Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
helo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Tammi 2018, 14:45

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja helo »

No siellähän se lukee vänkyränkin selitys edellisellä sivulla: "Outside temperature". Eli S4 olisi jonkilainen termostaatti ennemmin kuin tavallinen katkaisija. No, tällä ei ole mitään merkitystä käytännön kannalta. Astran SWM-boksi vastaa vakiona siitä, vetääkö se tuon pinnin maihin (= ON-signaali) vai kelluuko se (=OFF signaali). Tuohon voi väliin laittaa joka tapauksessa manuaalisen katkaisimen, eikä SWM-boksi koskaan saa tietää, että signaali ei mennyt perille. Auton järjestelmät pysyvät tyytyväisinä ja käyttäjä vielä tyytyväisempänä!
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 185
Liittynyt: 17 Helmi 2013, 12:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Missähän tuo sininen piuha ihan fyysisesti sijaitsee? Olenkohan katsonut ihan väärää kaaviota kun mielestäni liittimen x1 nastaan 3 menee harmaa johdin?
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
huppu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 40
Liittynyt: 10 Touko 2019, 08:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja huppu »

Onko porukka asentanu/asennuttanu Astraan parempaa äänentoistoa? Ite oon ollu piruntyytyväinen kun laitoin heti uuteen autoon laitteet ja samalla äänieristykset etuoviin, takakontin luukkuun ja peräkontin lattiaan.
Astra 1.4 TA 150hv OPC-line Innovation Plus leder MY19.5 8)
helo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Tammi 2018, 14:45

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja helo »

Fisherman kirjoitti: 26 Syys 2019, 20:53 Missähän tuo sininen piuha ihan fyysisesti sijaitsee? Olenkohan katsonut ihan väärää kaaviota kun mielestäni liittimen x1 nastaan 3 menee harmaa johdin?
Minä olen katsonut täältä Astran omaa asennusohjetta: http://www.ifz-berlin.de/ins_pdf/13437784_eng.pdf Siellä sivulla 20/48 on kytkentäkaavio, jossa lämmittimen liittimen X1 pinniin 3 menee sininen johdin. Tuossa Webaston omassa manuaalissa tosiaan väriksi on nimetty harmaa, mutta Astrassa ei ole Webaston geneeristä johtosarjaa vaan oma, koska systeemissä on mukana tuo mallikohtainen SVM-boksi. Sellaista ei ole tavallisessa jälkiasennettavassa Webastossa.

Sininen johto luulisi löytyvän aika helposti SVM-boksilta lähtevästä johtosarjasta. Siellä hanskalokeron takana jossain on myös 6-napainen liitin, jonka pinniin 2 tulee molemmista suunnista sininen johdin. Tämä siis kytkentäkaaviosta ja asennusohjeen kuvista katsottua, itse en ole vielä alkanut kytkentähommiin. Toivottavasti #James Bond laittaa meille kuvan kytkennästä jossain vaiheessa näytille.
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 185
Liittynyt: 17 Helmi 2013, 12:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

helo kirjoitti: 26 Syys 2019, 21:19
Fisherman kirjoitti: 26 Syys 2019, 20:53 Missähän tuo sininen piuha ihan fyysisesti sijaitsee? Olenkohan katsonut ihan väärää kaaviota kun mielestäni liittimen x1 nastaan 3 menee harmaa johdin?
Minä olen katsonut täältä Astran omaa asennusohjetta: http://www.ifz-berlin.de/ins_pdf/13437784_eng.pdf Siellä sivulla 20/48 on kytkentäkaavio, jossa lämmittimen liittimen X1 pinniin 3 menee sininen johdin. Tuossa Webaston omassa manuaalissa tosiaan väriksi on nimetty harmaa, mutta Astrassa ei ole Webaston geneeristä johtosarjaa vaan oma, koska systeemissä on mukana tuo mallikohtainen SVM-boksi. Sellaista ei ole tavallisessa jälkiasennettavassa Webastossa.

Sininen johto luulisi löytyvän aika helposti SVM-boksilta lähtevästä johtosarjasta. Siellä hanskalokeron takana jossain on myös 6-napainen liitin, jonka pinniin 2 tulee molemmista suunnista sininen johdin. Tämä siis kytkentäkaaviosta ja asennusohjeen kuvista katsottua, itse en ole vielä alkanut kytkentähommiin. Toivottavasti #James Bond laittaa meille kuvan kytkennästä jossain vaiheessa näytille.
Kiitos, nyt selkis. Huomenna kun päivä valkenee napsahtaa yksi sininen johdin poikki.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
helo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Tammi 2018, 14:45

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja helo »

Tarkoitus olisi itsekin katkaisinta alkaa sovittelemaan tuonne pikapuoliin. Voi olla, että tulee täällä myös lähdettyä liikkeelle tuolla johdon katkaisulla, kun en ihan äkkiä keksi tilannetta, jossa haluaisin Webaston pöhisemään automatiikan ohjaamana.

Muistathan varotoimet ennen jodon katkaisua, eli mieluiten akku irti tai ainakin webaston kaikki kolme sulaketta irti. Ja johtojen päihin teippaus lopuksi. Nimimerkillä yhden vanhemman auton ECUn käräyttäneenä, kun en jaksanut katkenneen piuhan korjauksen ajaksi irrottaa akkua...
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 348
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

Nyt kun aamut ja iltapäivät alkoivat hämärtymään ja auto taas pitämään jatkuvasti turhaan ajovaloja päällä, päätin tilata pienen modausosan autoon. Corsa E:n valokytkimen. Se on muuten sama kuin Astrassa, mutta siinä on OFF-asento, jolla ajovalot saa manuaalisesti pois päältä ja DRL:t takaisin päälle.

Brittifoorumin mukaan suora plug-in replacement ja toimii hyvin. Ainoat kauneusvirheet:
- Taustavaloledit on punaiset eikä valkoiset kuten Astrassa
- Korkeudensäädin toimii väärin päin (alas on ylös, ylös on alas) ja vähän eri pykälillä kuin Astrassa

Luulen kuitenkin em. asioiden olevan pienempi murhe mulle kuin turhaan palavat ajovalot. Valitettavasti mittariston ja näytön valot menee edelleen susipaskan valoisuustunnistimen mukaan, eli navin tihrustelu himmeältä näytöltä aurinkolasit päässä tulee jatkumaan tulevaisuudessakin, mutta eipähän ainakaan auto turhaan polta noita kolmenkympin ajovaopolttimoita jatkuvasti päivänvalon aikaan.

Mä en edelleenkään pääse yli siitä kuinka päin persettä toi valoisuustunnistin toimii. Tunkee ajovaloja päälle ja himmentää mittaristot parhaimmillaan kun ajat päivällä sillan alta, eikä matalassa kulmassa päin naamaa paistava aurinko riitä kytkemään valoja päivätilaan jos olet startannnut auton hämärässä (kuten vaikka puoliavoimessa katoksessa)... :banghead:

Joskus katselin motarilta kaupunkiin tullessa, kuinka edellä ajavan toyotan valot syttyi kun auto ajoi tunneliin ja sammui tullessa sieltä pois, samalla kun oma poltteli ajovaloja vielä kolme kilometriä tunnelin päättymisen jälkeen :no:
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 235
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja usvaa »

helo kirjoitti: 26 Syys 2019, 21:49 Tarkoitus olisi itsekin katkaisinta alkaa sovittelemaan tuonne pikapuoliin. Voi olla, että tulee täällä myös lähdettyä liikkeelle tuolla johdon katkaisulla, kun en ihan äkkiä keksi tilannetta, jossa haluaisin Webaston pöhisemään automatiikan ohjaamana.

Muistathan varotoimet ennen jodon katkaisua, eli mieluiten akku irti tai ainakin webaston kaikki kolme sulaketta irti. Ja johtojen päihin teippaus lopuksi. Nimimerkillä yhden vanhemman auton ECUn käräyttäneenä, kun en jaksanut katkenneen piuhan korjauksen ajaksi irrottaa akkua...
jos Astraan pystyy tuon tekemään, niin kiinnostaisi tietää, että toimiikohan sama myös insignia b:ssä..
Siinä on myös webaston nappi hansikaslokerossa. Eihän tuossa automaattikäytössä hirveästi järkeä ole näin plussakeleillä, vaikka hyvin on weba toistaiseksi toiminut. Laittakaa kuva siitä liittimestä jos kytkimen saa toimivaksi.
Avatar
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2238
Liittynyt: 30 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Jaku »

kjans kirjoitti: 27 Syys 2019, 09:41 Joskus katselin motarilta kaupunkiin tullessa, kuinka edellä ajavan toyotan valot syttyi kun auto ajoi tunneliin ja sammui tullessa sieltä pois, samalla kun oma poltteli ajovaloja vielä kolme kilometriä tunnelin päättymisen jälkeen :no:
Mä oon ollut ainakin hyvin tyytyväinen Astran valoautomatiikkaan. Ei oo tarvinnut valokatkaisijaan koskea. Sen tuolla liikenteessä huomaa että esim. Toyotat ja Hyundait ajelevat pimeässä/sateessakin päivävaloilla.
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 348
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

Jaku kirjoitti: 27 Syys 2019, 12:08 Mä oon ollut ainakin hyvin tyytyväinen Astran valoautomatiikkaan. Ei oo tarvinnut valokatkaisijaan koskea. Sen tuolla liikenteessä huomaa että esim. Toyotat ja Hyundait ajelevat pimeässä/sateessakin päivävaloilla.
Joo en tiedä onko näissä yksilö/vuosimallikohtaisia eroja koska kaikki ei hajoile tän saman paskan kanssa, ja työmatkoillakin tulee vastaan aamuisin ja iltapäivisin autoja DRL:t päällä kun oma auto ajelee tyytyväisenä ajovalojen kanssa. Brittifoorumilla tuntuu olevan saman ongelman kanssa painivia enemmänkin kun siellä on 15-sivuinen ketju omistettuna automatiikan disabloinnille ja tälle valokatkaisin-modaukselle...

Mun autossa se automatiikka on kyllä täysin järjetön, vaimon Kiassa toimii kuten pitääkin, eli hämärässä on ajovalot ja valoisalla DRL:t, mutta mun astra haluaa itsepintaisesti pitää niitä perhanan ajovaloja ihan jatkuvasti päällä silloinkin kun ei tarvisi :cry:

Se ei edes toimi mitenkään järkevästi, vaan jättää valot niiden kytkemisen jälkeen päälle vaikka valaisuolosuhteet muuten sallis jälleen DRL:t kuten nyt vaikka tunnelista poistuessa. Tän olen todentanut hyvin monta kertaa mm. ajaessa auton katoksesta pois kotona. Siellä kun starttaan niin valot tulee päälle koska on mukamas pimeä. Sitten niitä valoja ei laiteta päivämoodiin kun peruutan auton katoksesta veke ja lähden ajamaan. Jos taas sammutan auton katoksen ulkopuolella missä valot on olleet päällä ja starttaan sen uudestaa, niin se samoissa valaisuolosuhteissa käynnistyy suoraan DRL:ille. Sama homma vaikka kuinka monta kertaa motarilla, ajan autolla DRL:t päällä, tulee tunneli ja auto laittaa valot päälle, mutta ei mene takaisin päivätilaan kun tunneli loppuu. Pahimmillaan on ajettu perille saakka ajovalot päällä, joskus se räpsäyttää päivämoodin sitten päälle yhtäkkiä joskus vartin päästä. Kun auton taaas täysin samoissa valaistusolosuhteissaa starttaa sitten asioilla käynnin jälkeen parkkipaikalta niin DRL:t suoraan päällä vaikka tankille tms. on ajettu valot päällä kun 15km sitten oli tunneli :no:

Toyotien ja hynkkyjen perä pimeänä ajelua selittää se, että niissä karvalakkimalleissa ei ole (ollut) automatiikkaa vaan ajovalot pitää kääntää katkaisujasta päälle. Sen takia niitä ajelee pimeissä ja sateella ilman takavaloja kun ei kuskit tajua kytkeä valoja. Noissa missä on automatiikat niin näyttää toimivan iha hyvin mitä olen liikenteessä seuraillut. Sellaisenkin asian olen huomannut, että hämärän hiipiessä Astrat on kyllä pääsääntöisesti ensimmäisenä ajovalot päällä liikenteessä, monet muut autot ajaa paljon pimeämpään asti pelkillä DRL:illä.
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
peukalokeskellä
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 09 Elo 2018, 10:05

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

helo kirjoitti: 25 Syys 2019, 18:17
James Bond kirjoitti: 25 Syys 2019, 09:23 Mulla oli käytettynä ostetussa astra K vm-17 hansikaslokeroon laitettu kytkin länsiautossa, millä saa webaston automatiikan pois. Hansikaslokeron alla sivussa on liitin josta yhden johdon väliin(muistaakseni sininen johto) on laittettu keinukatkaisija (laitan kuvan ku ehdin).
Heureka!
Tätä on odotettu vuositolkulla, että joku tämän asian ratkaisee! Kiitos sinulle #James Bond että jaoit tämän tiedon! En voi uskoa, että ratkaisu on näin elegantti!

Tutkin nimittäin Thermo Top EVO:n Worksop manuaalia (https://www.butlertechnik.com/downloads ... manual.pdf) ja Astra K:n Webaston asennusohjetta. Sininen piuha, joka menee itse lämmittimen liittimen X1 nastaan 3, on Workshop manuaalin mukaan "Low active auxiliary heating request". Edelleen on selitetty, että "open or no signal or U > 6 V = OFF". Eli tämä signaali ei edes vaikuta "normaaliin" seisontalämmitystoiminnallisuuteen, ainoastaan ajonaikaiseen automaattilämmitykseen. Sinisen piuhan väliin laitettu katkaisija voi olla huoletta OFF-asennossa, ja silti Webastoa voi käyttää normaalisti seisontalämmitykseen. Laiska ihminen voisi jopa sivuleikkureilla vetää tuon piuhan poikki ja jatkaa onnellisena elämäänsä.

Harvoin tulee näin hyvä mieli jostain oivalluksesta! Pitääpä laittaa infoa myös tuonna Astra K Webasto -ketjuun.
Toimiiko tämä "kytkin sinisen piuhan väliin" asennus myös Astra J mallissa, jossa on sama ajonaikainen automaatio Webaston kanssa. Meillä on ihan viimeisiä J-malleja vm -16.
Opel Astra Sports Tourer 1.4T (2016.5)
James Bond
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 06 Helmi 2014, 10:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja James Bond »

Mulla olisi muutama kuva mistä löytyy liitin, jotta voi webaston automatiikan ottaa pois käytöstä. Mutta en osaa laittaa kuvia tänne. Voisko joku laittaa vaikka yv:nä sähköpostiosoitteen mihin voin ne lähettää ja joku viisaampi laittaa ne kuvat tänne jakoon?? Ja se oli sininen johto....
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1345
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

kjans kirjoitti: 27 Syys 2019, 13:05
Jaku kirjoitti: 27 Syys 2019, 12:08 Mä oon ollut ainakin hyvin tyytyväinen Astran valoautomatiikkaan. Ei oo tarvinnut valokatkaisijaan koskea. Sen tuolla liikenteessä huomaa että esim. Toyotat ja Hyundait ajelevat pimeässä/sateessakin päivävaloilla.
Joo en tiedä onko näissä yksilö/vuosimallikohtaisia eroja koska kaikki ei hajoile tän saman paskan kanssa, ja työmatkoillakin tulee vastaan aamuisin ja iltapäivisin autoja DRL:t päällä kun oma auto ajelee tyytyväisenä ajovalojen kanssa. Brittifoorumilla tuntuu olevan saman ongelman kanssa painivia enemmänkin kun siellä on 15-sivuinen ketju omistettuna automatiikan disabloinnille ja tälle valokatkaisin-modaukselle...

Mun autossa se automatiikka on kyllä täysin järjetön, vaimon Kiassa toimii kuten pitääkin, eli hämärässä on ajovalot ja valoisalla DRL:t, mutta mun astra haluaa itsepintaisesti pitää niitä perhanan ajovaloja ihan jatkuvasti päällä silloinkin kun ei tarvisi :cry:

Se ei edes toimi mitenkään järkevästi, vaan jättää valot niiden kytkemisen jälkeen päälle vaikka valaisuolosuhteet muuten sallis jälleen DRL:t kuten nyt vaikka tunnelista poistuessa. Tän olen todentanut hyvin monta kertaa mm. ajaessa auton katoksesta pois kotona. Siellä kun starttaan niin valot tulee päälle koska on mukamas pimeä. Sitten niitä valoja ei laiteta päivämoodiin kun peruutan auton katoksesta veke ja lähden ajamaan. Jos taas sammutan auton katoksen ulkopuolella missä valot on olleet päällä ja starttaan sen uudestaa, niin se samoissa valaisuolosuhteissa käynnistyy suoraan DRL:ille. Sama homma vaikka kuinka monta kertaa motarilla, ajan autolla DRL:t päällä, tulee tunneli ja auto laittaa valot päälle, mutta ei mene takaisin päivätilaan kun tunneli loppuu. Pahimmillaan on ajettu perille saakka ajovalot päällä, joskus se räpsäyttää päivämoodin sitten päälle yhtäkkiä joskus vartin päästä. Kun auton taaas täysin samoissa valaistusolosuhteissaa starttaa sitten asioilla käynnin jälkeen parkkipaikalta niin DRL:t suoraan päällä vaikka tankille tms. on ajettu valot päällä kun 15km sitten oli tunneli :no:

Toyotien ja hynkkyjen perä pimeänä ajelua selittää se, että niissä karvalakkimalleissa ei ole (ollut) automatiikkaa vaan ajovalot pitää kääntää katkaisujasta päälle. Sen takia niitä ajelee pimeissä ja sateella ilman takavaloja kun ei kuskit tajua kytkeä valoja. Noissa missä on automatiikat niin näyttää toimivan iha hyvin mitä olen liikenteessä seuraillut. Sellaisenkin asian olen huomannut, että hämärän hiipiessä Astrat on kyllä pääsääntöisesti ensimmäisenä ajovalot päällä liikenteessä, monet muut autot ajaa paljon pimeämpään asti pelkillä DRL:illä.
Auton kun käynnistää katoksessa, niin valot syttyvät ja yleensä sammuvat kun auton on katoksesta peruuttanut pois. Ainoa tuo sininen pilvetön taivas, joka on tuosta tunnistimesta johtuva ominaisuus. Eli jos se korjataan, niin samalla valot syttyisivät paljon hämärämässä kuin nyt.

Tunnelitunnistin ei ole toiminut J eikä tässä K astrassa ainakaan noissa vt 7:n tunneleissa. Tunnelin alkupäässä liian kirkas valaistus ja valot syttyvät vasta tunnelin loppupäässä, jossa ei valoja katossa käytännössä päällä ollenkaan. Sammuvat kyllä aika nopeasti sitten tunnelin jälkeen. Sitten jos kaupungissa ajaa esim. parkkihalliin, niin valot syttyvät heti kun keula katon alla. Sama kun ajaa auton katokseen, niin tuulilasin etureuna kun on katon alla, syttyvät valot. Paitsi erittäin aurinkoisena kesäiltapäivänä, kun auringon valo kantaa katoksen takaseinään asti. Tosin noissakin tilanteissa sytyttää käynnistyksen yhteydessä valot.

Tuossa yksi päivä ajelin jonkun Kian perässä ja siinä näytti joku automatiikka olevan, kun takavalot paloivat, eivät palaneet, paloivat. Astra meni kokoajan päivävaloilla. Päivä ei ollut mikään kovin kirkas, eli taidettiin olla juuri sillä rajalla että tuo kian automatiikka sytytti/sammutti valoja vähän väliä.

Suht hyvin tuo automatiikka on pelannut. Tosin viime talvena pidin pari kuukautta pimeimpään aikaan valokatkaisijan kokoajan ajovalot asennossa, kun todennäköisesti löytyi aina joku syy että takanakin valot olisi päällä. Tosin aika harvassa on ollut muutenkaan joulu-tammikuussa että astroissa olisi vaan päivävalot ollut päällä. Joskus helmikuun lopulla alkaa sitten päivällä riittää valo, että astra valot sammuttaa.

Ja jos valot palavat turhaan niin palakoon. Ei siellä keulalla oikein noita vaihdettavia valoja muutenkaan ole kuin sumuvalot ja niillä ei tee mitään.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 185
Liittynyt: 17 Helmi 2013, 12:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

James Bond kirjoitti: 27 Syys 2019, 15:40 Mulla olisi muutama kuva mistä löytyy liitin, jotta voi webaston automatiikan ottaa pois käytöstä. Mutta en osaa laittaa kuvia tänne. Voisko joku laittaa vaikka yv:nä sähköpostiosoitteen mihin voin ne lähettää ja joku viisaampi laittaa ne kuvat tänne jakoon?? Ja se oli sininen johto....
Laitoin yv:n
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 185
Liittynyt: 17 Helmi 2013, 12:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

James Bondin kuvat
Kuvat suurenee klikkaamalla
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Vastaa Viestiin