Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
-
- 'Kadett'
- Viestit: 23
- Liittynyt: 22 Joulu 2018, 20:20
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Tuota itsekin mietin että joku "vapautuu" voimalla kun tuota tulee. Joku aika on viime tapauksesta kulunut ja oon hieman yrittänyt jumpata noita solenoideja vaihtamalla vapaalle esim. valoissa seistessä. Tuntuu ehkä jonkun verran helpottaneen.
Joka tapauksessa, kyselin Tampereen lähistöltä hintoja vaihteistoremontille ja suosittelivat vaihteiston halkaisua että saa kunnolla puhdistettua ja vaihdettua tarpeelliset suodattimet, kuulemma pelkkä venttiilipöydän ja sen suodattimen vaihto ei kanna kovin pitkään... 2300 €, osien ja töiden kanssa.
Joka tapauksessa, kyselin Tampereen lähistöltä hintoja vaihteistoremontille ja suosittelivat vaihteiston halkaisua että saa kunnolla puhdistettua ja vaihdettua tarpeelliset suodattimet, kuulemma pelkkä venttiilipöydän ja sen suodattimen vaihto ei kanna kovin pitkään... 2300 €, osien ja töiden kanssa.
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Noniin. Reilu vuosi sitten vaihdettiin venttiilikoneisto omaan insigniaan. Pelitti hetken ihan hyvin. Taas alkanu tuo 4 vaihteelta 3 vaihteelle pieni nykäsy tulemaan esiin. Sama P vaihteelta D vaihteelle laittaessa silloin tällöin hypähtää auto etiäpäin meinasin auton viedä bg huuhteluun ja katsoa häviääkö vika. Täytyy varmaan ruveta huuhtomaan laatikkoa vuoden välein taikka vaihtaa autoa
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Joss Turun suunnalla tarve huuhtelulle niin laita viestiä jos et sitten jo varannut meille aikaa hommalla.ma2a kirjoitti: ↑24 Huhti 2020, 22:14 Noniin. Reilu vuosi sitten vaihdettiin venttiilikoneisto omaan insigniaan. Pelitti hetken ihan hyvin. Taas alkanu tuo 4 vaihteelta 3 vaihteelle pieni nykäsy tulemaan esiin. Sama P vaihteelta D vaihteelle laittaessa silloin tällöin hypähtää auto etiäpäin meinasin auton viedä bg huuhteluun ja katsoa häviääkö vika. Täytyy varmaan ruveta huuhtomaan laatikkoa vuoden välein taikka vaihtaa autoa
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Juu varasin vapun jälkeen teille ajan tuohon bg huuhdontaan
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Kyllä ne öljyt vaihtoivat länsiautossa. Tai niin uskoisin.
Hiukan vajaa 25000km tuli nyt viime remontista. Siinä kaupunki ajoa ja hiukan maantie ajoa sekasin. Kuitenkin normaalia ajoa eikä mitään revittelyä
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Näin vähän ajattelin kun juuri kollegalle hinnan hommalla annoin kun insignian öljyn vaihtoa kysyttiin
Ajossa: Vectra OPC-07, Astra K CNG -18, Astra H TwinTop -07, Kadett B -66, GT -70
Projektina: 2x Corsa B GSI -94, Kadett GSI 2.0 -86
ex: Inkku OPC, Corsa D/E OPC, Inkku 2,0cdti, Meriva OPC x2, Vectra C2 2,8t, Vectra C1 cdti, Astra H GTC cdti, Astra F GSI
Projektina: 2x Corsa B GSI -94, Kadett GSI 2.0 -86
ex: Inkku OPC, Corsa D/E OPC, Inkku 2,0cdti, Meriva OPC x2, Vectra C2 2,8t, Vectra C1 cdti, Astra H GTC cdti, Astra F GSI
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Noniin palaan tänne vielä kommentoimaan tätä, vika alkoi toistumaan useammmin. Merkkiliike ei saanut selville asiaa, syyttivät venttiilipesää vaikka vakuutin sen olevan uusi. Hommasin uuden ohjainlaitteen ja sillä tuli kuntoon. Uusi ohjainlaite olisi olut 3800 €, mutta löysin ulkomailta purkuautosta hintaan 45 €. Ohjainlaite pitää opettaa autoon, sen teki merkkiliike. Merkkiliike oli kyllä pihalla tämän homman selvittelemisessä kuin lumiukko. Eivät tienneet voiko ohjainlaitteen vaihtaa, meinasivat että pitää olla täysin nollattu eli uusi ohjainlaite että voi asentaa. Kun sain lopulta kinattua että kokeilkaa, maksan tunnit, he alkoivat selittelemään että ohjainlaite on laatikon sisällä ja että sen päällä on vain vaihteenvalitsinTrafoter kirjoitti: ↑10 Marras 2018, 21:20
Huom. Itsellä ollut hieman samoja piirteitä tai ehkä hieman eri, no anyway tässä kuvaus: Välillä kun aja vähintään 200 km yhtämittaa tai 45 min ruuhkassa, niin tullut laatikosta "huolla vaihteisto" ilmoitus -> vaihteisto mennyt välillä vikatilaan. Nyt kuukauden ajellut 30 km päivässä (työmatka), eikä mitään ongelmaa. Mulla siis laatikko kävi perushuollossa jolloin uusittiin kaikki venttiilipöydät, momentinmuuntimet yms. mekaaniset osat. Tämän kuun lopussa on aika huoltoon jossa selvitetään, että miksi vika tulee kun laatikko on kunnolla lämmennyt. Säteileekö lämpö vaihteiston ohjausboxiin ja alkaa jumittamaan sitä? Vai mitä saatanaa. (Kuten esim ainakin astra G jossa ecu on moottin kyljessä kiinni...)
Noh tulipa vaihteisto kunnolla huollettua ja se heikoinlenkki eli venttiilipöytä on ainakin uusi. Nyt ajetaan loppuun tuo kosla.
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Noniin palaan tänne vielä kommentoimaan tätä, vika alkoi toistumaan useammmin. Merkkiliike ei saanut selville asiaa, syyttivät venttiilipesää vaikka vakuutin sen olevan uusi. Hommasin uuden ohjainlaitteen ja sillä tuli kuntoon. Uusi ohjainlaite olisi olut 3800 €, mutta löysin ulkomailta purkuautosta hintaan 45 €. Ohjainlaite pitää opettaa autoon, sen teki merkkiliike. Merkkiliike oli kyllä pihalla tämän homman selvittelemisessä kuin lumiukko. Eivät tienneet voiko ohjainlaitteen vaihtaa, meinasivat että pitää olla täysin nollattu eli uusi ohjainlaite että voi asentaa. Kun sain lopulta kinattua että kokeilkaa, maksan tunnit, he alkoivat selittelemään että ohjainlaite on laatikon sisällä ja että sen päällä on vain vaihteenvalitsinTrafoter kirjoitti: ↑10 Marras 2018, 21:20
Huom. Itsellä ollut hieman samoja piirteitä tai ehkä hieman eri, no anyway tässä kuvaus: Välillä kun aja vähintään 200 km yhtämittaa tai 45 min ruuhkassa, niin tullut laatikosta "huolla vaihteisto" ilmoitus -> vaihteisto mennyt välillä vikatilaan. Nyt kuukauden ajellut 30 km päivässä (työmatka), eikä mitään ongelmaa. Mulla siis laatikko kävi perushuollossa jolloin uusittiin kaikki venttiilipöydät, momentinmuuntimet yms. mekaaniset osat. Tämän kuun lopussa on aika huoltoon jossa selvitetään, että miksi vika tulee kun laatikko on kunnolla lämmennyt. Säteileekö lämpö vaihteiston ohjausboxiin ja alkaa jumittamaan sitä? Vai mitä saatanaa. (Kuten esim ainakin astra G jossa ecu on moottin kyljessä kiinni...)
Noh tulipa vaihteisto kunnolla huollettua ja se heikoinlenkki eli venttiilipöytä on ainakin uusi. Nyt ajetaan loppuun tuo kosla.
Opel ingnisia 2.0cdti 2013 automaattivaihteisto ongelma
Elikkä kyseessä sport tourer 2.0 cdti 118kw vm. 2013 aj. 340tkm.vaihdelaatikko on nykinyt tai nykäissyt alaspäin vaihdettaessa ilmeisesti 2-3 tai 3-4 välissä.
Korjaustoimenpiteenä vaihdaatikkoon vaihdettiin juuri huuhtelumenetelmällä öljyt vanhat öljyt olivat jo tummuneet? Ja edellisestä öljyn vaihdosta on n. 30-40tkm. Huuhdeltiin uudella öljyllä jota kaiken kaikkiaan kului 14litraa? Uden öljyn sekaan laitettiin lisäainekkin joukkoon.
Nurkka ajossa laatikko tuntuisi paremmalta ja myös matka ajossa, pieni nykäisy tuntuu kuitenkin alaspäin vaihtaessa, ehkä n. 60km nopeudessa. Mutta sitten itse ongelmaan.
Nyt öljyjen vaihdon jälkeen vähän pitemmän matka ajon, siirtymän jälkeen, esim tulin moottoritietä rampilta alas ja pysähdyin liikennevaloihin niin siitä kun piti lähteä valojen vaihtuessa jysäytti prk.. eteen päin lähdettäessä ihan kuin joku olisi törmännyt perään, auto pääsee myös valumaan taaksepäin vaikka vaihde on silmässä? Näin tapahtui 3krt samaan hetkeen ja kotiin palatessa n. 50km ajon jälkeen ei tehnyt taas kiusaa? Samanlainen tapaus kävi toistamiseen ja nyt tuntuu ettei autolla uskalla ajella kuin taajamassa
Mitä tässä olisi tehtävissä.. En oikein ymmärrä miten laatikon toiminta meni huonommaksi huollon jälkeen?
Korjaustoimenpiteenä vaihdaatikkoon vaihdettiin juuri huuhtelumenetelmällä öljyt vanhat öljyt olivat jo tummuneet? Ja edellisestä öljyn vaihdosta on n. 30-40tkm. Huuhdeltiin uudella öljyllä jota kaiken kaikkiaan kului 14litraa? Uden öljyn sekaan laitettiin lisäainekkin joukkoon.
Nurkka ajossa laatikko tuntuisi paremmalta ja myös matka ajossa, pieni nykäisy tuntuu kuitenkin alaspäin vaihtaessa, ehkä n. 60km nopeudessa. Mutta sitten itse ongelmaan.
Nyt öljyjen vaihdon jälkeen vähän pitemmän matka ajon, siirtymän jälkeen, esim tulin moottoritietä rampilta alas ja pysähdyin liikennevaloihin niin siitä kun piti lähteä valojen vaihtuessa jysäytti prk.. eteen päin lähdettäessä ihan kuin joku olisi törmännyt perään, auto pääsee myös valumaan taaksepäin vaikka vaihde on silmässä? Näin tapahtui 3krt samaan hetkeen ja kotiin palatessa n. 50km ajon jälkeen ei tehnyt taas kiusaa? Samanlainen tapaus kävi toistamiseen ja nyt tuntuu ettei autolla uskalla ajella kuin taajamassa
Mitä tässä olisi tehtävissä.. En oikein ymmärrä miten laatikon toiminta meni huonommaksi huollon jälkeen?
Re: Opel ingnisia 2.0cdti 2013 automaattivaihteisto ongelma
Hankala sanoa missä vika, mutta....
- laatikko on vain tullut tämän yksilön osalta tiensä päähän
- laatikossa väärät öljyt tai väärä määrä öljyä
- laatikko on kulunut normaalia enemmän johtuen öljynvaihtojen laiminlyönnistä ensimmäisen 200 tkm taipaleella, myöhemmät öljynvaihdot eivät enää korjaa tilannetta
- laatikko on vain tullut tämän yksilön osalta tiensä päähän
- laatikossa väärät öljyt tai väärä määrä öljyä
- laatikko on kulunut normaalia enemmän johtuen öljynvaihtojen laiminlyönnistä ensimmäisen 200 tkm taipaleella, myöhemmät öljynvaihdot eivät enää korjaa tilannetta
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Paljonko eri öljyillä on eroja toimivuuden suhteen?
Tässä huuhteluvaihdossa on laitettu mobil ATF-320 premium, onko ok? Vai toimivuudeltaan huonoa.
Vaatiiko laatikko just jonkun tietyn öljyn?
Tässä huuhteluvaihdossa on laitettu mobil ATF-320 premium, onko ok? Vai toimivuudeltaan huonoa.
Vaatiiko laatikko just jonkun tietyn öljyn?
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Ei öljymerkillä ole merkitystä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Ok, eli sen voi sitten sulkea pois, samoin öljymäärä on tarkastusreiän korkeudella joten ok.
Voisikohan laatikon resetoinnilla ja uudelleen opetuksella olla vaikutusta ettei liikkeelle lähdössä nykäisisi niin prk?
Sitäkin tapahtuu tosiaankin silloin tällöin,suurimmaksi osaksi toimii hyvin.
Voisikohan laatikon resetoinnilla ja uudelleen opetuksella olla vaikutusta ettei liikkeelle lähdössä nykäisisi niin prk?
Sitäkin tapahtuu tosiaankin silloin tällöin,suurimmaksi osaksi toimii hyvin.
Re: Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Kannattaa kokeilla mutta ei se jumittavaa venttiilipöytää korjaa
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)