Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4876
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 10 Tammi 2019, 14:32

Rookeri kirjoitti:
09 Tammi 2019, 10:34
E meisti ja lyöt ite sen leiman :lollis:
Kävi kyllä mielessä :D
?! kirjoitti:
09 Tammi 2019, 13:20
Rosteria saa halvimmalla romu liikkeistä,myyvät kilo hinnalla
Toki vaimentimen joutuu ostaa muualta
Toikin tietty vaihtoehto. Suoraa putkea tuonne ei kauheesti kyllä mene joten kurveja tarvis enempi, mahtaako olla tuollaisia romumiehellä. Lisäksi pitäs olla muhviliitokset, ei viitti räkiä mikillä niitä kiinni kun saumat ruostuu heti. Tohon 3" downpipeen heppasin kyllä mustalla yhden ylimääräisen lambdamutterin jos tuuppais siihen tuon PLX laajakaistan joka hyllyssä makaa.
Ströbä kirjoitti:
10 Tammi 2019, 11:33
Taitaa Jarnolla olla K06 koneen kyljessä.😎
Jaa katos sinne topicciin oli tullut 4.1 päivitys että turbo vaihdettu 6/18. Ei kyllä mainittu mikä mutta varmaan jotain muuta ku vakio :)

Tänään mallailin hiukka tota cooleria. Eli ensin puskin pois:

Kuva

Sitten etuflekti ja orkkiscooleri pois:

Kuva

Ja uusi cooleri kiinni tohon palkkiin:

Kuva

Tämänhän piti olla lähes bolt-on. Pikkusiivu pitää ottaa puskurista kuulemma pois että mahtuu. No joo. Aika paljon täytyy kaivaa puskinta että menee paikalleen. Apukuskin puolella tiellä on ilmastoinnin kuivain jota ei voi siirtää, kuskin puolella tilaa on paljonkin. Joissain seteissä jäähdytinpakettia tuodaan koneeseen päin vähän alhaalta jolloin tulee lisää tilaa mutta jos tekee sen ottaa lambda kiinni takaflektin runkoon. Jäähdytinpaketin ollessa vakiopaikallakin väliä on vain noin 10mm flektin rungosta lambdaan.

Tietty jos laittas tonne taakse jonkun slimline flektin vois vähän tulla lisää tilaa. Toisaalta OPC puskurilla tulis heti paljonkin lisää tilaa kun se on tilavampi alhaalta. Lisäksi tuon vakio puskurin kanssa ongelmana on putkisto coolerilta turbolle. Se ei kyllä mahdu kennojen ja sumuvalon välistä kovin helpolla.

Huoh :roll:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3632
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja ?! » 10 Tammi 2019, 18:07

Romu-ukoilta löytyy kyllä mutkia ja supisteitakin,itse hakenut 3" ja 3.5" niin en kyllä tiedä onko muuten edes 2.5" kuinka yleisesti tarjolla.
Omegaa tuli tehtyä ihan pultattavilla laipoilla liitokset,mutta kyllä tästä eteenpäin teen aina v-band liitoksilla,on niin paljon helpompi ja tiiviinpi liitostapa.Peruslangalla ihan mikillä on mun hitsaukset tullut noihin omiin romuihin,eivät ole näyttelypelejä.Toki sitten jos pitää olla kiiltävää ja muutenkin siistit niin ticillä hitsaukset.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Crown 24v

Avatar
DEAD
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3136
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Oravikoski

Re: Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja DEAD » 10 Tammi 2019, 18:41

vectraTBO kirjoitti:
09 Tammi 2019, 09:59

Oon kattellu noita putkistoja nyt vähän joka paikasta ja mitään 500euroa en kyllä maksa kahdesta pöntöstä ja putken pätkistä. Rosteria putki saisi silti olla koska myös downpipe on. Pari edullista putkea löysin mutta niissä ei ole E merkintöjä. Mahtaako ne leimalla alkaa mussuttaa niistä? Yksi vaihtoehto on tietty tehdä itse putki osista, ainakin Biltsusta saa edullisesti rosteri osia.
joitain tapauksia kuullut että tullut narinaa omatekele putkista noissa uudemmissa kipoissa osa selvinnyt kun sanonut että leimat on yläpuolella että tuli laitettua pönttö väärinpäin. Onko tuo downpipe ja katti "leimoilla" varustettu? Mutta jos välärin vaihtaa niin äkkiseltään luulisi jos kovin narisiamies se inssi niin voi tuohonkin puuttua. Ainakin täällä päin välillä tuntuvat puuttuvat noihin ei orkkis coolereihin.
Calibra c20let fwd
Vectra B2 Y26se

Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4876
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 10 Tammi 2019, 21:10

?! kirjoitti:
10 Tammi 2019, 18:07
Romu-ukoilta löytyy kyllä mutkia ja supisteitakin,itse hakenut 3" ja 3.5" niin en kyllä tiedä onko muuten edes 2.5" kuinka yleisesti tarjolla.
Omegaa tuli tehtyä ihan pultattavilla laipoilla liitokset,mutta kyllä tästä eteenpäin teen aina v-band liitoksilla,on niin paljon helpompi ja tiiviinpi liitostapa.Peruslangalla ihan mikillä on mun hitsaukset tullut noihin omiin romuihin,eivät ole näyttelypelejä.Toki sitten jos pitää olla kiiltävää ja muutenkin siistit niin ticillä hitsaukset.
No juu ei tämäkään mikään näyttelyvehjes ole mutta olishan ne kiiltävät ihan siistit tuon kiiltävän dp:n jatkoksi :)
V-bandia en laita mihinkään, ihan susia. Tiiviitä ehkä mutta perseestä laittaa paikalleen.
DEAD kirjoitti:
10 Tammi 2019, 18:41
vectraTBO kirjoitti:
09 Tammi 2019, 09:59

Oon kattellu noita putkistoja nyt vähän joka paikasta ja mitään 500euroa en kyllä maksa kahdesta pöntöstä ja putken pätkistä. Rosteria putki saisi silti olla koska myös downpipe on. Pari edullista putkea löysin mutta niissä ei ole E merkintöjä. Mahtaako ne leimalla alkaa mussuttaa niistä? Yksi vaihtoehto on tietty tehdä itse putki osista, ainakin Biltsusta saa edullisesti rosteri osia.
joitain tapauksia kuullut että tullut narinaa omatekele putkista noissa uudemmissa kipoissa osa selvinnyt kun sanonut että leimat on yläpuolella että tuli laitettua pönttö väärinpäin. Onko tuo downpipe ja katti "leimoilla" varustettu? Mutta jos välärin vaihtaa niin äkkiseltään luulisi jos kovin narisiamies se inssi niin voi tuohonkin puuttua. Ainakin täällä päin välillä tuntuvat puuttuvat noihin ei orkkis coolereihin.
Toki toi uusi dp ja katti on E hyväksytty, harmittavasti vaan ne leimat just siellä yläpuolella :hypocrite:

Joo toi cooleri kyllä paistaa tuolta kuuhun saakka. Varsinkin jos käytän tuota nykyistä puskuria täytyy varmaan koko keskiosa leikata auki että mahtuu ja sittenhän se vasta näkyykin. Taidan jokatapauksessa vetästä sen mustaksi niin ei paista niin kovasti silmään. Vakio-osat jää hyllyyn jos tulee vaikeeta leimalla :bonk:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3632
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja ?! » 11 Tammi 2019, 10:52

Jaa,meillä onkin täysin päinvastaiset kokemukset v-band liitoksesta :D

Itse olen noiden kaiken mailman laippojen kanssa sohlannut ja lähes aina kironnut ahtautta ja jos haluaa tiiviin niin tiiviste väliin yms.

V-bandilla ainoa vaikeus on saada se mutteri hollille.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Crown 24v

Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4876
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 11 Tammi 2019, 12:10

Juu näköjään :D

Mutterin hollille laittokaan ei ollut este tuon turbon ja dp:n välisessä v-band liitoksessa koska siinä on pultti valmiina jonka saa niin auki että sen saa putken ympärille. Mutta koitappa saada tuonne kaksi kättä mahtumaan samaan aikaan ja vielä kiertää sitä pulttia kiinni samalla+pitää oikealla paikallaan putkea. Voin kertoa että alkoi jossain kohtaa jopa hiukan vituttamaan :evil:

Olispa ollut laippaliitos pinnapulteilla niin olis voinut vaan nostaa putken paikalleen ja sitten kiertää yhdellä kädellä ne mutterit kiinni. Ja on olemassa myös tiiviitä laippaliitoksia ilman tiivisteitä, niinkuin tuo dp:n ja väliputken liitos. Molemmissa laipat ja putkenpäät kartiot, toisessa laipassa pinnapultit niin jälleen vaan nostaa paikalle ja kiertää mutterit kiinni. Mutta kaikki omalla tyylillään :)
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

iHenkkaZ
OCF Member 2019
OCF Member 2019
Viestit: 5049
Liittynyt: 12 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Merijärvi

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ » 11 Tammi 2019, 12:12

?! kirjoitti:
11 Tammi 2019, 10:52
Jaa,meillä onkin täysin päinvastaiset kokemukset v-band liitoksesta :D

Itse olen noiden kaiken mailman laippojen kanssa sohlannut ja lähes aina kironnut ahtautta ja jos haluaa tiiviin niin tiiviste väliin yms.

V-bandilla ainoa vaikeus on saada se mutteri hollille.
ite kans mieltyny v bandeihin, muilla ei vihtis enää laitellakkaan
ZLOmega B b1/b2 mv6 r6 24v turbo
Ascona B "sport" r6 12v turbo
Omega B2 x30xe manual (winterbeater)

Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4876
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 13 Tammi 2019, 19:36

Siirsin tänään jäähdytinpakettia noin 2cm koneeseen päin alhaalta niin mahtuu tuo cooleri paremmin eikä tarvi koko puskuria silpoa. Tuo siirto vaan vaatii sellasen ohkasen flektin tuon orkkiksen tilalle jolloin tulee lisää tilaa noin 3cm. Mutta mitä mokkuloita tuolla orkkis flektin takana on kiinni noissa nurkissa?

Kuva

Johdotus flektille on sellainen että noi täytys säilyttää. Voikohan noi roikkua tuolla vaan mukana menossa vai mikä tarkoitus niillä on?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

Avatar
DEAD
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3136
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Oravikoski

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja DEAD » 13 Tammi 2019, 19:39

Liekkö niitä eri puhallinnopeuksien vastuksia joilla saa rupelin kiekkoja pudotettua. En puhelin ruudulta oikein kunnolla selvää saa
Calibra c20let fwd
Vectra B2 Y26se

Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4876
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 13 Tammi 2019, 19:45

Voi olla. Tuollaisia siis:

https://www.csautos.net/z20let-ac-fan-r ... -833-p.asp

Jos ne sellaisia on niin tarviiko ne olla flektin lähellä jäähtyäkseen vai miksi ne tonne on tehtaalla tungettu?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

Avatar
jarkkis
OCF Member 2017
Viestit: 12032
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja jarkkis » 13 Tammi 2019, 20:26

samantyylisiä etuvastuksia kun puhaltimen moottoriski on. Siks ne tos on et ku flekti pyörii ni samalla jäähdyttää noita etuvastuksia.

blex84
OCF Member 2017
Viestit: 2649
Liittynyt: 03 Syys 2007, 22:35
Paikkakunta: tyrnävä

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja blex84 » 14 Tammi 2019, 06:11

Ite laitoin g astrassa nippusiteellä jäähdyttimen ripaan nuo kii kun vaihdoin flektin ohueksi
Kadett B 1.9 -70, Astra H 1.6 -05 ja Signumi 2.0t -04

Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4876
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 15 Tammi 2019, 21:29

Niinkai se on tehtävä. Ihmetyttää vaan miksi ne on lämpimään syyläriin kiinni tungettu jos niiden tarkoitus on jäähtyä?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4876
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 16 Tammi 2019, 13:09

Alkaa olemaan kasassa jo pikkuhiljaa kun puuttuvat osatkin saapuivat eilen:

Kuva

Täytyy vaan odotella nyt sitä ohkasta flektiä että voi kasata loppuun. Ilmastoinnin kennon flekti vaihtui kahteen tuollaiseen pikkupuhaltimeen että cooleri mahtuu. Myös tuossa orkkis etuflektissä on sellanen palikka mitä takaflektissä oli 2kpl. Eli sekin vaan sitten nippareilla johonkin kiinni.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4876
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja vectraTBO » 30 Tammi 2019, 15:09

Ohkanen flekti saapui sumujen saarelta niin sai lyödä keulan nippuun. Coolerin vetäsin mustaksi ettei paista silmään niin pahasti.

Flektillä tuli lisää tilaa paljon:

Kuva

Cooleri mustana:

Kuva

Nipussa, luometkin revein jossain kohtaa irti sekä hioin ja kiillottelin umpioita mutta liimasta on jälkiä kyllä vieläkin:

Kuva

On kyllä ahdasta tuon cooleri ja ahtoputkiston kanssa, varsinkin apumiehen puolella. Siirsin sumuvalon korkeussäädönkin jo umpion toiselle puolelle mutta ei mahtunut putki sumarin ja ilmastoinnin kuivaimen välistä. Piti siihen tehdä yksi ylimääräinen mutka. Kuskin puolella on enemmän tilaa mutta sielläkin putkisto ottaa kiinni sumarin korkeussäätöön. OPC puskuria jo monta kertaa kattelin, sillä tulis lisää tilaa heti mutta maalauksineen se on noin 400-500e homma joten antaa nyt ainakin vielä olla. Tietty jos jollain on tiedossa edullinen OPC puskin niin saa ilmoittautua :)

Sisustasta purin keskikonsolin muovit pois:

Kuva

Kuva

Kuva

Tinnerillä lähti kohtuu helpolla tuo tahmea harmaa pinnoite pois mustista osista. Tuo isoin muovi on harmaa ja siinä tuntuu olevan vähän tiukemmassa. Väriä olen arponut orkkis harmaan ja korin sinisen välillä, ei osaa päättää.

Ja Saksasta löyty halvalla RST cat back joka on jo tulossa, katotaan millanen romuläjä sieltä paljastuu :bonk:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Vectra C OPC -07
Insignia A OPC -10

Vastaa Viestiin