Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1508
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

Nible kirjoitti: 06 Helmi 2019, 17:18
Pistoolisankari kirjoitti: 06 Helmi 2019, 12:42 Netissä törmää jo muutamaankin erilaiseen versioon Astran tulevasta facelift mallista. Kaikki lienevät kuitenkin vielä photoshop-näkemyksiä. Myös erilaista tietoa siitä, onko facelift vielä kokonaan GM tai vain osittain GM moottoreilla vai onko koko valikoima PSA moottoreilla.
Mitään tietoa faceliftin julkaisusta ei vielä ole? Sitä varmaan voidaan odottaa kesällä, jos MY19.5 olisi jo facelift?
Jossain oli jo arvailuja, että Astra L tulisi markkinoille 2021..
Eiköhän tuo facelift jos sellainen tulee, tule olemaan keulaltaan Insignia, Grandland X, Crossland X muotoilmettä.
Normaalistihan se puolikkaan mallivuoden hinnasto on tullut vuoden vaihteessa, mutta nyt ei ole vielä tullut.

Veikkaan että eiköhän sitä pysytä GM koneissa.
Saattaa olla että tuossa D2XX platformiin johon astra perustuu, voi olla moottoritkin aika tarkkaan rajattu mitä siellä keulalla on. Tosin Opel on tuon D2XX platformin GM:lle suunnitellut, mutta taitaa se GM lopulta jotakin sanella mitä moottoreita siellä autossa on.

Tosin yksi puolan moottoritehdas, jossa tehtiin GM Diesel koneita muutettiin tekemään PSA 1.2 bensakonetta. Joten GM:n koneiden tuotantoa on ajettu euroopassa alas.

2021 asti on ilmoitettu että Ellesmere portissa jatkuu astran tuotanto. Todennäköisesti mallimuutoksen yhteydessä tuo Ellesmere port tipahtaa pois ja tilalle tulee joku psan tehdas, jossa nyt jo jotain emp2 pohjaista tehdään.
Automyyjä meinasi, että syksyllä voisi facelift tulla myyntiin ja loppuvuodesta alkaa toimitukset. Muuten ei osannut vielä arvailla/lupailla mitään.

Koeajoin taas 1.0 moottoria, mutta nyt manuaalina. Yllättävän ruudikas ja vääntävä 105hv versiona. Harmittaa nyt kun siihen ei saa automaattia enää. Ainakaan toistaiseksi.

Mitä puheohjaukseen tulee, siitä on ollut aiemminkin puhetta täällä. Siinä missä J Astra vielä osasi suomea, K ei enää osaa.
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

Pistoolisankari kirjoitti: 14 Helmi 2019, 08:15
Nible kirjoitti: 06 Helmi 2019, 17:18
Pistoolisankari kirjoitti: 06 Helmi 2019, 12:42 Netissä törmää jo muutamaankin erilaiseen versioon Astran tulevasta facelift mallista. Kaikki lienevät kuitenkin vielä photoshop-näkemyksiä. Myös erilaista tietoa siitä, onko facelift vielä kokonaan GM tai vain osittain GM moottoreilla vai onko koko valikoima PSA moottoreilla.
Mitään tietoa faceliftin julkaisusta ei vielä ole? Sitä varmaan voidaan odottaa kesällä, jos MY19.5 olisi jo facelift?
Jossain oli jo arvailuja, että Astra L tulisi markkinoille 2021..
Eiköhän tuo facelift jos sellainen tulee, tule olemaan keulaltaan Insignia, Grandland X, Crossland X muotoilmettä.
Normaalistihan se puolikkaan mallivuoden hinnasto on tullut vuoden vaihteessa, mutta nyt ei ole vielä tullut.

Veikkaan että eiköhän sitä pysytä GM koneissa.
Saattaa olla että tuossa D2XX platformiin johon astra perustuu, voi olla moottoritkin aika tarkkaan rajattu mitä siellä keulalla on. Tosin Opel on tuon D2XX platformin GM:lle suunnitellut, mutta taitaa se GM lopulta jotakin sanella mitä moottoreita siellä autossa on.

Tosin yksi puolan moottoritehdas, jossa tehtiin GM Diesel koneita muutettiin tekemään PSA 1.2 bensakonetta. Joten GM:n koneiden tuotantoa on ajettu euroopassa alas.

2021 asti on ilmoitettu että Ellesmere portissa jatkuu astran tuotanto. Todennäköisesti mallimuutoksen yhteydessä tuo Ellesmere port tipahtaa pois ja tilalle tulee joku psan tehdas, jossa nyt jo jotain emp2 pohjaista tehdään.
Automyyjä meinasi, että syksyllä voisi facelift tulla myyntiin ja loppuvuodesta alkaa toimitukset. Muuten ei osannut vielä arvailla/lupailla mitään.

Koeajoin taas 1.0 moottoria, mutta nyt manuaalina. Yllättävän ruudikas ja vääntävä 105hv versiona. Harmittaa nyt kun siihen ei saa automaattia enää. Ainakaan toistaiseksi.

Mitä puheohjaukseen tulee, siitä on ollut aiemminkin puhetta täällä. Siinä missä J Astra vielä osasi suomea, K ei enää osaa.
Olisitko hyväksynyt ECT:n ?
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1508
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

arpe kirjoitti: 14 Helmi 2019, 08:46
Pistoolisankari kirjoitti: 14 Helmi 2019, 08:15
Nible kirjoitti: 06 Helmi 2019, 17:18
Pistoolisankari kirjoitti: 06 Helmi 2019, 12:42 Netissä törmää jo muutamaankin erilaiseen versioon Astran tulevasta facelift mallista. Kaikki lienevät kuitenkin vielä photoshop-näkemyksiä. Myös erilaista tietoa siitä, onko facelift vielä kokonaan GM tai vain osittain GM moottoreilla vai onko koko valikoima PSA moottoreilla.
Mitään tietoa faceliftin julkaisusta ei vielä ole? Sitä varmaan voidaan odottaa kesällä, jos MY19.5 olisi jo facelift?
Jossain oli jo arvailuja, että Astra L tulisi markkinoille 2021..
Eiköhän tuo facelift jos sellainen tulee, tule olemaan keulaltaan Insignia, Grandland X, Crossland X muotoilmettä.
Normaalistihan se puolikkaan mallivuoden hinnasto on tullut vuoden vaihteessa, mutta nyt ei ole vielä tullut.

Veikkaan että eiköhän sitä pysytä GM koneissa.
Saattaa olla että tuossa D2XX platformiin johon astra perustuu, voi olla moottoritkin aika tarkkaan rajattu mitä siellä keulalla on. Tosin Opel on tuon D2XX platformin GM:lle suunnitellut, mutta taitaa se GM lopulta jotakin sanella mitä moottoreita siellä autossa on.

Tosin yksi puolan moottoritehdas, jossa tehtiin GM Diesel koneita muutettiin tekemään PSA 1.2 bensakonetta. Joten GM:n koneiden tuotantoa on ajettu euroopassa alas.

2021 asti on ilmoitettu että Ellesmere portissa jatkuu astran tuotanto. Todennäköisesti mallimuutoksen yhteydessä tuo Ellesmere port tipahtaa pois ja tilalle tulee joku psan tehdas, jossa nyt jo jotain emp2 pohjaista tehdään.
Automyyjä meinasi, että syksyllä voisi facelift tulla myyntiin ja loppuvuodesta alkaa toimitukset. Muuten ei osannut vielä arvailla/lupailla mitään.

Koeajoin taas 1.0 moottoria, mutta nyt manuaalina. Yllättävän ruudikas ja vääntävä 105hv versiona. Harmittaa nyt kun siihen ei saa automaattia enää. Ainakaan toistaiseksi.

Mitä puheohjaukseen tulee, siitä on ollut aiemminkin puhetta täällä. Siinä missä J Astra vielä osasi suomea, K ei enää osaa.
Olisitko hyväksynyt ECT:n ?
Koeajoin 1.0 moottorin ja ECT laatikon kesällä ja mun mielestä se oli ihan passeli. Ei sillä nyt kilpaa ajeta, mutta semmoiseen normaaliin ajoon hyvä. Eikä kulu bensaa öljyn vatkaamiseen kuten perinteisessä automaatissa :lol: :roll:

Tuossa 1.0 koneessa on todella hyvä alavääntö tai sitten sen kanssa huomaa J Astran 1.4 koneen puutteelisen alaväännön paremmin.

S&S toimi eritavalla kun J:ssä. J lähtee käyntiin, kun painaa kytkimen pohjaan, mutta K lähti vasta, kun lähti nostamaan kytkintä ja painoi kaasua. Ensimmäisissä ja toisissa liikennevaloissa meinasin, että onko siinä jotain vikaa :D
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

Olis vapaana Astra K 1.0 ECT innovation farmari 2018 Tehdastakuuta yli vuosi jäljellä Metalli Hopea
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Ja täällä voisi olla 1.4 Innovation farkku vapaana, kun pääosin tallissa makaa. 2 v ja mittarissa alle 20 tkm. Tullut käytettyä muuta kalustoa. Tuntuu näillä kilsoilla hullulta huollattaa merkkihuolloissa vuoden välein lisätöineen, vain siksi että takuu säilyy.
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

arpe kirjoitti: 14 Helmi 2019, 09:00 Olis vapaana Astra K 1.0 ECT innovation farmari 2018 Tehdastakuuta yli vuosi jäljellä Metalli Hopea
Kilometrit jäi pois : 1700 km
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

arpe kirjoitti: 14 Helmi 2019, 12:03
arpe kirjoitti: 14 Helmi 2019, 09:00 Olis vapaana Astra K 1.0 ECT innovation farmari 2018 Tehdastakuuta yli vuosi jäljellä Metalli Hopea
Kilometrit jäi pois : 1700 km
+ Tehtaan Webasto
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

Pistoolisankari kirjoitti: 14 Helmi 2019, 08:54
S&S toimi eritavalla kun J:ssä. J lähtee käyntiin, kun painaa kytkimen pohjaan, mutta K lähti vasta, kun lähti nostamaan kytkintä ja painoi kaasua. Ensimmäisissä ja toisissa liikennevaloissa meinasin, että onko siinä jotain vikaa :D
Oliko jalka ennen kaasun painamista jarrupolkimella?

Ainakin omassa auto ei käynnisty kytkimen painalluksesta, jos jarrupoljin painettuna. Tällöin käynnistyy vasta jarrun päästämisestä. Jos jarrua ei paineta kytkimen painamisen yhteydessä, niin sitten käynnistyy siitä kytkimen painamisesta.

Vai onko tätäkin kehitetty vielä myöhäisemmäksi, kun tuokin oli nimeltään ohjekirjan mukaan joku myöhäinen käynnistyminen.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
eeskoo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 08 Huhti 2018, 21:05

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja eeskoo »

Joku täällä vinkkas sellasen että kun S&S valoissa tms sammuttaa auton niin laittaa raakana ykkösen päälle niin auto hörähtää heti käyntiin kytkintä painaessa, varsin kätevä.
Astra ST 1.0 Innovation+
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Ilouutisia perhana et on hyvä fiilis. Automaattipitkät toimii ja valot nousee nyt yhtäaikaa käynnistäessä. Olivat päivityksen ajaneet valojärjestelmään kun sellanen oli ollut ja väylään ajettu joku päivitys. Aika voittajaolo tällä hetkellä et nuanko pienestä oli kiinni.
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Seinäjoen rinta-jouppi saa ison käden multa palvelu on kyllä loistavaa. Maahantuojaa ei voi kehua yhtälailla mutta onneksi ei tarvii maahantuojan kanssa ollakkaan tekemisissä.
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

eeskoo kirjoitti: 14 Helmi 2019, 19:00 Joku täällä vinkkas sellasen että kun S&S valoissa tms sammuttaa auton niin laittaa raakana ykkösen päälle niin auto hörähtää heti käyntiin kytkintä painaessa, varsin kätevä.
Siis tuo S&S toimi ainakin omassa 2016 vuoden Astrassa fiksusti. Autolla liikennevaloihin, vaihde vapaalle ja kytkin ylös -> auto sammui. Kytkin takaisin pohjaan, vaihde päälle ja jarru pohjassa, niin auto pysyi sammuneena. Kun valot alkoivat vaihtumaan, niin vapautti jarrun niin auto käynnistyi. Ei tarvinut turhaan enää tuossa vaiheessa kytkintä painella, kun se oli jo valmiiksi pohjassa. Sen kun siirsi jalan jarrulta kaasulle ja nosti samaan aikaan kytkintä, niin pääsi nopeasti liikkeelle.
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1508
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

Nible kirjoitti: 14 Helmi 2019, 17:01
Pistoolisankari kirjoitti: 14 Helmi 2019, 08:54
S&S toimi eritavalla kun J:ssä. J lähtee käyntiin, kun painaa kytkimen pohjaan, mutta K lähti vasta, kun lähti nostamaan kytkintä ja painoi kaasua. Ensimmäisissä ja toisissa liikennevaloissa meinasin, että onko siinä jotain vikaa :D
Oliko jalka ennen kaasun painamista jarrupolkimella?

Ainakin omassa auto ei käynnisty kytkimen painalluksesta, jos jarrupoljin painettuna. Tällöin käynnistyy vasta jarrun päästämisestä. Jos jarrua ei paineta kytkimen painamisen yhteydessä, niin sitten käynnistyy siitä kytkimen painamisesta.

Vai onko tätäkin kehitetty vielä myöhäisemmäksi, kun tuokin oli nimeltään ohjekirjan mukaan joku myöhäinen käynnistyminen.
En nyt äitiäni laita pantiksi etteikö olisi ollut noin, mutta aika varma olen, että kone hörähti käyntiin vasta, kun kosketin kaasupoljinta. Kuitenkin J:n kanssa on tottunut siihen, että voin seistä valoissa vaihde vapaalla tai valmiiksi ykkösellä ja painaa kytkintä sitten, kun lähdetään ja auto lähtee käyntiin sillon.

Kiitos vaan autotarjouksista, mutta odottelen nyt mitä facelift tuo tullessaan ja sitten varovasti alan ehkä kaivamaan ostohousuja :D
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

Pistoolisankari kirjoitti: 14 Helmi 2019, 22:05
Nible kirjoitti: 14 Helmi 2019, 17:01
Pistoolisankari kirjoitti: 14 Helmi 2019, 08:54
S&S toimi eritavalla kun J:ssä. J lähtee käyntiin, kun painaa kytkimen pohjaan, mutta K lähti vasta, kun lähti nostamaan kytkintä ja painoi kaasua. Ensimmäisissä ja toisissa liikennevaloissa meinasin, että onko siinä jotain vikaa :D
Oliko jalka ennen kaasun painamista jarrupolkimella?

Ainakin omassa auto ei käynnisty kytkimen painalluksesta, jos jarrupoljin painettuna. Tällöin käynnistyy vasta jarrun päästämisestä. Jos jarrua ei paineta kytkimen painamisen yhteydessä, niin sitten käynnistyy siitä kytkimen painamisesta.

Vai onko tätäkin kehitetty vielä myöhäisemmäksi, kun tuokin oli nimeltään ohjekirjan mukaan joku myöhäinen käynnistyminen.
En nyt äitiäni laita pantiksi etteikö olisi ollut noin, mutta aika varma olen, että kone hörähti käyntiin vasta, kun kosketin kaasupoljinta. Kuitenkin J:n kanssa on tottunut siihen, että voin seistä valoissa vaihde vapaalla tai valmiiksi ykkösellä ja painaa kytkintä sitten, kun lähdetään ja auto lähtee käyntiin sillon.

Kiitos vaan autotarjouksista, mutta odottelen nyt mitä facelift tuo tullessaan ja sitten varovasti alan ehkä kaivamaan ostohousuja :D
Sen verran paljon tuota tuli reilun 50000 km aikana käytettyä, että kyllä pelkkä jarrupolkimen nosto käynnisti auton :wink: Mielestäni erittäin kätevää, kun ei tarvinut lähtötilanteessa painaa ensin kytkintä pohjaan ja sitten lähteä nostamaan, vaan se oli jo valmiiksi pohjassa. Käytännössä sama tilanne, kun seisoisi valoissa auto käynnissä, kytkin pohjassa ja vaihde päällä, mutta tuossa on vaan S&S aktivoitunut. Mutta se siitä.

Toivottavasti faceliftistä tulee onnistunut paketti eikä PSA sörki liikaa väliin. Tuntuu hölmöltä, että jo nyt uudemmat Astrat ovat karsitumpia kuin mitä omani oli, vaikka luulisi kehityksen menevän toiseen suuntaan. PSA:n säästölinja näkyy. Faceliftissä sitten tietysti tuodaan takaisin jo poistettuja asioita :lol:
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Tästä on jo aikaisemminkin keskusteltu, mutta omaan ajoprofiiliin tuo S&S käynnistyminen vasta jalkaa jarrulta kaasulle siirrettäessä aiheuttaa loivissa ylämäissä sen, että auto ehtii lähteä valumaan taaksepäin samalla kun kone yrittää yskien käynnistyä ja lopulta sammuu. Täällä joku neuvoi tuon hyvän kikan, eli ykkönen silmään (kun S&S toiminnassa) ennen kytkimen painallusta, niin kone käynnistyy jo kytkintä painettaessa jalan ollessa vielä jarrulla. Näin se saisi olla muutoinkin, mutta co-päästöjä pitää saada viilattua niin pieneksi kuin mahdollista...
Vastaa Viestiin