Corsa TR 1,6 16v (Kuppipenkkien sovittelua & turvakaaret)
Re: Corsa TR 1,6 16v (Kuppipenkkien sovittelua & turvakaaret)
Jos on tarvetta G astran virtalukonpohjalle niin löytyy auto mistä saa käydä purkamassa, ja jos samasta autosta sopii noi viiksetkin nekin saa napata mukaansa.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Corsa TR 1,6 16v (Kuppipenkkien sovittelua & turvakaaret)
Markus tekee niin kuin parhaaksi näkee.
Itse käyttäisin c mallin viikset ohuine johtoineen ja tekisin konehuoneen puolelle releohjauksen valoille niin saa lisää valotehojakin samalla.
Itse käyttäisin c mallin viikset ohuine johtoineen ja tekisin konehuoneen puolelle releohjauksen valoille niin saa lisää valotehojakin samalla.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Corsa TR 1,6 16v (Kuppipenkkien sovittelua & turvakaaret)
No tuo olisi hyvä, jos saisi näin kätevästi järjestymään. Ilmeisesti autokin on jossakin päin Tampereella. Täytyy katsoa milloin ehtisin tulla osia purkamaan. Laitatko vaikka YV:llä puhelinnumeroa.^baxxter^ kirjoitti:Jos on tarvetta G astran virtalukonpohjalle niin löytyy auto mistä saa käydä purkamassa, ja jos samasta autosta sopii noi viiksetkin nekin saa napata mukaansa.
Tuo on kyllä totta, että erillisillä releillä saisi lisää valotehoa. Se ei kuitenkaan taida olla tämän auton kanssa prioriteettina kovin korkealla, kun ei olla ympärivuotista käyttöautoa tekemässä. Taidan priorisoida sen, että ei tarvitse alkaa rakennella uusia johdotuksia ja releitä, niin säästyy tuokin aika muuhun tekemiseen. Eli vanhanmallisilla vilkunviiksillä taidan toteuttaa, kun käyvät suoraan alkuperäiseen johtosarjaankin. Lisäksi konehuone jää siistimmäksi, kun ei tule ylimääräisiä releitä.1,2sorsa kirjoitti:Markus tekee niin kuin parhaaksi näkee.
Itse käyttäisin c mallin viikset ohuine johtoineen ja tekisin konehuoneen puolelle releohjauksen valoille niin saa lisää valotehojakin samalla.
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
http://www.ruostepeikko.com
Re: Corsa TR 1,6 16v (Kuppipenkkien sovittelua & turvakaaret)
Muistaakseni noissa oli hiukan enemmän älyä eli ei taida ihan suoraan onnistua.1,2sorsa kirjoitti:Markus tekee niin kuin parhaaksi näkee.
Itse käyttäisin c mallin viikset ohuine johtoineen ja tekisin konehuoneen puolelle releohjauksen valoille niin saa lisää valotehojakin samalla.
Eipä se omegan/ a corsan viiksien käyttö estä tekemästä releohjausta ohuemmalla piuhalla jos haluaa.
Omega A 2.0i
Manta B
Manta B
Re: Corsa TR 1,6 16v (Kuppipenkkien sovittelua & turvakaaret)
Mitä tälle laitteelle kuuluu?
- S.Eskman
- OCF Staff
- Viestit: 553
- Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Tervakoski
- Jäsennumero: 0385
Re: Corsa TR 1,6 16v (Kuppipenkkien sovittelua & turvakaaret)
Miettinyt ihan samaa mutta en ole saanut kysäistyä asiaa . Tuli hommattua 3d a Corsa viime vuonna ja aihe on taas alkanut kiinnostamaan enemmän.
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Corsa TR 1,6 16v (Kuppipenkkien sovittelua & turvakaaret)
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
- S.Eskman
- OCF Staff
- Viestit: 553
- Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Tervakoski
- Jäsennumero: 0385
Re: Corsa TR 1,6 16v (Kuppipenkkien sovittelua & turvakaaret)
Kiitoksia tästä, en ollut huomannut ketjua. Markuksella vähän suunnitelmat kehittyneet siten ajan kanssa, hyvältä näyttää edelleen .
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Re: Corsa TR 1,6 16v (Kuppipenkkien sovittelua & turvakaaret)
Ai Samikin on hommannut Corsan. Mistäs moinen innostus?
Edelliset keskustelut täällä osuvat näköjään aikaan ennen pojan syntymää, mikä hieman selittää tilannetta. Sen jälkeen ollut hiljaisempaa Corsan rakentamisen kanssa noin 1,5 v, kun on vielä ollut kotonakin remonttien tekemistä eikä aika ole oikein riittänyt tallille menemiseen asti. Vähä autoharrasteaika on mennyt lähinnä käyttöautojen huoltamiseen ja oman käyttöauton kevyeen hifistämiseen. Nyt on kuitenkin tullut viime kuukausina taas aktivoiduttua jonkin verran myös Corsan kanssa.
Konehuoneesta tuli purettua kaikki irtosälä pois ja tarkoitus olisi nostaa tekniikka pois jossakin vaiheessa. Korigrillin auton puolen kiinnikkeet sain hitsailtua eteen ja taakse ja seuraavaksi täytyy tehdä vielä muuten korigrilli valmiiksi, että saa nostettua auton grilliin ja saa jatkettua ruostekorjaustöitä ja aloitettua sen jälkeen turvakaarien laiton.
Hankittuja osia:
BMW E30 etuiskareiden yläpäiden camber/caster säätöosat. Vaatii iskaritornien yläpäiden reilua muokkaamista.
Friedrich Motorsport C16XE -peltipakosarja
Moottorin rakentamistakin on tullut suunniteltua, kuten edellisissä viesteissä linkatusta ketjusta näkyy. Nyt on vielä kuitenkin viimeinen arvonta menossa sen suhteen, että rakentaisiko kuitenkin moottorin 98E:lle eikä E85:lle, kun tästä kotikulmilta ei E85:sta saa. Bensalle rakennetulla moottorilla (matalampi puristussuhde) voisi sitten kuitenkin ajaa halutessaan myös E85:llä (toki vaati eri ECU-säädöt ja riittävän isot suuttimet), mutta ei toisin päin (ainakaan täysillä ahtopaineilla). Tilasin yhden uuden alkuperäisen C16XE Kolbenschmidt-männän joka tapauksessa malliksi, kun näyttää siltä, että männiksi tulevat CP:n mittatilausmännät polttoainelaadusta riippumatta. Puristussuhde täytyy sitten vaan valita polttoaineen mukaan tilausta tehdessä.
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
http://www.ruostepeikko.com
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Corsa TR 1,6 16v (Kuppipenkkien sovittelua & turvakaaret)
Eikös näihin saa eripaksuisia kannanetiivisteita tilattua?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Corsa TR 1,6 16v (Kuppipenkkien sovittelua & turvakaaret)
Ei se ole oikein hyvä ratkaisu, vaikka helppo onkin. Ennemmin tekee männällä halutun puristussuhteen ettei tarvitse käyttää metrin paksuista pahvia.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Corsa TR 1,6 16v (Kuppipenkkien sovittelua & turvakaaret)
Saa toki, mutta täytyy huomioida, että paljerakokin pysyy jollakin lailla kontrollissa. Jos mäntä tulee lohkon tasolle ja 1-2 mm paljerako olisi OK, niin 1,02 mm vs. 2,03 mm paksulla Cometicin kannetiivisteellä saisi esimerkiksi puristussuhteet 10,0:1 ja 9,1:1.
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
http://www.ruostepeikko.com
Re: Corsa TR 1,6 16v (Kuppipenkkien sovittelua & turvakaaret)
Mikä tuossa muuten on mielestäsi suurin ongelma? Paljerako vai joku muu asia?
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
http://www.ruostepeikko.com
Re: Corsa TR 1,6 16v (Kuppipenkkien sovittelua & turvakaaret)
Toki voisi tehdä niinkin, että jättäisi männän yläpinnan vaikka 0,3 mm alle lohkon tason ja käyttäisi 0,69 ja 1,67 mm paksuja tiivisteitä, niin ei karkaisi kauhean paksuksi tuo paksumpikaan tiiviste.
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
http://www.ruostepeikko.com
Re: Corsa TR 1,6 16v (Kuppipenkkien sovittelua & turvakaaret)
Tulipa vielä tilailtua vähän lisää osia pitkäperjantain ratoksi, nyt kun näitä ainakin vielä saa:
- Uudet A2 sedan OEM -etulokasuojat tarvikeosien tilalle
- Uusi A2 OEM -etumaski nykyisen tarvikemaskin tilalle
- Uusi OEM kuskin ovi nykyisen alareunastaan ruosteisen ja saranoiltaan vääntyneen tilalle
- Uudet A2 sedan OEM -etulokasuojat tarvikeosien tilalle
- Uusi A2 OEM -etumaski nykyisen tarvikemaskin tilalle
- Uusi OEM kuskin ovi nykyisen alareunastaan ruosteisen ja saranoiltaan vääntyneen tilalle
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
http://www.ruostepeikko.com