Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Työmatkaa on nyt se 20min suuntaansa, astrassakin pakkasilla annoin töhistä webaston sen 40min 2x päivässä, ylläpitolaturi oli siinäkin ja ei 3v mitään ongelmaa, kesä aikaan joka kuukausi pyöräytin webastoo 45min kelistä riippumatta. Näin aion jatkossakin toimia, säästyy paljolta ja laturinkin insigniaan laitoin, tarvii sitä akkuakaan ostaa joka syksy
Insignia Hatchback A20DTE
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kiitos tiedosta, tämä olisi tosiaan hyvä tietää tilatessa. Pitäisi kyllä olla vakiona tuo kytkin, kuten monessa muussa onkin, eikä pakkoautomatiikkaa. Tuo polttoainetoiminen lämmitin oli jossakin välissä kampanjassa suurin piirtein lohko + sisälämppärin hintainen, joten "ei ollut mitään järkeä jättää sitä ottamatta". No tuli kokeiltua, ei sovi omiin tarpeisiin tällä automatiikalla. Jos täytyy lähteä ulkosalta ja ajaa pidempää matkaa niin toki ehdoton varuste.1,2sorsa kirjoitti: ↑21 Syys 2019, 13:25Tuo lisävaruste on noin 1000e halvempi tilata tehtaalta mitä asennuttaa. Joten tilaa uusikin auto sillä mutta tilaa varustelu jossa tehdään lämpötunnistimelle huijauskytkin että saa kesäajaksi kytkettyä pois.JPopeli kirjoitti: ↑21 Syys 2019, 11:54 1.2sorsa tähän jo taisi vastatakin. En kysellyt enempää vaan päätin että seuraaviin autoihini ei tule automaattista polttoainetoimista lämmitintä ellei voi itse päättää milloin sitä tarvii ja milloin ei. Ja olen ollut siinä luulossa että polttoainetoimisen lämmittimen lyhytaikainen pakkokäyttö ei tee hyvää lämmittimelle eikä akulle.
Itsellä on 1200e maksanut eberi ilman sisätilanlämmitystä. Itse asentaen meni 10h aikaa.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mielipiteitä saa olla ja omasta mielestä myös pitäisi, koska kyse on niin yksinkertaisesta ohjelmoinnista. Laite on toki tehty käyttöön, mutta aivan turhaan se lähtee talvella esim. kauppareissuilla huutamaan joka siirtymän välissä. Kyllä itselleni riittää, että auto ennen lähtöä lämmitetään ja sitten kun sillä ajelee tuolla siirtymiä, niin ei sen webaston tarvitse koko ajan huutaa jokaisen uudelleen käynnistyksen jälkeen, koska kone on kyllä jo riittävän lämmin. Eihän se siitä välttämättä tukkeudu/hajoa, jos sitä muuten käyttää riittävästi, mutta täysin turhaan se siellä enää tuossa välissä lämmittelee. Jos sitten tuntuu, että lämpöä tarvitaan lisää, niin laittaa sitten itse napista päälle. Mutta oli se vaan niin hölmöä ajella Astralla, kun moottorin lämmöt olivat laskeneet marginaalisesti, niin automatiikka käynnisti webaston pariksi minuutiksi, että saatiin lämmöt tappiin
Nykyisestä menopelistä nappasin heti valikosta automaattisen käynnistyksen pois, enkä päälle laita. Mutta kuten sanottu, mielipiteitä saa olla
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Juuri tuota tarkoitin,eli Webaston käyttö VAIN tarvittaessaSportsT_Innovation kirjoitti: ↑23 Syys 2019, 13:30Mielipiteitä saa olla ja omasta mielestä myös pitäisi, koska kyse on niin yksinkertaisesta ohjelmoinnista. Laite on toki tehty käyttöön, mutta aivan turhaan se lähtee talvella esim. kauppareissuilla huutamaan joka siirtymän välissä. Kyllä itselleni riittää, että auto ennen lähtöä lämmitetään ja sitten kun sillä ajelee tuolla siirtymiä, niin ei sen webaston tarvitse koko ajan huutaa jokaisen uudelleen käynnistyksen jälkeen, koska kone on kyllä jo riittävän lämmin. Eihän se siitä välttämättä tukkeudu/hajoa, jos sitä muuten käyttää riittävästi, mutta täysin turhaan se siellä enää tuossa välissä lämmittelee. Jos sitten tuntuu, että lämpöä tarvitaan lisää, niin laittaa sitten itse napista päälle. Mutta oli se vaan niin hölmöä ajella Astralla, kun moottorin lämmöt olivat laskeneet marginaalisesti, niin automatiikka käynnisti webaston pariksi minuutiksi, että saatiin lämmöt tappiin
Nykyisestä menopelistä nappasin heti valikosta automaattisen käynnistyksen pois, enkä päälle laita. Mutta kuten sanottu, mielipiteitä saa olla
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13543
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nimenomaan automaatin poiskytkentä tarvittaessa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tämä minuakin harmittaa, että vaihtokytkin vaikka hanskalokeroon ja muutama rivi koodia siihen ohjainpurkkiin, niin homma olisi sillä kunnossa. Kustannukset autotehtaalle käytännössä nolla. Amatöörikin tuohon pystyisi, mutta eihän sen purkin koodiin käyttäjä pääse käsiksi. Sen takia pitää näitä brutaaleja keinoja harkita. Tai antaa Webaston pöhistä omia aikojaan.SportsT_Innovation kirjoitti: ↑23 Syys 2019, 13:30 Mielipiteitä saa olla ja omasta mielestä myös pitäisi, koska kyse on niin yksinkertaisesta ohjelmoinnista.
Opelin markkinat ovat niin pienet täällä pohjoisessa, että ei ne laita tikkua ristiin vaikka Suomen maahantuoja näitä toiveita sinne huutelisikin. Joku Skoda tai VW on vähän eri asia, tuotekehitysbudjetitkin lasketaan siellä miljardeissa. Sitäpaitsi kyseisessä konsernissahan nämä Webastot ohjauksineen ei ole mistään geneerisistä osista kyhättyjä ja ohjaus on integroitu auton järjestelmiin. Siitä on omat hyötynä, mutta ongelmien ilmaantuessa myös haittansa. Jotkin lämmitinversiot takavuosina olivat aika kurjassa maineessa.
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13543
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ainakin a insigniassa on kytkin hanskalokerossa niin ettei vain näissäkin olisi?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Se kytkin on vain sitä varten että siitä saa esilämmityksen päälle, jos ei viitsi käyttää kauko-ohjainta. Ei on/off-kytkin.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
No niin.
Nyt on automaatti (perinteinen) alkanut satunnaisesti ilmoittelemaan pysäytettäessä, että "vaihde ei ole P asennossa, vaikka on.
Konetta käyntiin ja kepin hämmentämistä, niin löytää P asennon.
Onko kotikonsteja korjaukseen?
Nyt on automaatti (perinteinen) alkanut satunnaisesti ilmoittelemaan pysäytettäessä, että "vaihde ei ole P asennossa, vaikka on.
Konetta käyntiin ja kepin hämmentämistä, niin löytää P asennon.
Onko kotikonsteja korjaukseen?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kyllä siitä napista saa lämmityksen myös pois. Jos lämmitin ajon aikana käynnistyy, niin kerran napista painamalla valo vilkkuu. Toisella painalluksella lämmitin (ja valo) sammuu, eikä enää käynnisty saman ajon aikana.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13543
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Joo mutta joka kerta joutuu painamaan kun auton käynnistää
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 12
- Liittynyt: 06 Helmi 2014, 10:50
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla oli käytettynä ostetussa astra K vm-17 hansikaslokeroon laitettu kytkin länsiautossa, millä saa webaston automatiikan pois. Hansikaslokeron alla sivussa on liitin josta yhden johdon väliin(muistaakseni sininen johto) on laittettu keinukatkaisija (laitan kuvan ku ehdin). Tuttavan astraan tein saman toimenpiteen ja siirsin hansikaslokerosta napin millä saa webaston sammutettua ja päälle ratin viereen. Samalla laitoin gsm-ohjaimen. Hyvät ohjeet ja kuvat gsm ohjaimen asennukseen ja webasto päälle/pois napin siirtoon: http://www.j-pk.net/tekniikka/webasto/. Kännykällä tai webaston kaukosäätimellä webasto päälle ja ajon aikana olen napista sammuttanut kun moottorin lämmöt on puolessa välissä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Se puoliväli saavutetaan siinä vaiheessa, kun veden lämmöt on 70 astetta ja se on edelleenkin siinä 90 asteen kohdalla kun kone on normilämmöissä eli reilun 100 asteen yläpuolella.James Bond kirjoitti: ↑25 Syys 2019, 09:23 Kännykällä tai webaston kaukosäätimellä webasto päälle ja ajon aikana olen napista sammuttanut kun moottorin lämmöt on puolessa välissä.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Heureka!James Bond kirjoitti: ↑25 Syys 2019, 09:23 Mulla oli käytettynä ostetussa astra K vm-17 hansikaslokeroon laitettu kytkin länsiautossa, millä saa webaston automatiikan pois. Hansikaslokeron alla sivussa on liitin josta yhden johdon väliin(muistaakseni sininen johto) on laittettu keinukatkaisija (laitan kuvan ku ehdin).
Tätä on odotettu vuositolkulla, että joku tämän asian ratkaisee! Kiitos sinulle #James Bond että jaoit tämän tiedon! En voi uskoa, että ratkaisu on näin elegantti!
Tutkin nimittäin Thermo Top EVO:n Worksop manuaalia (https://www.butlertechnik.com/downloads ... manual.pdf) ja Astra K:n Webaston asennusohjetta. Sininen piuha, joka menee itse lämmittimen liittimen X1 nastaan 3, on Workshop manuaalin mukaan "Low active auxiliary heating request". Edelleen on selitetty, että "open or no signal or U > 6 V = OFF". Eli tämä signaali ei edes vaikuta "normaaliin" seisontalämmitystoiminnallisuuteen, ainoastaan ajonaikaiseen automaattilämmitykseen. Sinisen piuhan väliin laitettu katkaisija voi olla huoletta OFF-asennossa, ja silti Webastoa voi käyttää normaalisti seisontalämmitykseen. Laiska ihminen voisi jopa sivuleikkureilla vetää tuon piuhan poikki ja jatkaa onnellisena elämäänsä.
Harvoin tulee näin hyvä mieli jostain oivalluksesta! Pitääpä laittaa infoa myös tuonna Astra K Webasto -ketjuun.
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ja vielä lisäyksenä edelliseen: Linkin pdf:n sivulla 36 esitetyssä kytkentäkaaviossa (Fig. 701) on jopa piirretty tämä katkaisin "S4" optiona. Sitä en tosin tiedä, mitä se katkaisimen viereen piirretty kreikkalainen vänkyrä symboloi. Osaako kukaan elektroniikkaa paremmin osaava valaista tuota?
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5