 Helmi 2016, 15:07
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Vein auton pariksi tunniksi lämpimään parkkihalliin. Parin tunnin jälkeen tein pikku kiihdytyksiä parkkihallissa. Ensin tehot olivat edelleen poissa, mutta sitten yhtäkkiä tehot palasivat. Ajoin ulos hallista ja perään muutama kymmenen km maantietä jossa kiihdyttelin jatkuvasti. Tällä kertaa tehot pysyivät ja nyt auto toimii normaalisti. Toivotaan että näin on jatkossakin
Astra K Sports Tourer 1.4T
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Äläkää tehkö näitä kokeiluja vaan selvittäkää syyt.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Akunkengän siis voi noin vaan ottaa irti,esim vartiksi,ilman että se tekee jotain elektroniikalle / sähköille ?makejer kirjoitti: ↑17 Tammi 2021, 15:39makejer kirjoitti: ↑16 Tammi 2021, 11:05toukopouko kirjoitti: ↑15 Tammi 2021, 16:15Auto kävi määräaikaishuollossa ja samalla tutkittiin mistä tehottomuus johtuu. P0299 vikakoodi oli, joka siis viittaa että ahtoja ei löydy. Asentaja oli purkanut ahtoletkuja ja puhdistellut antureita ja vika oli kadonnutkin. Mutta mutta, lähdin kotiinpäin ajelemaan niin tehot katosi uudestaan, pakkasta -20c. Ilmeisesti joku paikka tykkää nyt jäätyä ja aiheuttaa ongelmia. Pitää varmaan etsiä autolle joku lämmin halli minne viedä pirssi lämmittelemään.toukopouko kirjoitti: ↑09 Tammi 2021, 23:40 1.4T Astra hukkasi tehot tänään noin 500km ajon jälkeen kun ajelin Leviltä kotiinpäin. Autossa ehkä joku 30-40hp voimaa, mutta toimii kuitenkin "normaalisti" eikä pidä mitään ihmeellistä ääntä. Kaasun kun painaa pohjaan tulee ilmoitus "Palvelu: Huolla ajoneuvo pian". Virtojen pois käyttäminen ei auttanut, voimanpuute on ja pysyy. Pitänee huomenna koittaa obs palikalla lukea vikakoodit. Onko muut törmänneet tällaiseen?
Moi,
Samanlainen vaiva ilmeni omassa autossa kun iso-syötteeltä lähdin ajelee kohti oulua n.150 kilsan jälkeen moottorivalo syttyi ja tehot/ahdot hävisivät. Ulkona oli 28c pakkasta ja ajoviimat siihen päälle sekä auto seisoi 10 päivää kovassa pakkasessa.
Täytyy kokeilla saada auto sulamaan et häviikö vikavalo ja tehot palaa.
Olisi mielenkiintoista tietää mikä jäätää/oireilee pakkasesta?
Käytin autoa vajaa tunnin tyhjäkäynnillä niin tehot palasivat mutta vikavalo jäi palaa. Otin akun kengän vartiksi pois niin ny vikavalokin sammui, eli ny toimii taas mutta miksi, se kiinnostaisi?
-
- 'Agila'
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18 Tammi 2021, 09:26
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
1.6 CDTI (81kw) kanssa ollut hieman harmaita hiuksia. Suuttimia on pari vaihdettu, pakosarjan tiiviste ollut palasina ja se vaihettu. Nyt rällättää ja räpättää vaan vikaa ei tunnu löytyvän, eikä korjaamo saa ite ajaessa ääntä kuulumana. Mikähän vikana..
-
- 'Admiral'
- Viestit: 205
- Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Pitäisi vaihdattaa tuulilasi farkku-Astraan. Uskaltaako mennä autolasiliikkeeseen (olisi paljon lähempänä) vai onko jostakin syystä tarpeen vaihdattaa LänsiAutossa? En ihan hahmota, millaisen vaikeuskertoimen nuo nykyauton kamerat, anturit yms. lasinvaihtoon tuovat. Hinnalla ei niin väliä, koska vakuutus. Kiva jos jollakulla kokemusta tai näkemystä
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei tartte lasinvaihdoissa suuntailla kameroita. Astran mukautuvan vakkarin tutka on maskissa ja liikennemerkkitunnistus ja sadetunnistin lasissa.opelonparas kirjoitti: ↑20 Tammi 2021, 21:38 Pitäisi vaihdattaa tuulilasi farkku-Astraan. Uskaltaako mennä autolasiliikkeeseen (olisi paljon lähempänä) vai onko jostakin syystä tarpeen vaihdattaa LänsiAutossa? En ihan hahmota, millaisen vaikeuskertoimen nuo nykyauton kamerat, anturit yms. lasinvaihtoon tuovat. Hinnalla ei niin väliä, koska vakuutus. Kiva jos jollakulla kokemusta tai näkemystä
Jos kaistavavahtiavustimella niin silloin tulisi yleensä suunnata se. Muihin merkkeihin suuntauksia tehnyt niin 9kertaa kymmenestä tulos on ollut perussäätö kunnossa ei säätötarvetta.
Jos sulla on lasivakuutus niin veisin merkkiliikkeeseen kun alkuperäinen lasi on aina alkuperäinen.
Autolasiliikkeeseen jos viee niin pyytää laittamaan pilkingtonin lasin, se on ainakin kunnollinen. Suurin pelko tuossa työssä on se että naarmuuntuu pelti ja ruostuu pellit ympäriltä parin vuoden jälkeen kun hätäillään työssä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 205
- Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
^ Kiitoksia vastauksista! On tosiaan lasivakuutus, onneksi.
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Vaihdatin pari viikkoa sitten astraan tuulilasin. Vein Carglassiin. asensivat alkuperäisen merkkisen Fuyaon tuulilasin. Tai ainakin omassa 2019 astrassa on Fuyao valmistamat lasit.1,2sorsa kirjoitti: ↑20 Tammi 2021, 21:58 Jos sulla on lasivakuutus niin veisin merkkiliikkeeseen kun alkuperäinen lasi on aina alkuperäinen.
Autolasiliikkeeseen jos viee niin pyytää laittamaan pilkingtonin lasin, se on ainakin kunnollinen. Suurin pelko tuossa työssä on se että naarmuuntuu pelti ja ruostuu pellit ympäriltä parin vuoden jälkeen kun hätäillään työssä
Astra ST 1.0T Innovation Plus MY19.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tampereen seudulla olen kerran vaihdattanut Astraan lasin Senotec Oy:ssä, joka teki kyllä ainakin päälle päin tarkasteltuna virheetöntä työtä. Sitähän on aina vaikea sanoa, miltä siellä lasin ja kehyksen välissä näyttää. Tuo maalien naarmuttaminen itseänikin on eniten huolettanut. Pitäisi varmaan pyytää valokuvat, kun lasi on irrotettu ja vanhat liimat putsattu pois. Astran lasi on taas halki, pitää kevään tullen vaihdattaa se taas... Vakuutus on, mutta kyllä se omavastuukin aina vähän kirpaisee.
Senotecin mainitsin tässä siksi, että heillä oli ainakin silloin pari vuotta sitten lasien vaihtoa tekevä asentaja, joka kuulemma kiersi säännöllisesti myös merkkilliikkeissä tekemässä näitä lasinvaihtoja alihankintana tms. Että eipä näistä ikinä tiedä, kuka sen homman tekee veit auton mihin palatsiin tahansa. Mutta tässä tapauksessa oletan ko. asentajan olleen kovinkin pätevä ja kokenut lasin vaihtaja. Senotecistä muutenkin pelkästään positiivista sanottavaa, asiakaspalvelukin on siellä ensiluokkaista.
Senotecin mainitsin tässä siksi, että heillä oli ainakin silloin pari vuotta sitten lasien vaihtoa tekevä asentaja, joka kuulemma kiersi säännöllisesti myös merkkilliikkeissä tekemässä näitä lasinvaihtoja alihankintana tms. Että eipä näistä ikinä tiedä, kuka sen homman tekee veit auton mihin palatsiin tahansa. Mutta tässä tapauksessa oletan ko. asentajan olleen kovinkin pätevä ja kokenut lasin vaihtaja. Senotecistä muutenkin pelkästään positiivista sanottavaa, asiakaspalvelukin on siellä ensiluokkaista.
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5