Opel Vectra B jakopäänremppa moka
Opel Vectra B jakopäänremppa moka
Morjensta. Tuli sitten tehtyä jakopäänrempassa Idioottivirhe ja nyt tiedustelisin kannattaako tuota alkaa tutkimaan vai onko parempi toimittaa auto suoraan Paalaamolle. Elikkäs tein tuossa jakopäänrempan tänään autolleni ( Opel Vectra B 1.8 16v vm 2001) ja juuri sain kaikki kilkkeet kasaan. Siinä sitten autoa autotallissa käynnistellessä auto lähti ongelmitta käyntiin ja kävi hetken, ennenkuin rakkine sammui kuin seinään. Siinä sit tutkiskellessa huomasin, että sieltä pelkääjän puolen alhaalta oli moniurahihna rattaineen lähtenyt kävelemään pultin kanssa ja jakopäänhihna ja sen alin ratas oli puoliksi lähtenyt pois paikaltaan Kannattaako tuossa alkaa tutkimaan millasta jälkee venttiileille on tullut, vai tuleeko homma niin kalliiksi, että on vain parempi luovuttaa ja päästää auto haudan lepoon.
- sepse
- OCF Member 2023
- Viestit: 3376
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
- Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower
Re: Opel Vectra B jakopäänremppa moka
Venttiileitä joudut uusimaan ja huonolla tuurilla ohjureita + vialliset jakopään kamat , tuskin muuta .
Seppo
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6
Re: Opel Vectra B jakopäänremppa moka
Huomenna pitäis alkaa purkamaan ja tutkimaan millaista tuhoa on tullut. Noh ompahan viikonlopuksi tekemistä, jos tuosta vielä soivan pelin saisi.
Re: Opel Vectra B jakopäänremppa moka
Puoliksi paikaltaan?
Eli hammashihna on vielä ehjä ja paikallaan, ymmärsinkö oikein?
Eli hammashihna on vielä ehjä ja paikallaan, ymmärsinkö oikein?
Re: Opel Vectra B jakopäänremppa moka
Hammashihna on eheä ja oikealla kireydellä, mutta alhaalta oli karannut tää moniurahihnan iso rulla sitä paikallaan pitävän pulti kanssa ( https://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-ZAF ... 1266399300 )
Ja sen takana oleva kampiakselia pyörittävä pieni hammasratas oli päässyt karkaamaan hahlostaan ja pyöri tyhjää hammashihnan kanssa ja näin mäntien liikkuminen oli pysähtynyt. ( https://www.google.fi/search?q=cranksha ... 2pzeQ2n47M: )
Kuvat on nopeasti netistä kaivettuja vähän selventämään tilannetta toivottavasti nuo selventävät vähän tilannetta.
Ja sen takana oleva kampiakselia pyörittävä pieni hammasratas oli päässyt karkaamaan hahlostaan ja pyöri tyhjää hammashihnan kanssa ja näin mäntien liikkuminen oli pysähtynyt. ( https://www.google.fi/search?q=cranksha ... 2pzeQ2n47M: )
Kuvat on nopeasti netistä kaivettuja vähän selventämään tilannetta toivottavasti nuo selventävät vähän tilannetta.
Re: Opel Vectra B jakopäänremppa moka
Eli kampiakselin hammaspyörän pultti irtosi...
Saanko kysyä, että miten sä sen kiristit? Pitääkö se vetää ensin momenttiin ja sitten asteita?
Mutta siellä on tosiaan kuten jo mainittu jako sekaisin, eli sylinterikansi irti. Tarvitset siis ainakin yläpään tiivistesarjan ja kansipultit mahdollisten venttiilien ja niiden ohjurien lisäksi. Ohjurinvaihto hoituu moottorikoneistamolla. Samoin tasohionta.
Saanko kysyä, että miten sä sen kiristit? Pitääkö se vetää ensin momenttiin ja sitten asteita?
Mutta siellä on tosiaan kuten jo mainittu jako sekaisin, eli sylinterikansi irti. Tarvitset siis ainakin yläpään tiivistesarjan ja kansipultit mahdollisten venttiilien ja niiden ohjurien lisäksi. Ohjurinvaihto hoituu moottorikoneistamolla. Samoin tasohionta.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Opel Vectra B jakopäänremppa moka
jos oon nyt ymmärtäny homman oikein nii siinä hammaspyörässä on kohouma ja sitten tuossa isommassa rattaassa on sitten vastaavanlainen aukko. Ne isketään vaan yhteen ja pultti momenttiin. Meikäläisellä oli vissiin käynyt semmonen moka etten ollut kunnolla laittanut sitä isompaa ratasta paikalleen, vaan se oli jäänyt kantamaan jostain ja tästä syystä sitten pultti oli jäänyt pikkusen löysälle. Sen takia tuo toinen rulla ei ollut lukkiutunut kunnolla paikalleen ja moottorin kiertäessä tyhjäkäynnillä pukeissa se oli sit päässyt lähtemään irti pultin kanssa.