V6 koneiden viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
vecculi92
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 18 Maalis 2006, 19:49
Paikkakunta: rauma

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja vecculi92 »

Sopiiko toi vectran vauhtipyörä omegaan x30xe + r25-28?
A20dth insignia vm-14 4x4
Z28nel vectra c vm-07
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Johnny kirjoitti: 12 Maalis 2018, 09:03 En varmaksi enää muista mutta jotenkin 64mm kummittelee mielessä. Läppäkotelo meni sorvatessa puhki vesikanavaan jonka joutu paikkaamaan.
Sain vecculi92:lta X25XE:n kaasuläppäkotelon, ja sen mitat oli 68mm tulo ja keskellä 64mm.

Eli tuon keskikohdan sorvauttaisi 68mm:iin ja siihen sopiva messinkiläppä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
AtteLaine
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Joulu 2013, 16:49

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja AtteLaine »

En suoraa vastausta topicia selaamalla löytänyt, niin osaako joku kertoa mikä noista vakio imusarjoista on paras?
Mietinnässä x30xe nykyisen c25xe mottorin tilalle F astraan. x30xe imusarja ei ilmeisesti mahdu etuvetosessa konepellin alle?

Eli itse kysymykseen mikä imusarja tuon x30xe kanssa kannattaisi F astraan sovittaa, että edes sen tehtaan lupaaman 211hp sieltä saisi ulos :D
Wasu
OCF Member 2019
Viestit: 2045
Liittynyt: 30 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Laitila

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Wasu »

c25xe imusarjallakin saat kyllä sen vakiotehon ulos jos muuten on vaan kone tikissä. Tai ainakin minä sain 😀
Nieppe
OCF Member 2020
Viestit: 394
Liittynyt: 01 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Nieppe »

Olisko täällä jollain tietoo, kun pitäis alkaa lyömään tota vectran konetta nippuun. Eli mikähän ero on noissa 2.5 koneissa, kun x25xev puristussuhde on 10.0 ja x25xei koneessa 10.8. Eli onko kansissa eroo vai onko männät erilaiset? Ja mihin puristukset putoo jos laittaa 3.0 kannet 2.5.sen päälle?

Olis vaan hyvät plaanatut 3.0 kannet et vois lyödä paikalle.
Niissä olis taas hiukan isommat imuaukot.
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

X25XEV konetta ei ole olemassa. Kaikissa 2.5 koneissa puristukset on 10.8

3.0 kansilla puristussuhde laskisi jonnekin 9.3...9.5 kieppeille.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Wesku79 kirjoitti: 29 Huhti 2018, 00:31 Mulla on edelleen tuo projektin virimotti tekemättä, kun krooninen ajan puute vaivaa vuodesta toiseen. Ihan varmasti avarran venttiilin ympärykset palotilan puolelta, kunhan pääsen kimppuun. Tuo on virtausten kannalta aika oleellinen kohta.
Mihin autoon sulla tulee tuon X30XE-alakerta X25XE-kansilla? Ja mikä ECU?

Omaan Vectra B X25XE:hen olen vaihtamassa tuota X30XE-alakertaa. Aloin vaan funtsimaan, että ymmärtääkö ja osaako X25XEI:n ECU (B2 i500) hyödyntää tuon muutoksen, eli iskutilavuuden suurenemisen. Suuttimet taitaa olla samat? Ja pa-paine tietty.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

F-Astraan tulossa. Ecu C25XE :stä. Mun käsityksen mukaan ecun pitäisi sopeutua muutokselle, mutta vielä ei omakohtaisia kokemuksia löydy. Seosmittarin laitan varalta kuitenkin ja nakutusanturit jollain lailla seurantaan.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Avatar
M lampinen
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2150
Liittynyt: 28 Tammi 2011, 17:28
Paikkakunta: mikkeli

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja M lampinen »

Laitoin siihen punaiseen b-vectraan 3litraisn koneen omalla 2,5 eculla hyvin pelasi.
Vikakoodien lukua mikkelissä: TECH2/mdi+Turvakoodin selvitys.
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Joo kokonaisen koneen vaihto kyllä toimii, mutta puristussuhteen reiluhkosta noususta ei ihan hirveästi luotettavaa tietoa löydy.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Tämä selvä. Rohkein mielin siis kohti konerikkoa! :lollis: :lollis: :lollis:
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
NIls AslakJotunheim
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 97
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 23:12

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja NIls AslakJotunheim »

Tarviiko kukaan "virittäjä" omegan 3.0 nokka-akseleita. Löytyy myös alum.venttiilikopat.
Tiedustelut vain ja ainoastaan SOITTAMALLA! 050-5971585
hawso
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Joulu 2013, 18:03

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja hawso »

Onko kenelläkään ylimääräsenä virinokkia, kevyttä vauhtipyörää, läppärunkoa ym viriosaa mv6 omegaan? Ostin eilen sellasen, nyt ekaa kertaa alan virittämään vaparia. Turbot on nyt koettu tältä erää. Ja käykö perus vauhipyörä kaksoismassa vauhtipyörän tilalle omegaan? On kuulemma "turhaa paskaa" toi kaksoismassa 🤔
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

XE ja LET koneiden vauhtipyörä käy
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Timonen kirjoitti: 04 Elo 2018, 14:17 Tämä selvä. Rohkein mielin siis kohti konerikkoa! :lollis: :lollis: :lollis:
Päädyin kuitenkin kokonaiseen X30XE-mottiin.

Vaikka puristussuhde X25XE-kansilla nousisi 10,8:1 -> 11,5:1, niin kannen palotilojen reunamia olisi pakko avartaa, jotta nakutusherkkyys vähenisi. Pääsee palotiloja modaamatta, kun käyttää X30XE-kansia.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vastaa Viestiin