Ladassa on Opelin 150 hv moottori

Keskustelua Opeleista
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

eikös opel perustu alunperin ladaan :smile: joskus olen kuullut tällaista villiä huhua
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

On 2002-06-10 14:50, Miro.Simounen wrote:
eikös opel perustu alunperin ladaan :smile: joskus olen kuullut tällaista villiä huhua
No ei... :lol: Kukahan tuollaisenkin huhun on mennyt keksimään...

Monet venäläiset autot ovat olleet kopioita länsimaalaisista autoista, ja esimerkiksi ensimmäinen Moskvitsh, ns. "piikkinokka-mosse" oli 1:1 kopio 30-luvun Opel Kadettista joka johtui siitä että sodan jälkeen venäläiset veivät sotasaaliina Opelin tehtaan kaikkine laitteineen Moskovaan ja muotteineen venäjälle ja alkoivat valmistaa Opel Kadettia Moskvitsh-nimellä siellä. Laatikko-Lada taas on alkuperältään lisenssillä valmistettu Fiat 124. Myöhemmin venäläiset tekivät vielä mosselle seuraajaa todella pitkällä virkamiesprojektilla jossa ottivat kopioinnin kohteeksi Talbot Solaran :smile: ja saivat aikaiseksi Aleko-nimisen auton joka oli heti valmistuttuaan todella vanhanaikainen eikä tuo esikuvakaan ollut kovin valistuneesti valittu... :smile:
Avatar
Arg!
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Savonmua

Viesti Kirjoittaja Arg! »

Tuosta lainailusta vielä-'70luvun mossessahan moottori on suora kopio BMWn motista...tosi on ! Pitää kaivella esiin se tuulilasin numero missä oli tulevaa ladamallistoa ja ralliversiossa oli 16v...
Corsa Hullu
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 222
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Corsa Hullu »

Minkäköhän koneen ne ovat tähän uaziin laittaneet kun siinä lupaillaan että
se on vähäpäästöinen. Olisikohan joku
länsikone?

http://www.uazauto.com/products/models/3150/index.html

Tuli vain mieleen että jos tuon saisi rekisteröityä suomen tieliikenteeseen niin voisihan tuolaisen hankkia. Ymmärtääkseni ongelmana on olleet päästöt jotka eivät ole
menneet rajojen alle vai onko jollain parempaa tietoa?
Ranze
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 07 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ranze »

On 2002-06-11 20:21, Arg! wrote:
Tuosta lainailusta vielä-'70luvun mossessahan moottori on suora kopio BMWn motista...tosi on ! Pitää kaivella esiin se tuulilasin numero missä oli tulevaa ladamallistoa ja ralliversiossa oli 16v...

Melkeen kaikki venätän vehkeet on kopsattu sakujen jostain. Myös moottoripyörissä on ollut suunnittelupöytänä xeroxin vehkeet Uralin kohdalla. Sehän on kopio BMW R71 tekniikasta 1:1. Joskin saman pelin on kopioineet kiinalaiset (Chen Chiang) ja amerikkalaiset ( ! ) Harrikan tehtailla..
Avatar
Arg!
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Savonmua

Viesti Kirjoittaja Arg! »

Löytyi viimein varastosta TL6/97:paljon kuvia tulevista 110-malleista(ei yhtään konehuonekuvaa). Yksi versioista oli 110 gti 2,0 16v ja siihen perustuva F2-luokkaan(etuvetoiset) suunniteltu rallipeli,4-d sedan koppa,ilmavan näköinen etupuskuri, helmat+takaspoileri. Ralliversion tekniikasta:C 20 XE, 240hp/7000rpm, 240nm/6000rpm, 980kg, X-Tracin 6-lovinen laatikko, 7s 0-100kmh, 220kmh huiput(riippuen välityksistä). Ei tainut tulla valmiiksi asti,jutussa oli ilmoitettu luokittelupäiväksi syyskuuu '97 ?
Jartsu
OCF Member
OCF Member
Viestit: 2723
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jartsu »

Siinä Uatzissa on paljon muutakin kuin päästöt! Intissä ollessani sain suorittaa armeijan A-kortin ja harjoitus peleinä ole pari Uatzia. Muistan kun joku luti alkoi kertomaan näistä mitä täytyisi laittaa kun sen haluaisi rekisteriin ja se lista oli pitkä!! Esim. turvavyön kiinnikkeet, ajovalot jne...

Oli muuten hauska treenata kun laitettiin Uatzi veivillä käymään!!
Corsa Hullu
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 222
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Corsa Hullu »

Veivaappas gaz käyntiin (tuli kokeiltua). Jep hommia joutuu tekemään jos haluaa SA mallin UAZin liikenteeseen, mutta katselin että tuossa "sportti" UAZissa on tehty jo joitain muutoksia joten sen voisi saada ehkä vähän pienemmällä vaivalla liikenteeseen.
tommyt
'Senator'
'Senator'
Viestit: 766
Liittynyt: 04 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja tommyt »

Suurimmat heikkoudet UAZ-cabrioletissa ovat kai jarrut ja päästöt. Itse muistan kuinka Poltinahon kassulla sai polkea täysillä sitä jarrupoljinta että jotain tapahtuisi. Myöhemmin sainkin sitten purkki-Uazin alle joka on vielä surkeampi peli kuin cabriolet.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

On 2002-07-07 14:45, Arg! wrote:
Ralliversion tekniikasta:C 20 XE, 240hp/7000rpm, 240nm/6000rpm, 980kg, X-Tracin 6-lovinen laatikko, 7s 0-100kmh, 220kmh huiput(riippuen välityksistä). Ei tainut tulla valmiiksi asti,jutussa oli ilmoitettu luokittelupäiväksi syyskuuu '97 ?
Viime vuonna tunturissa oli muistaakseni Ranskalainen pari tämmöisellä liikenteessä.

240 hv tuntuu käsittämättömän suurelta teholta 7000 r/min vaparista (120 hv/l 7000 r/min on pirun paljon). Vääntöä voisi löytyä vaikka enempikin kuuden tontun kohdalla.
Toi 240 hv voisi olla paremmin kohdilla 8000 paikkeilla.

Nollasta sataan 7 sekuntia taas on paljon (tai pirun paljon :wink:. Ralliautoista ilmoitettu arvot ovat aika usein suuntaa antavia.

j.h
Vastaa Viestiin