Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
U. Turhapuro
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 28 Loka 2013, 20:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja U. Turhapuro »

Mulla 1.6 diesel. Kaikki ajo kaupungissa ja paljon käynnistyksiä 5-10km ajoja. Webasto vie niin paljon lyhyellä ajolla kovalla pakkasella. Maantiellä menee helposti alle 5l lukemilla kesällä.

Ja kyseessä b-malli vm 2020
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Valitettavasti on noin suurikulutuksinen. Toki nyt ajoprofiilikin Turhapuron kanssa samaa tyyliä, eli lyhyttä matkaa ja paljon esilämmitystä. Vaan kuten aiemmin laitoin niin matkassakin alkoi about lokakuusta viemään sen ~7 litraa (90-105 kmh), kun siihen asti meni jollain 6 tai jopa alle. Koko historian kulutukset 7,6 tankkauksesta ja nyt ei matka ajossa meinaa juuri sen alle päästä. Tiedä sitten mikä tuota vaivaa. Mutta muidenkin foorumeiden perusteella ja spritmonitorista katsottuna kovin janoinen tuo yhdistelmällä on joka tapauksessa.
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

Ekitheman kirjoitti: 10 Tammi 2021, 15:15 Valitettavasti on noin suurikulutuksinen. Toki nyt ajoprofiilikin Turhapuron kanssa samaa tyyliä, eli lyhyttä matkaa ja paljon esilämmitystä. Vaan kuten aiemmin laitoin niin matkassakin alkoi about lokakuusta viemään sen ~7 litraa (90-105 kmh), kun siihen asti meni jollain 6 tai jopa alle. Koko historian kulutukset 7,6 tankkauksesta ja nyt ei matka ajossa meinaa juuri sen alle päästä. Tiedä sitten mikä tuota vaivaa. Mutta muidenkin foorumeiden perusteella ja spritmonitorista katsottuna kovin janoinen tuo yhdistelmällä on joka tapauksessa.
Kova kulutus. Itsellä 1.6T 200hp bensa Webastolla varustettuna ja koko historian (22tkm) kulutus tankkauksista mitattuna 7,8l/100km.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Joo, tuo webaston toiminta on typerä. Kylmät kelit alkoi niin kyllä näkyy heti keskikulutukses, kun joka kauppareissulla pöhinä kuuluu. Nappi keskikonsoliin olis ollu kova sana...🤔 Superbis oli. Kaujosäädin on taskus, kun avaimeton kulku/käynnistys niin eiku webaston takia kaivelet avainta...🤦
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Tulipa taas käytyä tankilla, 257 km kulutuksella 16,0/100.

Kun sillä luottokorttiniksillä sai räminät lähes kokonaan loppumaan (kiitokset vinkistä), niin keksi sitten yksi tutka-anturi alkaa huutamaan valtoimenaan, ei puhdistuskaan auttanut. Ja tietysti kun nappaat tutkat pois käytöstä niin kuinka ollakaan seuraavissa liikennevaloissa sama huuto jatkuu taas.
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Samaa mieltä, kun syksyllä alkoi vain järjestään viedä sen 20-30% enemmän. Harmi kun tuo abc mobiili ei ollut käytössä vielä viime talvena niin ei ole näihin verrokkia, mutta muistelisin että jossain 12-13 litran välillä oli suurimmat kulutukset.

Huollossa sanoin asiasta, vaan tietysti kun ei vikakoodia ollut niin "ei ole vikaa".

Jos joku muu biturbo opelisti lukee tätä niin mielellään vertailisin muutamia juttuja vaikka yveellä.

Kun tosiaan mistä sitä mahdollista vikaa nyt etsisi? Tuossa katselin hukkaportin tankoja ja isompi liikkui todella kevyesti (ei nyt kuitenkaan irti ollut) ja pienempää sai taas vetää ihan tosissaan että liikkui. Tuli mieleen että voisiko tuossa olla kenties jotain pielessä.
Avatar
Garnd_Old_One
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 139
Liittynyt: 17 Marras 2019, 19:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Garnd_Old_One »

^^ Mulla hävisi ensin peruutuskameran apuviivat ja nyt sitten vaikeni se tutkakin. Sitä ennen väsyi etu oikea tutka, toimii aina kun jaksaa.
Tänään pistin merkille, ette sulattanut peilejä, takakalasin ainoastaan. Toki sitten kun painoi defrost napista, niin alkoi myös peilejä lämmitellä.

Saas nähä koska sammuu koko paska. Eipä ole ennen tämmöstä romua ollut.
Vittu näitä vehkeitä!
U. Turhapuro
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 28 Loka 2013, 20:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja U. Turhapuro »

Eikös tämän Opelin pitänyt olla vuoden talviauto? Ei kyllä näillä kulutuksilla. Pyysin huoltoa selvittämään, että voivatko tehdä tuolle Webastolle mitään ohitusta tai nappia.
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 235
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja usvaa »

U. Turhapuro kirjoitti: 11 Tammi 2021, 20:38 Eikös tämän Opelin pitänyt olla vuoden talviauto? Ei kyllä näillä kulutuksilla. Pyysin huoltoa selvittämään, että voivatko tehdä tuolle Webastolle mitään ohitusta tai nappia.
Paljonko pakkasta? Se kuuluu nykydieselissä asiaan, että webasto käy lähes koko ajan kun pakkasta on ~15 astetta. Suuri kulutus liittyy varmaan siihen, että kone ei ehdi lämmitä käyntilämpötilaansa.
U. Turhapuro
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 28 Loka 2013, 20:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja U. Turhapuro »

Nyt ollut reilusti yli -10 koko ajan. Moottori ehtii kyllä lämmetä normaaliksi mutta lyhyessä ajossa Webasto käy kyllä koko ajan ja jää päälle hetkeksi kun auto sammutetaan. Mulla ollut paljon pätkä ajoa.

Edellinen autot oli RS Octavia ja ei syönyt koskaan yli 10l. Talviajossa kaupungissa max +-8l/100km. Tosin siinä Webaston sai automaattikäytöltä pois.
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Minäkin muistelen että Audi urs4 2.2t zf:n 4-lovisella askilla aikoinaan saattoi saavuttaa noita lukemia.
Ja tosiaan ainakin minulla se kulutus on mittarinkin mukaan ihan helkkarin kova pitkään vaikka jäähdytysnesteet on jo normaalit ja öljykin ~75 C. Tuolloin tasaisella 75 vakkarissa kulutus seilaa välillä 8-10. Liekö sitten miten iso vaikutus on tuon virtsan lämmityksellä ja muulla, sitä en tiedä.
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 235
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja usvaa »

Pahvia eteen.. ongelmia (dpf, scr-kat) tulee jos vajaalämpöisenä ajetaan.
tomerelll
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Elo 2020, 10:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja tomerelll »

Palaan pitkästä aikaa kanavalle, kun on tullut viimeisimmällä 1.6 CDTI Insignialla ajettua nyt 3 vuotta täyteen. Toiminut muuten kohtuu kivasti, mutta sitten on näitä osastoa vittumaisia pikkuvikoja:

"Keskusyksikön" käynnistyminen (näyttö päälle) on alusta asti ollut ailahtelevainen, eli joko lähtee heti päälle tai usein joutuu odottamaan pahimmillaan 30 sekunttia että lähtee päälle. Ja viime aikoina se on alkanut "boottailla itseään satunnaisesti vähän käynnistyksen jälkeen, mikä on kiusallista jos olet jo ehtinyt aloittaa peruuttamisen ja kamera ja tutkat sammuu yllättäen ...

Sähköpenkin muisti pätkii, eli lähes joka toisen käynnistyksen yhteydessä penkki ei palaudu poistumisasennosta takaisin ajoasentoon, vaan se on palautettava manuaalisesti siten että ensin siirretään milli taakse ja vasta sen jälkeen suostuu sähkömoottori siirtämään penkkiä eteenpäin...

Pelkääjän puolen umpio huurustuu, mikä johtuu kuulemma webastosta??? eli ei voi korjata :what: ...

Näistä on joka huollon yhteydessä valitettu ja mitään ei kuulemma koskaan löydy, tai on tehty "softan päivitys" ilman mitään vaikutusta. Sen verran on miestä jo kaivanut, että taitaa olla tämä kolmas insignia (8 peräkkäinen Ooppeli) viimeinen, ja vaihtuu vuoden päästä johonkin muuhun merkkiin...
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

tomerelll kirjoitti: 12 Tammi 2021, 11:50 Palaan pitkästä aikaa kanavalle, kun on tullut viimeisimmällä 1.6 CDTI Insignialla ajettua nyt 3 vuotta täyteen. Toiminut muuten kohtuu kivasti, mutta sitten on näitä osastoa vittumaisia pikkuvikoja:

"Keskusyksikön" käynnistyminen (näyttö päälle) on alusta asti ollut ailahtelevainen, eli joko lähtee heti päälle tai usein joutuu odottamaan pahimmillaan 30 sekunttia että lähtee päälle. Ja viime aikoina se on alkanut "boottailla itseään satunnaisesti vähän käynnistyksen jälkeen, mikä on kiusallista jos olet jo ehtinyt aloittaa peruuttamisen ja kamera ja tutkat sammuu yllättäen ...

Sähköpenkin muisti pätkii, eli lähes joka toisen käynnistyksen yhteydessä penkki ei palaudu poistumisasennosta takaisin ajoasentoon, vaan se on palautettava manuaalisesti siten että ensin siirretään milli taakse ja vasta sen jälkeen suostuu sähkömoottori siirtämään penkkiä eteenpäin...

Pelkääjän puolen umpio huurustuu, mikä johtuu kuulemma webastosta??? eli ei voi korjata :what: ...

Näistä on joka huollon yhteydessä valitettu ja mitään ei kuulemma koskaan löydy, tai on tehty "softan päivitys" ilman mitään vaikutusta. Sen verran on miestä jo kaivanut, että taitaa olla tämä kolmas insignia (8 peräkkäinen Ooppeli) viimeinen, ja vaihtuu vuoden päästä johonkin muuhun merkkiin...
Ootkos pyytänyt, että huolto päivittää infotaintmentin versioon PS31.7 ?
Tuolla softalla laite on toiminut vakaammin.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Garnd_Old_One kirjoitti: 11 Tammi 2021, 16:44 ^^ Mulla hävisi ensin peruutuskameran apuviivat ja nyt sitten vaikeni se tutkakin. Sitä ennen väsyi etu oikea tutka, toimii aina kun jaksaa.
Tänään pistin merkille, ette sulattanut peilejä, takakalasin ainoastaan. Toki sitten kun painoi defrost napista, niin alkoi myös peilejä lämmitellä.

Saas nähä koska sammuu koko paska. Eipä ole ennen tämmöstä romua ollut.
Kyllä sulla noi viat ja ongelmat on ihan omassa luokassaan. Kun on tällä palstalla lukenut noista kaikista sun autossa olevista ongelmista, niin kyse ei mielestäni ole insigniassa olevasta yleisestä viasta. Kyllä sun autossa on ihan omanlaisensa ongelma.
Noi sun viat vaikuttaa mun mielestä siltä, että siellä olisi huono liitos/liitin/kontakti eri sensoreja yhdistävässä yhteisessä viestiväylässä (message bus). Tai sitten vikaa ns. emokortissa jossa pääprosessori sijaitsee joka ottaa vastaan kaikki viestiväylältä tulleet viestit ja prosessoi ne jonka jälkeen tehdään tarvittavat toimenpiteet.

Antagonisti sivulla 221 mainitsi sinulle näin:

"Tietämättä mitään autosähköistä, niin vaikuttaisi siltä että jossain pahassa paikkaa on joku liitinkatkos tai jopa huonosti käyttäytyvä orjalaite ja tiedonsiirtoverkon toiminta siksi sotkussa. Toki voihan itse tietokoneessakin olla joku kylmäjuotos tms. tyyppinen ajoittain aktualisoituva vika. Jos noista ei jää mitään jälkiä virhelogiin niin melkein mahdotontahan tuota on korjata, lähtisinkin sinuna autoliikkeen kanssa tiukkana puhumaan auton vaihtamista toiseen. Autohan ei nyt vastaa ollenkaan sitä mitä uuden auton kohdalla saa odottaa. Kuluttajansuojalakikin on tässä puolellasi."
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Vastaa Viestiin