Eikös tuo ole aika yleistä noissa automaatti pitkissä, että eivät mene päälle kuin vasta jossain 50-60 vauhdeissa.PormestariSisu kirjoitti: ↑15 Loka 2019, 18:27
Toinen typeryys on pitkien valojen automaatti. Ajelen aamuisin 30-40km/h sysipimeää hiekkatietä ja auto on sitä mieltä ettei tässä eteenpäin tarvi nähdä. Käsin pitää pitkät kytkeä. Matrixit on kyllä hyvät valaisemaan, edellisen auton xenonien kanssa ojanpenkalla olevaa peuraa ei tässä kotinurkilla nähnyt, näillä kyllä näkee. Ja sitä peuraa ja kaurista kyllä riittää
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Niin se on kaikilla muillakin merkeillä.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Rengaspainevalvontajärjestelmä ei suostu toimimaan renkaiden vaihdon jälkeen, missä vika: mittariston näyttöön rengaspainesivu, enteriä, jonka jälkeen tööttäys ja vasen etuvilkku jää palamaan. Ulos autosta ja vasempaan etukulmaan sohimaan kiinankapulan kanssa. Tööttäys hyväksynnän merkiksi ja oikea etuvilkku syttyy palamaan. Sama kuvio kuin edellisenkin nurkan kanssa. Seuraavaksi taas oikeaan takakulmaan ja siitä sitten vasempaan, minkä jälkeen tuplatööttäys onnistumisen merkiksi. Rengaspainenäyttöön tulee jokaiseen kulmaan järkevän oloiset lukemat, jotka säilyvät sellaisina ehkä 10km ajon ajan. Tuon jälkeen herja tauluun rengaspainevalvontajärjestelmästä ja keltainen vikavalo. Vain oikean takanurkan kohdalle näyttöön jää järkevän oloinen lukema näkyviin, muut näyttävät viivaa tms.
Auto on my19.5 executive farkku, vanteet ovat käytetyt J-Astran orkkisvanteet, renkaat uudet Hankookin nastat, venttiilit/anturit uudet tarvikkeet ebay:stä ja kapula täällä linkattu kiinalainen.
Auto on my19.5 executive farkku, vanteet ovat käytetyt J-Astran orkkisvanteet, renkaat uudet Hankookin nastat, venttiilit/anturit uudet tarvikkeet ebay:stä ja kapula täällä linkattu kiinalainen.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 31
- Liittynyt: 09 Touko 2019, 21:06
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Yhtä kaikki, typerältä tuntuu omaan käyttöön.Nible kirjoitti: ↑16 Loka 2019, 07:27Eikös tuo ole aika yleistä noissa automaatti pitkissä, että eivät mene päälle kuin vasta jossain 50-60 vauhdeissa.PormestariSisu kirjoitti: ↑15 Loka 2019, 18:27
Toinen typeryys on pitkien valojen automaatti. Ajelen aamuisin 30-40km/h sysipimeää hiekkatietä ja auto on sitä mieltä ettei tässä eteenpäin tarvi nähdä. Käsin pitää pitkät kytkeä. Matrixit on kyllä hyvät valaisemaan, edellisen auton xenonien kanssa ojanpenkalla olevaa peuraa ei tässä kotinurkilla nähnyt, näillä kyllä näkee. Ja sitä peuraa ja kaurista kyllä riittää
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Äkkiseltäänhän tuo kuulostaisi siltä, että sun anturit on sököt ja lakkaa lähettämästä lukemaa hetken jälkeen...Hoopi kirjoitti: ↑16 Loka 2019, 21:39 Rengaspainenäyttöön tulee jokaiseen kulmaan järkevän oloiset lukemat, jotka säilyvät sellaisina ehkä 10km ajon ajan. Tuon jälkeen herja tauluun rengaspainevalvontajärjestelmästä ja keltainen vikavalo. Vain oikean takanurkan kohdalle näyttöön jää järkevän oloinen lukema näkyviin, muut näyttävät viivaa tms.
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Auto on my19.5 executive farkku, vanteet ovat käytetyt J-Astran orkkisvanteet, renkaat uudet Hankookin nastat, venttiilit/anturit uudet tarvikkeet ebay:stä ja kapula täällä linkattu kiinalainen
Oliskohan liikaa kiinalaista tavaraa. Itsellä saksalaiset anturit ja Boschin kapula toimivat hyvin.
Oliskohan liikaa kiinalaista tavaraa. Itsellä saksalaiset anturit ja Boschin kapula toimivat hyvin.
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kiinakapula on mulla toiminut ihan luotettavasti jo kahdeksat renkaanvaihdot. Viime viikolla tosin vaati uuden pariston herätäkseen
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ebaysta saa tilattua kyllä ihan saksalaista ja Boschiakin...Opelinno kirjoitti: ↑17 Loka 2019, 08:06 Auto on my19.5 executive farkku, vanteet ovat käytetyt J-Astran orkkisvanteet, renkaat uudet Hankookin nastat, venttiilit/anturit uudet tarvikkeet ebay:stä ja kapula täällä linkattu kiinalainen
Oliskohan liikaa kiinalaista tavaraa. Itsellä saksalaiset anturit ja Boschin kapula toimivat hyvin.
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
3/4 anturista paskana. Paristo lopussa ja toimii tai ei toimi. Voi alkaa toimimaan viikonpäästä taas kunnolla tai eiJaku kirjoitti: ↑17 Loka 2019, 14:25Ebaysta saa tilattua kyllä ihan saksalaista ja Boschiakin...Opelinno kirjoitti: ↑17 Loka 2019, 08:06 Auto on my19.5 executive farkku, vanteet ovat käytetyt J-Astran orkkisvanteet, renkaat uudet Hankookin nastat, venttiilit/anturit uudet tarvikkeet ebay:stä ja kapula täällä linkattu kiinalainen
Oliskohan liikaa kiinalaista tavaraa. Itsellä saksalaiset anturit ja Boschin kapula toimivat hyvin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kesärenkaat takas alle ja 50 km lenkki, niin sittenhän se tietää, onko vika renkaissa vai jossain muussa. Niitä antureita minäkin veikkaan syyksi, kyllä kiinankapula on tehtävänsä tehnyt siinä vaiheessa kun auton mittaristo ilmoittaa että paritus onnistui.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kiitoksia kaikille ongelmaan näkemyksiään esitelleille. Joo, se lienee selvää, että kapulasta ei syy löydy, sillä se on tosiaan hommansa hoitanut, kun auto ilmoittaa onnistuneesta tapahtumasta. Antureiden kanssa tuli vähän sellainen kusen maku suuhun, sillä myynti-ilmoituksen mukaan olivat saksalaista alkuperää, saksalaisella myyjäklä, joka vieläpä toimittaa Deutsche post:lla. Kuitenkin paketti lähetettiin Singaporesta ja antureissa luki made in UK. Sen verran on jo vuosia kertynyt nettishoppailusta, että todellakin tiedän, että halvinta ei pidä ostaa, eikä nämäkään anturit sitä olleet (ilmoituksen mukaan).
Jotenkin vaan tuntuisi, että jos 3/4 on paskana, niin miksi ne lopettavat juuri samalla hetkellä toimimasta, kun kuitenkin siihen saakka ovat jotain näyttäneet..? No, samapa se, ei ne kuitenkaan ilmeisesti toimi oikein, joten taidetaan kuittailla herjaa ja katsella vikavaloa tuleva talvi.
Jotenkin vaan tuntuisi, että jos 3/4 on paskana, niin miksi ne lopettavat juuri samalla hetkellä toimimasta, kun kuitenkin siihen saakka ovat jotain näyttäneet..? No, samapa se, ei ne kuitenkaan ilmeisesti toimi oikein, joten taidetaan kuittailla herjaa ja katsella vikavaloa tuleva talvi.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ens viikolla kuitenkin jo kyllästyt vikavaloon, ajat marmoritiskille, ostat kalliit anturit ja maksat itsesi kipeäksi ylimääräisistä rengastöistä. Köyhän ei kannata ostaa halpaa!
PS. Sori, oli ihan pakko.
- caravan16v
- 'Senator'
- Viestit: 444
- Liittynyt: 19 Maalis 2005, 15:07
- Paikkakunta: jkl
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onko kukaan asentanut hansikaslokeroon valoa ja mistä helpoin ottaa virta. Yritin irrotella virtapistoketta keskikonsoolista mutta ei irtoa kovin helposti, olisko kellään vinkkiä irrotukseen.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
My 2019 BI turbossa alkaa ureasäiliö tyhjetä. Onko kellään kokemusta pitääkö säiliö laittaa aina täyteen jotta näytönlaskuri pysyy ajantasalla? Ohjekirjaa olen lueskellut mutta ihan täyteen varmuuteen en ole asiassa päässyt.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Huollossa tsekataan nyt muun huollon yhteydessä keskikonsolin näytön toimivuus. Täälläkin muistaakseni joillakin ollut ongelmia missä ei joku kohta näytöstä ota kontaktia lainkaan.