Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Insignia A OPC 5d -10
Jaapa jaa. Oon tän ennekin sanonut että OPC Vectra on OPC Inkkua nopeempi kun lähdetään vaikkapa Motarilta/taajamavauhdista kiihdyttelemään. Ja eilen se tuli todistettua. Ajoin OPC Inkulla maililla 218kmh kun taas viime kesänä OPC Vectra kulki 236kmh maililla.
Molemmissa autoissa BSR stage1. Inkun neliveto on ihan turhaa hidastavaa painoa, kulkis paljon paremmin ilman sitä tuommoinen panssarivaunu
Molemmissa autoissa BSR stage1. Inkun neliveto on ihan turhaa hidastavaa painoa, kulkis paljon paremmin ilman sitä tuommoinen panssarivaunu
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
- VECTRA GT 16v
- OCF Member 2017
- Viestit: 1053
- Liittynyt: 28 Heinä 2005, 20:01
- Paikkakunta: HELSINKI / kinnula
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Oliskohan Ta.lla ajettu noin 120tkm. Hieno on kalusto sinulla.
Vectra C HB 1.8i GTS
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Re: Insignia A OPC 5d -10
Mutta on tommone nelikko talvella paljon hauskempi! Oma "ei tosin opc" ei montaa mutkaa tainnu leikkimättä tultua vietyä kun kerrankin oli lunta... ja täytyy sanoo et aikas rääkkiä tuntus kestävän haldexin puolestavectraTBO kirjoitti: ↑19 Elo 2018, 13:25 Jaapa jaa. Oon tän ennekin sanonut että OPC Vectra on OPC Inkkua nopeempi kun lähdetään vaikkapa Motarilta/taajamavauhdista kiihdyttelemään. Ja eilen se tuli todistettua. Ajoin OPC Inkulla maililla 218kmh kun taas viime kesänä OPC Vectra kulki 236kmh maililla.
Molemmissa autoissa BSR stage1. Inkun neliveto on ihan turhaa hidastavaa painoa, kulkis paljon paremmin ilman sitä tuommoinen panssarivaunu
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
No juu. Mutta mä en ole enää leikki-iässäimaC kirjoitti: ↑19 Elo 2018, 21:59Mutta on tommone nelikko talvella paljon hauskempi! Oma "ei tosin opc" ei montaa mutkaa tainnu leikkimättä tultua vietyä kun kerrankin oli lunta... ja täytyy sanoo et aikas rääkkiä tuntus kestävän haldexin puolestavectraTBO kirjoitti: ↑19 Elo 2018, 13:25 Jaapa jaa. Oon tän ennekin sanonut että OPC Vectra on OPC Inkkua nopeempi kun lähdetään vaikkapa Motarilta/taajamavauhdista kiihdyttelemään. Ja eilen se tuli todistettua. Ajoin OPC Inkulla maililla 218kmh kun taas viime kesänä OPC Vectra kulki 236kmh maililla.
Molemmissa autoissa BSR stage1. Inkun neliveto on ihan turhaa hidastavaa painoa, kulkis paljon paremmin ilman sitä tuommoinen panssarivaunu
Joutsassakin kyllä tuntui melko typerältä toi sladittelu, ei sitä kyllä kauaa jaksa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
No onhan mullakin 18v kortti jo ollut ja kolmas muksu tulos niin ei kai sitä enää tarttis mutku kivaa se vaan oli...vectraTBO kirjoitti: ↑19 Elo 2018, 22:06No juu. Mutta mä en ole enää leikki-iässäimaC kirjoitti: ↑19 Elo 2018, 21:59Mutta on tommone nelikko talvella paljon hauskempi! Oma "ei tosin opc" ei montaa mutkaa tainnu leikkimättä tultua vietyä kun kerrankin oli lunta... ja täytyy sanoo et aikas rääkkiä tuntus kestävän haldexin puolestavectraTBO kirjoitti: ↑19 Elo 2018, 13:25 Jaapa jaa. Oon tän ennekin sanonut että OPC Vectra on OPC Inkkua nopeempi kun lähdetään vaikkapa Motarilta/taajamavauhdista kiihdyttelemään. Ja eilen se tuli todistettua. Ajoin OPC Inkulla maililla 218kmh kun taas viime kesänä OPC Vectra kulki 236kmh maililla.
Molemmissa autoissa BSR stage1. Inkun neliveto on ihan turhaa hidastavaa painoa, kulkis paljon paremmin ilman sitä tuommoinen panssarivaunu
Joutsassakin kyllä tuntui melko typerältä toi sladittelu, ei sitä kyllä kauaa jaksa.
Mut hieno kalusto on sulla
Re: Insignia A OPC 5d -10
Jos tuota porin tulos listaa katsoo niin ei yksikään opc vectra tainnut kulkea edes tuota 218km/h nopeutta?vectraTBO kirjoitti: ↑19 Elo 2018, 13:25 Jaapa jaa. Oon tän ennekin sanonut että OPC Vectra on OPC Inkkua nopeempi kun lähdetään vaikkapa Motarilta/taajamavauhdista kiihdyttelemään. Ja eilen se tuli todistettua. Ajoin OPC Inkulla maililla 218kmh kun taas viime kesänä OPC Vectra kulki 236kmh maililla.
Molemmissa autoissa BSR stage1. Inkun neliveto on ihan turhaa hidastavaa painoa, kulkis paljon paremmin ilman sitä tuommoinen panssarivaunu
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Insignia A OPC 5d -10
Porissa oli melkoinen tuuli joka kääntyi jo hieman vastatuuleksi kun itse olin paikalla ja ainakin yksi Opc vectra ajoi silloin?! kirjoitti: ↑20 Elo 2018, 22:49Jos tuota porin tulos listaa katsoo niin ei yksikään opc vectra tainnut kulkea edes tuota 218km/h nopeutta?vectraTBO kirjoitti: ↑19 Elo 2018, 13:25 Jaapa jaa. Oon tän ennekin sanonut että OPC Vectra on OPC Inkkua nopeempi kun lähdetään vaikkapa Motarilta/taajamavauhdista kiihdyttelemään. Ja eilen se tuli todistettua. Ajoin OPC Inkulla maililla 218kmh kun taas viime kesänä OPC Vectra kulki 236kmh maililla.
Molemmissa autoissa BSR stage1. Inkun neliveto on ihan turhaa hidastavaa painoa, kulkis paljon paremmin ilman sitä tuommoinen panssarivaunu
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Kait se sama keli oli tuolla insigniallakin?
Tosin melko hurja ero on opc vectroissakin jos loppunopeuksissa on lähes 20km/h eroja.Mun ymmärtääkseni noissa ei kuitenkaan hevosia juurikaan yli ilmoitetun ole edes tarjolla,ilman ahtimen vaihtoa.
Tosin melko hurja ero on opc vectroissakin jos loppunopeuksissa on lähes 20km/h eroja.Mun ymmärtääkseni noissa ei kuitenkaan hevosia juurikaan yli ilmoitetun ole edes tarjolla,ilman ahtimen vaihtoa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Monella kuskilla aika parani tokalla tai kolmannella vedolla. Listassahan jännästi Insignia v6 turbo ajanut hitaamman ajan kuin vapari v6, että kai ne ajat kuskista kans vähän kiinni
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Kova sivuvastainen tuuli oli joo kentällä päivällä, illemmalla hiukan laantui mutta tuulta riitti silloinkin. Ajoin ekan vedon klo 15 aikaan jossa vauhtia oli 216kmh ja illemmalla toisen kerran jossa tuli toi 218kmh.
Taneli ajoi 217kmh nyt Vectrallaan jossa pitäisi olla noin 350hv, aiemmin ajanut 220kmh, oli vissiin hiukan ongelmiakin. Tuossa 200kmh vauhdissa se tuuli ei vielä kauheasti laita vastaan vaikka hiukan vaikuttaakin. Itse Vectralla oon Porissa ajanut 222kmh parhaillaan ja silloin ajoin vaan vitosella, viime vuonna tuossa 236kmh Hallin vedossa vaihdoin kuutosen vielä lopussa. Kuitenkin kun molempia usein ajan niin selkeästi toi Inkku on laiskempi lentävästä lähdöstä, nelikko haukkaa kuitenkin hiukan sitä tehoa.
Inkkua ei ole vaparina V6 motilla. Paikalla oli ajamassa kolme V6 Turbo Inkkua joista OPC malleja mun ja Martin ja toi kolmas ja hitain oli normi V6 Turbo 4x4 jossa vakiona 260hv vs OPC 325.
Taneli ajoi 217kmh nyt Vectrallaan jossa pitäisi olla noin 350hv, aiemmin ajanut 220kmh, oli vissiin hiukan ongelmiakin. Tuossa 200kmh vauhdissa se tuuli ei vielä kauheasti laita vastaan vaikka hiukan vaikuttaakin. Itse Vectralla oon Porissa ajanut 222kmh parhaillaan ja silloin ajoin vaan vitosella, viime vuonna tuossa 236kmh Hallin vedossa vaihdoin kuutosen vielä lopussa. Kuitenkin kun molempia usein ajan niin selkeästi toi Inkku on laiskempi lentävästä lähdöstä, nelikko haukkaa kuitenkin hiukan sitä tehoa.
Inkkua ei ole vaparina V6 motilla. Paikalla oli ajamassa kolme V6 Turbo Inkkua joista OPC malleja mun ja Martin ja toi kolmas ja hitain oli normi V6 Turbo 4x4 jossa vakiona 260hv vs OPC 325.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Astra G Cabrio Turbo -03
Tullu hierottua tota avon perää viimepäivinä oikee urakalla. Silloin kun alustan vaihdoin "heitin" sen vaan alle pikapikaa. Ajossa kuitenkin toi perä on tuntunut aika jäykältä. Tarkempi tutkimus osoitti ettei pohjaanlyöntikumi mahdu säätöpalikan sisään ja perä makaa kumien päällä koko ajan. Ei ihme että on tuntunut jäykältä
Ensin heitin säätöosan pois ja laitoin sen tilalle korokepalikan että korkeus vastaa säätöpalikan korkeutta. Näin jäi vain noin 1,5cm tilaa pohjaanlyöntikumista vastinpintaan. Eli 1,5cm joustovara. Näin ajelin muutaman päivän mutta aika helpolla pomppi taas kumien päällä.
Tänään sitten laitoin säätöosat takas ja muotoilin orkkis pohjaanlyöntikumia hiukan. Lyhensin 1,5cm ja tein pään kartioksi että mahtuu joustossa säätöosan sisään. Nyt auton perän maatessa lyhennettyjen pohjaanlyöntikumien päällä ilman takajousia on vielä 1,5cm matkaa iskarien pohjaamiseen, kai se riittää
Orkkis pohjaanlyöntikumi ja säätöpala takana:
Orkkis pohjaanlyöntikumi vasemmalla ja oikealla leikelty:
Leikelty kumi paikallaan ja auto makaa kumien varassa ilman jousia:
Testilenkille ei vielä ehtinyt mutta jos sitten huomenna.
Alla vielä kuva koko kolmikosta:
Ensin heitin säätöosan pois ja laitoin sen tilalle korokepalikan että korkeus vastaa säätöpalikan korkeutta. Näin jäi vain noin 1,5cm tilaa pohjaanlyöntikumista vastinpintaan. Eli 1,5cm joustovara. Näin ajelin muutaman päivän mutta aika helpolla pomppi taas kumien päällä.
Tänään sitten laitoin säätöosat takas ja muotoilin orkkis pohjaanlyöntikumia hiukan. Lyhensin 1,5cm ja tein pään kartioksi että mahtuu joustossa säätöosan sisään. Nyt auton perän maatessa lyhennettyjen pohjaanlyöntikumien päällä ilman takajousia on vielä 1,5cm matkaa iskarien pohjaamiseen, kai se riittää
Orkkis pohjaanlyöntikumi ja säätöpala takana:
Orkkis pohjaanlyöntikumi vasemmalla ja oikealla leikelty:
Leikelty kumi paikallaan ja auto makaa kumien varassa ilman jousia:
Testilenkille ei vielä ehtinyt mutta jos sitten huomenna.
Alla vielä kuva koko kolmikosta:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Joku päivä tuli imuroitua avoa, myös takaluukun siivosin varapyöräkoteloa myöten. Kauheen painavalta tuntui toi varapyörä tunkkeineen ym, joten se sai lähteä. Siitä se ajatus sitten lähti:
Subikotelona toimii varapyöräkotelo, tein vain kannen siihen vanerista. Näin kotelosta ei tullut mitään lyijymöykkyä. Vahvari on kiinni suksiluukun kohdalla suksiluukun kannen rei'issä. Mitään ylimääräisiä reikiä en tehnyt mihinkään ja kaikki on palautettavissa alkuperäiseksi.
Soittimena joku JVC MP3 joka oli autossa jo ostaessa ja josta en tykkää yhtään mutta sen kanssa toimii rattinapit niin ei jaksa alkaa vaihtamaan. Subit, vahvari ja piuhatkin löytyi omasta varastosta. Ainoa mitä joutui hankkimaan oli toi vaneri kotelon kanteen ja sekin löyty työmaalta
Subikotelona toimii varapyöräkotelo, tein vain kannen siihen vanerista. Näin kotelosta ei tullut mitään lyijymöykkyä. Vahvari on kiinni suksiluukun kohdalla suksiluukun kannen rei'issä. Mitään ylimääräisiä reikiä en tehnyt mihinkään ja kaikki on palautettavissa alkuperäiseksi.
Soittimena joku JVC MP3 joka oli autossa jo ostaessa ja josta en tykkää yhtään mutta sen kanssa toimii rattinapit niin ei jaksa alkaa vaihtamaan. Subit, vahvari ja piuhatkin löytyi omasta varastosta. Ainoa mitä joutui hankkimaan oli toi vaneri kotelon kanteen ja sekin löyty työmaalta
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Siistiä pukkaa tulemaan jälleen , mulla oli gessissä aluksi samanlainen subi viritys. Avo on ollut alunperin hopeinen?
GSI-The Real Thing & ST wagon
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Thänks! Kyllä toi sininen on uudesta saakka ollut. Ei vaan ole tuhlattu maalia tonne varapyöräkoteloon Suht samalta näyttää mun molemmat OPC:t varapyöräkotelosta, ei ole pintamaalia niissäkään kauheasti.
Auton papereitten mukana tuli kuitti? autosta uutena, neljännellä rivillä ainakin lukee Europaplau:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-
- OCF Yhteyshenkilö
- Viestit: 4231
- Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
Todella nätti rivi pihalla kyllä.. kelpäs..
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Formulatietäjä 2014