Z20LEx virittäminen

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Pikku_Timppa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 19
Liittynyt: 01 Marras 2020, 13:53
Paikkakunta: Hattula, Under The Cat

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Pikku_Timppa »

Siperian susi kirjoitti: 29 Loka 2020, 22:00 Pystyykö EDS-ipf virityspalikkaa käyttämään useammassa autossa vai onko se autokohtainen? Jäis kohta ylimääräiseksi..
Kiinnostaa jos jäämässä jouten ja voi käyttää :o

Astra G Turbo Cabriolet -03
Vectra C CDTI -08
Zafira B EcoFlex CDTI -11
Saab 9-5 "2.0t" Biopower -02
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja JukeN »

EDS:n palikkaa voi käyttää, mutta kartat sidottu VIN:iin. Näin ainakin aiemmin, enkä näe syytä minkä takia EDS olisi käynyt tuhoamaan omaa bisnestä. Jos palikan saa parilla kympillä niin kannattaa, muutoin ei järkeä.
Avatar
Siperian susi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 74
Liittynyt: 27 Elo 2014, 12:21
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Siperian susi »

JukeN kirjoitti: 06 Marras 2020, 09:58 EDS:n palikkaa voi käyttää, mutta kartat sidottu VIN:iin. Näin ainakin aiemmin, enkä näe syytä minkä takia EDS olisi käynyt tuhoamaan omaa bisnestä. Jos palikan saa parilla kympillä niin kannattaa, muutoin ei järkeä.
Pitää paikkansa. Kartat on ostettava aina erikseen, mutta laitteen hinta EDS:llä on 146€, joten 20€ on hivenen alakanttiin.. :lol: Kartat voi ostaa myös laitteen sarjanumerolla.
Astra H -06 Sport Caravan 2.0 Turbo
Avatar
Siperian susi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 74
Liittynyt: 27 Elo 2014, 12:21
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Siperian susi »

Pikku_Timppa kirjoitti: 05 Marras 2020, 20:31
Siperian susi kirjoitti: 29 Loka 2020, 22:00 Pystyykö EDS-ipf virityspalikkaa käyttämään useammassa autossa vai onko se autokohtainen? Jäis kohta ylimääräiseksi..
Kiinnostaa jos jäämässä jouten ja voi käyttää :o
Katso rompetori. :P
Astra H -06 Sport Caravan 2.0 Turbo
Trinity
OCF Member 2020
Viestit: 821
Liittynyt: 23 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Kuopio

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Trinity »

GAstra pajalla letti pannu vielä auki ja uutta osaa menossa paikoilleen. Tutulla olisi tarjolla vielä xe koneen nokat ja kysynkin onko tarpeellista vaihtaa ne orkkis nokkien tilalle lisähepojen toivossa? Onko jollain heittää faktaa?
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Onko nuo nyt x18xe nokat jotka samat kuin x20xev/c18xel ja mitä niitä oli vai c18xe missä enemmän nostoa vaiko ihan c20xe mitkä ei tuohon koneeseen käy? Jos käypäset kyseiseen koneeseen niin vakio pakosarjalla sinne ruukattu vaihtaa vain imunokka jota sitten vähän ajotettu.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

C18xe x18xel x18xe x20xev fyysisesti samanlaiset mitä näissä Z20LEx koneissa.

C18xe on rajuin. Nostoa enempi.
C18xel x18xe x20xev perus nostoa 9,2mm
Z20lex nostoa 8,5mm

X20xev vakionokat olen myynytkin yhdet virityskäyttöön.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja DEAD »

1,2sorsa kirjoitti: 17 Marras 2020, 20:28 C18xe x18xel x18xe x20xev fyysisesti samanlaiset mitä näissä Z20LEx koneissa.

C18xe on rajuin. Nostoa enempi.
C18xel x18xel x18xe x20xev perus nostoa 9,2mm
Z20lex nostoa 8,5mm

X20xev vakionokat olen myynytkin yhdet virityskäyttöön.
jos listaa jatkaa niin nuo y22xe ja z22xe nokat kanssa samoja tuon ekan rimpsun kanssa ja varmaan myös nuo fronteran 2.2 koneen nokat ja ei ole olemassa konetta x18xel. Ja sitten x20xer koneessa taitaa olla virkeimmät nokat mitä näissä vakio koneissa on ollut.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

DEAD kirjoitti: 17 Marras 2020, 21:24
1,2sorsa kirjoitti: 17 Marras 2020, 20:28 C18xe x18xel x18xe x20xev fyysisesti samanlaiset mitä näissä Z20LEx koneissa.

C18xe on rajuin. Nostoa enempi.
C18xel x18xel x18xe x20xev perus nostoa 9,2mm
Z20lex nostoa 8,5mm

X20xev vakionokat olen myynytkin yhdet virityskäyttöön.
jos listaa jatkaa niin nuo y22xe ja z22xe nokat kanssa samoja tuon ekan rimpsun kanssa ja varmaan myös nuo fronteran 2.2 koneen nokat ja ei ole olemassa konetta x18xel. Ja sitten x20xer koneessa taitaa olla virkeimmät nokat mitä näissä vakio koneissa on ollut.
Joo kirjoitusvirhe c18xel piti kirjoittaa.

Fronteran koneessa mulla samanlaiset nokat mitä x20xev mutta en ole mitannut niitä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Trinity
OCF Member 2020
Viestit: 821
Liittynyt: 23 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Kuopio

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Trinity »

Thx. Nyt kerkesin lukea tämän topicin läpi että tarvii nokan lisäksi säädettävän nokkapyörän jotta voi muuttaa ennakkoa sen n. 0,5 astetta
Eikös täällä joku tehnyt tuon? Siis imunokka vaan vaihdetaan eikä molempia? Kumpi parempi C vai X nokka
Tarvii varmaan ostaa uusi nokka vai löytyyköhän hyvää käytettyä
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Tuossahan lukee mikä on paras.
Toki riippuu minkälaista tehoa ja käytettävyyttä hakee.

Minulta löytyy x20xev vakio nokat jos kiinnostaa niin laita yv
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Mulla on käytössä tällä hetkellä c18xe nokka imupuolella 1/2 hampaan myöhäistyksellä ja pakopuolella x20xev nokka alkuperäisessä merkissään. Mulla toki ahtimena kiina gt3076 joten moottorin luonne on aika kaukana tehtaan versiosta. Jos pysytään k04/k06 ahtimissa, niin riittää pelkkä imunokan vaihto. Moni pitää noita vakionokkia hyvinä vielä yli 400hv moottoreissa, mutta tiedän että kun alkaa tollasta turbomoottoria tekemään, niin onhan se kiva vaihtaa nuo nokatkin. Saa edes vähän röpöttävämmän tyhjäkäynnin aikaiseksi ja sehän se on parasta :D Kuitenkin jos koneeseen halutaan voimaa yli 5500rpm niin se eds imusarja lyhyillä runnereilla on paras lääke siihen. Itellä on eds kopio imusarja ja väitän että on aika laadukas siihen 200e hintaan. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta moni väittää että vaikka siinä eds omassa imusarjassa on hintalappu yli 500e, niin ei se laatu juuri sen kummempi ole :roll:
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Z20LEx virittäminen

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Onko kenelläkään kokemusta vakiopakosarjan pinnoittamisesta?
Kestäisikö pakosarja paremmin jos sen pinnoittaa sisäpuolelta ja lämpörasitus vähenisi?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin