Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
lukevader
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Marras 2019, 23:57

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja lukevader »

GM_Opel kirjoitti: 12 Tammi 2021, 12:20
Garnd_Old_One kirjoitti: 11 Tammi 2021, 16:44 ^^ Mulla hävisi ensin peruutuskameran apuviivat ja nyt sitten vaikeni se tutkakin. Sitä ennen väsyi etu oikea tutka, toimii aina kun jaksaa.
Tänään pistin merkille, ette sulattanut peilejä, takakalasin ainoastaan. Toki sitten kun painoi defrost napista, niin alkoi myös peilejä lämmitellä.

Saas nähä koska sammuu koko paska. Eipä ole ennen tämmöstä romua ollut.
Kyllä sulla noi viat ja ongelmat on ihan omassa luokassaan. Kun on tällä palstalla lukenut noista kaikista sun autossa olevista ongelmista, niin kyse ei mielestäni ole insigniassa olevasta yleisestä viasta. Kyllä sun autossa on ihan omanlaisensa ongelma.
Noi sun viat vaikuttaa mun mielestä siltä, että siellä olisi huono liitos/liitin/kontakti eri sensoreja yhdistävässä yhteisessä viestiväylässä (message bus). Tai sitten vikaa ns. emokortissa jossa pääprosessori sijaitsee joka ottaa vastaan kaikki viestiväylältä tulleet viestit ja prosessoi ne jonka jälkeen tehdään tarvittavat toimenpiteet.

Antagonisti sivulla 221 mainitsi sinulle näin:

"Tietämättä mitään autosähköistä, niin vaikuttaisi siltä että jossain pahassa paikkaa on joku liitinkatkos tai jopa huonosti käyttäytyvä orjalaite ja tiedonsiirtoverkon toiminta siksi sotkussa. Toki voihan itse tietokoneessakin olla joku kylmäjuotos tms. tyyppinen ajoittain aktualisoituva vika. Jos noista ei jää mitään jälkiä virhelogiin niin melkein mahdotontahan tuota on korjata, lähtisinkin sinuna autoliikkeen kanssa tiukkana puhumaan auton vaihtamista toiseen. Autohan ei nyt vastaa ollenkaan sitä mitä uuden auton kohdalla saa odottaa. Kuluttajansuojalakikin on tässä puolellasi."
Harmillinen tilanne, jos ja kun ”tietokonepohjaisia” vikoja ei haluta, osata tai kyetä selvittää. Joihinkin ”perusominaisuuksiin” jo tottunut, kun esim. parkkeerauksessa tutkat eivät hälytä (jykevät betoniset tolpat hallin parkkiruudussa auton sivulla), tietää, että etumus ja takamus kulmista nirhautuu, jos ei muista, että käyttöohjekirjassa lukee, että siinä kohtaa on kuollut kulma, jota tutka ei havaitse. Onneksi on 360-kamera rosoisella kuvalla. :bonk: Tosin ne kamerat tällä säällä aika peitossa...
Insignia Grand Sport Executive 1.5T A 2019
Avatar
Garnd_Old_One
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 135
Liittynyt: 17 Marras 2019, 19:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Garnd_Old_One »

Aika pitkä toi murhelista, kun ei tällä autolla juuri nyt ole edes paljoa käyttöä. Auto on 2019 ja kilometrejä vasta 5000 kassa. Onneksi tällä ei ole tarvinnut lähteä missään kaukana käymään…
Otin videota toimimattomasta kaistavahdista ja tihkun päämäärättömästä toiminnasta. Navijumista, radion katkomisesta ja näytön vilkkumisesta. Päälle jääneestä kuolleenkulman merkkivalostakin kuin myös etuoikean parkkitutkan väsymyksestä olen kuvat hankkinut, mukaan lukien kylmentyneen lämmityslaitteen näytöstä.

Tarttis seuraavaksi se huoltoukko pyydystää. Sitä ennen täytyy kai laittaa lapulle kaikki vaivat, muuten voi jokin unohtua. Tai heittää linkki tähän säikeeseen ja voivathan he tätä muutoinkin lukea :D

Romutuspalkkiota tästä ei taida vielä saada :(
Vittu näitä vehkeitä!
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Yksilöitä ovat. Omassa nyt 134 000 km ja akku alkaa esittää hyytymisen merkkejä. Voiko näihin vaihtaa akkua itse vai onko huollon hommia? Milläs moottorilla nuo 16 litran lukemat oli? 1,6 CDTI automaattina on vienyt enimmillään, pelkässä pätkäajossa 9,9 l/100 km, Webaston käydessä runsaasti. Keskikulutus 6,2 koko ajalta.
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

16 litraa saatiin 2.0 biturpo dieselillä. Edellisessä inkussa akku hyytyi vaihtokuntoon jo joskus 35tkm kohdilla, mutta se menikin vielä sentään takuuseen.

Tuota grand old onen vikalistaa kun lukee niin kyllä monet noista vioista on tälläkin foorumilla esiintyneet, ja omassakin autossa silloin tällöin noita ihan samoja sekoiluja (tutkat, tihku, infotainment...), joten välttämättä edes mitään liitin/vast vikaa ole, vaan kaikki vinkeet vaan sattuneet samaan autoon ja esiintyvät vähän tiheämmin. Toki todennäköisempää jonkun ecm moduulin tai mikä lie vika/kosketushäiriö varmaan on.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13465
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

otj kirjoitti: 12 Tammi 2021, 19:40 Yksilöitä ovat. Omassa nyt 134 000 km ja akku alkaa esittää hyytymisen merkkejä. Voiko näihin vaihtaa akkua itse vai onko huollon hommia? Milläs moottorilla nuo 16 litran lukemat oli? 1,6 CDTI automaattina on vienyt enimmillään, pelkässä pätkäajossa 9,9 l/100 km, Webaston käydessä runsaasti. Keskikulutus 6,2 koko ajalta.
1 avaa konepelti
2 avaimet pois autosta ja ovet lukkoon. Odota pariminuuttia että väylä menee lepotilaan.
3 irroita miinuskenkä ensin sitten plussa sekä tietenkin kannake. Vaihda akku. Kytke ensin plussa ja sitten miinus sekä kannake.
4 avaa ovet ja autokäyntiin. Aseta kello oikeaan aikaan jos ei ole automaattinen rds päällä. Aja autolla pätkä ja käytä rattia ääriasennossa että esp valo sammuu.

Akku on AGM akku ja kooltaan tekniikasta riippuen 80-100ah alkuperäinen akku on vartan valmistama ja vajaan satasen kalliimpi mitä tarvikkeena.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
vht41
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Touko 2018, 19:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja vht41 »

Tuolta löytyy inkkuun hyviä videoita esim.akun vaihto
Netistä haulla. car care kiosk.
Avaa Regal Sportback 2018-2019
vht41
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Touko 2018, 19:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja vht41 »

Klikkaa sieltä autoista Buick sieltä löytyy sitten Regal Sportback
Jubilee
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Kesä 2020, 16:03

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Jubilee »

Kaikkea pientä "vikaa tai ominaisuutta" näissä tuntuu olevan. Ei onneksi (vielä) mitään ajoa estävää mutta henkisesti ominaisuudet ovat ajoittain sen verran ärsyttäviä, että jonnin verran on vaihtoehtoja tullut katseltua. Toistaiseksi ei kuitenkaan ärsytä tarpeeksi, että olisin valmis kärsimään nopean autonvaihdon synnyttämät tappiot. Enkä ole edes huollosta kysynyt, että olisiko asioille jotain heidän toimesta tehtävissä mutta täällä luetun perusteella ihan kaikki ominaisuudet eivät ole helpolla korjattavia.

Auto siis 2020 165hv bensa farkku, executive classic. Ajettu nyt 9tkm, keskikulutus talven tullen 10l/100km molemmin puolin, pääsääntöisesti kaupunki suhailua ja lyhyttä ajoa. Siis ihan ok kulutus.

Ominaisuudet
- parkkitutkat, etenkin etu. Jos ajat keula edellä parkkiin, korjaat linjaa peruuttamalla, ei etututka enää aktivoidu d:lle vaihdettaessa tai "signaali" katkeaa ilman väli peruutustakin. Tämä tapahtuu yleensä noin 25cm ennen seinää minkä vuoksi on ihme, että rouva ei vielä ole koskaan seinään osunut. Takatutka saattaa piipata ihan muuten vaan, vaikka vaihde olisi dllä ja mitään estettä ei ole metrien säteellä.
- repsikan puolen kuolleen kulman valo. Valo palaa iloisesti kaiken aikaa tai sitten kumpikin puoli pitää diskoa kunnes auton uudelleen käynnistää.
- herjat etututkasta, jalankulkijan tai liikennemerkkien tunnistajasta. Herjat viittaavat, että olisivat kurassa tai tukossa lumesta tms mitä sanookaan vaikkei mitään estettä olekaan.
- hudin suunnalta tuleva nitinä, luojan kiitos ollut viime ajat ollut hiljaa.
- nitinä kuskin ovesta, jostain sieltä lukitusnupin suunnalta. Painamalla hiljenee ja vaivaa vain kylmää autoa. Mutta kun työmatka on sen vajaa 15min suuntaansa niin yleensä on nitinä mennen tullen seurana.
- kuskin penkin toppauksien kiristyminen itsestään auton ollessa parkissa. Ei ole luotu eri profiilija avaimille vaan penkki haluaa kertoa, että sinusta on yön aikana tullut läski, etkä mahdu enää eilisiin asetuksiin.

Viat ovat ajoittaisia, mutta viikottain esiintyviä, ainakin osa niistä.

V-mäisin vika on kuitenkin tuntuma, että auto puutuu, tai on jossain säästötilassa. Kylmänä kaikki on kankeaa, kaasua saa painaa kunnolla kun haluat liikkeelle tai pienessäkin mäkilähdössä auto ei liiku. Parhaimmillaan voi kiihdyttää surutta kaupungissa kaasu pohjassa ilman pelkoa, että ylittäisit 40km/h nopeuden vahingossa. Ohjaus on kankea eikä keskitä. Alamäkeen rullatessa auto hidastaa vauhtiansa. Epäilin jo, että tämä on henkistä tai Hankookin renkaat eivät vaan rullaa eikä itse autossa ole mitään vikaa mutta miksi kylmällä autolla mäessa hidastuu selvästi, lämpimällä autolla vauhti kiihtyy, mäki on sama.

En jaksaisi vängätä tälläisistä "foliohattuviosta" koska jos ei ole mitään vikakoodia, ei ole vikaakaan. Ensimmäinen huolto on noin maaliskuussa, vajaan 10kk ikäisenä ja noin 11tkm ajettuja niin kyllä mä ajattelin sydäntäni huoltoneuvojalle purkaa.. jos vikoja ei ole, tai niitä ei saada korjattua niin tästä vapautuisi jollekin siististi pidetty, paljon imuroitu ja usein pesty hyvä matka-auto. Eikä muuten huoltovälikään, 1v /20tkm näytä aivan toteutuvan.

Tykkään tästä autosta autona. Se on mukava, tilava, hyvännäköinen ja sillä on ilo ajaa. Silloin "ecomoodi" ei ole päällä. Varusteita on mukavasti ja ne ovat kivoja, toimiessaan.
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

Jubilee kirjoitti: 12 Tammi 2021, 20:56 Kaikkea pientä "vikaa tai ominaisuutta" näissä tuntuu olevan. Ei onneksi (vielä) mitään ajoa estävää mutta henkisesti ominaisuudet ovat ajoittain sen verran ärsyttäviä, että jonnin verran on vaihtoehtoja tullut katseltua. Toistaiseksi ei kuitenkaan ärsytä tarpeeksi, että olisin valmis kärsimään nopean autonvaihdon synnyttämät tappiot. Enkä ole edes huollosta kysynyt, että olisiko asioille jotain heidän toimesta tehtävissä mutta täällä luetun perusteella ihan kaikki ominaisuudet eivät ole helpolla korjattavia.

Auto siis 2020 165hv bensa farkku, executive classic. Ajettu nyt 9tkm, keskikulutus talven tullen 10l/100km molemmin puolin, pääsääntöisesti kaupunki suhailua ja lyhyttä ajoa. Siis ihan ok kulutus.

Ominaisuudet
- parkkitutkat, etenkin etu. Jos ajat keula edellä parkkiin, korjaat linjaa peruuttamalla, ei etututka enää aktivoidu d:lle vaihdettaessa tai "signaali" katkeaa ilman väli peruutustakin. Tämä tapahtuu yleensä noin 25cm ennen seinää minkä vuoksi on ihme, että rouva ei vielä ole koskaan seinään osunut. Takatutka saattaa piipata ihan muuten vaan, vaikka vaihde olisi dllä ja mitään estettä ei ole metrien säteellä.
- repsikan puolen kuolleen kulman valo. Valo palaa iloisesti kaiken aikaa tai sitten kumpikin puoli pitää diskoa kunnes auton uudelleen käynnistää.
- herjat etututkasta, jalankulkijan tai liikennemerkkien tunnistajasta. Herjat viittaavat, että olisivat kurassa tai tukossa lumesta tms mitä sanookaan vaikkei mitään estettä olekaan.
- hudin suunnalta tuleva nitinä, luojan kiitos ollut viime ajat ollut hiljaa.
- nitinä kuskin ovesta, jostain sieltä lukitusnupin suunnalta. Painamalla hiljenee ja vaivaa vain kylmää autoa. Mutta kun työmatka on sen vajaa 15min suuntaansa niin yleensä on nitinä mennen tullen seurana.
- kuskin penkin toppauksien kiristyminen itsestään auton ollessa parkissa. Ei ole luotu eri profiilija avaimille vaan penkki haluaa kertoa, että sinusta on yön aikana tullut läski, etkä mahdu enää eilisiin asetuksiin.

Viat ovat ajoittaisia, mutta viikottain esiintyviä, ainakin osa niistä.

V-mäisin vika on kuitenkin tuntuma, että auto puutuu, tai on jossain säästötilassa. Kylmänä kaikki on kankeaa, kaasua saa painaa kunnolla kun haluat liikkeelle tai pienessäkin mäkilähdössä auto ei liiku. Parhaimmillaan voi kiihdyttää surutta kaupungissa kaasu pohjassa ilman pelkoa, että ylittäisit 40km/h nopeuden vahingossa. Ohjaus on kankea eikä keskitä. Alamäkeen rullatessa auto hidastaa vauhtiansa. Epäilin jo, että tämä on henkistä tai Hankookin renkaat eivät vaan rullaa eikä itse autossa ole mitään vikaa mutta miksi kylmällä autolla mäessa hidastuu selvästi, lämpimällä autolla vauhti kiihtyy, mäki on sama.

En jaksaisi vängätä tälläisistä "foliohattuviosta" koska jos ei ole mitään vikakoodia, ei ole vikaakaan. Ensimmäinen huolto on noin maaliskuussa, vajaan 10kk ikäisenä ja noin 11tkm ajettuja niin kyllä mä ajattelin sydäntäni huoltoneuvojalle purkaa.. jos vikoja ei ole, tai niitä ei saada korjattua niin tästä vapautuisi jollekin siististi pidetty, paljon imuroitu ja usein pesty hyvä matka-auto. Eikä muuten huoltovälikään, 1v /20tkm näytä aivan toteutuvan.

Tykkään tästä autosta autona. Se on mukava, tilava, hyvännäköinen ja sillä on ilo ajaa. Silloin "ecomoodi" ei ole päällä. Varusteita on mukavasti ja ne ovat kivoja, toimiessaan.
Tuosta ohjauksen keskittämisestä, itsellä 2020 200hp bensavehje, ja olen oikein monta kertaa ihaillut kuinka esimerkillisesti ohjaus keskittää. Huomattavasti paremmin kuin edelliset kaksi Skodaa, oikeastaan parhaiten mitä mikään ajamani auto. Ja molemmilla renkailla, 18".
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Avatar
Garnd_Old_One
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 135
Liittynyt: 17 Marras 2019, 19:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Garnd_Old_One »

Usermanuaalista löyty tommonen maininta takalasin itsenäisestä lämpenemisestä:

"Joissakin ajoittaisissa ajo-olosuhteissa moottori aktivoi takalasin lämmityksen automaattisesti moottorin kuormituksen lisäämiseksi."
Vittu näitä vehkeitä!
Jubilee
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Kesä 2020, 16:03

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Jubilee »

En tiedä, kuinka täällä lainataan mutta tuohon aiemmassa viestissä kertomaani keskittämisestä.
Kyllä, normaalisti Insignia keskittää mukisematta ja todella hyvin. Parhaita autoja tässä suhteessa mitä minulla on ollut. Ohjaus on muutenkin hyvä tunnokas. Paitsi "ecomoodissa", jolloin ruori jää viittä yli tai viittä vailla asentoon, jos ei itse sitä suorista ja ohjaustuntuma on silloin muutenkin tahmea / kankea.

Renkaat ovat 245/45/18 Hankook i*pike rs2.
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

Jubilee kirjoitti: 12 Tammi 2021, 21:42 En tiedä, kuinka täällä lainataan mutta tuohon aiemmassa viestissä kertomaani keskittämisestä.
Kyllä, normaalisti Insignia keskittää mukisematta ja todella hyvin. Parhaita autoja tässä suhteessa mitä minulla on ollut. Ohjaus on muutenkin hyvä tunnokas. Paitsi "ecomoodissa", jolloin ruori jää viittä yli tai viittä vailla asentoon, jos ei itse sitä suorista ja ohjaustuntuma on silloin muutenkin tahmea / kankea.

Renkaat ovat 245/45/18 Hankook i*pike rs2.
Niin joo, se liittyi tuohon jumimoodiin mitä sinulla esiintyy. Ei kuulosta koko ecomoodi normaalilta.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
InkkuH
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 05 Huhti 2020, 13:39

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja InkkuH »

Jubilee kirjoitti: 12 Tammi 2021, 20:56 Kaikkea pientä "vikaa tai ominaisuutta" näissä tuntuu olevan. Ei onneksi (vielä) mitään ajoa estävää mutta henkisesti ominaisuudet ovat ajoittain sen verran ärsyttäviä, että jonnin verran on vaihtoehtoja tullut katseltua. Toistaiseksi ei kuitenkaan ärsytä tarpeeksi, että olisin valmis kärsimään nopean autonvaihdon synnyttämät tappiot. Enkä ole edes huollosta kysynyt, että olisiko asioille jotain heidän toimesta tehtävissä mutta täällä luetun perusteella ihan kaikki ominaisuudet eivät ole helpolla korjattavia.

Auto siis 2020 165hv bensa farkku, executive classic. Ajettu nyt 9tkm, keskikulutus talven tullen 10l/100km molemmin puolin, pääsääntöisesti kaupunki suhailua ja lyhyttä ajoa. Siis ihan ok kulutus.

Ominaisuudet
- parkkitutkat, etenkin etu. Jos ajat keula edellä parkkiin, korjaat linjaa peruuttamalla, ei etututka enää aktivoidu d:lle vaihdettaessa tai "signaali" katkeaa ilman väli peruutustakin. Tämä tapahtuu yleensä noin 25cm ennen seinää minkä vuoksi on ihme, että rouva ei vielä ole koskaan seinään osunut. Takatutka saattaa piipata ihan muuten vaan, vaikka vaihde olisi dllä ja mitään estettä ei ole metrien säteellä.
- repsikan puolen kuolleen kulman valo. Valo palaa iloisesti kaiken aikaa tai sitten kumpikin puoli pitää diskoa kunnes auton uudelleen käynnistää.
- herjat etututkasta, jalankulkijan tai liikennemerkkien tunnistajasta. Herjat viittaavat, että olisivat kurassa tai tukossa lumesta tms mitä sanookaan vaikkei mitään estettä olekaan.
- hudin suunnalta tuleva nitinä, luojan kiitos ollut viime ajat ollut hiljaa.
- nitinä kuskin ovesta, jostain sieltä lukitusnupin suunnalta. Painamalla hiljenee ja vaivaa vain kylmää autoa. Mutta kun työmatka on sen vajaa 15min suuntaansa niin yleensä on nitinä mennen tullen seurana.
- kuskin penkin toppauksien kiristyminen itsestään auton ollessa parkissa. Ei ole luotu eri profiilija avaimille vaan penkki haluaa kertoa, että sinusta on yön aikana tullut läski, etkä mahdu enää eilisiin asetuksiin.

Viat ovat ajoittaisia, mutta viikottain esiintyviä, ainakin osa niistä.

V-mäisin vika on kuitenkin tuntuma, että auto puutuu, tai on jossain säästötilassa. Kylmänä kaikki on kankeaa, kaasua saa painaa kunnolla kun haluat liikkeelle tai pienessäkin mäkilähdössä auto ei liiku. Parhaimmillaan voi kiihdyttää surutta kaupungissa kaasu pohjassa ilman pelkoa, että ylittäisit 40km/h nopeuden vahingossa. Ohjaus on kankea eikä keskitä. Alamäkeen rullatessa auto hidastaa vauhtiansa. Epäilin jo, että tämä on henkistä tai Hankookin renkaat eivät vaan rullaa eikä itse autossa ole mitään vikaa mutta miksi kylmällä autolla mäessa hidastuu selvästi, lämpimällä autolla vauhti kiihtyy, mäki on sama.

En jaksaisi vängätä tälläisistä "foliohattuviosta" koska jos ei ole mitään vikakoodia, ei ole vikaakaan. Ensimmäinen huolto on noin maaliskuussa, vajaan 10kk ikäisenä ja noin 11tkm ajettuja niin kyllä mä ajattelin sydäntäni huoltoneuvojalle purkaa.. jos vikoja ei ole, tai niitä ei saada korjattua niin tästä vapautuisi jollekin siististi pidetty, paljon imuroitu ja usein pesty hyvä matka-auto. Eikä muuten huoltovälikään, 1v /20tkm näytä aivan toteutuvan.

Tykkään tästä autosta autona. Se on mukava, tilava, hyvännäköinen ja sillä on ilo ajaa. Silloin "ecomoodi" ei ole päällä. Varusteita on mukavasti ja ne ovat kivoja, toimiessaan.
Mullahan tuo -18 mallinen Insignia on viettänyt tuon puuttumisen takia melkein viikon huollossa, eikä koskaan mitään vikaa löytynyt. Kun ei ole vikavaloa, ei ole vikaakaan.. Pakkasilla tämä oma ei tuota tee, mutta kostealla / viileällä kelillä tekee. Eli kaasun asennolla ei ole merkitystä, auto etenee käynnistyksen jälkeen kävelyvauhtia hetken aikaa.
Insignia Sportstourer 1.5A Innovation - 18
JoM
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Kesä 2020, 18:51

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja JoM »

Moi, Eilen syttyi moottorin vikavalo 1.5 bensa inkkuun. Ei ole aikaisemmin temppuilut. Auto ollut uudesta meillä ja ikää 3v. Auto vaikutti vaimon puheiden mukaan toimivan ok ja ajoi auton kotiin. Edelleen näytti merkkivalo palavan aamulla. Otin maan irti akulta kun oli nin hankalan oloinen saada + irrotettua. Ajaako toi - irrotus, nollaus mielessä asian? Vissin 30min jos antaa olla ilman virtaa voisi olla tyhjänny vikakoodit? Tuli sitten mieleen kyllä että muuttuko kiveksi koko vehe kun virrat pois kokonaan?
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Garnd_Old_One kirjoitti: 12 Tammi 2021, 21:31 Usermanuaalista löyty tommonen maininta takalasin itsenäisestä lämpenemisestä:

"Joissakin ajoittaisissa ajo-olosuhteissa moottori aktivoi takalasin lämmityksen automaattisesti moottorin kuormituksen lisäämiseksi."
Infotaintmentin valikoissa on paljon asetuksia joihinka käyttäjä voi itse vaikuttaa.
Olikos se nimeltään mukavuus-valikko tai vastaava, jossa voi määritellä: Automaattinen takalasinlämmitys päällä/pois.
Jos asetus on päällä, niin tietyissä olosuhteissa takalasinlämmitys kytkeytyy automaattisesti päälle (etenkin jos lämpötila on alhainen).
Tällöin syttyy myös valo takalasinlämmitys -painikkeeseen.
Muutenkin nuo infotaintmentin kaikki valikot kannattaa käydä läpi ja määritellä päälle ne asetukset jotka haluaa ja pois päältä ne toiminnot joita ei halua käyttöön.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Vastaa Viestiin