Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Itse olen aina ihmetellyt näitä tulppa vääntöjä ja iridium "pakkoa" ahdetuissa moottoreissa.Omiin olen aina laittanut halvat perus 1-kärki kuparitulpat,joskus olen kärkivälin naputellut 0.6-0.7mm ja välillä en,ikinä ei ole ongelmia ollut omassa käytössä.
Saa poistaa jos tuntuu menevän ohi aiheen
Saa poistaa jos tuntuu menevän ohi aiheen
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Ei mee ohi aiheen. Itse haluan viritettyyn bensaturboon sellaiset tulpat joissa mahdollisimman vähän metallia palotilassa. Noi iridiumit maksoi 50e ja normitulpat on jotain alkaen 20e joten en pidä pahana investointina.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
^Juu,ei se hinta ero montaa kymppiä ole,varsinkaan 4-pyttyisessä,mutta ihmetellyt vaan kun niillä perus tulpilla ei muiden motit toimi.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
No juu eiköhän ne toimi muillakin järkevillä tulpilla ainakin 300hv saakka ihan ok. Kattelin ensin OPC H Astran tulppia yksikärkisenä ja ainakin Boschin tulpassa elektrodi työntyi turhan pitkälle palotilaan omasta mielestä. Nää NGK:t nyt oli Motonetissa hyllyssä niin otin ne.
Tossa A Vectran C20LETissä aikanaan penkissä alkoi rötääminen siinä +300hv jälkeen normi yksikärki tulpalla bensalla. Tilalle laitettiin Denson Iridiumia silloin ja ne toimi bensalla 540hv saakka kärkiväliin koskematta. Toki tuolla normi tulpallakin olis voinut päästä pidemmälle kuin tuo +300 kärkivälin muutoksella mutta sitä ei koitettu.
Nyt tuossa A Vectrassa on etanolin kanssa normi NGK BCR8ES, maksaa 5e/kpl ja toimii kärkivälin pienennyksellä hyvin. Tonne +600hv saakka ja varmaan pidemmällekin.
Tossa A Vectran C20LETissä aikanaan penkissä alkoi rötääminen siinä +300hv jälkeen normi yksikärki tulpalla bensalla. Tilalle laitettiin Denson Iridiumia silloin ja ne toimi bensalla 540hv saakka kärkiväliin koskematta. Toki tuolla normi tulpallakin olis voinut päästä pidemmälle kuin tuo +300 kärkivälin muutoksella mutta sitä ei koitettu.
Nyt tuossa A Vectrassa on etanolin kanssa normi NGK BCR8ES, maksaa 5e/kpl ja toimii kärkivälin pienennyksellä hyvin. Tonne +600hv saakka ja varmaan pidemmällekin.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Astra G Cabrio Turbo -03
Onk sulle tuttu Spareto.fi? Mä olen nyt 3 eri tilausta tehnyt sieltä, ja aina ollut selvästi halvempi, kuin nuo sun käyttämäsi autonvaraosat24 ja autodoc.vectraTBO kirjoitti: ↑30 Joulu 2018, 18:25 Juu kyllähän se voi alkaa luistamaan jos nyt toteutuu tuo noin 450nm mitä EDS lupaa. Mutta brittifoorumeilla toisilla on kestänyt jopa 440nm vakiokytkin. Toki sen elinikä on lyhyt jos kovasti luistelee mutta tuskimpa Astralla nyt kauheesti yli 5tkm tuleekaan kesässä. Ja tosiaan täytyy sitten vähän miedontaa softaa jos kovasti luistaa, eli katotaan miten se vakio nyt tuossa kestää.
Eilen oli paketti jätetty oven taa:
Kaikki muu tuli autonvaraosat24 firmasta paitsi öljynputsari ja tulpat Motonetista. Tulpiksi otin tollaset NGK BKR6EIX iridiumit joita on ilmeisesti käytetty näissä Z20LET virityksissä. Ainakin paremmalta ne näyttää kuin paikoillaan olevat GM nelikärkisontaboschit
Kupariprikkoja tarvii vielä hakea turbon nestelinjoja varten sekä öljynpaluun laipan tiiviste.
Vertailu kannattaa!
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Eikö cletin levy oo eri booreilla kuin zletin?
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: Astra G Cabrio Turbo -03
Juu kyllä sä yv:llä mulle siitä kerroit jo elokuussa. Mutta sieltä ei löydy aina sellaista osaa kun haluan ja ei ole kertaakaan tullut halvemmaksi sieltä verrattuna autonvaraosat24 puljuun. Ja en juuri koskaan tilaa autonvaraosat24 kaupasta normaalihinnoin, odotan aina jotain tarjousta jos ei ole kiire. Nytkin nuo yllä olevat romut tuli -23% alella
Samalla numerolla myydään kyllä levyä molempiin. Muuta tietoa ei itsellä ole.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re Astra G Cabrio Turbo -03
Vähän jäi vielä vaiheeseen kun ei viittiny vanhoilla kuppasilla pakosarjan muttereilla kasata niin marmoritiskiltä on tulossa uudet. Eli ahdin/pakosarja vielä "hepissä".
Tähän asti uusittu/vaihdettu:
-Venttiiliohjurikumit
-Venttiilikopan tiiviste+pulttien o-renkaat
-Nokkien stefat
-Jakopää+vesipumppu
-Termostaatti koteloineen
-ahdin/pakosarja
-Pakosarjan tiiviste
-Tulpat
-Öljynputsari+öljyt
TX Autosportilta lupasivat tänään laittaa matkaan puuttuvat/oikeat osat
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Noita etanoli käyttöisiin Saabeihin suositeltua NGK:n BCPR7ES-11 4€:n tulppia oon omassa käyttänyt.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: Astra G Cabrio Turbo -03
Mut sulla myös etanoli polttoaineena. Vai ootko myös bensalla ajanut noilla?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Astra G Cabrio Turbo -03
Oon ajanut bensallakin.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: Astra G Cabrio Turbo -03
^^Ok, hyvä tietää että noikin toimii. Onkos sulla muuten joku softa siinä autossa? Vakioahdin on vissiin kuitenkin? Ajattelin vain kun se maililla kelasi niin kivasti vauhtia.
Eilen sain savut otettua motista:
Kasasin vielä vakiocoolerilla ja imutkistolla kun noita puuttuvia osasia ei ole vielä saapunut:
On muuten kohtuu hanurista toi pakoputken v-band kiinnitys, en ymmärrä että joku vielä vapaaehtoisestikin niitä laittelee. Ei sitten millään meinannut mennä paikalleen kunnolla enkä oikeen tiedä onko se vieläkään kun sinne sisään ei näe. Laippaliitos pulteilla olis kyllä paljon parempi. Toivotaan ettei putki tipu tielle kesällä
Autossa on joku Irmscherin takapönttö ja ihan siisti sellainen:
Piti sitä aluksi käyttää ja vaihtaa vaan väliosa virtaavammaksi, ainoo vaan että irmeli on tehty vakio väliputkeen sopivaksi ja pöntölle tuleva putki on päältä 47mm. Autossa siis nyt 3"downpipe ja ajattelin 2,5" cat backin laittaa joten toi irmeli ei nyt oikeen sitten käy. En kuitenkaan halua mitään hirveetä pörinää ettei katto alhaalla tarvi pitää kuulosuojaimia.
Oon kattellu noita putkistoja nyt vähän joka paikasta ja mitään 500euroa en kyllä maksa kahdesta pöntöstä ja putken pätkistä. Rosteria putki saisi silti olla koska myös downpipe on. Pari edullista putkea löysin mutta niissä ei ole E merkintöjä. Mahtaako ne leimalla alkaa mussuttaa niistä? Yksi vaihtoehto on tietty tehdä itse putki osista, ainakin Biltsusta saa edullisesti rosteri osia.
Eilen sain savut otettua motista:
Kasasin vielä vakiocoolerilla ja imutkistolla kun noita puuttuvia osasia ei ole vielä saapunut:
On muuten kohtuu hanurista toi pakoputken v-band kiinnitys, en ymmärrä että joku vielä vapaaehtoisestikin niitä laittelee. Ei sitten millään meinannut mennä paikalleen kunnolla enkä oikeen tiedä onko se vieläkään kun sinne sisään ei näe. Laippaliitos pulteilla olis kyllä paljon parempi. Toivotaan ettei putki tipu tielle kesällä
Autossa on joku Irmscherin takapönttö ja ihan siisti sellainen:
Piti sitä aluksi käyttää ja vaihtaa vaan väliosa virtaavammaksi, ainoo vaan että irmeli on tehty vakio väliputkeen sopivaksi ja pöntölle tuleva putki on päältä 47mm. Autossa siis nyt 3"downpipe ja ajattelin 2,5" cat backin laittaa joten toi irmeli ei nyt oikeen sitten käy. En kuitenkaan halua mitään hirveetä pörinää ettei katto alhaalla tarvi pitää kuulosuojaimia.
Oon kattellu noita putkistoja nyt vähän joka paikasta ja mitään 500euroa en kyllä maksa kahdesta pöntöstä ja putken pätkistä. Rosteria putki saisi silti olla koska myös downpipe on. Pari edullista putkea löysin mutta niissä ei ole E merkintöjä. Mahtaako ne leimalla alkaa mussuttaa niistä? Yksi vaihtoehto on tietty tehdä itse putki osista, ainakin Biltsusta saa edullisesti rosteri osia.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Rosteria saa halvimmalla romu liikkeistä,myyvät kilo hinnalla
Toki vaimentimen joutuu ostaa muualta
Toki vaimentimen joutuu ostaa muualta
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Taitaa Jarnolla olla K06 koneen kyljessä.
Astra Z20LEH x2
Re: Astra G Cabrio Turbo -03
Kävi kyllä mielessä
Toikin tietty vaihtoehto. Suoraa putkea tuonne ei kauheesti kyllä mene joten kurveja tarvis enempi, mahtaako olla tuollaisia romumiehellä. Lisäksi pitäs olla muhviliitokset, ei viitti räkiä mikillä niitä kiinni kun saumat ruostuu heti. Tohon 3" downpipeen heppasin kyllä mustalla yhden ylimääräisen lambdamutterin jos tuuppais siihen tuon PLX laajakaistan joka hyllyssä makaa.
Jaa katos sinne topicciin oli tullut 4.1 päivitys että turbo vaihdettu 6/18. Ei kyllä mainittu mikä mutta varmaan jotain muuta ku vakio
Tänään mallailin hiukka tota cooleria. Eli ensin puskin pois:
Sitten etuflekti ja orkkiscooleri pois:
Ja uusi cooleri kiinni tohon palkkiin:
Tämänhän piti olla lähes bolt-on. Pikkusiivu pitää ottaa puskurista kuulemma pois että mahtuu. No joo. Aika paljon täytyy kaivaa puskinta että menee paikalleen. Apukuskin puolella tiellä on ilmastoinnin kuivain jota ei voi siirtää, kuskin puolella tilaa on paljonkin. Joissain seteissä jäähdytinpakettia tuodaan koneeseen päin vähän alhaalta jolloin tulee lisää tilaa mutta jos tekee sen ottaa lambda kiinni takaflektin runkoon. Jäähdytinpaketin ollessa vakiopaikallakin väliä on vain noin 10mm flektin rungosta lambdaan.
Tietty jos laittas tonne taakse jonkun slimline flektin vois vähän tulla lisää tilaa. Toisaalta OPC puskurilla tulis heti paljonkin lisää tilaa kun se on tilavampi alhaalta. Lisäksi tuon vakio puskurin kanssa ongelmana on putkisto coolerilta turbolle. Se ei kyllä mahdu kennojen ja sumuvalon välistä kovin helpolla.
Huoh
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10