Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
^^Kiitti
Tänään vaihtu Inkkuun öljyt+putsari+raitisilmasuodatin:
10tkm öljynvaihtovälinä siis, nyt 75tkm mittarissa. Hyvin on kyl pelannu, ainoa vika ollut se ahtopaineen mankkuvena joka alko yliahtaa talvella BSR softan asennuksen jälkeen. Öljyt Motonetista perus Dexos2. Raikkari Motonetista alkuperäislaatunen aktiivihiilisuodatin, yllätyksenä tuli ihan GM logoilla ja hologrammeilla toi. Öljynputsari orkkis marmoritiskiltä.
Tänään vaihtu Inkkuun öljyt+putsari+raitisilmasuodatin:
10tkm öljynvaihtovälinä siis, nyt 75tkm mittarissa. Hyvin on kyl pelannu, ainoa vika ollut se ahtopaineen mankkuvena joka alko yliahtaa talvella BSR softan asennuksen jälkeen. Öljyt Motonetista perus Dexos2. Raikkari Motonetista alkuperäislaatunen aktiivihiilisuodatin, yllätyksenä tuli ihan GM logoilla ja hologrammeilla toi. Öljynputsari orkkis marmoritiskiltä.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Aina oppii uutta, tuossa tulee isot säästöt maaleissa. Hyvät dokumentit on säilynyt auton mukana.
GSI-The Real Thing & ST wagon
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Just tänään purin bertonen kontista romut pois nii kyllä sielä oli kori maaleissa joka puolelta
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Onkohan tohon yliahtamiseen mitään ratkaisua kun mulla sama ongelma neloselta lähdettäessä alemmilla kierroksilla ?
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Juu kaikessa pitää säästää
Kai sitä eri tehtaissa/eri tekijöillä voi olla hiukan eri systeemit. Mitään merkitystähän tuolla varapyöräkotelon pintamaalauksella ei kyllä ole. Tarkemmin kun muistelen mulla ei taida olla koskaan ollut missään autossa ihan täydellinen väri tuolla kotelossa, vähän on ollut joissain väriä "ohi"suihkimisen johdosta.
Mulla korjaantu uudella magneettiventtiilillä.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Taitaapi vika olla ohjelmoinnissa ku kaikki vaihdettu silti yliahtaa.
Re: Astra G Cabrio Turbo -03
Avo on ollut talviunilla jo hetkisen, seisonnan ajaksi laitoin alle noi orkkis pyörät. Jotenkin tuokin vanne näyttää hyvältä. Tarvis vaan spaceria väliin kun jää niin syvälle. Rupee ehkä vähän kyllästyttää noi RH:t jo.
Mutta joo, kevyttä huoltoa tarvis autoon tehdä talven aikana. Kesällä huomasin jo että satunnaisesti startissa saattaa pölläyttää vähän sinistä, myös reilumman tyhjäkäynnin jälkeen pölläytteli silloin tällöin. Öljynkulutukseksi mittasin joku 0,3litraa/1000km. Autossa siis 87tkm nyt mittarissa. Ajattelin automaattisesti että näiden perusvika eli ohjurikumit irti. Tilailin syksyllä jo valmiiksi tuollaiset venajousen alle menevät kumit niin pysyy paikallaan. Myös jakopään vaihto on ajankohtainen kun edellisestä vaihdosta on aikaa noin 7v/40tkm, jakopääsettikin tuli tilattua jo kesän lopulla. Eli tuollaiset osat:
Joku päivä sitten aloittelin purkamaan autoa ja ekaksi otin tulpat pois, nehän näytti tosi hyvälle. Ei yhtään karstaa niinkuin ohjurivammanen yleensä tekee. Myös männänpäälliset oli täysin karstattomat ja kuivat, näkyi jopa mäntien päällä ne koneistetut uratkin ihan hyvin. Tulpat:
Ajattelin sitten kurkata ahtoputkien öljytilanteen ja turbon välykset. Ahtoputkissa ei mainittavaa öljykerrosta mutta ahtimessa jonkun verran pystyklappia, akselinsuuntaista eli päittäisklappia ei yhtään:
Tulisko se öljy sitten kuitenkin ahtimesta. Jotenkin toivoin että tulis niin sais uutta isompaa ahdinta tilalle
Ja black fridayna tuli tilattua EDS stage1+IPF tikku. Nyt tuli vaan mieleen että jos nyt vaikka laittais sen OPC Astran turbon niin miten skulaa toi Z20LETin Stage1 softa LEH turbon kanssa? Ja kun noita LEH ahtimia löytyy hintaskaalaan 300-750e niin mitäs eroa niissä on muuta kuin hinta
Ja sitten saa vielä uutta keskiosaakin mutta LEH keskiosa taitaa vaatia eri kompurakotelon kuin LETissä on?
Alunperinhän tätä(kään) ei pitänyt virittää mutta jos nyt vähän. Ja toi orkkis DB/esikattiyhdistelmä näyttää melko ahtaalta Jos heppailis tilalle hiukan isompaa putkeakin sitten kun kerkeää. Mistähän löytäis tuollaisen VBand vastalaipan putken lähtöön? Vai onko toi pakoputken Vband ihan joku standardikoko?
Mutta joo, kevyttä huoltoa tarvis autoon tehdä talven aikana. Kesällä huomasin jo että satunnaisesti startissa saattaa pölläyttää vähän sinistä, myös reilumman tyhjäkäynnin jälkeen pölläytteli silloin tällöin. Öljynkulutukseksi mittasin joku 0,3litraa/1000km. Autossa siis 87tkm nyt mittarissa. Ajattelin automaattisesti että näiden perusvika eli ohjurikumit irti. Tilailin syksyllä jo valmiiksi tuollaiset venajousen alle menevät kumit niin pysyy paikallaan. Myös jakopään vaihto on ajankohtainen kun edellisestä vaihdosta on aikaa noin 7v/40tkm, jakopääsettikin tuli tilattua jo kesän lopulla. Eli tuollaiset osat:
Joku päivä sitten aloittelin purkamaan autoa ja ekaksi otin tulpat pois, nehän näytti tosi hyvälle. Ei yhtään karstaa niinkuin ohjurivammanen yleensä tekee. Myös männänpäälliset oli täysin karstattomat ja kuivat, näkyi jopa mäntien päällä ne koneistetut uratkin ihan hyvin. Tulpat:
Ajattelin sitten kurkata ahtoputkien öljytilanteen ja turbon välykset. Ahtoputkissa ei mainittavaa öljykerrosta mutta ahtimessa jonkun verran pystyklappia, akselinsuuntaista eli päittäisklappia ei yhtään:
Tulisko se öljy sitten kuitenkin ahtimesta. Jotenkin toivoin että tulis niin sais uutta isompaa ahdinta tilalle
Ja black fridayna tuli tilattua EDS stage1+IPF tikku. Nyt tuli vaan mieleen että jos nyt vaikka laittais sen OPC Astran turbon niin miten skulaa toi Z20LETin Stage1 softa LEH turbon kanssa? Ja kun noita LEH ahtimia löytyy hintaskaalaan 300-750e niin mitäs eroa niissä on muuta kuin hinta
Ja sitten saa vielä uutta keskiosaakin mutta LEH keskiosa taitaa vaatia eri kompurakotelon kuin LETissä on?
Alunperinhän tätä(kään) ei pitänyt virittää mutta jos nyt vähän. Ja toi orkkis DB/esikattiyhdistelmä näyttää melko ahtaalta Jos heppailis tilalle hiukan isompaa putkeakin sitten kun kerkeää. Mistähän löytäis tuollaisen VBand vastalaipan putken lähtöön? Vai onko toi pakoputken Vband ihan joku standardikoko?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Lehhin ahtimella letin hukkiksella. Laitoin tonne viripuolelle linkkiä. Jos päädyt lehhin ahtimeen niin laittaisin jäykemmät venajouset samalla kun on paikat auki. On meinaa ton ahtimen pakopaineet sen verran kovat, että voipi jäädä venttiilit kantamaan. Ainakin k06 versiolla.
Astra Z20LEH x2
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Ei saattana,pakopaineiden "korjaus" venajousilla
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
En meinaa lähtee kyllä K06 linjalle. Joku 250hv/350nm ku toteutus ni riittää tohon autoon. Eli pitäs onnistuu ihan perus LEH turbolla. Pakopesä on niin pieni ettei viitti väkisin enempää puristaa ja ihan vakio venajousilla meinaan pärjätä.
Eli LET ja LEH pakopesä/pakosarja on samoja osia?
Eli LET ja LEH pakopesä/pakosarja on samoja osia?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Uskoo ken tahtoo tämän ahtimen/ Z20lex koneiden kanssa.
Ehkäpä joo tämän avon tarkoitus ei ole ottaa kaikkea irti pienestä hyrrästä.
Astra Z20LEH x2
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Sorry OT
Ei tuommosen pitäisi olla kenenkään tarkoitus.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
-
- OCF Member 2023
- Viestit: 1495
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
- Paikkakunta: Luvia
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Koita saada se downpipe tehtyä sinne vanhan sisälle, niin ei katsurit nää vaivaa.
Opel Mokka 1.4T 4x4
Re: Astra G Cabrio Turbo -03
Joo sinne sen laitan piiloonleutoranta kirjoitti: ↑02 Joulu 2018, 03:11 Koita saada se downpipe tehtyä sinne vanhan sisälle, niin ei katsurit nää vaivaa.
Korinvärinen paketti saapui Germaaniasta:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Mikä tuo on?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.