Ladassa on Opelin 150 hv moottori
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 3231
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
No ei... Kukahan tuollaisenkin huhun on mennyt keksimään...On 2002-06-10 14:50, Miro.Simounen wrote:
eikös opel perustu alunperin ladaan joskus olen kuullut tällaista villiä huhua
Monet venäläiset autot ovat olleet kopioita länsimaalaisista autoista, ja esimerkiksi ensimmäinen Moskvitsh, ns. "piikkinokka-mosse" oli 1:1 kopio 30-luvun Opel Kadettista joka johtui siitä että sodan jälkeen venäläiset veivät sotasaaliina Opelin tehtaan kaikkine laitteineen Moskovaan ja muotteineen venäjälle ja alkoivat valmistaa Opel Kadettia Moskvitsh-nimellä siellä. Laatikko-Lada taas on alkuperältään lisenssillä valmistettu Fiat 124. Myöhemmin venäläiset tekivät vielä mosselle seuraajaa todella pitkällä virkamiesprojektilla jossa ottivat kopioinnin kohteeksi Talbot Solaran ja saivat aikaiseksi Aleko-nimisen auton joka oli heti valmistuttuaan todella vanhanaikainen eikä tuo esikuvakaan ollut kovin valistuneesti valittu...
-
- 'Admiral'
- Viestit: 222
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Porvoo
Minkäköhän koneen ne ovat tähän uaziin laittaneet kun siinä lupaillaan että
se on vähäpäästöinen. Olisikohan joku
länsikone?
http://www.uazauto.com/products/models/3150/index.html
Tuli vain mieleen että jos tuon saisi rekisteröityä suomen tieliikenteeseen niin voisihan tuolaisen hankkia. Ymmärtääkseni ongelmana on olleet päästöt jotka eivät ole
menneet rajojen alle vai onko jollain parempaa tietoa?
se on vähäpäästöinen. Olisikohan joku
länsikone?
http://www.uazauto.com/products/models/3150/index.html
Tuli vain mieleen että jos tuon saisi rekisteröityä suomen tieliikenteeseen niin voisihan tuolaisen hankkia. Ymmärtääkseni ongelmana on olleet päästöt jotka eivät ole
menneet rajojen alle vai onko jollain parempaa tietoa?
On 2002-06-11 20:21, Arg! wrote:
Tuosta lainailusta vielä-'70luvun mossessahan moottori on suora kopio BMWn motista...tosi on ! Pitää kaivella esiin se tuulilasin numero missä oli tulevaa ladamallistoa ja ralliversiossa oli 16v...
Melkeen kaikki venätän vehkeet on kopsattu sakujen jostain. Myös moottoripyörissä on ollut suunnittelupöytänä xeroxin vehkeet Uralin kohdalla. Sehän on kopio BMW R71 tekniikasta 1:1. Joskin saman pelin on kopioineet kiinalaiset (Chen Chiang) ja amerikkalaiset ( ! ) Harrikan tehtailla..
Löytyi viimein varastosta TL6/97:paljon kuvia tulevista 110-malleista(ei yhtään konehuonekuvaa). Yksi versioista oli 110 gti 2,0 16v ja siihen perustuva F2-luokkaan(etuvetoiset) suunniteltu rallipeli,4-d sedan koppa,ilmavan näköinen etupuskuri, helmat+takaspoileri. Ralliversion tekniikasta:C 20 XE, 240hp/7000rpm, 240nm/6000rpm, 980kg, X-Tracin 6-lovinen laatikko, 7s 0-100kmh, 220kmh huiput(riippuen välityksistä). Ei tainut tulla valmiiksi asti,jutussa oli ilmoitettu luokittelupäiväksi syyskuuu '97 ?
Siinä Uatzissa on paljon muutakin kuin päästöt! Intissä ollessani sain suorittaa armeijan A-kortin ja harjoitus peleinä ole pari Uatzia. Muistan kun joku luti alkoi kertomaan näistä mitä täytyisi laittaa kun sen haluaisi rekisteriin ja se lista oli pitkä!! Esim. turvavyön kiinnikkeet, ajovalot jne...
Oli muuten hauska treenata kun laitettiin Uatzi veivillä käymään!!
Oli muuten hauska treenata kun laitettiin Uatzi veivillä käymään!!
-
- 'Admiral'
- Viestit: 222
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Porvoo
Viime vuonna tunturissa oli muistaakseni Ranskalainen pari tämmöisellä liikenteessä.On 2002-07-07 14:45, Arg! wrote:
Ralliversion tekniikasta:C 20 XE, 240hp/7000rpm, 240nm/6000rpm, 980kg, X-Tracin 6-lovinen laatikko, 7s 0-100kmh, 220kmh huiput(riippuen välityksistä). Ei tainut tulla valmiiksi asti,jutussa oli ilmoitettu luokittelupäiväksi syyskuuu '97 ?
240 hv tuntuu käsittämättömän suurelta teholta 7000 r/min vaparista (120 hv/l 7000 r/min on pirun paljon). Vääntöä voisi löytyä vaikka enempikin kuuden tontun kohdalla.
Toi 240 hv voisi olla paremmin kohdilla 8000 paikkeilla.
Nollasta sataan 7 sekuntia taas on paljon (tai pirun paljon . Ralliautoista ilmoitettu arvot ovat aika usein suuntaa antavia.
j.h