Rookeri kirjoitti: ↑17 Joulu 2018, 08:34
Paljonko oli mittariin tullu ton vajaan 2mm kulutuksen aikana? Olishan siinä käytännös reilu 1mm vielä pintaa
En osaa sanoa, pitää tutkia onko huoltokirjasa merkintää vaihdosta. Palat oli ihan jumisa, että piti hakata vasaralla irti. Samoin levyt nii jumisa, että oli vaikeuksia saada navasta pois.
Edit. Nää oli EBC:n palat ja levyt. Näköjään annetaan minimivahvuudeks 28mm. Omituiselta tuntuu, että saa kulua vain millin per puoli Mikähän tähän on syynä? Niihinhän jää ihan hitokseen tavaraa vielä...
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Tuli ostettua 2015 vuoden Insignia (virallinen vuosimalli ilmeisesti 2016) ja nyt on toinen xenon ihan keltainen. Onkos täällä kukaan vaihtanut D3S-tyypin xenoneita. Ilmeisesti siellä on Osram alkuperäispolttimona? Täällä on ollut puhetta valoautomatiikan sekoamisesta jos ottaa jotkut extremevisionit. En tiedä onko omassani automaattisia pitkiä valoja, mutta kaarteissa nyt ainakin jotain lisävaloa tuntuu syttyvän (itselläni on myynti-ilmoituksen mukaan 9 valokuviota, jos se jotain kertoo). Jos tuonne nyt laittaa vaikka Osram D3S Original (4300 k), niin aika lailla ollaan kai alkuperäisessä polttimossa, eikä tarvitse pelätä sen suurempia sekoamisia. Huollon tarjous polttimoiden vaihtamiseen molemmille puolille oli 462 euroa ja se lähentelee kyllä jo ryöstöä. Polttimot näyttävät maksavan noin 75-100 euroa kappale riippuen värilämmöstä ja tehosta, joten kovin montaa kertaa ei viitsisi kokeilla tai tulee kalliiksi tee se itse metodillakin.
Kyllä on polttimon vaihtokin mennyt vaikeaksi ja ennen kaikkea kalliiksi
Mitään A kirjainta eikä infoa ajotietokoneelle tullut, mutta uskotaan, että on automaattipitkät. Alkuperäispolttimoita vastaavat D3S xenonit hankittu, joten katsotaan kuinka ukon käy. Tilaa vaihdolle näyttää olevan ihan kohtuullisesti kun vertaa vag-konsernin tuotteisiin.
Vaihtoehtoisia varusteita olivat automaattinen kaukovalojen vaihto ja liikennemerkkien tunnistus, joista vain toisen toiminnon pystyi siis valitsemaan autoonsa (näin ainakin vuonna 2010).
Ohessa varustepakettien kuvaukset (Opelin tekstiä):
- Mukautuvat, xenon-ajovalot kaukovaloautomatiikalla (Automaattinen kaukovalojen säätö ei toimi Opel Eyen yhteydessä)
- Opel EyeKamera lukee nopeusrajoitusmerkit 60km/t ja siitä ylöspäin aina 200 km/t asti päivällä ja 150 km/t yöllä. (Automaattinen kaukovalojen vaihto ei toimi Opel Eyen yhteydessä)
Kun lukis käyttöohjetta, niin ei tarvitsis kysellä tyhmiä; "Kaukovaloapu aktivoidaan painamalla suuntavilkkuvipua kahdesti auton nopeuden ollessa yli 40 km/h." Ilmankos ne ei parkissa menneet automaatille.
Masi kirjoitti: ↑17 Joulu 2018, 19:28
Vaihtoehtoisia varusteita olivat automaattinen kaukovalojen vaihto ja liikennemerkkien tunnistus, joista vain toisen toiminnon pystyi siis valitsemaan autoonsa (näin ainakin vuonna 2010).
Ohessa varustepakettien kuvaukset (Opelin tekstiä):
- Mukautuvat, xenon-ajovalot kaukovaloautomatiikalla (Automaattinen kaukovalojen säätö ei toimi Opel Eyen yhteydessä)
- Opel EyeKamera lukee nopeusrajoitusmerkit 60km/t ja siitä ylöspäin aina 200 km/t asti päivällä ja 150 km/t yöllä. (Automaattinen kaukovalojen vaihto ei toimi Opel Eyen yhteydessä)
Mulla on 2010 OPC:ssa tuo Opel Eye liikennemerkkitunnistus ja tosiaan automaattipitkiä ei ole saanut tuon varusteen kanssa. Eli vaikka olis Xenonit niin ei automaattisesti ole aina kaukovaloautomatiikkaa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Omassani on ollut nuo Philipsin +50% kirkkaammiksi mainostetut xtremevisionit nyt noin 178 tkm:n matkan josta tietysti hieman reilut puolet xenonit palaen. Tosin kun tallista aina lähtee, niin xenonit syttyy ja sammuu joka kerta.
Nyt tänä syksynä tuntuu vain, että ei ne enää valaise - ehjät kyllä, eivätkä punerrakaan, mutta valoa ei tunnu tulevan tielle lainkaan entiseen malliin.
Mun autolla oli ajettu 147 tkm, kun toinen meni keltaiseksi. Käsittääkseni olivat alkuperäisasennetut Philipsit (koodi 9285 301 244). Vaihto oli todella helppo, 10 minuuttia ja molemmat puolet oli vaihdettu. Kovat on Opel-huollon tuntiliksat, kun 10 minuutin työstä pyydetään 200 euroa Vanhat polttimot olivat kyllä aika kurjan näköiset, lasissa oli jotain tummentumaa molemmissa, että ei ihme, jos ne vähän tehoaan menettävät ajan saatossa.
imaC kirjoitti: ↑18 Joulu 2018, 09:49
Mulla on -12 insignia missä on opel eye ja automaattipitkät jota en tosiaan käytä kun räpsyy jo vähän kirkkaanmasta liikennemerkistäkin..
Saakohan tuota herkkyyttä säädettyä? Reagoi aivan liian aikasin eellä ajavan takavaloihin ja vastaantulijan ajovaloihin.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
imaC kirjoitti: ↑18 Joulu 2018, 09:49
Mulla on -12 insignia missä on opel eye ja automaattipitkät jota en tosiaan käytä kun räpsyy jo vähän kirkkaanmasta liikennemerkistäkin..
Saakohan tuota herkkyyttä säädettyä? Reagoi aivan liian aikasin eellä ajavan takavaloihin ja vastaantulijan ajovaloihin.
En kyllä itse ole valikoista löytänyt siihen säätöä.. en tiiä sit onnistuuko testerillä..?
Masi kirjoitti: ↑18 Joulu 2018, 10:07
Mitenkäs muilla on kestänyt xenon-polttimot?
Omassani on ollut nuo Philipsin +50% kirkkaammiksi mainostetut xtremevisionit nyt noin 178 tkm:n matkan josta tietysti hieman reilut puolet xenonit palaen. Tosin kun tallista aina lähtee, niin xenonit syttyy ja sammuu joka kerta.
Nyt tänä syksynä tuntuu vain, että ei ne enää valaise - ehjät kyllä, eivätkä punerrakaan, mutta valoa ei tunnu tulevan tielle lainkaan entiseen malliin.
Kyllähän ne valot ovat taas kirkkaat. Tällä kertaa D1S:t uusimpana Osramin NightBreaker eli Laser -versiona.
Noiden Osramien kanssa kaukovalonvaihdinkin tuntuu toimivan luotettavasti, liekkö syynä valon väri vai mikä. Nämähän ovat 4500K kun Philipsin xtreme visionit olivat 4800K ja niillä toimi automaattinen valonvaihdin sattumanvaraisesti. Outoa, kun nämä Osramit ovat nyt kuitenkin ainakin yhtä kirkkaat kuin Philisitkin uutena.