madi kirjoitti: ↑22 Loka 2018, 15:06
Kannattaa vaihtaa heti ja ajoittaa niitä vähän enemmän auki ykk:ssa imu 1.2mm ja pako 0.8mm
Tulee varmana huomattavasti hengittävämpi moottori
Sit se boksi vaihtaa bolt-on kdfi siihen
Eli kannattaa vaihtaa molemmat nokat?
Tuo mun ahdin on melko pienellä pakopuolella.
Tuommonen ecu onkin vallan fixus oloinen,merkkikohtainen mega?
Tosin en tiä kannattaako tuohon tuommosta sijoittaa kun tarkoitus tehdä tekniikka kokonaan uusiksi ens syksynä ja nykyisellä belittää kyllä hemmetin hyvin.Tietysti jos nyky setillä pääsee naulaamaan niiin aika halpa tuommonen ecu tietysti verrattuna mottiremppaan.
Jonkin aikaa tässä pohtinut Ja ajattelin hommata tuon kdfi:n ecun tässä ens talven aikana.
Liekkö kellään tuosta lettiläisen versiosta kokemusta xehen tarkotettuja sarjoja pari tullut vastaan ja ainakin ne tuntuu olleen toimivia kapistuksia.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Kokeilun vuoksi laitoin kdfi plug&play poksin c20letiin. No ei se ihan plug & play ollut. Virransyöttö meni uusiksi. Sen jälkeen kyllä hörähti heti käyntiin. Oma sisäinen laajakaista ohjain toimi jostain syystä niin hitaasti että laitoin erillisen lambda-ohjaimen. Map anturi vaihdettiin purkin sisälle, jakaja pois käytöstä ja vag-puolat hukkakipinänä, fleksi-fuel anturi myös laitettiin ja jotain tämän tämmöistä. Kdfi erilliset liitinpinnit on aika hanurista. Säädetty omassa dynossa niin pelittää ihan hyvin normiajossakin, hieman isommalla ahtimella n. 320hv pyöräteho 98 polttoaineella.
Megan piraattiversiohan tuo käytännössä on. Ohjeistus on surkea, varsinkin kun ohjeen mukainen liitinkamman kytkentä ei pitäny paikkaansa.
Jos ei tiedä paremmasta niin silloin tuo on ihan ok.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
^Siellähän oli ihan käytännön kokemuksia,hyvä.
Kaverilla tuommonen e36 bemmissä ja sillä ainakin pelittänyt ihan jees.
Itselle jättäisin jakajankin paikoilleen jos tuommosen nyt hommaisi,seuraavaan tekniikka versioon sitten enempi panostaa.
Mutta joo halpa ja helppo tuo on,eli ei se varmastikkaan ole paras.
Sehän on käytännössä MS2 tuo boksi hyvä esim E85 muutokseen saa kaikki säädettyä
Kaikissa pemareissa missä tiedän että on tuommoinen pelaa kuin se kuuluisa jos säädöt kunnossa
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Kustannustehokkain tapa moottorinohjausmuutokseen on hommata esim. ATEcu v3. Itse toteutin muutoksen niin, että hommasin yhden alkuperäisen moottorinohjainlaitteen josta purin liittimen irti ja tein välijohdon ATEcun ja tämän puretun liittimen välille. Näin pystyi helposti hyödyntämään auton alkuperäistä johtosarjaa ja auton pystyy palauttamaan nopeasti takaisin vakioksi. Ainoat lisävedot tuli puolalle (halusin käyttää VW-hukkakipinäpuolaa) ja imuilmanlämpöanturille.
ATEcussa itsessään hyvä muuntopiiri pyörintänopeustiedolle, joten alkuperäiset anturointitiedot pelaavat ja ohjainlaitteessa itsessään on pätevä autokäyttöön soveltuva liitin sekä sisäiset releet ja varokkeet.
Asennuksesta saa siistin ja helposti poispurettavan.
Tuo kdfi on suoraan alkuperäiseen liittimeen
Samanlainen boksi kuin alkuperäinenki pemareissa toiminut ihan suoraan vaan ajoon säädöt tietenki koneen ominaisuuksien mukaan
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vakio käytetyllä asetelmalla ja uudella levyllä rupeaa lipsumaan 430nm kohdalla isolla vaihteella,eli vähän pitävämpi sais olla.
Mahtuuko m3 228mm sre asetelma pikkugetragin koppaan?
Onko kokemuksia vaijjeri välitteisellä kytkimellä kuinka raskas käyttöinen on tuommonen asetelma?
Tuo saakelin aurinko rupeaa paistamaan niin kait sitä kesäautoakin pitäis päivitellä.
Yksi Virolainen Opel harrastaja kyseli mun kytkimestä viime kesänä mutta päätyi sitten tuohon 618 asetelmaan, vauhtipyörä vaati kuulemma pikkumodin mutta sai sopimaan. Tuollaista olivat mittailleet: "Opel one has about 500kg of pressure while one from bmw has 1100kg"
Sitä en tiedä onko tuota sovitettu pottapyörään vai sileään malliin.
Mulla on Ojennuksen VP mutta se on tehty poteromallin pohjalta koska ehdin nuo muut kytkinromut aikanaan ostamaan tuohon poteropyörään ennen VP:n hankintaa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Näyttäs vahvasti siltä että oma 5 vuoden projekti valimistuu kesäksi ajoon Mitäs tulppia porukka on käyttäny nykyään? Megaruutan ja suorasytkän kaveriksi pitäs löytää hyvät tulpat
Käykö uudemman mallinen nokan asentotunnistin jakajamalliseen C20LET koneeseen? Vai millaisia ratkaisuja tuon tilalle on tehty? Tarkoitus muuttaa suorasytkäksi.