Larppe kirjoitti: ↑02 Kesä 2019, 09:38Tuo ilmoitus hiukkassuodattimen poltosta tulee vain silloin, kun hiukkassuodattimen puhdistus ei ole onnistunut normaalilla tavalla ja alkaa olemaan riski vaurioitumiselle. Normaalisti tuota ilmoitusta ei siis kuuluisi näkyä "koskaan".
Kun siitä autosta on putkistosta jo katalysaattori vaihdettu ennen luovutusta ja nyt menossa hiukkassuodatin, niin olisikohan ihan jotain vikaa ja putkistoon tulee koneesta jotain muuta kuin on suunniteltu?
Varmaan voisi olla kiinnostava kuulla syy, miksi katalysaattori alunperin vaihdettiin.
Tätä itsekin epäilin. Huomenna saa taas mennä Länsiautoon asiasta kyselemään. Ei oikein vakuuta kyseisen puljun toiminta...
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Astra ST 1.6 T aut. 2019
Astra ST 1.6 T aut. 2019
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Sellainen tuli vielä oireista mieleen, että jos katalysaattori olisi ollut vaikka mekaanisesti rikki, ettei vaan putkistoon olisi jäänyt jotain ylimääräistä?J.A.S kirjoitti: ↑02 Kesä 2019, 11:19Tätä itsekin epäilin. Huomenna saa taas mennä Länsiautoon asiasta kyselemään. Ei oikein vakuuta kyseisen puljun toiminta...Larppe kirjoitti: ↑02 Kesä 2019, 09:38Tuo ilmoitus hiukkassuodattimen poltosta tulee vain silloin, kun hiukkassuodattimen puhdistus ei ole onnistunut normaalilla tavalla ja alkaa olemaan riski vaurioitumiselle. Normaalisti tuota ilmoitusta ei siis kuuluisi näkyä "koskaan".
Kun siitä autosta on putkistosta jo katalysaattori vaihdettu ennen luovutusta ja nyt menossa hiukkassuodatin, niin olisikohan ihan jotain vikaa ja putkistoon tulee koneesta jotain muuta kuin on suunniteltu?
Varmaan voisi olla kiinnostava kuulla syy, miksi katalysaattori alunperin vaihdettiin.
Hiukkassuodatin luulee olevansa tukossa "hiukkasista" ja siksi yrittää koko ajan polttoa, vaikka todellisuudessa siellä on ihan jotain muuta virtausta haittaamassa.
Saattaisi aiheuttaa noita muitakin oireita tämmöinen tilanne. Siihen ei sähkäri luultavasti hirveästi auta?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Missäs käytit huollossa? Käytin kans - 16 vuoden 1.4 aut. 150 hp huollossa ja hinta oli länsiautossa 845€ sisältäen ilmastoinnin huollon n. 100€ sekä jarrujen herkistyksen. Näyttää vähän siltä että oli viimonen kerta länsiautossa.JPYlöjärvi kirjoitti: ↑31 Touko 2019, 17:38 Käytinpä auton 60 000 km huollossa, siihen kuului öljynvaihto, sytytystulpat, moottorin ilmansuodatin ja joku polttoaineen lisäaine, hintaa vaatimattomasti 480€. Nyt jälkeenpäin vertailin noiden tarvikkeiden hintoja netin hintoihin, niin olisi toista sataa säästänyt jos olisi osannut etukäteen tilata ja viedä omat osat Esim huollon hintana sytytystulpat 34€ kpl! Auto siis 1.4 150 hp automaatti
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Takaluukku toimii myös hyvänä kaikupohjana ja heijastaa melua etuosaan. Siellä ei varmastikkaan ole mitään peltipinnoissa ja sisäpellissä lienee isoja aukkoja. Vanhempaan Aurikseen lätkin bitumimattoa taakse, niin selkeästi tuollainen kumina väheni.PormestariSisu kirjoitti: ↑01 Kesä 2019, 13:18 ...Aamulla eristin toisenkin etulokarin ja koeajossa takapään humina kuului taas selvemmin. Alkaa olla siinä pisteessä ettei jaksa enempää eristysten kanssa touhuta. Merkityksellisimpiä mielestäni ovat takakontti ja akkukotelo, takalokareiden kietominen mattoon ja etulokarin ja oven välissä olevan tilan tukkiminen, tähän veistelin 15mm telttapatjasta muodon ja konulla liimasin molemmin puolin matot päälle. Ovien eristäminen ehkä enempi mielenrauhaa, mutta saahan siinä samalla äänentoistoon parannusta.
Ajossa Astra K 5d Innovation+ 1.4TA MY18
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Sähköiseen takaluukkuun ei sitten kannata lätkiä mahdottomasti lisäpainoa. Korkeintaan raskasmattoa (butyyliä, esim. STP Silver tai Gold, ei bitumia) vain muutama peltien räminää estävä palanen ja sitten sitä "retkipatjaa" enemmän. Kovasti jos laittaa painoa, rikkoo äkkiä kontin sähköisen avausmekansimin.
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 70
- Liittynyt: 09 Joulu 2016, 22:37
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Metro-Auto Tampereella.Tomsteri kirjoitti: ↑03 Kesä 2019, 00:29Missäs käytit huollossa? Käytin kans - 16 vuoden 1.4 aut. 150 hp huollossa ja hinta oli länsiautossa 845€ sisältäen ilmastoinnin huollon n. 100€ sekä jarrujen herkistyksen. Näyttää vähän siltä että oli viimonen kerta länsiautossa.JPYlöjärvi kirjoitti: ↑31 Touko 2019, 17:38 Käytinpä auton 60 000 km huollossa, siihen kuului öljynvaihto, sytytystulpat, moottorin ilmansuodatin ja joku polttoaineen lisäaine, hintaa vaatimattomasti 480€. Nyt jälkeenpäin vertailin noiden tarvikkeiden hintoja netin hintoihin, niin olisi toista sataa säästänyt jos olisi osannut etukäteen tilata ja viedä omat osat Esim huollon hintana sytytystulpat 34€ kpl! Auto siis 1.4 150 hp automaatti
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tervetuloo maanantai-Astrojen kerhoon! Itsellä toimi yhtä maadoitusvikaa lukuunottamatta moitteettomasti 99tkm asti 1.4 turbokone. Sitten kuulukin ilman varoituksen sanaa koneessa kopsista ja lähtikin koko hela moottori vaihtoon tuossa huhtikuun puolella. Sain auton vasta viime viikolla ekaa kertaa ajoon. 5000€ lasku josta itse joutui vuosisadan taistelun jälkeen pulittaan 1200€ Metroautolle. On viimeinen kerta kun siihen konserniin jätän pennin latiakaan. Toivottavasti ei muilla tän tyyppisiä vikoja tuu eteen...
-
- 'Kadett'
- Viestit: 31
- Liittynyt: 09 Touko 2019, 21:06
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Joo kurkkasin sinnekin ja muutaman lätkin muutaman palan goldia ja retkipatjaa kaikuisimmille paikoille.SB9x kirjoitti: ↑03 Kesä 2019, 11:29Takaluukku toimii myös hyvänä kaikupohjana ja heijastaa melua etuosaan. Siellä ei varmastikkaan ole mitään peltipinnoissa ja sisäpellissä lienee isoja aukkoja. Vanhempaan Aurikseen lätkin bitumimattoa taakse, niin selkeästi tuollainen kumina väheni.PormestariSisu kirjoitti: ↑01 Kesä 2019, 13:18 ...Aamulla eristin toisenkin etulokarin ja koeajossa takapään humina kuului taas selvemmin. Alkaa olla siinä pisteessä ettei jaksa enempää eristysten kanssa touhuta. Merkityksellisimpiä mielestäni ovat takakontti ja akkukotelo, takalokareiden kietominen mattoon ja etulokarin ja oven välissä olevan tilan tukkiminen, tähän veistelin 15mm telttapatjasta muodon ja konulla liimasin molemmin puolin matot päälle. Ovien eristäminen ehkä enempi mielenrauhaa, mutta saahan siinä samalla äänentoistoon parannusta.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
UncleTmo kirjoitti: ↑03 Kesä 2019, 21:13Tervetuloo maanantai-Astrojen kerhoon! Itsellä toimi yhtä maadoitusvikaa lukuunottamatta moitteettomasti 99tkm asti 1.4 turbokone. Sitten kuulukin ilman varoituksen sanaa koneessa kopsista ja lähtikin koko hela moottori vaihtoon tuossa huhtikuun puolella. Sain auton vasta viime viikolla ekaa kertaa ajoon. 5000€ lasku josta itse joutui vuosisadan taistelun jälkeen pulittaan 1200€ Metroautolle. On viimeinen kerta kun siihen konserniin jätän pennin latiakaan. Toivottavasti ei muilla tän tyyppisiä vikoja tuu eteen...
Miten ihmeessä tosta piti ylipäänsä maksaa itse yhtäkään euroa? Luulis ton ikäses autos ja noilla kilsoilla vielä olevan kuluttajasuojalaki takana vaikka miten vedottaisiin takuun loppumiseen.
Tuliko selvyyttä mikä sen rikkoi ettei tuu muilla samaa vastaan.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mikä rengaspaine härpäke kannattaa kiinasta tilata, siis niitten tunnistinten kalibrointia varten.
Autona Astra K 1.0t farkku vm -18
Autona Astra K 1.0t farkku vm -18
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itse tilasin Orange electronicin tuotteen, hyvin toimii
High Quality EL50448 Auto Tire Presure Monitor Sensor OEC-T5 EL 50448 For GM/Opel TPMS Reset Tool EL-50448 Electronic
High Quality EL50448 Auto Tire Presure Monitor Sensor OEC-T5 EL 50448 For GM/Opel TPMS Reset Tool EL-50448 Electronic
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Käytin Astran huollossa, kun tuli vuosi täyteen & Kilometrejä hiukan päälle 15tkm. Minkähän takia Astra ei herjannut mitään vuoden täyttymisestä ja huollon tarpeesta? Vain onko Suomen maahantuojalla "taas" joku oma lyhennetty huoltoväli? Näin jälkikäteen ihmettelen
Ajossa Astra K 5d Innovation+ 1.4TA MY18
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Oma on alkanut öljyn vaihtamisesta ilmoittelemaan, kun käyttöikä mennyt alle 5%SB9x kirjoitti: ↑09 Kesä 2019, 09:37 Käytin Astran huollossa, kun tuli vuosi täyteen & Kilometrejä hiukan päälle 15tkm. Minkähän takia Astra ei herjannut mitään vuoden täyttymisestä ja huollon tarpeesta? Vain onko Suomen maahantuojalla "taas" joku oma lyhennetty huoltoväli? Näin jälkikäteen ihmettelen
Kilometrejä kun ei ole tullut kuin n. 18tkm vuoteen, niin mennyt ihan ajan perusteella tuo.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5