Eiköhän se ole vaan sitä tuuria. Yksi iskemäkorjaus hyvällä menestyksellä oli siihen aiempaan lasiin tehty, joskus viime syksynä; auto sis MY19.5 toisin olin vahingossa johonkin edeltävään meiliini webastota kirjoittanut. Perheessä kakkosautona VW Golf VII ja onkohan kolmas lasi siinä menossa. High waylla ne kivet ja nastat vaan lentävät.Errror kirjoitti: ↑14 Helmi 2020, 18:57Mulla sama, eli kuukauden ehti olla ja nasta tai kivi napsahti. Kolo paikattiin ja kaikki sen osalta ok, mutta onkohan tämä ikkuna jotenkin herkempi kuin yleensä?Johnny kirjoitti: ↑14 Helmi 2020, 08:08Alku kuusta napasahti kans jotain lasiin ja pieni halkeama siinä on. Onneksi on myös lasivakuutus, mulla on vielä se lämmityskin siinä.Taikamatto kirjoitti: ↑13 Helmi 2020, 23:31 Kävi justiinsa ST 1,6T tuulilasinvaihdossa. Tammikuussa kilahti kivi tai nasta lasin reunaan ohituskaistaa pyyhkäisseestä autosta ja naps. Alkoi sitten vielä halkeamaan. Lasivakuutus taisi hankkia hintansa; näin työnjohtajan pöydällä erittelyn loppusummana 1142. Lasi taisi olla siinä jotain 930. Sanoi että ei ole kallein Insignia B:n lasi. Se olisi varmaan sellainen missä on lämmitys.
Meinasin tosin odottaa kesään asti että nastat ja kivet vähenisi, mun tuurilla se napsahtaa kuitenkin heti uudestaan jos nyt vaihtaa. Ehtihän auto jo kuukauden ajossa ollakkin kun tuo kävi.
Eräs aiempi ajamani Inkun kokoluokan auto oli varmaan tuulilasin asennon tms osalta jonkinsortin "kivenkerääjä", suurinpiirtein lasi vuodessa. Vaikka miten yritti turvavälejäkin motareilla pidellä. Eihän siinä tarvii kuin että joku tempaisee vaikka kiihdyttäen ohi motarilla tai rampilta takaa ja kivi tai nasta nousee lentoon, niin siinähän sitä sitten ajat: satasta tai sataa kahtakymppiä.... siihen ilmassa olevaan kiveen/nastaan että naps. Tuurissa mihin kohtaan ja millä kulmalla se sitten osuu. Varmaan osatekijä ehkä lasikin ja sen asento... Anyway, lasivakuutus on hyvä olla.