Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Sisusta uusittu
Viikonloppuna tuli hiottua ulkoa kahvan alukset, sen verta pisti naarmut silmään, että oli hinkattava pois nopeaan fareclalla vain. Samalla tuli nuo afl lamput värjättyä GTS mallin lamppuja vastaaviksi, ja samalla hieman pyyhkäistyä laseista pahimpia hapettumia pois. Täytyy vielä lakka/ kalvo laittaa päälle, että pysyy hyvänä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa.
Autolla on pääosin vain ajettu työajoa, Maski tuli vaihdettua, samalla tilattua Bilstein b4 eteen ja voktlandin jouset ja kääntölaakerit alko sen verta rutina ja pauke vituttamaan sanoo kuka mitä tahansa, mutta ei se tuo FK alusta ollut häävi, millään osa-alueella. Toivottavasti nyt tulis himppasen ajomukavuutta lisää. Ainoastaan korkeus oli plussa tuolla "säädettävällä" (jumiutuneella) alustalla. Viimeinen niitti oli vuotava kuskin etutolppa. Jossain vaiheessa pitäis alkaa suunnitella etuputken vaihtoa, jousosta on verkko jo melkein irti. Mutta ei vielä vuoda.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt
Yksi vika korjattu, useampi tilalla.
Nyt auto heittää jakarin tauluun, eikä ahda. Toisinaan saattaa työmatkan toimia hyvin, kotiin lähtiessä ei. Mankkuvenat vaihdettu ristiin, ei vaikutusta. Täytyy käyttää piuhan päässä, niin näkee, että montako sataa euroa tällä kertaa menee
No, eilen aamulla töihin lähtiessä kuului vain naks, ja akku tyhjä. Johonkin hukkaa ~0,7A jatkuvalla syötöllä. Auto selkeästi protestoi kun olisi muutto edessä, ja työmatka pitenee 65 kilometriin/suunta. Täytyy etsiä vanhempi Corolla, vaikka enemmän ajettuna, ei ainakaan pelota ajaa työmatkaa, että millon leviää
Edit: akku ladattu yöllä, heitetty noukalle. Työmatkan jälkeen auto seisoi ovet lukossa paikallaan jonkun tovin ja virran kulutus oli enää 0.05A.(sama tulos kolmen tunnin jälkeen) voiskohan siellä olla väylään jäänyt eloa, niin vienyt enempi. Täytyy päivän mittaan seurata tilannetta.
Jahka nämä on korjattu, niin tästä jollekulle monella eurolla rassattu Vectra, voidaan vaihtaa ihan tavalliseen autoon, jota ei ole madallettu, vapari, ilman mitään ylimääräistä. Ja väliäkin tarvittaessa voin maksaa
Onko veikkauksia mitä seuraavaksi hajoaa? Laitetaanko arvuuttelu pystyyn
-jakopää?
-kaksoismassapyörä?
-tehostimen pumppu?
-hammastanko?
-cim?
Nyt auto heittää jakarin tauluun, eikä ahda. Toisinaan saattaa työmatkan toimia hyvin, kotiin lähtiessä ei. Mankkuvenat vaihdettu ristiin, ei vaikutusta. Täytyy käyttää piuhan päässä, niin näkee, että montako sataa euroa tällä kertaa menee
No, eilen aamulla töihin lähtiessä kuului vain naks, ja akku tyhjä. Johonkin hukkaa ~0,7A jatkuvalla syötöllä. Auto selkeästi protestoi kun olisi muutto edessä, ja työmatka pitenee 65 kilometriin/suunta. Täytyy etsiä vanhempi Corolla, vaikka enemmän ajettuna, ei ainakaan pelota ajaa työmatkaa, että millon leviää
Edit: akku ladattu yöllä, heitetty noukalle. Työmatkan jälkeen auto seisoi ovet lukossa paikallaan jonkun tovin ja virran kulutus oli enää 0.05A.(sama tulos kolmen tunnin jälkeen) voiskohan siellä olla väylään jäänyt eloa, niin vienyt enempi. Täytyy päivän mittaan seurata tilannetta.
Jahka nämä on korjattu, niin tästä jollekulle monella eurolla rassattu Vectra, voidaan vaihtaa ihan tavalliseen autoon, jota ei ole madallettu, vapari, ilman mitään ylimääräistä. Ja väliäkin tarvittaessa voin maksaa
Onko veikkauksia mitä seuraavaksi hajoaa? Laitetaanko arvuuttelu pystyyn
-jakopää?
-kaksoismassapyörä?
-tehostimen pumppu?
-hammastanko?
-cim?
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt
Hyviä vaihtoehtoja kaikki nuo Ooppeli kun on
Vesipumpun voisi kyllä laittaa tuohon listaan myös.
Vesipumpun voisi kyllä laittaa tuohon listaan myös.
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt
Totta! Se unohtui!
Akku oli loppuviimein ainakin aivan sippi. Startatessa jännite laski kymmeneen volttiin, ja naks. Ja oli ennen sitä tosiaan yön laturissa. Pari min Virrat päällä eikä enää startti pyörinyt. Nyt exide nokalla.
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa
Itse itseäni lainaten. Et oo antanu sille hellyyttä tarpeeksi ku alkanu kiukuttelee
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa
Parhaani oon yrittänyt, mutta ei tunnu kelpaavan
P1681 koodia se pukkaa saa nähdä selviääkö kaasuläppäkotelolla, vai uusitaanko koko ecu
Itseasiassa, auto joskus keväällä heitti kerran jakarin tauluun, ja ilmoitti jonkun koodin viitaten kaasuläppään. Onko näissä läppäkoteloa mahdollista elvytellä, vai onko etsittävä jostain ehjä käytetty testiin?
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt
multa löytyy läppäkotelo jos tarvetta.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt
Näyttää siltä, että läppäkotelon vaihdolla menohalut palasivat takaisin. Kiitokset kotelosta jartsalle!
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt
hyvä homma
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt
Minkälaiset piuhoitukset vedit oviin? Meneekö alkuperäisen liittimen läpi poraamalla vai vaatiiko uudet reiät kokonaan?
1,5mm2 ja 2,5mm2 olisi tarkoitus pujotella läpi.
1,5mm2 ja 2,5mm2 olisi tarkoitus pujotella läpi.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt
Menopelillä on taas vaan ajeltu, putki uusittu katilta taakse. Etuputki "Fenno", siitä eteenpäin joku ei niin kaksinen putki. Istuu "ihan hyvin" mutta liitokset enempi vähempi väljät, kempillä pöntöt Y-haaraan kiinni, että ei vuoda. Taashan se nähtiin, olisi pitänyt vaan olla nuukailematta.
Tämä voisi ehkä olla kaupan, tai vaihtua järkevämpään autoon. pienempikoneiseen / diisseliin, työmatka kun
tosiaan pitenee 130 kilometria/päivä..
Tämä voisi ehkä olla kaupan, tai vaihtua järkevämpään autoon. pienempikoneiseen / diisseliin, työmatka kun
tosiaan pitenee 130 kilometria/päivä..
2,5mm2 piuhat mideille oviin. Reiät porasin liittimiin, saa tehtyä sellaasen reiän, jotta menee vielä 1,5 piussi oveen. Nyt jos tekisin, niin en porailisi mitäön reikiä, vaan laittaisin liittimiin uudet pinnit.
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt
Vectralla on työmatkaa tullut ajeltua. Tammikuussa tuli bumerangi vaihdettua taakse, huhtikuussa napsahti lasi halki. Muuten on ollut huoletonta ajoa
Vectra pääsee köyttöauton virasta toistaiseksi lepäämään, liian vähillä vioilla ajettu koko tämä vuosi, niin ostin pösön talviajoon
Onhan mittariin kertynyt tässä 3v yhteisen matkan aikana jo n. 75tkm. Talven tai kevään aikana tarkoitus maalata puskurit uudelleen, kuskin lokasuoja sekä kuskin puolelta takakaaren reuna, kun ikävästi maalia lohkeillut. Ehkä jätän opc lipan puskurista ja diffun tällä erää irti. Jokseenkin tylsäksi käynyt tuo perä noilla osilla.
Ajatuksissa nostaa myös kone nokalta, uusia jakopää, vp ja kytkin. Joskus olin kuulevinani pientä naputusta vp suunnilta, kun kuskin pyörän viereen kyykistyi.
Onko näihin mitään järkevää bolt on pakettia olemassa, ilmeisesti 1,8T Saabin kova vauhtipyörä käy, mites asetelma ja levy?
Jakopäätä ei varmaan kannata edes tarvikkeena ajatella, sen verta edukas neobrosin kautta katseltuna.
Vectra pääsee köyttöauton virasta toistaiseksi lepäämään, liian vähillä vioilla ajettu koko tämä vuosi, niin ostin pösön talviajoon
Onhan mittariin kertynyt tässä 3v yhteisen matkan aikana jo n. 75tkm. Talven tai kevään aikana tarkoitus maalata puskurit uudelleen, kuskin lokasuoja sekä kuskin puolelta takakaaren reuna, kun ikävästi maalia lohkeillut. Ehkä jätän opc lipan puskurista ja diffun tällä erää irti. Jokseenkin tylsäksi käynyt tuo perä noilla osilla.
Ajatuksissa nostaa myös kone nokalta, uusia jakopää, vp ja kytkin. Joskus olin kuulevinani pientä naputusta vp suunnilta, kun kuskin pyörän viereen kyykistyi.
Onko näihin mitään järkevää bolt on pakettia olemassa, ilmeisesti 1,8T Saabin kova vauhtipyörä käy, mites asetelma ja levy?
Jakopäätä ei varmaan kannata edes tarvikkeena ajatella, sen verta edukas neobrosin kautta katseltuna.