otj kirjoitti: ↑29 Kesä 2018, 11:50
Noin nuo tunnistukset toimii myös Gm-Opeleissa ja muillakin merkeillä. Eli varsin pian merkin jälkeen systeemi unohtaa rajoituksen. Jos autossa on Navi, se ottaa tiedon kartta-aineistosta. Tämä johtaa siihen, että talvella systeemi näyttää kesärajoituksia ja on käytännössä ihan hyödytön.
En allekirjoita tätä väitettä. Tuossa 7-tietä ajelin K-Astrallani Kotkaan ja 120:n rajoitus vaihtui yllättäen n. 10km pätkälle sataseen. Tiellähän on muuttuvat nopeusrajoitukset. Tarkasti auto reagoi muutokseen ja satasen lätkä pysyi mittaristossa koko sen pätkän ajan.
Olen tosin myös jossakin huomannut tuon mainitsemasi unohduksen. Olisiko ollut talvella Heinola-Mikkeli välillä.
VW Tiguan eHybrid -21 ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
otj kirjoitti: ↑29 Kesä 2018, 11:50
Noin nuo tunnistukset toimii myös Gm-Opeleissa ja muillakin merkeillä. Eli varsin pian merkin jälkeen systeemi unohtaa rajoituksen. Jos autossa on Navi, se ottaa tiedon kartta-aineistosta. Tämä johtaa siihen, että talvella systeemi näyttää kesärajoituksia ja on käytännössä ihan hyödytön.
En allekirjoita tätä väitettä. Tuossa 7-tietä ajelin K-Astrallani Kotkaan ja 120:n rajoitus vaihtui yllättäen n. 10km pätkälle sataseen. Tiellähän on muuttuvat nopeusrajoitukset. Tarkasti auto reagoi muutokseen ja satasen lätkä pysyi mittaristossa koko sen pätkän ajan.
Olen tosin myös jossakin huomannut tuon mainitsemasi unohduksen. Olisiko ollut talvella Heinola-Mikkeli välillä.
Muuttivien rajoituskylttien alueella on näyttänyt mielestäni aina sitä samaa mitä siellä kyltissäkin on. Muualla sitten mennyt ihan navin tiedon mukaan.
grandlandx kirjoitti: ↑24 Kesä 2018, 23:18
Minkä värisiä Grandlandeja täällä on ostettu? Itse valitsin Topaz blue. Vaimo tosin ei tykännyt väristä, mutta kerrankos sitä
Amethyst Purple olis tulossa elokuun puolessa välissä kaikilla herkuilla paitsi turhalla intelligripillä
Nyt on Grandland X hinnoiteltu myös 1,6 litraisella 180 hv:n bensakoneella. Tällöin on kysymys myös Innovation-varustelusta ja A8-vaihteistosta. Hintaa mukavasti 37 013,61 €.
Ztrim kirjoitti: ↑01 Heinä 2018, 10:37
Nyt on Grandland X hinnoiteltu myös 1,6 litraisella 180 hv:n bensakoneella. Tällöin on kysymys myös Innovation-varustelusta ja A8-vaihteistosta. Hintaa mukavasti 37 013,61 €.
Eipä ollut kovin pitkään edellinen hinnasto voimassa. Tämä uusin on Mallivuosi 2019A. Nyt on tosiaan tuo 1,6 bensakone uutena ja 1,2 bensakoneen saa jälleen automaatilla. Ja vieläpä 8-vaihteisena. Hinta jälkimmäisen osalta noussut vajaa 600e.
Ja nyt on taas Innovation Plus -paketti saatavilla
Grandland 1.2 AT Enjoy 2018 Corsa 1.4 ECT-5 Innovation 2017
Ztrim kirjoitti: ↑01 Heinä 2018, 10:37
Nyt on Grandland X hinnoiteltu myös 1,6 litraisella 180 hv:n bensakoneella. Tällöin on kysymys myös Innovation-varustelusta ja A8-vaihteistosta. Hintaa mukavasti 37 013,61 €.
Eipä ollut kovin pitkään edellinen hinnasto voimassa. Tämä uusin on Mallivuosi 2019A. Nyt on tosiaan tuo 1,6 bensakone uutena ja 1,2 bensakoneen saa jälleen automaatilla. Ja vieläpä 8-vaihteisena. Hinta jälkimmäisen osalta noussut vajaa 600e.
Ja nyt on taas Innovation Plus -paketti saatavilla
Hyvin ovat onnistuneet pitämään päästöarvot kurissa tuolla 1.2:lla, monella merkillä noussut paljon tuon uuden EURO 6.2:n myötä. Huomasin, että maahantuoja on karsinut Innovation vakiovarusteita, takalasien tummennus, avaimeton systeemi ja handsfree takaluukku siirretty lisävarusteiksi. Innovationin hinta tuntuu jotenkin selvästi korkeammalta kun viime vuoden lopulla. Silloin se oli mielestäni n. 30ke tuolla 1.2 automaatilla.
37ke tuosta 1.6:sta olisi ok jos olisi neliveto...
Ztrim kirjoitti: ↑01 Heinä 2018, 10:37
Nyt on Grandland X hinnoiteltu myös 1,6 litraisella 180 hv:n bensakoneella. Tällöin on kysymys myös Innovation-varustelusta ja A8-vaihteistosta. Hintaa mukavasti 37 013,61 €.
Eipä ollut kovin pitkään edellinen hinnasto voimassa. Tämä uusin on Mallivuosi 2019A. Nyt on tosiaan tuo 1,6 bensakone uutena ja 1,2 bensakoneen saa jälleen automaatilla. Ja vieläpä 8-vaihteisena. Hinta jälkimmäisen osalta noussut vajaa 600e.
Ja nyt on taas Innovation Plus -paketti saatavilla
Hyvin ovat onnistuneet pitämään päästöarvot kurissa tuolla 1.2:lla, monella merkillä noussut paljon tuon uuden EURO 6.2:n myötä. Huomasin, että maahantuoja on karsinut Innovation vakiovarusteita, takalasien tummennus, avaimeton systeemi ja handsfree takaluukku siirretty lisävarusteiksi. Innovationin hinta tuntuu jotenkin selvästi korkeammalta kun viime vuoden lopulla. Silloin se oli mielestäni n. 30ke tuolla 1.2 automaatilla.
37ke tuosta 1.6:sta olisi ok jos olisi neliveto...
Jospa se sitten 2020 mallivuoteen saisi ne sähkömoottorit eteen ja taakse. Muunlaista nelivetohan ei ole psa:lta tarjolla
Ztrim kirjoitti: ↑01 Heinä 2018, 10:37
Nyt on Grandland X hinnoiteltu myös 1,6 litraisella 180 hv:n bensakoneella. Tällöin on kysymys myös Innovation-varustelusta ja A8-vaihteistosta. Hintaa mukavasti 37 013,61 €.
Eipä ollut kovin pitkään edellinen hinnasto voimassa. Tämä uusin on Mallivuosi 2019A. Nyt on tosiaan tuo 1,6 bensakone uutena ja 1,2 bensakoneen saa jälleen automaatilla. Ja vieläpä 8-vaihteisena. Hinta jälkimmäisen osalta noussut vajaa 600e.
Ja nyt on taas Innovation Plus -paketti saatavilla
Innovationin hinta tuntuu jotenkin selvästi korkeammalta kun viime vuoden lopulla. Silloin se oli mielestäni n. 30ke tuolla 1.2 automaatilla.
Olisko tuo 8-vaihteinen sitten sen verran arvokkaampi kuin 6-vaihteinen, jota taidettiin myydä vielä viime vuoden lopulla?
Kyllä se 600 e varmasti kannattaa kärsiä, että saa tällä hetkellä yhden parhaista automaateista autoonsa. Tuo Aisin EAT8 on ilmeisesti melkoisen pätevä ja nopea loota vaihtamaan, eikä samalla tavalla nosta kulutusta kun vaikka GM-pohjaiset lootat.
No eihän tuo mikään yllätys ole, kyllähän Opelin kuitenkin suurempi osa ostajista helpommin hyväksyy kuin ranskalaisen, vaikka Opelikin tässä tapauksessa on ranskalainen.
Tosin 5008 on käytännössä sama auto, joten ne tulisikin melkeinpä laskea yhdeksi malliksi. Mikä lienee sitten noiden yhdistetty myynti vs. Grandland. Moni 3008:aa miettinyt on voinut kallistua nyt 5008:n.
HjJO kirjoitti: ↑06 Heinä 2018, 10:44
Grandland X näkyy ohittaneen Peugeot 3008:n myynnissä tänä vuonna.
Olisiko laadussa eroa.
Vaiko 3008:n muotoihastus oli ohimenevää.
Miten voisi olla laadussa eroa, kun toistaiseksi tulevat samasta tehtaasta Sochaux:ssa
Tuskin ranskalaiset tekevät vieraat opelit paremmin kun omat. Juuri luovutettu grandlandini on pääosin laadukkaan tuntuinen, mutta ei korin osien sovitukset mitään premiumia ole. Ovissa erilaisia rakoja eri puolilla ja ovien kromilistat ei oikein ole linjassa. Muuten ihan hyvä auto sen mitä olen ehtinyt tutustua pikaisesti. A6 kyllä tosiaan jousikin vaihtoon 2019 mallissa, hämmästyttävän tökkivää käytöstä tai sitten vaatii sopeutuskilometreja. Ei tosin haittaa maantiepainotteisessa ajossa.
PSA blokkaa ainakin minut heidän tuotevalikoimista ulos tunkemalla kosketusnäyttöön liikaa toimintoja. Uskoisin ettei välttämättä moni suomalainen halua talvipakkasilla ropeloida lämmityslaitetta kosketusnäytön kautta - ainakin minulla on ennakkoluuloja tätä toteutusta kohtaan. Muutenhan tuo i-cockpit näyttää mielenkiintoiselta. Ihmettelen miten Peugeot ja Citroen ei tarjoa varustevaihtoehtoa joka tarjoaisi erilaisen käyttökokemuksen hallintalaitteisiin kuten kosketusnäytöllä ohjaamiseen - tämä nykyinen rajaa asiakkaita pois.
Omistamani Opelit: Omega 2.0 8V aut -98, Grandland 1.6D -18, Grandland PHEV Fwd -21, Jeep Compass -24
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
grandlandx kirjoitti: ↑07 Heinä 2018, 06:39
PSA blokkaa ainakin minut heidän tuotevalikoimista ulos tunkemalla kosketusnäyttöön liikaa toimintoja. Uskoisin ettei välttämättä moni suomalainen halua talvipakkasilla ropeloida lämmityslaitetta kosketusnäytön kautta - ainakin minulla on ennakkoluuloja tätä toteutusta kohtaan. Muutenhan tuo i-cockpit näyttää mielenkiintoiselta. Ihmettelen miten Peugeot ja Citroen ei tarjoa varustevaihtoehtoa joka tarjoaisi erilaisen käyttökokemuksen hallintalaitteisiin kuten kosketusnäytöllä ohjaamiseen - tämä nykyinen rajaa asiakkaita pois.
Ja onhan tuo turvallisuuskysymyskin. Itsellä valinta kahden muuten varsin tasaväkisen vaihtoehdon eli 3008 ja Grandlandin välillä kääntyi kojelaudan konservatiivisemman muotoilun ohella jälkimmäiseen mm siksi, että kuitenkin ilmastointilaitteen lämpötilan säätö onnistuu perinteisesti. Harmi kuitenkin että ilmavirran suuntaukset on kosketusnäytöllä joskin helposti vain yhden painalluksen takana. Mutta vääjäämättä kehitys menee kohti kosketusnäyttöjä ja niihin yhdistettyjä keskikonsoliin sijoitettavia ohjauspadeja, joita toistaiseksi taitaa olla vain harvoilla merkeillä.