Astra F 1993 1.6 8v vikakoodi 44
Astra F 1993 1.6 8v vikakoodi 44
Morjesta!
Astra F puskee vikakoodia 44 lambdan vaihdon jälkeen. Käy todella rikkaalla.
Päästöt moninkertaiset sallittuun nähden. Polttoaineen kulutus suht normaalia, käynti ja kulku muutenkin melko normaalia. Ilmavuodot tutkittu.
Mikä neuvoksi? Joko tästä luottoratsusta nyt on luovuttava?
Jäi siis katsastus noista päästöistä kiinni.
Astra F puskee vikakoodia 44 lambdan vaihdon jälkeen. Käy todella rikkaalla.
Päästöt moninkertaiset sallittuun nähden. Polttoaineen kulutus suht normaalia, käynti ja kulku muutenkin melko normaalia. Ilmavuodot tutkittu.
Mikä neuvoksi? Joko tästä luottoratsusta nyt on luovuttava?
Jäi siis katsastus noista päästöistä kiinni.
Re: Astra F 1993 1.6 8v vikakoodi 44
Tuossa vielä tarkka kuvaus vikakoodista
44 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak)
44 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak)
Re: Astra F 1993 1.6 8v vikakoodi 44
Kiitos vastauksesta. Pakoputki ok, ei vuotoja. Luulin itsekin että käy laihalla, mutta tuo taitaa tarkoittaa juuri päinvastaista. Ainakin katsastuksessa sanoivat että käy todella rikkaalla...
Re: Astra F 1993 1.6 8v vikakoodi 44
Tarkistin uudestaan vielä nuo vikakoodit ja oli ilmestynyt muutama lisää:
71 imuilman lämpötilan tunnistin, jännite korkea
44 lambda, laiha seos
32 pa-pumpun rele, jännite korkea
22 kaasuläpän asennon tunnistin, jännite matala
13 lambda, ei jännitemuutosta
71 imuilman lämpötilan tunnistin, jännite korkea
44 lambda, laiha seos
32 pa-pumpun rele, jännite korkea
22 kaasuläpän asennon tunnistin, jännite matala
13 lambda, ei jännitemuutosta
Re: Astra F 1993 1.6 8v vikakoodi 44
Ota kuva siitä katsastuksen päästöarvojen kohdasta tai kirjoita ne lukemat tähän, sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla, niin loppuu arvailu. Todennäköisesti katsastuksessa ei tule hylättyä liian pienistä päästöarvoista... mutta olettaisin tässä olevan lambda-arvon yli 1,030. Kunhan saadaan tietoa, olemme viisaampia.
Re: Astra F 1993 1.6 8v vikakoodi 44
Päästöt kierroksilla ja tyhjäkäynnillä jotakuinkin samat:
CO% 8.00
CO2. 9.00
HC ppm 477
O2. 0.06
Lambda 75.000
71 imuilman lämpötilan tunnistin, jännite korkea
44 lambda, laiha seos
34 MAP anturi jännite matala
22 kaasuläpän asennon tunnistin, jännite matala
13 lambda, ei jännitemuutosta
CO% 8.00
CO2. 9.00
HC ppm 477
O2. 0.06
Lambda 75.000
71 imuilman lämpötilan tunnistin, jännite korkea
44 lambda, laiha seos
34 MAP anturi jännite matala
22 kaasuläpän asennon tunnistin, jännite matala
13 lambda, ei jännitemuutosta
Re: Astra F 1993 1.6 8v vikakoodi 44
On aivan sama mitä vikakoodi sanoo jos pakokaasumittaus näyttää päinvastasta. Eli toisinsanoen moottorinohjaus tulkitsee että seos on laiha ja yrittää epätoivoisesti rikastaa sitä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Astra F 1993 1.6 8v vikakoodi 44
Lämpöanturi kannattaa kokeilla vaihtaa ja puhdistaa liitin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Astra F 1993 1.6 8v vikakoodi 44
Okei,
Kiitoksia infosta!
Kiitoksia infosta!
Re: Astra F 1993 1.6 8v vikakoodi 44
Sori luin nopeasti väärin. Imuilman lämpötinnistimella ei ole suurta merkitystä seokseen. Vain 0-5% eli ei vaikuta tässä.
Mutta se moottorin lämpötunnistin kannattaa silti vihtaa ja putsata liitin. Tai jos pääset lukemaan Livedataa ja netä että lämpötunnistin antaa oikeaa tietoa, on se kunnossa
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Astra F 1993 1.6 8v vikakoodi 44
Jos vaihdoit tarvike lamdan ja vika tuli vasta sen jälkeen on vika todennäköisesti itse anturissa tai mahdollisesti sen kytkennässä.
Varsinkin jos sellainen jossa itse kytketään ohjeen mukaan johdot liittimen pinneihin on ohjeet monesti heikot.
Olen omiin romuihin vaihtanut monesti käytettyjä alkuperäisosia tarvikkeanturien/säätimien tilalle ja aina on viat poistunut.
Varsinkin jos sellainen jossa itse kytketään ohjeen mukaan johdot liittimen pinneihin on ohjeet monesti heikot.
Olen omiin romuihin vaihtanut monesti käytettyjä alkuperäisosia tarvikkeanturien/säätimien tilalle ja aina on viat poistunut.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Astra F 1993 1.6 8v vikakoodi 44
Noissa on yksijohtoinen Lamda, voiko sen kytkentää oikee ryssiä muuta kuin huonolla puristusliitoksella.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Astra F 1993 1.6 8v vikakoodi 44
Päivitystä.
Moottorin lämpöanturi vaihdettu. Päästöt edelleen perseellään. Vikakoodit 44 ja 13 jäi vielä. Tuo vilakoodi 13 oli jo ennen lambdan vaihtoa. 44 tuli lambdan vaihdon jälkeen. Eli 13 lambda ei jännitemuutosta ja tuo 44 lambda laiha seos.
Moottorin lämpöanturi vaihdettu. Päästöt edelleen perseellään. Vikakoodit 44 ja 13 jäi vielä. Tuo vilakoodi 13 oli jo ennen lambdan vaihtoa. 44 tuli lambdan vaihdon jälkeen. Eli 13 lambda ei jännitemuutosta ja tuo 44 lambda laiha seos.
Re: Astra F 1993 1.6 8v vikakoodi 44
Niin ja lambda on sellanen motonetin ready fit valmiilla liittimella.