Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Juhalainen
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 23
Liittynyt: 22 Joulu 2018, 20:20

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja Juhalainen »

Tuota itsekin mietin että joku "vapautuu" voimalla kun tuota tulee. Joku aika on viime tapauksesta kulunut ja oon hieman yrittänyt jumpata noita solenoideja vaihtamalla vapaalle esim. valoissa seistessä. Tuntuu ehkä jonkun verran helpottaneen.
Joka tapauksessa, kyselin Tampereen lähistöltä hintoja vaihteistoremontille ja suosittelivat vaihteiston halkaisua että saa kunnolla puhdistettua ja vaihdettua tarpeelliset suodattimet, kuulemma pelkkä venttiilipöydän ja sen suodattimen vaihto ei kanna kovin pitkään... 2300 €, osien ja töiden kanssa.
ma2a
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 34
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 22:37
Paikkakunta: Turku

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja ma2a »

Noniin. Reilu vuosi sitten vaihdettiin venttiilikoneisto omaan insigniaan. Pelitti hetken ihan hyvin. Taas alkanu tuo 4 vaihteelta 3 vaihteelle pieni nykäsy tulemaan esiin. Sama P vaihteelta D vaihteelle laittaessa silloin tällöin hypähtää auto etiäpäin :D meinasin auton viedä bg huuhteluun ja katsoa häviääkö vika. Täytyy varmaan ruveta huuhtomaan laatikkoa vuoden välein 🤷‍♂️ taikka vaihtaa autoa 😅
Avatar
Teppo
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 452
Liittynyt: 02 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Turku

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja Teppo »

ma2a kirjoitti: 24 Huhti 2020, 22:14 Noniin. Reilu vuosi sitten vaihdettiin venttiilikoneisto omaan insigniaan. Pelitti hetken ihan hyvin. Taas alkanu tuo 4 vaihteelta 3 vaihteelle pieni nykäsy tulemaan esiin. Sama P vaihteelta D vaihteelle laittaessa silloin tällöin hypähtää auto etiäpäin :D meinasin auton viedä bg huuhteluun ja katsoa häviääkö vika. Täytyy varmaan ruveta huuhtomaan laatikkoa vuoden välein 🤷‍♂️ taikka vaihtaa autoa 😅
Joss Turun suunnalla tarve huuhtelulle niin laita viestiä jos et sitten jo varannut meille aikaa hommalla.
ma2a
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 34
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 22:37
Paikkakunta: Turku

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja ma2a »

Juu varasin vapun jälkeen teille ajan tuohon bg huuhdontaan :D
ma2a
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 34
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 22:37
Paikkakunta: Turku

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja ma2a »

Rookeri kirjoitti: 25 Huhti 2020, 01:07 Eikö siis öljyjä vaihdettu viime remontissa? Paljonko tuli kilometrejä vuodessa?
Kyllä ne öljyt vaihtoivat länsiautossa. Tai niin uskoisin.
Hiukan vajaa 25000km tuli nyt viime remontista. Siinä kaupunki ajoa ja hiukan maantie ajoa sekasin. Kuitenkin normaalia ajoa eikä mitään revittelyä 🤷‍♂️
Avatar
Teppo
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 452
Liittynyt: 02 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Turku

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja Teppo »

ma2a kirjoitti: 25 Huhti 2020, 08:33 Juu varasin vapun jälkeen teille ajan tuohon bg huuhdontaan :D

Näin vähän ajattelin kun juuri kollegalle hinnan hommalla annoin kun insignian öljyn vaihtoa kysyttiin :D
Ajossa: Vectra OPC-07, Astra K CNG -18, Astra H TwinTop -07, Kadett B -66, GT -70
Projektina: 2x Corsa B GSI -94, Kadett GSI 2.0 -86
ex: Inkku OPC, Corsa D/E OPC, Inkku 2,0cdti, Meriva OPC x2, Vectra C2 2,8t, Vectra C1 cdti, Astra H GTC cdti, Astra F GSI
ma2a
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 34
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 22:37
Paikkakunta: Turku

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja ma2a »

😁😁😁👍
Trafoter
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 08 Syys 2016, 19:11

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja Trafoter »

Trafoter kirjoitti: 10 Marras 2018, 21:20
Huom. Itsellä ollut hieman samoja piirteitä tai ehkä hieman eri, no anyway tässä kuvaus: Välillä kun aja vähintään 200 km yhtämittaa tai 45 min ruuhkassa, niin tullut laatikosta "huolla vaihteisto" ilmoitus -> vaihteisto mennyt välillä vikatilaan. Nyt kuukauden ajellut 30 km päivässä (työmatka), eikä mitään ongelmaa. Mulla siis laatikko kävi perushuollossa jolloin uusittiin kaikki venttiilipöydät, momentinmuuntimet yms. mekaaniset osat. Tämän kuun lopussa on aika huoltoon jossa selvitetään, että miksi vika tulee kun laatikko on kunnolla lämmennyt. Säteileekö lämpö vaihteiston ohjausboxiin ja alkaa jumittamaan sitä? Vai mitä saatanaa. :D (Kuten esim ainakin astra G jossa ecu on moottin kyljessä kiinni...)
Noniin palaan tänne vielä kommentoimaan tätä, vika alkoi toistumaan useammmin. Merkkiliike ei saanut selville asiaa, syyttivät venttiilipesää vaikka vakuutin sen olevan uusi. Hommasin uuden ohjainlaitteen ja sillä tuli kuntoon. Uusi ohjainlaite olisi olut 3800 €, mutta löysin ulkomailta purkuautosta hintaan 45 €. Ohjainlaite pitää opettaa autoon, sen teki merkkiliike. Merkkiliike oli kyllä pihalla tämän homman selvittelemisessä kuin lumiukko. Eivät tienneet voiko ohjainlaitteen vaihtaa, meinasivat että pitää olla täysin nollattu eli uusi ohjainlaite että voi asentaa. Kun sain lopulta kinattua että kokeilkaa, maksan tunnit, he alkoivat selittelemään että ohjainlaite on laatikon sisällä ja että sen päällä on vain vaihteenvalitsin :no:

Noh tulipa vaihteisto kunnolla huollettua ja se heikoinlenkki eli venttiilipöytä on ainakin uusi. Nyt ajetaan loppuun tuo kosla.
Trafoter
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 08 Syys 2016, 19:11

Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja Trafoter »

Trafoter kirjoitti: 10 Marras 2018, 21:20
Huom. Itsellä ollut hieman samoja piirteitä tai ehkä hieman eri, no anyway tässä kuvaus: Välillä kun aja vähintään 200 km yhtämittaa tai 45 min ruuhkassa, niin tullut laatikosta "huolla vaihteisto" ilmoitus -> vaihteisto mennyt välillä vikatilaan. Nyt kuukauden ajellut 30 km päivässä (työmatka), eikä mitään ongelmaa. Mulla siis laatikko kävi perushuollossa jolloin uusittiin kaikki venttiilipöydät, momentinmuuntimet yms. mekaaniset osat. Tämän kuun lopussa on aika huoltoon jossa selvitetään, että miksi vika tulee kun laatikko on kunnolla lämmennyt. Säteileekö lämpö vaihteiston ohjausboxiin ja alkaa jumittamaan sitä? Vai mitä saatanaa. :D (Kuten esim ainakin astra G jossa ecu on moottin kyljessä kiinni...)
Noniin palaan tänne vielä kommentoimaan tätä, vika alkoi toistumaan useammmin. Merkkiliike ei saanut selville asiaa, syyttivät venttiilipesää vaikka vakuutin sen olevan uusi. Hommasin uuden ohjainlaitteen ja sillä tuli kuntoon. Uusi ohjainlaite olisi olut 3800 €, mutta löysin ulkomailta purkuautosta hintaan 45 €. Ohjainlaite pitää opettaa autoon, sen teki merkkiliike. Merkkiliike oli kyllä pihalla tämän homman selvittelemisessä kuin lumiukko. Eivät tienneet voiko ohjainlaitteen vaihtaa, meinasivat että pitää olla täysin nollattu eli uusi ohjainlaite että voi asentaa. Kun sain lopulta kinattua että kokeilkaa, maksan tunnit, he alkoivat selittelemään että ohjainlaite on laatikon sisällä ja että sen päällä on vain vaihteenvalitsin :no:

Noh tulipa vaihteisto kunnolla huollettua ja se heikoinlenkki eli venttiilipöytä on ainakin uusi. Nyt ajetaan loppuun tuo kosla.
Jassu10
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Helmi 2021, 09:42

Opel ingnisia 2.0cdti 2013 automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja Jassu10 »

Elikkä kyseessä sport tourer 2.0 cdti 118kw vm. 2013 aj. 340tkm.vaihdelaatikko on nykinyt tai nykäissyt alaspäin vaihdettaessa ilmeisesti 2-3 tai 3-4 välissä.
Korjaustoimenpiteenä vaihdaatikkoon vaihdettiin juuri huuhtelumenetelmällä öljyt vanhat öljyt olivat jo tummuneet? Ja edellisestä öljyn vaihdosta on n. 30-40tkm. Huuhdeltiin uudella öljyllä jota kaiken kaikkiaan kului 14litraa? Uden öljyn sekaan laitettiin lisäainekkin joukkoon.
Nurkka ajossa laatikko tuntuisi paremmalta ja myös matka ajossa, pieni nykäisy tuntuu kuitenkin alaspäin vaihtaessa, ehkä n. 60km nopeudessa. Mutta sitten itse ongelmaan.
Nyt öljyjen vaihdon jälkeen vähän pitemmän matka ajon, siirtymän jälkeen, esim tulin moottoritietä rampilta alas ja pysähdyin liikennevaloihin niin siitä kun piti lähteä valojen vaihtuessa jysäytti prk.. eteen päin lähdettäessä ihan kuin joku olisi törmännyt perään, auto pääsee myös valumaan taaksepäin vaikka vaihde on silmässä? Näin tapahtui 3krt samaan hetkeen ja kotiin palatessa n. 50km ajon jälkeen ei tehnyt taas kiusaa? Samanlainen tapaus kävi toistamiseen ja nyt tuntuu ettei autolla uskalla ajella kuin taajamassa☹️
Mitä tässä olisi tehtävissä.. En oikein ymmärrä miten laatikon toiminta meni huonommaksi huollon jälkeen?
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Opel ingnisia 2.0cdti 2013 automaattivaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Hankala sanoa missä vika, mutta....

- laatikko on vain tullut tämän yksilön osalta tiensä päähän
- laatikossa väärät öljyt tai väärä määrä öljyä
- laatikko on kulunut normaalia enemmän johtuen öljynvaihtojen laiminlyönnistä ensimmäisen 200 tkm taipaleella, myöhemmät öljynvaihdot eivät enää korjaa tilannetta
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Jassu10
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Helmi 2021, 09:42

Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Jassu10 »

Paljonko eri öljyillä on eroja toimivuuden suhteen?
Tässä huuhteluvaihdossa on laitettu mobil ATF-320 premium, onko ok? Vai toimivuudeltaan huonoa.
Vaatiiko laatikko just jonkun tietyn öljyn?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ei öljymerkillä ole merkitystä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Jassu10
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Helmi 2021, 09:42

Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Jassu10 »

Ok, eli sen voi sitten sulkea pois, samoin öljymäärä on tarkastusreiän korkeudella joten ok.
Voisikohan laatikon resetoinnilla ja uudelleen opetuksella olla vaikutusta ettei liikkeelle lähdössä nykäisisi niin prk?
Sitäkin tapahtuu tosiaankin silloin tällöin,suurimmaksi osaksi toimii hyvin.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Kannattaa kokeilla mutta ei se jumittavaa venttiilipöytää korjaa
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin