Kuulostaa hyvältä paketilta. Onnea uudelle autolle!skierri kirjoitti: ↑29 Heinä 2020, 07:41 Tänään lähtee vaihtoon Opel Astra Sports Tourer Enjoy vm 2018 ja mukaan tarttuu siis uudempi versio. Vähän arveluttaa, kun olen lueskellut tätä foorumia, että kannattaako vaihto. Vuoden 2018 Astra on ilmeisesti ollut paljon paremmin varusteltu, koska nyt meidän piti ottaa Executive saadaksemme haluamamme varusteet. Meille tärkeää oli mm. USBit takana sekä lämmitettävät takapenkit, koska näin kaksi teiniä viihtyy paremmin matkassa.
Uutta meille on nyt automaattivaihteet, nahkapenkit, Intellilux LED Matrix-ajovalot ja mitähän vielä, ainakin Hot Red väri!
En ole vielä edes nähnyt koko autoa, koska lähdimme reissuun. Hiukan hirvitti ajella 3500 km vaihtoon menevällä Astralla, ettei sille satu mitään. Mutta vältyttiin porokolareilta!
Nykyiseen Astraan olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, eikä mitään järkevää perustelua ollut vaihtoon. Lähdin ostamaan Prismasta kalenteria ja mukaan tarttuikin uusi Astra.
Tätä ennen meillä on ollut diesel Insignia. Pihassa on nykyään ns. kakkosautona vihreä Corsa vm. 2015.
Astra K
-
- 'Admiral'
- Viestit: 205
- Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mitä tätä keskustelua olen aktiivisesti seurannut, niin K-Astra lienee viime aikojen onnistuneimpia Opel-malleja?
Viimeiset 20-vuotta on menty pääasiassa "uusi malli, uudet viat" -linjalla, näissä ei liene kuitenkaan mitään dramaattista vaaran paikkaa, mikä särkyisi kaikista?
Laatikot kestää, ei öljyn syöntiä, ei penkinlämmitinvikoja, ei pyöränlaakerivikoja, ei ketjuvikoja, ei ruostumisongelmaa, ei takaluukun mikrokytkinvikoja?
Äkkiseltään vaikuttaa että vähän käytetystä (100tkm) saisi vielä oivan ajopelin pitkäksi aikaa. Onpa tekniikka mikä tahansa.
Nimim. 2011 J-korinen ehkä joskus vaihtoon.
Viimeiset 20-vuotta on menty pääasiassa "uusi malli, uudet viat" -linjalla, näissä ei liene kuitenkaan mitään dramaattista vaaran paikkaa, mikä särkyisi kaikista?
Laatikot kestää, ei öljyn syöntiä, ei penkinlämmitinvikoja, ei pyöränlaakerivikoja, ei ketjuvikoja, ei ruostumisongelmaa, ei takaluukun mikrokytkinvikoja?
Äkkiseltään vaikuttaa että vähän käytetystä (100tkm) saisi vielä oivan ajopelin pitkäksi aikaa. Onpa tekniikka mikä tahansa.
Nimim. 2011 J-korinen ehkä joskus vaihtoon.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ilman roiskeläppiä helmamassat kestää max100tkm soratiepainotteista ajoa.ascona_c kirjoitti: ↑29 Heinä 2020, 21:22 Mitä tätä keskustelua olen aktiivisesti seurannut, niin K-Astra lienee viime aikojen onnistuneimpia Opel-malleja?
Viimeiset 20-vuotta on menty pääasiassa "uusi malli, uudet viat" -linjalla, näissä ei liene kuitenkaan mitään dramaattista vaaran paikkaa, mikä särkyisi kaikista?
Laatikot kestää, ei öljyn syöntiä, ei penkinlämmitinvikoja, ei pyöränlaakerivikoja, ei ketjuvikoja, ei ruostumisongelmaa, ei takaluukun mikrokytkinvikoja?
Äkkiseltään vaikuttaa että vähän käytetystä (100tkm) saisi vielä oivan ajopelin pitkäksi aikaa. Onpa tekniikka mikä tahansa.
Nimim. 2011 J-korinen ehkä joskus vaihtoon.
Intellink näyttö ja matrix ajovalojen vikoja oli jonakin mallivuonna ja niihin on kylläkin ollut kamppanjoita näytön tarkastukseen ja erikoistoimitapatiedotetta umpioille. 1,6dieseleissä oli kytkimen työsylinterin vikoja mistä kamppanja.
Eli tosiaan todella vähäiset on olleet tekniset murheet lähes 500sivun topikissa ja omalla työuralla opelin parissa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 205
- Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itselleni tuli sama fiilis, kun luin koko ketjun läpi ennen ostopäätöksen tekemistä keväällä. Suurin osa harmituksen aiheista vaikuttaa olevan loppupeleissä aika pieniä tyyliin ”tutkat piippaavat liian kovaa” tai ”takaluukku ei aina aukea jalan heilautuksella”. Jos tästä ketjusta uskaltaa tehdä johtopäätöksiä, vaikuttavat K-Astrat olleen tekniikaltaan varsin varmatoimisia. Toki tiettyjä kompromisseja tai säästökohteita pitää ostajan hyväksyä (esim. lampunpesurien puute).ascona_c kirjoitti: ↑29 Heinä 2020, 21:22 Mitä tätä keskustelua olen aktiivisesti seurannut, niin K-Astra lienee viime aikojen onnistuneimpia Opel-malleja?
Viimeiset 20-vuotta on menty pääasiassa "uusi malli, uudet viat" -linjalla, näissä ei liene kuitenkaan mitään dramaattista vaaran paikkaa, mikä särkyisi kaikista?
Laatikot kestää, ei öljyn syöntiä, ei penkinlämmitinvikoja, ei pyöränlaakerivikoja, ei ketjuvikoja, ei ruostumisongelmaa, ei takaluukun mikrokytkinvikoja?
Äkkiseltään vaikuttaa että vähän käytetystä (100tkm) saisi vielä oivan ajopelin pitkäksi aikaa. Onpa tekniikka mikä tahansa.
Nimim. 2011 J-korinen ehkä joskus vaihtoon.
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nyt on uudella Astralla ajettu 100 kilometriä ja joitakin huomioita:
-ilmastoidussa penkissä on ikään kuin viive, menee hetki, että tajuaa edes sen toimivan
-meillä on autossa vetokoukku, vaikka automaatilla ei sillä pysty kuormia kuskaamaan (mikä on tosi ärsyttävää ja iso miinus). Vetokoukku on teinien polkupyörien kuskausta varten. Ajoin 7 kilometriä autoliikkeestä, kun takatutka alkoi huutaa jokaisessa pysähdyksessä. Kävi ilmi, että se vetokoukun suojus oli eri asennossa ja se vaikutti takatutkiin. Meinasi mennä hermot, kun luulin, että autossa on heti joku vikana. Tosin, jos se noin herkkä on, niin saa nähdä, monestiko tuota samaa esiintyy.
-automaatilla ajo sujuu ihmeen hyvin siihen nähden, etten koskaan ole ennen automaattia ajanut. Liikkeelle lähdössä auto on kovin säpäkkä, mutta kovemmissa nopeuksissa on jälleen ikään kuin viive kiihdytettäessä. En tiedä, onko se yleensä tyypillistä automaateille?
-Opelin penkit on todella hyviä istua. Säätyy lyhyelle ja pidemmälle kuskille.
-en edellisessä Astrassakaan kokeillut sitä verkkoa takapaksissa. Onkohan käyttökelpoinen?
-Onko niin, että MyOpel-sovelluksessa ei ole rengaspaineita, auton sijaintia yms.? Liittyikö ne OnStariin?
-navigaattorin ilme on parempi. Ilmoittaa kamerat, mitä edellinen auto ei tehnyt.
-kosketusnäytön namiskat yms. on minusta tyylikkäämmät, kuin -18 vuoden Astrassa
-liikennemerkkitunnistin tunnistaa mm. taajamamerkin, mitä edellinen auto ei muistaakseni tehnyt
-Hot Red väri on todella hieno
Vaikka onkin ollut -18 vuoden Astra, niin on tässä uudessa vielä opiskeltavaa. Jäin miettimään, että olisko pitänyt kuitenkin ottaa roiskeläpät?
-ilmastoidussa penkissä on ikään kuin viive, menee hetki, että tajuaa edes sen toimivan
-meillä on autossa vetokoukku, vaikka automaatilla ei sillä pysty kuormia kuskaamaan (mikä on tosi ärsyttävää ja iso miinus). Vetokoukku on teinien polkupyörien kuskausta varten. Ajoin 7 kilometriä autoliikkeestä, kun takatutka alkoi huutaa jokaisessa pysähdyksessä. Kävi ilmi, että se vetokoukun suojus oli eri asennossa ja se vaikutti takatutkiin. Meinasi mennä hermot, kun luulin, että autossa on heti joku vikana. Tosin, jos se noin herkkä on, niin saa nähdä, monestiko tuota samaa esiintyy.
-automaatilla ajo sujuu ihmeen hyvin siihen nähden, etten koskaan ole ennen automaattia ajanut. Liikkeelle lähdössä auto on kovin säpäkkä, mutta kovemmissa nopeuksissa on jälleen ikään kuin viive kiihdytettäessä. En tiedä, onko se yleensä tyypillistä automaateille?
-Opelin penkit on todella hyviä istua. Säätyy lyhyelle ja pidemmälle kuskille.
-en edellisessä Astrassakaan kokeillut sitä verkkoa takapaksissa. Onkohan käyttökelpoinen?
-Onko niin, että MyOpel-sovelluksessa ei ole rengaspaineita, auton sijaintia yms.? Liittyikö ne OnStariin?
-navigaattorin ilme on parempi. Ilmoittaa kamerat, mitä edellinen auto ei tehnyt.
-kosketusnäytön namiskat yms. on minusta tyylikkäämmät, kuin -18 vuoden Astrassa
-liikennemerkkitunnistin tunnistaa mm. taajamamerkin, mitä edellinen auto ei muistaakseni tehnyt
-Hot Red väri on todella hieno
Vaikka onkin ollut -18 vuoden Astra, niin on tässä uudessa vielä opiskeltavaa. Jäin miettimään, että olisko pitänyt kuitenkin ottaa roiskeläpät?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 168
- Liittynyt: 30 Tammi 2020, 19:49
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Väität että ne asentaa erilaisen vetokoukun manuaalivehkeeseen?
Huoltokirja on kaiken A ja O.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kuka niin väittää?Korpimetsä kirjoitti: ↑30 Heinä 2020, 11:07 Väität että ne asentaa erilaisen vetokoukun manuaalivehkeeseen?
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
CVT-vaihteisessa on vetopainot luokkaa 100kg, kun manuaalisissa ja diesel automaatissa puhutaan 600-700kg lukemista.Korpimetsä kirjoitti: ↑30 Heinä 2020, 11:07 Väität että ne asentaa erilaisen vetokoukun manuaalivehkeeseen?
Tuon takia tipahti tuo bensa automaatti astrasta heti pois vaihtoehdoista.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
-
- 'Admiral'
- Viestit: 168
- Liittynyt: 30 Tammi 2020, 19:49
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Aivan. Luetun ymmärtämisen jalo taito Käsitin että tuo automaattivaihteisen vetokoukku kelpaa vaa pyörien kuskaamiseen mutta eihän se niin ollut.
Huoltokirja on kaiken A ja O.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kannattaa laittaa, jos meinaat autoa pidempään pitää. Alkuperäiset helppo ruuvata itse paikoilleen. Etuläpät saa laitettua ilman renkaan irroitusta, mutta takana tarvii ottaa pyörä pois. Talvirenkaiden vaihdon yhteydessä käy näppärästi. Eihän ne autoa kaunista, mutta ei se pyörien takaa pois kulunut maalipintakaan silmiä hivele.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Hyvin tyytyväisiä ollaan oltu meidän 2016 1.0 perus-Astraan. 130tkm tulee kohta täyteen. Parasta tuossa on hyvä ajettavuus, kohtuu hyvät tilat ja niiden muunneltavuus (40/20/40 takapenkki), taloudellisuus ja riittävät perusvarusteet. Halogeenivalot keskinkertaiset parhaimpiin nykyvaloihin verrattuna ja perus penkit ei mitenkään ihmeelliset. Vikojakin on matkan varrella tullut - Moottorin öljyvuotoa paikattu, radion softia päivtelty ja viimeisenä koko kytkin vaihdettu, työsylinterin antauduttua. Muuten auto on kyllä hyvin pysynyt ryhdissään ja kaikki toimii.
Pahimman koronakriisin helpotettua kävi niin, että pahemman luokan autokuume pääsi iskemään. Vaihtoehtoja pohdittiin, käytiin koeajoilla ja vaihtotarjouksia pyydettiin. Oli hyvin lähellä ettei nyt ajeltaisi facelift 1.2 Executivella. Vaihtotarjous uuteen Astraan oli todella hyvä, itseasiassa ylivoimaisesti paras verrattuna kaikkiin muihin. Lopulta vaimo ei kuitenkaan halunnut toista "samanlaista" putkeen, vaikka siinä faceliftissä oli muuten kaikki kohdallaan. Lopulta uusi Octavia meni sitten tilaukseen... Vähän hirvittää mitä ongelmia neloskoppainen Ocu tuo mukanaan, mut näillä mennään.
Pahimman koronakriisin helpotettua kävi niin, että pahemman luokan autokuume pääsi iskemään. Vaihtoehtoja pohdittiin, käytiin koeajoilla ja vaihtotarjouksia pyydettiin. Oli hyvin lähellä ettei nyt ajeltaisi facelift 1.2 Executivella. Vaihtotarjous uuteen Astraan oli todella hyvä, itseasiassa ylivoimaisesti paras verrattuna kaikkiin muihin. Lopulta vaimo ei kuitenkaan halunnut toista "samanlaista" putkeen, vaikka siinä faceliftissä oli muuten kaikki kohdallaan. Lopulta uusi Octavia meni sitten tilaukseen... Vähän hirvittää mitä ongelmia neloskoppainen Ocu tuo mukanaan, mut näillä mennään.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Olikos siinä uudessa CVT-variaattori, josta puhut? Itsellä on 1.4T vm.2016 ja siinähän on 6-lovinen perinteinen automaatti. Omani on kyllä parhaimpia automaatteja, mitä olen ajanut. Kun kaasun polkaisee riittävän terävästi ja riittävän syvälle, niin kyllä se heti hakee pienempää pykälää. Jos liian varovasti pikkuhiljaa painaa syvemmälle ja syvemmälle, niin ensinhän auto luulee että haluat vaan vähän nostaa nopeutta ja pyrkii tekemään sen alaväännöllä, vaihdetta vaihtamatta. CVT-variaattori toimii vähän toisin, mutta kyllä sekin sitä terävämmin kiihtyy, mitä terävämmin painat kaasua.skierri kirjoitti: ↑30 Heinä 2020, 08:39 -automaatilla ajo sujuu ihmeen hyvin siihen nähden, etten koskaan ole ennen automaattia ajanut. Liikkeelle lähdössä auto on kovin säpäkkä, mutta kovemmissa nopeuksissa on jälleen ikään kuin viive kiihdytettäessä. En tiedä, onko se yleensä tyypillistä automaateille?
Jokainen automaattiaskin ja moottorivaihtoehdon yhdistelmä on toki aina vähän erilainen ajaa. Vaikka olen automaateilla ajanut koko ikäni, niin aina uuteen autoon joutuu muutaman viikon totuttelemaan, että osaa sopivasti annostella kaasua.
Mulla 2016 farmari Innovation ja siinä ei ole edes suksiluukkua. Tämä oli just niitä ikäviä yllätyksiä, joita en J-Astran suksiluukkuun tottuneena osannut odottaa. Kattotelineet piti ostaa, että mahtuu 2 hlöä takapenkille. Noh, seuraavaa autoa ostaessani osaan sit tarkistaa takapenkin muunneltavuudenkin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Täällä(kin) tuli mittaristoon viikko sitten kaarreajovalojärjestelmän ja ajovalojen suuntausjärjestelmän herjat. Aika lailla tasan vuosi auton saamisesta ja reilu 14tkm. Mielenkiintoista että monella muullakin tullut näihin aikoihin sama vika ilmi. Valojen valmistuksessa tullut selvästi jokin maanantaisarja tuotannon loppupäässä.
Ensimmäinen yhteydenotto sähköpostilla maahantuojan asiakaspalveluun ei tuottanut toivottua lähestymistä asiaan. Uskoteltiin että ilmastointi voisi tämän ilmoituksen aiheuttaa ja johtuisi kosteudesta kamerassa, joten ohjeistettiin käyttämään tietyissä tilanteissa puhallusta isommalla. Yllättäen tämä ei mennyt itselleni läpi, kun olin foorumia ehtinyt aiemmin lueskella. Nyt on vain se ongelma ettei paikkakunnallani ole tällä hetkellä jälleenmyyjää eli joko pitäisi ajaa auto n. 250 km päähän tai odottaa milloin uusi jälleenmyyjä tänne tulee (jos tulee). Ei viitsisi tässä vaiheessa lähteä vikakoodeja luetuttamaan tuonne asti. Hämärässä hallissa ajaessa huomaa ettei kaarrevalot toimi rattia käännettäessä, että selvää vikaahan on. Muuten valot näyttää toimivan valaistuksen mukaan.
Ensimmäinen yhteydenotto sähköpostilla maahantuojan asiakaspalveluun ei tuottanut toivottua lähestymistä asiaan. Uskoteltiin että ilmastointi voisi tämän ilmoituksen aiheuttaa ja johtuisi kosteudesta kamerassa, joten ohjeistettiin käyttämään tietyissä tilanteissa puhallusta isommalla. Yllättäen tämä ei mennyt itselleni läpi, kun olin foorumia ehtinyt aiemmin lueskella. Nyt on vain se ongelma ettei paikkakunnallani ole tällä hetkellä jälleenmyyjää eli joko pitäisi ajaa auto n. 250 km päähän tai odottaa milloin uusi jälleenmyyjä tänne tulee (jos tulee). Ei viitsisi tässä vaiheessa lähteä vikakoodeja luetuttamaan tuonne asti. Hämärässä hallissa ajaessa huomaa ettei kaarrevalot toimi rattia käännettäessä, että selvää vikaahan on. Muuten valot näyttää toimivan valaistuksen mukaan.
Astra 1.4 TA 150hv OPC-line Innovation Plus leder MY19.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Umpio vaihtoon, kaikki muu on turhaa elvytystä. Vielä tollanen välimatka ni ramppaaminen mahtavaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Niin ja viimeisin päivitys ajella sisään mikä on valoille.