Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Juha2U
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 117
Liittynyt: 20 Kesä 2018, 11:42

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Juha2U »

Johnny kirjoitti: 18 Heinä 2019, 12:16 210€ oli eka öljynvaihtohuolto Rinta-Joupilla. Ekojen 12tkm aikana ei mitään ihmeitä ole ollut, joskus käynnistettäessä saattaa herjata törmäystunnistinsysteemiä mutta ei niistäkään ollut mitään vikakoodeja jäänyt muistiin.
Aika arvokas jos oli vain öljynvaihto. Merkkiliikkeen huollosta Tampereella sai 140€ ja pikkuhuoltamoilta reilulla satasella.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1345
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

Johnny kirjoitti: 18 Heinä 2019, 12:16 210€ oli eka öljynvaihtohuolto Rinta-Joupilla. Ekojen 12tkm aikana ei mitään ihmeitä ole ollut, joskus käynnistettäessä saattaa herjata törmäystunnistinsysteemiä mutta ei niistäkään ollut mitään vikakoodeja jäänyt muistiin.
Hinnat nousseet, kun vuosi sitten oli alle 200€
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Jamisanteri
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 19 Heinä 2019, 08:41

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Jamisanteri »

Hei,

Onko kukaan vaihtanut itse akkua astraan? Jos on niin tarvitseeko koodata avaimia ja onko jotain jippoa?

Mulla jäi autosta valot päälle (ei muistaakseni pitäis silti olla mahdollista) ja akku meni tyhjäksi. Auto lähtee kaapelilla käyntiin ja mittarin mukaan akku alkaa lataamaan. Kuitenkin parin tunnin ajon jälkeen sammutin eikä akusssa ollut enää tarpeeksi virtaa että olisi jaksanut lähteä käyntiin.
Aika nopeasti on akku kulunut kun alle 38k mittarissa
Tomsteri
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 03 Touko 2016, 18:28

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Tomsteri »

Kuulostaa melko kalliilta noi öljyjen vaihdot. Käytin väliöljynvaihdossa paikallisella pajalla, sain itse viedä dexokset ja filtterin. Hintaa vaihdolle tuli 60€, eli käytännössä karvan alta 90€ kokonaiskustannus kun hain motonetistä öljyt ja filtterin. Pidemmän päälle säästää melko pitkän pennin kun kaks kertaa tulee vaihdettua öljyt vuoteen 25 k:n ajomäärällä.
Avatar
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2238
Liittynyt: 30 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Tomsteri kirjoitti: 19 Heinä 2019, 12:07 Kuulostaa melko kalliilta noi öljyjen vaihdot. Käytin väliöljynvaihdossa paikallisella pajalla, sain itse viedä dexokset ja filtterin. Hintaa vaihdolle tuli 60€, eli käytännössä karvan alta 90€ kokonaiskustannus kun hain motonetistä öljyt ja filtterin. Pidemmän päälle säästää melko pitkän pennin kun kaks kertaa tulee vaihdettua öljyt vuoteen 25 k:n ajomäärällä.
Täälläpäin Rintajoupilla öljynvaihto oli alle satkun kaikkineen.
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Jape76
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 219
Liittynyt: 13 Helmi 2013, 13:07

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Jape76 »

Tomsteri kirjoitti: 19 Heinä 2019, 12:07 Kuulostaa melko kalliilta noi öljyjen vaihdot. Käytin väliöljynvaihdossa paikallisella pajalla, sain itse viedä dexokset ja filtterin. Hintaa vaihdolle tuli 60€, eli käytännössä karvan alta 90€ kokonaiskustannus kun hain motonetistä öljyt ja filtterin. Pidemmän päälle säästää melko pitkän pennin kun kaks kertaa tulee vaihdettua öljyt vuoteen 25 k:n ajomäärällä.
Minkä helkkarin takia vaihdatat öljyt kaks kertaa vuoteen, kun se ei ajokilometreilläsi ole valmistajankaan suositus? Jos siis haluat säästellä huoltokuluissa, kuten kommenttisi perusteella oletan.

Et muuten kokemukseni perusteella saa euroakaan kovempaa hintaa autostasi, vaikka vaihtaisit öljyt tonnin välein vs. huolto-ohjelman mukaisesti. Itse olen tämän jokusen kerran todennut ja muualta kuullut. Jos liikkeeseen viet vaihdokkisi, niin papereista katsotaan huoltojen osalta korkeintaan ohjelman mukaiset huollot. Aina ei viitsitä avata edes koko huoltokorjaa.

Tuo jatkuva öljyjen vaihtaminen ja sillä paremman elämän saaminen perustuu joihinkin vanhoihin uskomuksiin. Alle 300 tkm ajomäärässä nillä ei ole mitään merkitystä vs. norm. huolto-ohjelma. Toki jos autonsa meinaa oikeasti säästää isältä pojalle, niin ehkä sitten, mutta kuka tänä päivänä näin ajattelee? Edes Astra K ei ole niin hyvä auto, että tuo kannattaisi toteuttaa.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

Jape76 kirjoitti: 20 Heinä 2019, 01:49 Toki jos autonsa meinaa oikeasti säästää isältä pojalle, niin ehkä sitten, mutta kuka tänä päivänä näin ajattelee? Edes Astra K ei ole niin hyvä auto, että tuo kannattaisi toteuttaa.
Miksi kukaan vihaisi omaa poikaansa niin paljoa että antaisi Astran :D
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Jamisanteri kirjoitti: 19 Heinä 2019, 08:45 Hei,

Onko kukaan vaihtanut itse akkua astraan? Jos on niin tarvitseeko koodata avaimia ja onko jotain jippoa?

Mulla jäi autosta valot päälle (ei muistaakseni pitäis silti olla mahdollista) ja akku meni tyhjäksi. Auto lähtee kaapelilla käyntiin ja mittarin mukaan akku alkaa lataamaan. Kuitenkin parin tunnin ajon jälkeen sammutin eikä akusssa ollut enää tarpeeksi virtaa että olisi jaksanut lähteä käyntiin.
Aika nopeasti on akku kulunut kun alle 38k mittarissa
No jos se oikeasti kävi jo ihan tyhjänä, niin sittenhän sä jo tiedät, miten lukitus, radio, yms. käyttäytyivät? Varman päälle jos haluat pelata, otat kolmannesta pikkuakusta (tai 12 V / 10 A virtalähteestä) ohuilla piuhoilla ja tukevilla liittimillä virrat sinne akkukenkiin siksi ajaksi, kun vaihdat varsinaisen akun.

Kyllähän kaikissa autoissa saa jäämään ainakin parkit päälle - olishan se muuten melkonen liikenneturvallisuusriski maantien pientareelle jätettynä. Astrassa saa jäämään ihan täydet ajovalotkin päälle, kun sammutuksen (ja oven avauksen?) jälkeen kääntää valokytkimen "yöasentoon".

Akun kulumiseen ei vaikuta niinkään kilometrit, vaan ikä ja käyttötavat. Jos olet koko viime talven ajellut lyhyttä matkaa, on akku joutunut jo silloin koville ja ollut oikeasti koko kesän "lähes vainaa". Tuo yksi unohdus nyt sitten oli vaan se lopullinen niitti. Toisaalta, vaikka kuinka olisit pitänyt akun tähän asti hyvässä latingissa, niin kyllä yksikin tuollainen totaalinen syväpurkaus tekee akulle huonoa, varsinkin jos ikääkin on jo yli 3 vuotta.

Skodassa on kuulemma sellainen ominaisuus, että purkaa hyvänkin akun tyhjäksi ihan kesäkeleilläkin, jos auto seisoo käyttämättömänä yli 3 viikkoa. Kyllähän nuo takaluukun liiketunnistimet yms. langattoman avaimen radiosysteemit kuluttaa lepotilassakin virtaa.

Jape76 kirjoitti: 20 Heinä 2019, 01:49 Minkä helkkarin takia vaihdatat öljyt kaks kertaa vuoteen, kun se ei ajokilometreilläsi ole valmistajankaan suositus? Jos siis haluat säästellä huoltokuluissa, kuten kommenttisi perusteella oletan.

Et muuten kokemukseni perusteella saa euroakaan kovempaa hintaa autostasi, vaikka vaihtaisit öljyt tonnin välein vs. huolto-ohjelman mukaisesti. Itse olen tämän jokusen kerran todennut ja muualta kuullut. Jos liikkeeseen viet vaihdokkisi, niin papereista katsotaan huoltojen osalta korkeintaan ohjelman mukaiset huollot. Aina ei viitsitä avata edes koko huoltokorjaa.
Juuri näin. Viimeksi kun autoa vaihdoin, sain vaihdokistani parhaan tarjouksen sellaisesta liikkeestä, joka ei edes nähnyt autoa. Mielestäni se oli sisältä kuitenkin ihan siisti. Ulkopuolella kyllä oli parkkikolhuja joka puolella (joista vain 1 omaa aikaansaannosa).

Kun huoltokirja sallii 30 tkm huoltovälin, niin ei minuakaan huvita ravata siellä huollossa jatkuvasti, vaikka Astra sitä kiltisti koittaakin pyydellä jo 15 tkm hujakoilla. Onneksi sen pyynnön saa vainnettua.
Tomsteri
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 03 Touko 2016, 18:28

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Tomsteri »

Jape76 kirjoitti: 20 Heinä 2019, 01:49
Tomsteri kirjoitti: 19 Heinä 2019, 12:07 Kuulostaa melko kalliilta noi öljyjen vaihdot. Käytin väliöljynvaihdossa paikallisella pajalla, sain itse viedä dexokset ja filtterin. Hintaa vaihdolle tuli 60€, eli käytännössä karvan alta 90€ kokonaiskustannus kun hain motonetistä öljyt ja filtterin. Pidemmän päälle säästää melko pitkän pennin kun kaks kertaa tulee vaihdettua öljyt vuoteen 25 k:n ajomäärällä.
Minkä helkkarin takia vaihdatat öljyt kaks kertaa vuoteen, kun se ei ajokilometreilläsi ole valmistajankaan suositus? Jos siis haluat säästellä huoltokuluissa, kuten kommenttisi perusteella oletan.

Et muuten kokemukseni perusteella saa euroakaan kovempaa hintaa autostasi, vaikka vaihtaisit öljyt tonnin välein vs. huolto-ohjelman mukaisesti. Itse olen tämän jokusen kerran todennut ja muualta kuullut. Jos liikkeeseen viet vaihdokkisi, niin papereista katsotaan huoltojen osalta korkeintaan ohjelman mukaiset huollot. Aina ei viitsitä avata edes koko huoltokorjaa.

Tuo jatkuva öljyjen vaihtaminen ja sillä paremman elämän saaminen perustuu joihinkin vanhoihin uskomuksiin. Alle 300 tkm ajomäärässä nillä ei ole mitään merkitystä vs. norm. huolto-ohjelma. Toki jos autonsa meinaa oikeasti säästää isältä pojalle, niin ehkä sitten, mutta kuka tänä päivänä näin ajattelee? Edes Astra K ei ole niin hyvä auto, että tuo kannattaisi toteuttaa.

Mä oon vaan tuikannu sokeesti uudet öljyt sillon kun se astra sitä on vinkunut. Toki tarkotuksena ois ajaa astra loppuun, mutta tiedä sitte onko väliä jos ajais vielä sen n. 10 k:n lisää seuraavaan huoltoon saakka.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13536
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Jatkuvasti joku näistä jaksaa marista.
30tkm/1-vuosi on maksimi arvo.
10tkm on minimiarvo millä saa huoltovalon syttymään ja toteutuu ainakin postiautoissa.
Työpaikalla muutama käy vaihdattamassa väliöljynvaihtona öljyjä mille löytyy huoltokirjasta omasivunsa. Pääsääntöisesti vuoden välein käy opelit huollossa ja dieselit tuntuu menevän järkiään tuonne 25-30tkm tai 1-vuosi.

Psa on 1-vuosi 20tkm ja 25tkm huoltovälejä.
Nissan 1,2 ja 0,9 20tkm/1-vuosi ja muut 30tkm/1-vuosi
Ford 20tkm/1-vuosi
Volvo 30tkm/1-vuosi
Bmw 2-vuotta /30tkm ja takuu tarkastus 2-vuoden jälkeen.
Mercedes Benz 25tkm/1-vuosi
Tojotalla on ollut pitkään 15tkm välihuolto(övs)ja 30tkm huolto
Wag taas tarkastushuolto esin 2-vuotta ja sitten vuodenvälein. Ja öljynvaihto erikseen joustavasti 2-v tai 30tkm joka ei toteudu sekään aina.

Ja tapaa 30tkm välein kelatuista wag ja volvo tuotteista loppua monesti yläkerta 300tkm jälkeen. Ja mersun 651 runkolaakerit ja ketju 400tkm jälkeen
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12738
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Ei tarvii kauaa ajella samalla jakoketjulla jos 30tkm välein tekee öljynvaihdot. Bemarin jakopäät ei ainakaa kestä long life välejä. Ja mikäs tän halvempaa huoltoa on ku öljynvaihto. Älkää sitte tulko itkemään kuinka paskan myivät ku huoltoilmot vaa nollattu välis ja sitkeesti kelataan se 30tkm samoilla luruilla. En tollasella pidolla ollutta autoa ainakaa ostas keltään vaikka kuinka olis nätti päältä.
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

Jamisanteri kirjoitti: 19 Heinä 2019, 08:45 Hei,

Onko kukaan vaihtanut itse akkua astraan? Jos on niin tarvitseeko koodata avaimia ja onko jotain jippoa?

Mulla jäi autosta valot päälle (ei muistaakseni pitäis silti olla mahdollista) ja akku meni tyhjäksi. Auto lähtee kaapelilla käyntiin ja mittarin mukaan akku alkaa lataamaan. Kuitenkin parin tunnin ajon jälkeen sammutin eikä akusssa ollut enää tarpeeksi virtaa että olisi jaksanut lähteä käyntiin.
Aika nopeasti on akku kulunut kun alle 38k mittarissa
Ootko aatellu ylläpitolatausta ?
Avatar
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4673
Liittynyt: 08 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: LPR

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Juha2U kirjoitti: 18 Heinä 2019, 14:05
Johnny kirjoitti: 18 Heinä 2019, 12:16 210€ oli eka öljynvaihtohuolto Rinta-Joupilla. Ekojen 12tkm aikana ei mitään ihmeitä ole ollut, joskus käynnistettäessä saattaa herjata törmäystunnistinsysteemiä mutta ei niistäkään ollut mitään vikakoodeja jäänyt muistiin.
Aika arvokas jos oli vain öljynvaihto. Merkkiliikkeen huollosta Tampereella sai 140€ ja pikkuhuoltamoilta reilulla satasella.
Tai se oli eka huolto, eihän siinä käytännössä ollut muuta kuin öljynvaihto ja sen lisäksi 89€ maksava chekkilista.
Tyyriiltähän tuo tuntuu näin ikänsä itse noita huoltaneena, varsinkin maksaa lähes 9kymppiä A4 tarkastuslistasta jonka voisi itsekin tehdä. Täytyy ensi kerralla varmaan katsoa pienempiä korjaamoita tuohon öljynvaihtoon.
Johnny, la gente esta muy loca.
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

Johnny kirjoitti: 22 Heinä 2019, 10:13
Juha2U kirjoitti: 18 Heinä 2019, 14:05
Johnny kirjoitti: 18 Heinä 2019, 12:16 210€ oli eka öljynvaihtohuolto Rinta-Joupilla. Ekojen 12tkm aikana ei mitään ihmeitä ole ollut, joskus käynnistettäessä saattaa herjata törmäystunnistinsysteemiä mutta ei niistäkään ollut mitään vikakoodeja jäänyt muistiin.
Aika arvokas jos oli vain öljynvaihto. Merkkiliikkeen huollosta Tampereella sai 140€ ja pikkuhuoltamoilta reilulla satasella.
Tai se oli eka huolto, eihän siinä käytännössä ollut muuta kuin öljynvaihto ja sen lisäksi 89€ maksava chekkilista.
Tyyriiltähän tuo tuntuu näin ikänsä itse noita huoltaneena, varsinkin maksaa lähes 9kymppiä A4 tarkastuslistasta jonka voisi itsekin tehdä. Täytyy ensi kerralla varmaan katsoa pienempiä korjaamoita tuohon öljynvaihtoon.
Minä maksoin 30 € ölynvaihdosta (omat öljyt + suodatin ) ja,kyllä,leima tuli kirjaan :peukku:
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Johnny kirjoitti: 22 Heinä 2019, 10:13 Tyyriiltähän tuo tuntuu näin ikänsä itse noita huoltaneena, varsinkin maksaa lähes 9kymppiä A4 tarkastuslistasta jonka voisi itsekin tehdä. Täytyy ensi kerralla varmaan katsoa pienempiä korjaamoita tuohon öljynvaihtoon.
90 € maksais mielellään listasta, jos siinä tehtäis muutaki kuin kynähommia. Typerältä se tuntu, kun viimeksiki oli ruksittu huoltomuistuttimen nollaus vaikka ei ollu nollattu ja varapyörän tarkistus, vaikka ei ollu tarkistettu. Olikohan niitä öljyjäkää sit oikeasti vaihdettu, vaikea sanoa näin jälkikäteen :lollis:
Vastaa Viestiin