Insignia B
Re: Insignia B
Tästä omassa ajossa olevasta Opel Insignia Sport tourer 1.5 A6 mallista korjattavaa olisi tosiaan sisämelussa (varsinkin 45 sarjan renkailla) ,voimalinjan toiminnasta(nostaa kierroksia turhan ylös), kulutus kaupunkiajossa.Lämmityslaitteen puhallin aika äänekäs talvisin.
Siinä suurimmat ärsytykset omasta mielestä.
Siinä suurimmat ärsytykset omasta mielestä.
Webasto...
Moro!
Toka päivä menossa auton kanssa ja pikkuhiljaa autoon tutustuttu. Mutta tuo webaston (tyyppi 2) toiminta ihmetyttää. Meneekö se tosiaan aina päälle, kun auton käynnistää? Tuolla tavalla on kohta webasto ja akku sökö, kun webasto ei ehdi kunnolla lämmetä kun jo sammuu. Mistä tuon ominaisuuden saa pois?
Vai luulenko vaan... Mielestäni auto on pitänyt webaston kohinaa aina kun olen vähäkin sillä ajanut.
Toka päivä menossa auton kanssa ja pikkuhiljaa autoon tutustuttu. Mutta tuo webaston (tyyppi 2) toiminta ihmetyttää. Meneekö se tosiaan aina päälle, kun auton käynnistää? Tuolla tavalla on kohta webasto ja akku sökö, kun webasto ei ehdi kunnolla lämmetä kun jo sammuu. Mistä tuon ominaisuuden saa pois?
Vai luulenko vaan... Mielestäni auto on pitänyt webaston kohinaa aina kun olen vähäkin sillä ajanut.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
Ei saa valitettavasti mitenkään pois tuota toimintoa. Kaukosäätimestä voit heti startin jälkeen painaa Off, mutta aika tympeää sekin. Itse vetäisin keväisin sulakkeen irti ja laitoin syksyllä takaisin kun pakkaset alkoi. Tuohan taitaa jopa +10 asti aloittaa tuon lämmityksen itsestään,ja tosiaan varmasti nokeaa tehokkaasti muutamassa vuodessa koko lämmittimen.
Re: Insignia B
No on typerä systeemi. Pitää tosiaan sitä off-nappia painaa lyhyillä ajoilla.Ekitheman kirjoitti: ↑29 Joulu 2019, 17:03 Ei saa valitettavasti mitenkään pois tuota toimintoa. Kaukosäätimestä voit heti startin jälkeen painaa Off, mutta aika tympeää sekin. Itse vetäisin keväisin sulakkeen irti ja laitoin syksyllä takaisin kun pakkaset alkoi. Tuohan taitaa jopa +10 asti aloittaa tuon lämmityksen itsestään,ja tosiaan varmasti nokeaa tehokkaasti muutamassa vuodessa koko lämmittimen.
Kiitos tiedosta.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
Lämittääkö muuten molempia moottoria ja sisätilaa?Ekitheman kirjoitti: ↑29 Joulu 2019, 17:03 Ei saa valitettavasti mitenkään pois tuota toimintoa. Kaukosäätimestä voit heti startin jälkeen painaa Off, mutta aika tympeää sekin. Itse vetäisin keväisin sulakkeen irti ja laitoin syksyllä takaisin kun pakkaset alkoi. Tuohan taitaa jopa +10 asti aloittaa tuon lämmityksen itsestään,ja tosiaan varmasti nokeaa tehokkaasti muutamassa vuodessa koko lämmittimen.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
No nyt selvisi sekin mistä se katku eilen pakkasilla tuli kun Inkun käynnistin . Vai tuollainen automatiikka. Nokeaako tuo pahemmin jos sammuttaa off nappulalla jos ehti jo käynnistyä vai onko parempi antaa tohottaa?nupaha kirjoitti: ↑29 Joulu 2019, 17:14No on typerä systeemi. Pitää tosiaan sitä off-nappia painaa lyhyillä ajoilla.Ekitheman kirjoitti: ↑29 Joulu 2019, 17:03 Ei saa valitettavasti mitenkään pois tuota toimintoa. Kaukosäätimestä voit heti startin jälkeen painaa Off, mutta aika tympeää sekin. Itse vetäisin keväisin sulakkeen irti ja laitoin syksyllä takaisin kun pakkaset alkoi. Tuohan taitaa jopa +10 asti aloittaa tuon lämmityksen itsestään,ja tosiaan varmasti nokeaa tehokkaasti muutamassa vuodessa koko lämmittimen.
Kiitos tiedosta.
Re: Insignia B
Nettijutussa luki muuten, että Insignian osalta painetussa lehdessä oli pistekeskiarvo pyöristetty väärin - piti olla 8,1 pistettä. Se olisi varmaan sitten 4 tähteä? Eipähän tällä tavalla tullut vahingossa samaa tähtilukua kuin TM:n lemmikillä, VolkkarillaTaikamatto kirjoitti: ↑28 Joulu 2019, 21:22 VW Passat - 8,7 pistettä ****
Peugeot 508 - 8,5 pistettä ****
Toyota RAV 4 - 8,4 pistettä ****
Opel Insignia - 8,0 pistettä ***
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
Täytyy opetella näköjään painamaan heti startin jälkeen off-nappia. Ei se webasto silmän räpäyksessä käynnisty.Vecculiko kirjoitti: ↑29 Joulu 2019, 19:24No nyt selvisi sekin mistä se katku eilen pakkasilla tuli kun Inkun käynnistin . Vai tuollainen automatiikka. Nokeaako tuo pahemmin jos sammuttaa off nappulalla jos ehti jo käynnistyä vai onko parempi antaa tohottaa?nupaha kirjoitti: ↑29 Joulu 2019, 17:14No on typerä systeemi. Pitää tosiaan sitä off-nappia painaa lyhyillä ajoilla.Ekitheman kirjoitti: ↑29 Joulu 2019, 17:03 Ei saa valitettavasti mitenkään pois tuota toimintoa. Kaukosäätimestä voit heti startin jälkeen painaa Off, mutta aika tympeää sekin. Itse vetäisin keväisin sulakkeen irti ja laitoin syksyllä takaisin kun pakkaset alkoi. Tuohan taitaa jopa +10 asti aloittaa tuon lämmityksen itsestään,ja tosiaan varmasti nokeaa tehokkaasti muutamassa vuodessa koko lämmittimen.
Kiitos tiedosta.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
Tässä B mallissa ei taida missään olla tehdaslämmittimelle nappia?
Edellisessähän oli hansikaslokerossa päälle/pois nappi.
Edellisessähän oli hansikaslokerossa päälle/pois nappi.
Re: Insignia B
Hanskalokerosta tässäkin löytyy kyseinen nappi. On kyllä vähän piilossa siellä yläreunassa.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
Niin näytti olevan. Just kävin kattomas. Kiitti vinkistä.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
Ahaa. Hienoa.
Haeskelin samasta kohtaa kun edellisessä oli.
Kiitos vinkistä, pitääkin huomenna paikallistaa tuo.
Haeskelin samasta kohtaa kun edellisessä oli.
Kiitos vinkistä, pitääkin huomenna paikallistaa tuo.
Re: Insignia B
Luin tuon TM:n jutun ja sinänsä ihan asiaahan nuo voimalinjan moitteet on, siitä johtuen tuli seiskaa monessa kohdin. GM:n automaatti hukkaa bensakoneissa tehoja ja on janoinen. Diesel kun on nykyään demonisoitu ja ihmiset peloteltu bensakoneiden pariin, monelle voisi löytyä parempi vaihtoehto Inkun dieselkoneista. Niissä myöskään automaatin kulutuslisä ei ole yhtä suuri.
Melusta seiska selittyy ihan suoraan 18" Hankookeilla. Hyvillä ja hiljaisilla 17" kumeilla olisi tuo voinut nousta kasiin. En ymmärrä myöskään takapenkin moitteita, miksi sitä oli huonommaksi moitittu.
Jännää, ettei ole osattu pyöristää arvosanaa oikein. Kerran lehteen painettua ei kuitenkaan varmaan isommin lähdetä enää oikomaan. Ja tähtiä olisi tosiaan varmaan tullut se neljä.
Melusta seiska selittyy ihan suoraan 18" Hankookeilla. Hyvillä ja hiljaisilla 17" kumeilla olisi tuo voinut nousta kasiin. En ymmärrä myöskään takapenkin moitteita, miksi sitä oli huonommaksi moitittu.
Jännää, ettei ole osattu pyöristää arvosanaa oikein. Kerran lehteen painettua ei kuitenkaan varmaan isommin lähdetä enää oikomaan. Ja tähtiä olisi tosiaan varmaan tullut se neljä.
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 76
- Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58
Re: Insignia B
Eipä noista testeistä kannata liikaa "itseensä ottaa". Hyviä autoja kaikki ja jokaisessa on omat juttunsa. Tärkeintä kuitenkin onko omaan valintaansa tyytyväinen. Testeissä näkee numeroarvoja ja sehän on ihan hyvää tietoa mitä voi pistää suuruusjärjestykseen. Sitten on myös, ihan aina, testajien omat mieltymykset mikä on hyvää ja mika sitten ei olisi. Vaikka jonkun muun mielestä testaajan hyljeksimä piirre voi olla hyvä juttu.
Nyt kun on jo jonkin verran kilsoja ST 1.6 AT aiemman 1.5 sijasta, niin varmaankin on moottorin ja voimalinjan ansiota että ei yhtään kyllä tämä paketti vaikuta rytäilevältä. Muistini mukaan juu, vähäsen ole 1.5:ssä sitä piirrettä kun ajoon lähtiessä kaasua nostatti niin oli ns. 'menohaluja' ... Mihin kuitenkin sitten oppi annostelemaan kaasua.
Meluun vaikuttaa nyt tietysti talvirenkaat ja karheat tiet, mutta kesällä kantsii katsoa mitä rengaspaineasetusta haluaa käyttää. Käsikirjassa kun on muistakseni kolmen tason painesuosituksia. Korkein olisi taloudellisin kulutuksen kannalta, matalin alustan pehmeyden. Jo toki, rengaskoko vaikuttaa, itsellä 17-tuumaiset vakiorenkaat.
Kaksi asiaa jos olisi niin petraisi näillä keleillä mukavammin: takakameran parempi suojaus kuraantumiselta (vrt. VW ?) ja lampunpesimet. Niin, ja kun muutennon tämän tason auto, niin voisi olla piirun hiljaisempi.
Ehkäpä jossakin välissä voisi olla kiva omakohtaisesti verrata 508 ja tuo uusin Passat. Vaikka hyvin tyytyväinen Insigniaan olenkin, edelleenkin
Nyt kun on jo jonkin verran kilsoja ST 1.6 AT aiemman 1.5 sijasta, niin varmaankin on moottorin ja voimalinjan ansiota että ei yhtään kyllä tämä paketti vaikuta rytäilevältä. Muistini mukaan juu, vähäsen ole 1.5:ssä sitä piirrettä kun ajoon lähtiessä kaasua nostatti niin oli ns. 'menohaluja' ... Mihin kuitenkin sitten oppi annostelemaan kaasua.
Meluun vaikuttaa nyt tietysti talvirenkaat ja karheat tiet, mutta kesällä kantsii katsoa mitä rengaspaineasetusta haluaa käyttää. Käsikirjassa kun on muistakseni kolmen tason painesuosituksia. Korkein olisi taloudellisin kulutuksen kannalta, matalin alustan pehmeyden. Jo toki, rengaskoko vaikuttaa, itsellä 17-tuumaiset vakiorenkaat.
Kaksi asiaa jos olisi niin petraisi näillä keleillä mukavammin: takakameran parempi suojaus kuraantumiselta (vrt. VW ?) ja lampunpesimet. Niin, ja kun muutennon tämän tason auto, niin voisi olla piirun hiljaisempi.
Ehkäpä jossakin välissä voisi olla kiva omakohtaisesti verrata 508 ja tuo uusin Passat. Vaikka hyvin tyytyväinen Insigniaan olenkin, edelleenkin
Re: Insignia B
Jep. Ei TM:ää pidä lukea kuin piru raamattua.
Muistutuksena vielä, että TM 2018 numeron 04 suuressa talvivertailussa vertailtavia autoja oli 14 ja silloinhan inkku voitti.
Tässä vielä tuo järjestys:
1) Opel Insignia Grand Sport Innovation 1,5 T 121kW AT6. Ainoana viisi tähteä ja pisteitä 8,8 (Menesty kaikissa talvisissa ajokeleissä erinomaisesti)
2) BMW 530e A iPerformance lataushybridi. Neljä tähteä, pisteitä 8,7
3) Skoda Karoq 1,5 TSI Exlusive DSG. Neljä tähteä, 8,7 pistettä
4) Seat Arona 1,0 Eco TSI 115 Xcellence DSG. Neljä tähteä, 8,5 pistettä
5) VW T-Roc Style 1,0 TSI 85. Neljä tähteä, 8,3 pistettä
6) Ford Fiesta 1,0 Ecoboost 100hv Titanium. Kolme tähteä, 8,2 pistettä
7) KIA Stonic 1,0 T-GDI ISG 120hv Ecodynamics. Kolme tähteä, 8,2 pistettä
Mazda CX-5 2,0 Skyactiv-G Premium Plus. Kolme tähteä, 8,1 pistettä
9) Honda Civic 5D Elegance 1,0 Turbo CVT. Kolme tähteä, 8,0 pistettä
10) Hyandai i30 Fastback 1,4 T-GDI Style. Kolme tähteä, 8,0 pistettä
11) Renault Scenic TCe 130 Bose. Kolme tähteä, 8,0 pistettä
12) Opel Grandland X Enjoy 1,2 Turbo AT6. Kaksi tähteä, 7,6 pistettä
13) Citroen C3 Aircross Puretech 110 Shine A. Kaksi tähteä, 7,4 pistettä
14) Nissan Micra IG-T90 S/S N-connecta. Yksi tähti, 7,1 pistettä
Muistutuksena vielä, että TM 2018 numeron 04 suuressa talvivertailussa vertailtavia autoja oli 14 ja silloinhan inkku voitti.
Tässä vielä tuo järjestys:
1) Opel Insignia Grand Sport Innovation 1,5 T 121kW AT6. Ainoana viisi tähteä ja pisteitä 8,8 (Menesty kaikissa talvisissa ajokeleissä erinomaisesti)
2) BMW 530e A iPerformance lataushybridi. Neljä tähteä, pisteitä 8,7
3) Skoda Karoq 1,5 TSI Exlusive DSG. Neljä tähteä, 8,7 pistettä
4) Seat Arona 1,0 Eco TSI 115 Xcellence DSG. Neljä tähteä, 8,5 pistettä
5) VW T-Roc Style 1,0 TSI 85. Neljä tähteä, 8,3 pistettä
6) Ford Fiesta 1,0 Ecoboost 100hv Titanium. Kolme tähteä, 8,2 pistettä
7) KIA Stonic 1,0 T-GDI ISG 120hv Ecodynamics. Kolme tähteä, 8,2 pistettä
Mazda CX-5 2,0 Skyactiv-G Premium Plus. Kolme tähteä, 8,1 pistettä
9) Honda Civic 5D Elegance 1,0 Turbo CVT. Kolme tähteä, 8,0 pistettä
10) Hyandai i30 Fastback 1,4 T-GDI Style. Kolme tähteä, 8,0 pistettä
11) Renault Scenic TCe 130 Bose. Kolme tähteä, 8,0 pistettä
12) Opel Grandland X Enjoy 1,2 Turbo AT6. Kaksi tähteä, 7,6 pistettä
13) Citroen C3 Aircross Puretech 110 Shine A. Kaksi tähteä, 7,4 pistettä
14) Nissan Micra IG-T90 S/S N-connecta. Yksi tähti, 7,1 pistettä
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019