Z20NET viritys
Re: Z20NET viritys
Vielä...
Itselläni on Aeron suuttimet ja on pelanneet hyvin niin bensalla kuin etanolilla kaikissa olosuhteissa. Nehän ei tietenkään riitä suurempiin viritystasoihin. Tosin mulla rajoittaa jo nyt Garretin ahdin (Saab NG9-3 2.0t) niin ei tarvinnut muita suutimia edes harkita kun nykyisellä ahtimella mennään.
Niinpä tavoitellessa kovempia virityksiä kannattaa sitten jo katsella suuttimiakin tarkemmin.
Itselläni on Aeron suuttimet ja on pelanneet hyvin niin bensalla kuin etanolilla kaikissa olosuhteissa. Nehän ei tietenkään riitä suurempiin viritystasoihin. Tosin mulla rajoittaa jo nyt Garretin ahdin (Saab NG9-3 2.0t) niin ei tarvinnut muita suutimia edes harkita kun nykyisellä ahtimella mennään.
Niinpä tavoitellessa kovempia virityksiä kannattaa sitten jo katsella suuttimiakin tarkemmin.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
- hercules
- OCF Member 2024
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Re: Z20NET viritys
Tartteis pa-pumppua päivitellä vectraan, mitä pumppuja tuonne menis suoraan vakion tilalle taikka pienillä modauksilla edukkaaseen hintaan?
Joku 270-300lph pumppu ois hakusessa?
Entä tulpat, tulossa viinasofta?
Joku 270-300lph pumppu ois hakusessa?
Entä tulpat, tulossa viinasofta?
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Re: Z20NET viritys
itselle tuli juuri tollanen https://www.jmtuonti.fi/walbro/194815-w ... ss342.html
piisaa aikas pitkälle. ja kun pumppua vaihdat niin sitä koko "ämpäriä" ei tarvii sieltä repiä ylös vain se keskiosa missä pumppu kiinni. tuo walbro on hiukan paksumpi kuin orkkis niin kolmesta kohtaa joutuu hiukan viilaamaan että mahtuu tilaansa mutta esim sähköliitin ainakin faceliftissa käy suoraan.
asennus sarjan ostin juurikin tuon liittimen takia turhaan mutta olipahan kunnon klemmarit valmiina letkuille.
ngk Bkr7esc-11 menee tulpiksi.
piisaa aikas pitkälle. ja kun pumppua vaihdat niin sitä koko "ämpäriä" ei tarvii sieltä repiä ylös vain se keskiosa missä pumppu kiinni. tuo walbro on hiukan paksumpi kuin orkkis niin kolmesta kohtaa joutuu hiukan viilaamaan että mahtuu tilaansa mutta esim sähköliitin ainakin faceliftissa käy suoraan.
asennus sarjan ostin juurikin tuon liittimen takia turhaan mutta olipahan kunnon klemmarit valmiina letkuille.
ngk Bkr7esc-11 menee tulpiksi.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Z20NET viritys
Jos etsii tulppia viina käyttöön niin pumpunkin tulis varmaan sietää samaa tavaraa.Jartsa kirjoitti: ↑15 Kesä 2019, 21:14 itselle tuli juuri tollanen https://www.jmtuonti.fi/walbro/194815-w ... ss342.html
piisaa aikas pitkälle. ja kun pumppua vaihdat niin sitä koko "ämpäriä" ei tarvii sieltä repiä ylös vain se keskiosa missä pumppu kiinni. tuo walbro on hiukan paksumpi kuin orkkis niin kolmesta kohtaa joutuu hiukan viilaamaan että mahtuu tilaansa mutta esim sähköliitin ainakin faceliftissa käy suoraan.
asennus sarjan ostin juurikin tuon liittimen takia turhaan mutta olipahan kunnon klemmarit valmiina letkuille.
ngk Bkr7esc-11 menee tulpiksi.
"Ei sovellu RE85 tai muille etanolipolttoaineille."
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: Z20NET viritys
Mikäli on tarvetta "isolle pumpulle" niin tämän luulisi käyvän myös Vectraan ; https://www.maptunparts.fi/virityssarja ... 6/at/46128. Vaihdetaan myös tuossa 320 hv virityksessä. Tuotto 251 lph ja riittää etanolillakin 360 hv asti eli on etanoliyhteensopiva.
Tiedä sitten minkälaisia tehoja havitellaan kun kerran tässä; https://www.maptunparts.fi/virityssarja ... 06/at/3738 , ei tarvita pumppua vaihtaa vaikka on jo 290 hv?
Löytyy toki tällainenkin; https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 5:lle.html
Tiedä sitten minkälaisia tehoja havitellaan kun kerran tässä; https://www.maptunparts.fi/virityssarja ... 06/at/3738 , ei tarvita pumppua vaihtaa vaikka on jo 290 hv?
Löytyy toki tällainenkin; https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 5:lle.html
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
- hercules
- OCF Member 2024
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Re: Z20NET viritys
Tuliko Jartsa sulla bensa vai viina käyttöön tuo walbro?
Täytyy tuo "ämpärin" jättäminen muistaa kun alkaa vaihtamaan pumppua.
Nuo ngk Bkr7esc-11 tulpat sopii siis viinalle eikä tehoilla väliä?
Muistatko Jartsa et aikoinaan laitoitko tuohon facelifti vectraan suuttimille johtosarjaa?
Tai muilla tietoa, eli aero-saabin vihreät suuttimet tällä hetkellä ja pitäisi saada uscar-suuttimille johtosarja -04 vectraan, mistä semmoisen sais hankittua?
https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 2007-.html
Tuostakaan ei oikein aukea että mistä liittimistä mihin liittimiin tuo on.
Juu viinalle olis pumppukin tulossa.
Semmoista 330-350hp välistä pitäisi tehojen olla.
https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 1-lph.html
Tuota katselin nyt itse, tosin kuulema semmoinen 200lph pumppukin riittäisi.
Täytyy tuo "ämpärin" jättäminen muistaa kun alkaa vaihtamaan pumppua.
Nuo ngk Bkr7esc-11 tulpat sopii siis viinalle eikä tehoilla väliä?
Muistatko Jartsa et aikoinaan laitoitko tuohon facelifti vectraan suuttimille johtosarjaa?
Tai muilla tietoa, eli aero-saabin vihreät suuttimet tällä hetkellä ja pitäisi saada uscar-suuttimille johtosarja -04 vectraan, mistä semmoisen sais hankittua?
https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 2007-.html
Tuostakaan ei oikein aukea että mistä liittimistä mihin liittimiin tuo on.
Juu viinalle olis pumppukin tulossa.
Semmoista 330-350hp välistä pitäisi tehojen olla.
https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 1-lph.html
Tuota katselin nyt itse, tosin kuulema semmoinen 200lph pumppukin riittäisi.
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Re: Z20NET viritys
Jarno kirjoitti: ↑16 Kesä 2019, 10:28Jos etsii tulppia viina käyttöön niin pumpunkin tulis varmaan sietää samaa tavaraa.Jartsa kirjoitti: ↑15 Kesä 2019, 21:14 itselle tuli juuri tollanen https://www.jmtuonti.fi/walbro/194815-w ... ss342.html
piisaa aikas pitkälle. ja kun pumppua vaihdat niin sitä koko "ämpäriä" ei tarvii sieltä repiä ylös vain se keskiosa missä pumppu kiinni. tuo walbro on hiukan paksumpi kuin orkkis niin kolmesta kohtaa joutuu hiukan viilaamaan että mahtuu tilaansa mutta esim sähköliitin ainakin faceliftissa käy suoraan.
asennus sarjan ostin juurikin tuon liittimen takia turhaan mutta olipahan kunnon klemmarit valmiina letkuille.
ngk Bkr7esc-11 menee tulpiksi.
"Ei sovellu RE85 tai muille etanolipolttoaineille."
oma tuli maptunilta mielestäni luki että myös re85 käyttöön millä nyt on jaettu jo kauan. ja onhan noita biopower saabeihin asennettu vaikka kuinka paljon.
maptunilla ei tuota tällä hetkellä ollut.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Z20NET viritys
viina käyttöön tuli pumppu, juu noi on nimenomaan biopower tulpat ja about 16€ 4/kplhercules kirjoitti: ↑16 Kesä 2019, 16:14 Tuliko Jartsa sulla bensa vai viina käyttöön tuo walbro?
Täytyy tuo "ämpärin" jättäminen muistaa kun alkaa vaihtamaan pumppua.
Nuo ngk Bkr7esc-11 tulpat sopii siis viinalle eikä tehoilla väliä?
Muistatko Jartsa et aikoinaan laitoitko tuohon facelifti vectraan suuttimille johtosarjaa?
Tai muilla tietoa, eli aero-saabin vihreät suuttimet tällä hetkellä ja pitäisi saada uscar-suuttimille johtosarja -04 vectraan, mistä semmoisen sais hankittua?
https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 2007-.html
Tuostakaan ei oikein aukea että mistä liittimistä mihin liittimiin tuo on.
Juu viinalle olis pumppukin tulossa.
Semmoista 330-350hp välistä pitäisi tehojen olla.
https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 1-lph.html
Tuota katselin nyt itse, tosin kuulema semmoinen 200lph pumppukin riittäisi.
en nyt satavarmaksi muista mutta muistaakseni vihreet oli samoilla liittimillä kuin siniset orkkis suuttimet.
juurikin tuon 2007 eteenpäin johtosarjan tarviit mikä itelläkin on noilla bosch EV14 suuttimilla.
toki sullakin voisi tulppa olla bcpr9es-11 mutta koita ensin noita bkr7es-11
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
- hercules
- OCF Member 2024
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Re: Z20NET viritys
Nyt lähti pa-pumppu ja suuttimien johtosarja tilaukseen maptunerilta.
https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 1-lph.html
Täytyy nuo NGK:n tulpat jossain vaiheessa käydä hakemassa.
Nyt sitten puuttuu enää 2kpl 3barin mappeja. Sitten olisi edessä kovaa niputtamista osien kanssa ja softaa sisään.
Ei tää virittäminen kyllä kovin halpaa touhua ole
https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 1-lph.html
Täytyy nuo NGK:n tulpat jossain vaiheessa käydä hakemassa.
Nyt sitten puuttuu enää 2kpl 3barin mappeja. Sitten olisi edessä kovaa niputtamista osien kanssa ja softaa sisään.
Ei tää virittäminen kyllä kovin halpaa touhua ole
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Re: Z20NET viritys
Kyllähän tuon pumpun pitäsi ihan riittävä ollahercules kirjoitti: ↑17 Kesä 2019, 20:46 Nyt lähti pa-pumppu ja suuttimien johtosarja tilaukseen maptunerilta.
https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 1-lph.html
Pääseehän sillä tällä koneella ihan 360 hv asti etanolilla
Kaikista ensimmäisinä yleensä vastaan tulee virityksissä, että suuttimet ovat riittävän isot tuotoltaan. Tässä konetyypissä polttoaineen painetta ei mitata mistään ja siten polttoaineen määrä määräytyy suuttimien aukioloajan mukaan, jota ECU ohjaa. Siihen taas vaikuttaa ECU:n mittaama ilmamassa, ei imusarjan paine (imu/ahto). Suuttimien polttoainepaine on imusarjassa vaikuttavaan ilmanpaineeseen nähden aina vakio. Siitä pitää huolen säädin. Tuo paine on aina 3 bar yli ilmanpaineen. Toisin sanoen "normiajossa" imusarjassa on alipaine, jolloin sitä vastaaasti polttoainepaine suuttimissa alenee ja vastaavasti ahdoissa suuttimien paine nousee.
Hyvä on olla varmasti toimiva polttoainepumppu, ja joka kestää myös etanolia, kun jonkin verran on näissä ollut vikoja polttoainepumpuissa, joissa paine/tuotto loppuukin yllättäen kesken. Normaaliajossa ei mitään vikaa, mutta kun ahdot nousseet vähänkin korkeammalle niin meno hyytynyt ja seos vetänyt laihalle. Miten lie pumppu hajonnut?
Onnea vaan virityksiin
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Z20NET viritys
Mistähän voisi johtua sellanen ongelma että lämpösellä koneella kun polkasee kaasun pohjaan niin alle 3000rpm rötää ja nykäsee muutaman kerran ja yli kolmen tonnin kun menee kierrokset niin alkaa vetää normaalisti? Kylmällä konella vetää alusta asti tasaisesti. Auto siis C vectra Z20NET ja stage 1 ohjelma. Polttoaine suodatin vaihdettu ei auttanut. Eikä sytytä vikavaloa/ anna koodeja.
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
Re: Z20NET viritys
Puola, polttoaineen paineensäädin.....koeajo ja livedataa seuraten ehkä parempi aloittaa kuitenkin.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Z20NET viritys
No vika taisikin tulla esiin kun viimenään sytytti moottorinhäiriö valon. Missfireä 3. sylinteristä. Vaihdettiin kaverin samanlaisesta autosta 3. pytyn puola ja koeajolenkin perusteella ei nykimistä enää ollut joten puola tilaukseen.
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
Re: Z20NET viritys
Hyvä kun vika (ehkä) löytyi.
Älä sitten osta tarvikepuolaa, ne ei toimi Vain alkuperäinen
Älä sitten osta tarvikepuolaa, ne ei toimi Vain alkuperäinen
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com