Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

arpe kirjoitti: 12 Tammi 2019, 20:10
eeskoo kirjoitti: 12 Tammi 2019, 13:08 Nyt just testasin niin nykäsy vasemmasta reunasta niin luukku lähtee irti.
Ei siellä muuta sähköjä näytä olevan kuin sulakkeet (innovation-varustelu).
Joopa joo,vasen reuna ja kevyt veto,sulakkeitahan siellä
Tuon luukun alla on sulakkeet,voiko jostain niistä ottaa suoran sähkön puhelimelle (ilman että järjestelmä sekoaa) ja,sähkön ottamiseen tuosta on ihan syysnsä,muut on jo käytössä CAN väyläinen Auto
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

arpe kirjoitti: 13 Tammi 2019, 10:41
arpe kirjoitti: 12 Tammi 2019, 20:10
eeskoo kirjoitti: 12 Tammi 2019, 13:08 Nyt just testasin niin nykäsy vasemmasta reunasta niin luukku lähtee irti.
Ei siellä muuta sähköjä näytä olevan kuin sulakkeet (innovation-varustelu).
Joopa joo,vasen reuna ja kevyt veto,sulakkeitahan siellä
Tuon luukun alla on sulakkeet,voiko jostain niistä ottaa suoran sähkön puhelimelle (ilman että järjestelmä sekoaa) ja,sähkön ottamiseen tuosta on ihan syysnsä,muut on jo käytössä CAN väyläinen Auto
Tuossa on tuon powerflex barin asennusohje
http://www.ifz-berlin.de/ins_pdf/39034631.pdf

Tuo Powerflex bar näköjään ottaa virtansa 12v virtaliittimen yhteydestä ja olisi näköjään saatavissa virta usb myös kyynernojan sisään tuon nykyisen usb:n lisäksi.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

Onkohan yhtään OPEL taksia täällä
pkuitune
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 27 Touko 2014, 16:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja pkuitune »

mp71 kirjoitti: 11 Tammi 2019, 10:20 Nuo LED-valot on kuitenkin teoriassa suunniteltu kestämään auton käyttöikä ja niille ei ole ennalta määrättyä vaihtoväliä ja ne eivät kaipaa (tai niille ei ole olemassa) huoltoakaan. Noilla argumenteillä vois yrittää vielä vääntää.

Kyllähän se helposti merkki vaihtuu, jos ei yhtään tulla tuommosessa vastaan.
Millaista oireilua teillä on ollut ledivaloissa, minkä seurauksena olette umpion vaihtoa lähteneet vaatimaan? Olen itse huomannut pari kertaa, kun olen pitkän ajon jälkeen pysähtynyt, että ajovalot käyvät ala-asennossa ja nousevat takaisin normaalille korkeudelle.. ja tässä yhteydessä tuo nousu takaisin normaaliin tasoon tapahtuu eriaikaisesti (toinen puoli nousee hitaammin kuin toinen). Lisäksi on ollut kohtalaisesti ongelmia pitkien valojen automatiikan kanssa, mutta tämä voinee johtua myös sumuisesta säästä ja/tai kameran edessä olevasta huurusta.
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

pkuitune kirjoitti: 14 Tammi 2019, 17:33
mp71 kirjoitti: 11 Tammi 2019, 10:20 Nuo LED-valot on kuitenkin teoriassa suunniteltu kestämään auton käyttöikä ja niille ei ole ennalta määrättyä vaihtoväliä ja ne eivät kaipaa (tai niille ei ole olemassa) huoltoakaan. Noilla argumenteillä vois yrittää vielä vääntää.

Kyllähän se helposti merkki vaihtuu, jos ei yhtään tulla tuommosessa vastaan.
Millaista oireilua teillä on ollut ledivaloissa, minkä seurauksena olette umpion vaihtoa lähteneet vaatimaan? Olen itse huomannut pari kertaa, kun olen pitkän ajon jälkeen pysähtynyt, että ajovalot käyvät ala-asennossa ja nousevat takaisin normaalille korkeudelle.. ja tässä yhteydessä tuo nousu takaisin normaaliin tasoon tapahtuu eriaikaisesti (toinen puoli nousee hitaammin kuin toinen). Lisäksi on ollut kohtalaisesti ongelmia pitkien valojen automatiikan kanssa, mutta tämä voinee johtua myös sumuisesta säästä ja/tai kameran edessä olevasta huurusta.
Mulla oli kahtena aamuna pimeä (oik puoli) ja sitten paloi kuin saunalyhty VAIHTOON ja,nyt oireilee (vas puoli) samat kuviot että näin,seuraavassa autossa EI ole LED Matrix valoja Auto siis 2018 Innovation. Eikös se korkeussäätö toimi VAIN startissa
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

arpe kirjoitti: 14 Tammi 2019, 18:45
pkuitune kirjoitti: 14 Tammi 2019, 17:33
mp71 kirjoitti: 11 Tammi 2019, 10:20 Nuo LED-valot on kuitenkin teoriassa suunniteltu kestämään auton käyttöikä ja niille ei ole ennalta määrättyä vaihtoväliä ja ne eivät kaipaa (tai niille ei ole olemassa) huoltoakaan. Noilla argumenteillä vois yrittää vielä vääntää.

Kyllähän se helposti merkki vaihtuu, jos ei yhtään tulla tuommosessa vastaan.
Millaista oireilua teillä on ollut ledivaloissa, minkä seurauksena olette umpion vaihtoa lähteneet vaatimaan? Olen itse huomannut pari kertaa, kun olen pitkän ajon jälkeen pysähtynyt, että ajovalot käyvät ala-asennossa ja nousevat takaisin normaalille korkeudelle.. ja tässä yhteydessä tuo nousu takaisin normaaliin tasoon tapahtuu eriaikaisesti (toinen puoli nousee hitaammin kuin toinen). Lisäksi on ollut kohtalaisesti ongelmia pitkien valojen automatiikan kanssa, mutta tämä voinee johtua myös sumuisesta säästä ja/tai kameran edessä olevasta huurusta.
Mulla oli kahtena aamuna pimeä (oik puoli) ja sitten paloi kuin saunalyhty VAIHTOON ja,nyt oireilee (vas puoli) samat kuviot että näin,seuraavassa autossa EI ole LED Matrix valoja Auto siis 2018 Innovation. Eikös se korkeussäätö toimi VAIN startissa
UUTENA mulla valot nousi yhtäaikaa,kun vaihdettiin oik.puolen umpio,ei nouse enää
Zimeon
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 101
Liittynyt: 01 Touko 2007, 03:28

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Zimeon »

Tänään kävi auto tuossa takaisinkutsussa ja vaihtoivat jarrunesteet. Ei kuulema tarvii tehdä muuta ja sanoivat että tarvetta ei ole tulla takaisin tämän asian tiimoilta.

Samalla kyselin tuon kaarrevalovian perään, kun pari kertaaa ollut. Oikean puolisia on kuulema vaihdettu takuun piiriin, mut oma auto on vajaa 25kk vanha joten ei olis enää takuuseen kuulema mennyt kun on pari viikkoa yli mennyt tuon 2v takuun. No hyvin ne on nyt viimeiset viikot toimineet mut saas nähdä missä kohtaa sit lopettaa toimintansa ja mitä kaikkea siitä seuraa.
1.6 Bi Turbo Astra K MY17 -(z)-
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

Kuluttajaviranomainen vois olla eri mieltä asiakkaan täydestä korvausvastuusta jos 2000€ valo sippaa autosta 2 viikkoa takuun päättymisen jälkeen :bonk:
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
eeskoo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 08 Huhti 2018, 21:05

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja eeskoo »

Aivan 100varmasti menee takuuseen kun nostat kunnon metelin siitä, ei ole pienintäkää epäselvyyttä. Ei pitäis tarvita edes mitää meteliäkää siitä, ihan selvää se on että takuu kattaa tuon.
Astra ST 1.0 Innovation+
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Ei muutaku kovana oot, ei todellakaan oo vastuun loppuminen nuan päivän päälle. Ja sitäpaitsi käyttöikä näis pitäisi olla pitkä ja netin syövereistä paljon näistä ledeistä moitetta löytyy niin vahvoilla oot. Maahantuoja näyttää olevan aika kujalla tällä hetkellä.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

Tänään laitoin webaston päälle ja jäin sitten pihalle juttelemaan naapurin kanssa. Webaston ehti sen 30min siinä käymään ja sammui. Webaston kaukosäädin näytti 11 astetta sisälle lämmintä, lasit sulat (auto katoksessa). Kävin alkuun kääntämässä ilmastoinnin HI asentoon. Auto käyntiin, niin jäähdytysveden mittari ei noussut mihinkään.
Eikö nuo webaston lämmittämät vedet kierrä ollenkaan koneen kautta vai mitä tuo mittari näyttää?

Pitää laittaa ensi kerralla obd palikka kiinni ja katsoa mitä se sitä kautta näyttää lämpötilaksi. Ja on tiedossa että tuo mittarin 90 on jotain 70-110 väli.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Tai pistä tavallinen lämpömittari ilmasuuttimien päälle. Tuskin se puhaltaa edes 30 asteista ilmaa tuulilasille, niin miten se moottorinlämpömittari sitten sieltä 50 C minimiarvosta mihinkään värähtäisi?

Tai kokeile moottorilohkoa kädellä. Sellainen 40 - 50 C tekee jo lievästi kipeää, mutta hyvä jos lohko on webaston jäljiltä edes kädenlämpöinen (25 - 30 C).
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

arpe kirjoitti: 14 Tammi 2019, 15:06 Onkohan yhtään OPEL taksia täällä
En tiedä, onko täällä taksikuskeja, mutta K-Astraa olen kyllä nähnyt taksina.
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

jarkkis kirjoitti: 14 Tammi 2019, 20:01 Ei muutaku kovana oot, ei todellakaan oo vastuun loppuminen nuan päivän päälle. Ja sitäpaitsi käyttöikä näis pitäisi olla pitkä ja netin syövereistä paljon näistä ledeistä moitetta löytyy niin vahvoilla oot. Maahantuoja näyttää olevan aika kujalla tällä hetkellä.
Mulla tosiaan kesti oik.puoli LED Matrix sen 7 kuukautta,että näin
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

otj kirjoitti: 14 Tammi 2019, 20:46
arpe kirjoitti: 14 Tammi 2019, 15:06 Onkohan yhtään OPEL taksia täällä
En tiedä, onko täällä taksikuskeja, mutta K-Astraa olen kyllä nähnyt taksina.
Mulla tuli Espoossa yks vastaan,Isolla Kirkolla useampi,että on niitä
Vastaa Viestiin