Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Astra K Innovation 2019 H 7 Ajovalo,onko sen polttimon edessä linssi ?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ainaki 18 vuotises halogeeniumpios on linssi.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Juu vaimon 2018 K 1.0 Ecotec mallissa on linssit
Granlund X 300 hp 2021
Insignia 2019 1.6 200hp myyty
Astra K 2018 105hp A automatic kauppakassi
Astra K 2017 200hp A myyty
Astra K 2016 150hp myyty
Insignia 2019 1.6 200hp myyty
Astra K 2018 105hp A automatic kauppakassi
Astra K 2017 200hp A myyty
Astra K 2016 150hp myyty
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kuka tietää että miksi ECT :n valmistus/myynti loppui
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei kait siinä mitään sen kummempaa vikaa ole, miksi olisi markkinoilta poistunut. Vaihdon sujuvuuden ja muun toiminnan suhteen toki ei pärjää oikeille automaateille, paitsi taloudellinenhan se vissiin on.
Jossain ihan tuoreessa jutussa spekuloitiin, että Astraan kuitenkin tulisi PSA-tekniikkaa faceliftin yhteydessä. 1.2 Puretech ja Aisinin kasilovinen automaatti korvannee GM-tekniikkaa. Eikä ne huonoja korvikkeita olekaan. Vaihtaisivat nyt ainakin automaatit siihen uuteen kasipykäläiseen, vaikka moottorit olisi vielä GM:ltä.
Jossain ihan tuoreessa jutussa spekuloitiin, että Astraan kuitenkin tulisi PSA-tekniikkaa faceliftin yhteydessä. 1.2 Puretech ja Aisinin kasilovinen automaatti korvannee GM-tekniikkaa. Eikä ne huonoja korvikkeita olekaan. Vaihtaisivat nyt ainakin automaatit siihen uuteen kasipykäläiseen, vaikka moottorit olisi vielä GM:ltä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei se ECT ihanteellinen ole, mutta sen kanssa kyllä tottui elämään ja kyllä sen kanssa pärjää. Vaihtaa ihan sujuvasti jopa kun tottuu ajamaan sen kanssa. Sitäpaitsi ekat 1-2 vaihtoa tuntee ja loput vaihtuvat kuin itsestään. Sitäpaitsi jos käyttää ns. "manuaalisti", niin määrää itse tahdin. Onhan vanhat formulatkin näitä robotteja, joten eihän se nyt täysin susi voi olla?
Seat Ibiza 2018 1.0 TGI M5
Astra Tourer 2019 1.4T CNG M6
Seuraa: https://www.instagram.com/kaasuautoilen/
Astra Tourer 2019 1.4T CNG M6
Seuraa: https://www.instagram.com/kaasuautoilen/
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei mullakaan ole ollu mitään vaikeuksia sen kanssa,on vaan jääny pois myynnistä/valmistuksestaRisto Vee kirjoitti: ↑18 Tammi 2019, 18:49 Ei se ECT ihanteellinen ole, mutta sen kanssa kyllä tottui elämään ja kyllä sen kanssa pärjää. Vaihtaa ihan sujuvasti jopa kun tottuu ajamaan sen kanssa. Sitäpaitsi ekat 1-2 vaihtoa tuntee ja loput vaihtuvat kuin itsestään. Sitäpaitsi jos käyttää ns. "manuaalisti", niin määrää itse tahdin. Onhan vanhat formulatkin näitä robotteja, joten eihän se nyt täysin susi voi olla?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Risto Vee kirjoitti: ↑18 Tammi 2019, 18:49 Ei se ECT ihanteellinen ole, mutta sen kanssa kyllä tottui elämään ja kyllä sen kanssa pärjää. Vaihtaa ihan sujuvasti jopa kun tottuu ajamaan sen kanssa. Sitäpaitsi ekat 1-2 vaihtoa tuntee ja loput vaihtuvat kuin itsestään. Sitäpaitsi jos käyttää ns. "manuaalisti", niin määrää itse tahdin. Onhan vanhat formulatkin näitä robotteja, joten eihän se nyt täysin susi voi olla?
Eikös se ECT suunniteltu nimenomaan Kaupunkiliikenteeseen
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jp_vette nimimerkillä on 1.0 ECT:ssä kohta jo varmaan 150tkm, ja hyvin on pelannut?
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Vasta 141 tkm. Edelleen pelaa. Vetarin stefa on vaihdettu ja vaihteensiirtohaarukka. Jälkimmäinen noista oireili alusta saakka, mutta vasta viime syksynä löyty huolto, joka halus sen korjata. Kumpikaan noista ei liity varsinaisesti robottiosioon, sillä eikös koko laatikko ole sama kuin manuaalissakin, mutta siihen on vain lyöty robotti kylkeen?
Aluksi tuota laatikkoa kritisoittin rajustikin tietyistä osa-alueista, mutta nyt kun pihassa on taas 5-lovinen Aisin, niin yhtälailla sitäki pitää ajaa ajatuksella. Ja eipä mikään automaatti osaa aivosignaaleja tulkita, että mitä seuraavaksi. Eikä siinä lopulta muuta ongelmakohtaa ole vaihtoarpomisten suhteen kuin kick down. Ja yhtälailla siinä Aisinissa on sama, että tietyillä nopeuksilla se haluaa vaihtaa pykälää liian alas.
Jos pitäis tuo pisteyttää nyt vajaan kahden vuoden kokemuksella, niin antaisin 9/10. Se -1 tulee tietyillä nopeuksilla liian suuresta vaihteesta, eli tärrää hiukan. Kaksoismassavauhtipyörän puolesta pelkään, mutta jos se on nyt jo 141 tkm kestäny, niin ei sitäkään huonoksi voi haukkua.
Start&Stopin hitaus on toinen, mutta ei sekään laatikon vika ole. Pakkohan sen koneen on käynnissä olla ennenkö voidaan lähteä liikkeelle Ja sen kytken muutenki aina pois, niin ei kosketa mun elämää millään tavalla.